کیانو ریوز ۵۴ ساله چطور انقدر جوان مانده است؟

12

شما هم مثل دیگران فکر می‌کنید کیانو ریوز پیر نمی‌شود؟ خب، این مسئله حقیقت ندارد. حداقل اگر سن‌وسال را محدود به عددی بدانیم که به انسان نسبت می‌دهند، او هم مثل هر شخص دیگری پیر می‌شود. کیانو ریوز، در دوم سپتامبر ۱۹۶۴ در بیروت لبنان (با اصالتی کانادایی-آمریکایی) متولد شد. با این اوصاف، ستارهٔ فیلم محبوب جان ویک، به‌طور غیرقابل‌باوری درحال‌حاضر در پنجاه‌وچهارمین سال زندگی خود قرار دارد. اما راز جوانی این ستارهٔ محبوب هالیوودی چیست؟ این مسئله تا حدی برای برخی عجیب است که به او ویژگی‌های ماورائی نسبت می‌دهند. در ادامهٔ این مقاله با ما همراه باشید تا با رمز و راز جوان ماندن کیانو ریوز در این سن آشنا شوید.

کیانو ریوز توانسته است طی ۳۵ سال فعالیت حرفه‌ای در عرصهٔ سینما، ظاهر جذاب و نشاط جوانی را در چهره‌ٔ خود حفظ کند. این کار به هیچ عنوان ساده نیست، به‌خصوص برای کسی مثل او که به‌واسطهٔ شهرت و محبوبیتش، شبانه‌روز در معرض توجه عموم قرار دارد. استرس ناشی از توجهی که شهرت به‌دنبال دارد، عدهٔ زیادی را از پا در آورده است. چهرهٔ بانشاط و جوان کیانو ریوز تا حدی برای مردم اعجاب‌انگیز است که عده‌ای وب‌سایتی را با عنوان «keanuisimmortal» به این موضوع اختصاص داده‌اند.

رونیکس

دستهٔ دیگری از مردم نیز شایعاتی مانند خون‌آشام بودن کیانو ریوز یا ارتباطش با موجودات غیرزمینی را منتشر کرده‌اند. با چنین واکنش‌هایی از سوی مردم به‌خوبی می‌توان پی برد که ظاهر جوان او در این سن‌وسال تا چه حد عجیب و استثنایی است.

کیانو ریوز، مرد فناناپذیر

کیانو ریوز: مرد فناناپذیر - راز جوانی کیانو ریوز

با استناد به مطالب وب‌سایت یادشده و نظر بسیاری از طرفداران کیانو ریوز، او فناناپذیر است. اگر فناناپذیر نبود، چطور می‌توانست پس از این همه سال تلاش و فعالیت بی‌وقفه ظاهر جوان و شادابش را حفظ کند؟ حال اگر از بازیگران کم‌کار بود، می‌شد این مسئله را به سالیان استراحت و تفریح نسبت داد؛ اما او، که درطول سال‌ها فعالیت با کم‌لطفی‌هایی هم از سوی منتقدین روبه‌رو بوده است، از سال ۱۹۸۴ تقریبا به‌طور مداوم در حال کار کردن بوده است. به بیان بهتر، کیانو ریوز از اولین کار خود تا به امروز، تنها پنج سال را بدون ایفای نقش در فیلم‌های سینمایی یا تلویزیونی پشت سر گذاشته است: ۱۹۹۸، ۲۰۰۲، ۲۰۰۴، ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱. با این وجود، طی این سال‌ها هم در استراحت مطلق نبوده است و در رویدادهای هالیوودی شرکت کرده است. طرفداران کیانو ریوز بر این باورند که او بیش از سی سال فعالیت بی‌وقفه داشته است و برای اثبات گفته‌هایشان مدارکی هم ارائه می‌کنند.

در وب‌سایت عجیب، خنده‌دار و درعین‌حال، تفکربرانگیزی که معرفی کردیم، تصاویر مشهور کیانو ریوز در فیلم ماتریکس انتخاب شده و با تصاویر کنونی او مقایسه شده‌اند. با وجود اینکه تصاویر قدیمی‌تر بیش از یک دهه قدمت دارند، تغییر چندانی در ظاهر او مشاهده نمی‌شود. او هر چه بیشتر پا به سن می‌گذارد، ظاهر بهتری پیدا می‌کند؛ در کنار این مقایسه‌ها، چهرهٔ کیانو ریوز با دو شخصیت تاریخی هم مقایسه می‌شود که شباهت قابل‌توجهی با او دارند: شارلمانی، رهبر فرانک‌ها در قرن نهم میلادی و پُل مونه (نام دیگر او ژان-پُل سالی است)، بازیگر فرانسوی قرون نوزدهم و بیستم. در این وب‌سایت، حتی به جملاتی برمی‌خوریم که از زبان خود کیانو ریوز عنوان شده‌اند و به‌عنوان گواه غیرقابل‌انکار فناناپذیری او استفاده می‌شوند؛ جملاتی شبیه به این: «پول آخرین چیزی است که فکر مرا به خود مشغول می‌کند. با سرمایه‌ای که تا به امروز جمع کرده‌ام، می‌توانم چند قرن آینده را سر کنم.» گویا خودِ کیانو ریوز هم به فناناپذیری‌ خود ایمان دارد.

