رعدتاک چیست؟ آشنایی با رعدتاک، داستان افراد توانمند

0

“موفقیت اتفاقی نیست” همه ما این جمله را بارها شنیده ایم اما واقعا این جمله چه معنایی می دهد؟ چه عواملی باعث موفقیت می‌شوند؟ چه عناصری سازنده انسان هدفمند هستند؟ فرق یک فرد موفق با یک فرد ناموفق چیست؟ چطور می توان موفق شد؟ به این سوالات توسط افراد گوناگون پاسخ های متفاوتی داده می شود اما احتمالا یک کلمه در همه پاسخ ها یکسان است؛ انگیزه!

تفاوت انسان های موفق و ناموفق چیست؟

افراد موفق علاوه بر هدفمند و منظم بودن، انسان‌های با انگیزه‌ای هستند. انسان‌هایی که از شکست نمی ترسند و بعد از هر شکست دوباره کار خود را آغاز می کنند. آنها به نتیجه فکر نمی کنند بلکه تنها تلاش است که برای افراد موفق اهمیت دارد چرا که آنها ایمان دارند که اگر تلاش بکنند موفقیت در دستانشان است. یکی از راه های رسیدن به موفقیت بررسی زندگی افراد موفق است. این کار دو مزیت عمده دارد اول این که به ما نشان می دهد افراد موفق آدم فضایی نیستند و آن ها هم مثل ما اشتباه می کنند و شکست می خورند دوم این که به ما راه را نشان می دهند و در ما برای رسیدن به موفقیت انگیزه می دهند.

همه ما این تجربه را داریم که کاری را با شوق و ذوق آغاز می کنیم اما بعد از مدتی علاقه ای به ادامه دادن آن نداریم چرا که هدف را ناممکن و دست نیافتنی می بینیم اما اگر داستان زندگی واقعی برخی از انسان های موفق را بدانیم دست از تلاش نخواهیم کشید.

رونیکس

یکی از محبوبترین ژانرها در سینما و ادبیات بازسازی داستان هایی است که بر اساس واقعیت اتفاق افتاده اند. عنصر واقعیت همیشه انسان را مجذوب خود می کند. این که آدم ها داستان هایی را می شنوند که احتمال دارد روزی برای آنها هم اتفاق بیافتد حس همذات پنداری و همدلی را در آن ها بیدار می کند. این روزها پادکست ها هم طرفداران زیادی دارند و عمده پادکست های محبوب آنهایی هستند که داستان های واقعی را روایت می کنند. واقعیت اصالت دارد و همین اصالت است که باعث جذابیت می شود. داستان زندگی آدم هایی که از جنس خودمان هستند و شکست خوردند اما ناامید نشدند و دوباره آغاز کردند و حالا افراد موفقی هستند. برای این که با زندگی تعدادی از افراد موفق آشنا شوید سری به رویداد رعدتاک بزنید.

رعدتاک از کجا آمد؟

رعدتاک براساس عنصر واقعیت بنا شد. رعدتاک رویدادی است که با هدف تغییر نگرش افراد نسبت به افراد دارای معلولیت و بر اساس زندگی افراد موفقی که دارای معلولیت هستند در خیریه رعد پایه گذاری شد.

خیریه رعد در بحبوبه ی جنگ تحمیلی و در دهه شصت توسط تعدادی از دانشجویان دانشگاه های تهران از جمله مهندس احمد میرزاخانی با هدف مهارت آموزی به جانبازان جنگ تحمیلی و افراد دارای معلولیت راه اندازی شد و از آن زمان تا کنون موفق به آموزش رایگان به بیش از هفت هزار توانیاب بوده است. یکی از اصلی‌ترین اهدافی که رعد در این سال‌ها به دنبال آن بوده است؛ تغییر نگرش جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت و مسائل و دغدغه های آنان است. متاسفانه در جامعه ما اطلاعات کامل و صحیحی در رابطه با معلولیت و انواع آن وجود ندارد و بسیاری از افراد دارای معلولیت از جامعه طرد می شوند و با مسائل سختی دست و پنجه نرم می کنند.

در بین این افراد آدم هایی هستند که با تمام مشکلاتی که پبش روی آنها بوده ناامید نشدند و با وجود این که بارها و بارها شکست خوردند راه خود را باز کردند. رعدتاک روایت همین داستان هاست که با هدف تغییر نگرش در جامعه ایجاد شد. در رویداد رعدتاک افراد دارای معلولیت از زندگی قبل از معلولیت و زندگی بعد از معلولیت خود صحبت می کنند. از چالش ها و مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم کردند، از نگاه جامعه به آن ها و از شکست ها و از موفقیت های خود می گویند.

رعدتاک قصه امیر است که در اوج جوانی به خاطر یک بی احتیاطی و بدشانسی به علت شنا در سد دچار ضایعه نخاعی شده است و حالا باید برای همیشه روی ویلچر بنشیند و کسب و کار خود را مدیریت کند، رعدتاک داستان فرزاد است که بعد از تصادف یک پایش را از دست داد و اما امروز عضو تیم ملی جوانان والیبال نشسته است. رعدتاک قصه سعیده است که با فلج مغزی متولد شد اما خودش را نباخت حالا یک برنامه بنوس موفق است. رعدتاک قصه زندگی آدم های متفاوت است. آدم هایی که با وجود آن که به آنها گفته شد بود نمی توانند، ناامید نشدند و خودشان را ثابت کردند و حالا هر کدام در رشته ای به موفقیت دست پیدا کردند. برای ثبت نام در رویداد رعدتاک و شنیدن داستان زندگی انسان های موفق می توانید از طریق دکمه زیر ثبت‌نام کنید.

می‌خواهم در رعدتاک ۲ ثبت‌نام کنم

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.