معرفی کمپانی برلیانس؛ یک اژدهای تازه وارد با حمایت باواریایی ها

0

کمپانی برلیانس یکی از برندهایی است که برای ایرانی‌ها غریبه نیست و اتفاقاً به عنوان یکی از خودروسازان جدید در دنیا خود را معرفی کرده است. این کمپانی اگرچه فعالیت اولیه خود را با مونتاژ و کپی کاری آغاز کرد، اما در حال حاضر خرید خودرو برلیانس به عنوان یکی از گزینه‌های سبد خرید ایرانی‌ها معرفی می‌شود. خودروهای این شرکت کیفیت مناسبی دارند و با توجه به قیمت آن‌ها قابلیت رقابت با اکثر محصولات متوسط در سطح بازار را دارند.
بدون در نظر گرفتن مسئله قیمت برلیانس یا حجم خرید و فروش برلیانس در بازار، امروز می‌خواهیم به معرفی کمپانی برلیانس بپردازیم و ببینیم که چه محصولاتی در ایران دارد.

ظهور کمپانی برلیانس با تولید مینی بوس

کمپانی برلیانس گام‌های اولیه حیات خود را در سال 1992 با مونتاژ و تولید خودروهای مینی‌بوس برداشت. ابتدای فعالیت این شرکت به همکاری با تویوتا اختصاص داشت و شخصی به نام یانگ رونگ بنیانگذار این شرکت بود. به مرور زمان این شرکت به سمت خودروهای سواری هم حرکت کرده و در سال ۲۰۰۳ با یک قرارداد با شرکت بی ام و آلمان، به طور رسمی وارد حوزه خودروسازی بین المللی شد.
کمپانی برلیانس یکی از تولید کننده خودروهای لوکس غربی در بازار چین بود که آمار فروش قابل توجهی داشت. حمایت باواریایی‌ها و به طور ویژه شرکت بی ام و از این خودروساز باعث شد که به راحتی در کشورهای اروپایی برای خود مشتری دست و پا کند و در سال ۲۰۰۸ وارد بازارهای جهانی شد. جالب این که در سال ۲۰۰۹ این شرکت یکی از ۸ خودروساز بزرگ چینی محسوب می‌شد.
آمارها نشان می‌دهد که کمپانی خودروسازی برلیانس هم در زمینه تولید خودروهای سواری و هم در زمینه تولید مینی‌بوس موفق عمل کرده است. در سال ۲۰۰۹ آمار فروش خودرو سواری برلیانس 150 هزار عدد و فروش خودروهای مینی‌بوس این شرکت ۸۰ هزار عدد بود. جالب اینکه کشورهای مختلف از جمله کره‌جنوبی، استرالیا، شیلی و کلمبیا هم از جمله مشتریان این شرکت محسوب می‌شدند.

رونیکس

قرارداد با بی ام و به عنوان یک نقطه عطف

بدون شک بستن قرارداد با شرکت بی ام و در سال 2003 برای کمپانی برلیانس به عنوان یک نقطه عطف شناخته می‌شد. این شرکت وظیفه تولید برلیانس های مطابق با پلتفرم بی ام و سری ۳ و سری ۵ و همچنین بی ام و x۱ را برعهده داشت. با وجود این که برخی از قطعات این خودروها مستقیماً از کشور آلمان وارد می‌شد، اما در برخی از این خودروها تغییراتی به وجود آمد که حتی نسبت به نسخه‌های اصلی تفاوت داشت و به همین دلیل خرید و فروش برلیانس رونق بیشتری گرفت.

همکاری کمپانی برلیانس با خودروسازهای ایرانی

اگر خودروهای شرکت پارس خودرو را دیده باشید، تا حدود زیادی قسمت جلو و ورودی هوای این خودروها به خودروهای بی ام و شباهت دارد. شرکت پارس خودرو در همکاری با شرکت برلیانس وظیفه تولید برلیانس H320 و همچنین H330 را بر عهده گرفت. در طرف دیگر شرکت سایپا هم مسئولیت تولید برخی از خودروهای این شرکت را بر عهده گرفت که برلیانس H230 و همچنین برلیانس V5 از محصولات این شرکت بود.
به نظر می‌رسد که ظاهر زیبا و همچنین کیفیت ساخت خودروهای برلیانس توانسته باشد که توجه بسیاری از ایرانی‌ها را به خود جلب کند. امروزه می‌بینیم که قیمت خودرو برلیانس با توجه به مدل‌های مختلف در بازار ایران متفاوت است، اما بسیاری از ایرانی‌ها حاضر به پرداخت قیمت‌های بالایی برای این خودروها هستند. این موضوع نشان می‌دهد که کمپانی برلیانس برای حضور فعال در بازار ایران کار سختی ندارد و به راحتی می‌تواند با سایر شرکت‌های خودروسازی چین رقابت کند.
اگر از روز تولد ابتدایی کمپانی برلیانس در نظر بگیریم، در حدود ۲۷ سال از فعالیت این شرکت می‌گذرد. این در حالی است که حمایت خودروساز آلمانی از این شرکت به عنوان یک نقطه قوت برای آن محسوب می‌شود و به همین دلیل آمار فروش این خودرو در ایران هم نسبتاً بالاست. برای درک بهتر این موضوع شما تنها می‌توانید کلید واژه خرید برلیانس را در سایت دیوار جستجو کنید تا متوجه آمار خرید و فروش آن شوید. فقط کافی است به این موضوع فکر کنید که آمار فروش شرکت برلیانس در بازارهای جهانی سال ۲۰۰۶ تا سال ۲۰۱۵ چیزی در حدود ۵ میلیون خودرو بوده است.

منبع : ویرلن

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.