اگر واکنش‌های طرفداران و رویکرد مبالغه‌آمیز آنها را کنار بگذاریم (سرآخر، کدام انسانی را سراغ دارید که اجل سراغش نیامده باشد؟)، باز هم نمی‌توانیم رویکرد مناسب و سالمی را که این بازیگر محبوب پیش گرفته است انکار کنیم. بیایید با نگاهی دقیق‌تر و علمی‌تر راز جوانی کیانو ریوز در این سن‌وسال را بررسی کنیم.

رژیم غذایی کیانو ریوز

رژیم غذایی - راز جوانی کیانو ریوز

شاید فکر کنید کیانو ریوز با نوعی رژیم غذایی جادویی ظاهر حسادت‌برانگیزش را حفظ کرده است. اما این‌طور نیست. او پیرو چند قانون ساده است: اولین قانون این است که او، گاه‌به‌گاه از مصرف نوشیدنی‌های الکلی پرهیز می‌کند؛ این ستارهٔ دوست‌داشتنی دنیای هالیوود، رژیم غذایی سالمی را دنبال می‌کند که متشکل از مرغ، برنج، پاستا و انواع سبزیجات است. علاوه‌بر کیفیت مواد غذایی، کمیت نیز برای او حائز اهمیت است. او مصرف وعده‌های کوچک‌تر غذایی را به پرخوری ترجیح می‌دهد.

او با توجه به دستاوردهای علم تغذیه، با دقت قابل‌ملاحظه‌ای مواد غذایی مصرفی‌ خود را انتخاب می‌کند و به این صورت، پروتئین، کربوهیدرات و چربی را به‌صورت متعادل و با اندازهٔ ایده‌آل جذب می‌کند. کیانو ریوز، با افزایش دفعات مصرف وعده‌های غذایی کوچک‌ درطول روز، اجازه نمی‌دهد گرسنگی بر او غلبه کند و به این شکل، مجبور به مصرف خوراکی‌های مضر شود. دانش قابل‌توجه او درخصوص علم تغذیه کمک زیادی به انتخاب رژیم غذایی ایده‌آلش می‌کند.

راز خوش‌اندامی کیانو ریوز چیست؟

اندام خوب کیانو ریوز

تغذیهٔ سالم، تنها دلیل جذابیت کیانو ریوز نیست. علاوه‌بر این، او سعی می‌کند که در زندگی روزمره‌اش تا حد امکان فعال بماند. هاکی روی یخ و بسکتبال دو ورزش موردعلاقهٔ او هستند. او در وزنه‌برداری هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با وجود اینکه کیانو ریوز تمایل چندانی به برملا کردن رازهای مرتبط با روند روزمرهٔ ورزش خود ندارد، اذعان داشته است که ملاک انتخاب فعالیت‌هایش نقش‌هایی است که برای آنها انتخاب می‌شود. به‌عنوان مثال، او برای بازی در نقش «نئو» در «ماتریکس» کنگ‌فو یاد گرفت.

کیانو ریوز چطور برای بازی در ماتریکس آماده شد؟

کیانو ریوز در ماتریکس

کیانو ریوز برای بازی در ماتریکس کنگ‌فو را در حد استادی یاد نگرفت، اما به‌اندازه‌ای وقت و انرژی صرف آن کرد تا بتواند حرکاتش را در صحنه‌های اکشن تا حد امکان چشم‌نواز و طبیعی جلوه دهد. در فیلم‌های اکشن، مشت‌هایی که بازیگران به یکدیگر می‌زنند، به‌سادگی با استفاده از جلوه‌های سینمایی تصویربرداری می‌شوند و نیاز به مهارت چندانی ندارند. اما نقش کیانو ریوز در آن فیلم کمی متفاوت بود و مجبور بود برای از پا درآوردن دشمنانش کمی مهارت به خرج دهد. به‌علاوه او به توصیهٔ دو طراح صحنه‌های نبرد فیلم، چاد استاهلسکی و دیوید لیچ، تمرین‌های وزنه‌برداری و بکس را نیز انجام داد تا سکانس‌های اکشن تا حد امکان تأثیرگذار از آب درآیند. به‌طور کلی بازی در نقش این قهرمان دنیای ماتریکس به هیچ عنوان کار ساده‌ای نبود و کیانو ریوز، برای ایفای موفق نقش خود موظف بود به سطح قابل‌ملاحظه‌ای از استقامت و توان بدنی دست پیدا کند.

روند آماده‌سازی کیانو ریوز برای بازی در قسمت دوم جان ویک

روند آماده‌سازی کیانو ریوز برای جان ویک ۲

این ستارهٔ فیلم‌های اکشن، برای ایفای مجدد نقش آدمکش حرفه‌ای، در قسمت دوم جان ویک، تمرین‌های زیادی برای کار با اسلحه انجام داد. موقعیت بدنی او درهنگام تیراندازی با اسلحه، یکی از مسائل حائز اهمیت بود و برای ایفای هرچه طبیعی‌تر نقش کمک زیادی به او کرد. تمرین‌ها و اصول تغذیه‌ای او برای بازی در قسمت دوم فیلم، شدیدتر و سختگیرانه‌تر بودند. به گفتهٔ او، اگر بازی در قسمت اول فیلم را مانند گرفتن کمربند مشکی بدانیم، بازی در قسمت دوم رسیدن به سطح سوم از کمربند مشکی بود. کیانو ریوز این بار به‌جای کنگ‌فو، به سراغ جودو رفت و زیر نظر مبارز سابق ورزش ام ام ای، اریک براون، تمرین‌های مرتبط را انجام داد.

شاید بتوان گفت کیانو ریوز این تعهد و تلاش بی‌وقفه در روند آماده‌سازی برای نقش‌های مختلف را مدیون بازی در فیلم «نقطهٔ شکست ۱۹۹۱» است. او در این فیلم برای نخستین بار با مربی ورزشی‌ خود، خانم دنیز اسنایدر آشنا شد؛ این آشنایی به‌مدت ۲۵ سال تداوم پیدا کرد. او از مربی خود اطلاعات ارزشمندی را دربارهٔ فیلم‌های اکشن و هیجان‌انگیز آموخت و همین مسئله، یکی از علل اصلی موفقیت مداوم او در پروژه‌های سینمایی آینده‌اش بود.

به گفتهٔ کیانو ریوز، یکی از دلایل اصلی سلامتی و شادابی‌اش در این سن‌وسال، رژیم غذایی کم‌چرب و کم‌سدیم است. او پیش از اجرای صحنه‌های درگیری، از خوردن خوراکی‌هایی که چربی یا سدیم زیادی دارند پرهیز می‌کند. به‌عنوان مثال، غذای ایده‌آل کیانو ریوز، قبل از رفتن جلوی دوربین، یک وعدهٔ کامل استیک بدون چربی است.


در ادامه بخوانید: ۳۰ کاری که قبل از ۳۰ سالگی باید انجام داد
اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.
منبع cheatsheet
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 12 دیدگاه)
  1. فرهادکامرانی می‌گوید

    خیلی عالی بود مطالب
    حال بااین وضع اقتصادی جامعه کشور عزیزمان ایران چه راههای برای بهبود وضع مالی وحفظ روحیه خودمان جهت پیشبرد اهدافمان دارید

    1. محمدرضا عاشوری می‌گوید

      سلام دوست عزیز. امیدوارم مطلب براتون مفید بوده باشه. جواب سؤالی که مطرح کردید به نظرم خیلی شخصی هست؛ حق با شما است، اوضاع بسیار سختی رو تجربه می‌کنیم، اما پیداکردن راه‌حل نیاز به تلاش هر فرد داره و هر کدوم از ما، باید به روش خودمون این راه رو پیدا کنیم، البته حتی شاید راه نجاتی هم نباشه، اما به هر حال نمیشه دست روی دست گذاشت و شاید به قول مولانا، کوشش بیهوده به از خفتگی است. امیدوارم هر جا هستید پیروز و سربلند باشید.

  2. morimobarez می‌گوید

    کیاناریوز ادرنوکروم (خون کودک) استفاده می‌کنه بخاطر همین جونه

  3. محمدرضا می‌گوید

    داداش این آدم زندگیش از ما هم داغونتره، این چجوری تا اینجا دَووم اورده
    زن و بچش تو تصادف از دست میده ، تو دوران بچگیشم ، مادرش سه بار طلاق میگره ، خواهرشم سرطان گرفت و رفت ، و ….
    ولی از کاری کرد که خیلی خوشم میاد و هنوزم داره انجام میده ، این داداش تنها چیزی که بهش اهمیت نمیده ، پوله
    بر عکس راک
    سر فیلم ماتریکس هر چی در اورد ، ۷۰ درصدشو به خریه داده ، حتی سعی کرد با این پولا خواهرشو از دست سرطان نجات بده و هزینشو بده که نمیدونم چرا همینجوری الکی در میگذره
    اگه بگم مُرد ، ممکنه بی احترامی بشه
    ولی این داداشمون هنوز با این بدبختیا داره ادامه میده ولی کاراش باعث شد که یاد بگیریم که هر چی زندگی بلا سرت اورد ، بدبختی اورد خلاصه از طرف دیگه بگم ، دیفیکالتیشو از easy نزاشت رو hard ، گذاشت iran mode !!!!!
    شما یه ایرانی غیورِ پوست کلفت هستی
    کلا بگم با این اتفاقات نباید ناراحتیاتو تو وجودت بزاری بمونه چون اون موقع تصمیم های آیندتو خراب میکنه و بدبختی های بدتری در انتظارت خواهد بود و میزاری دیگران برات تصمیم بگیرن ، اگه خدایی نکرده ، عزیزاتو از دست دادی ، ناراحتیت اونو بر نمیگردونه ، ناراحتیت اونقدر شدت میگیره که آیندت خراب میشه و بیشتر تو آینده درد میکشی