۷ ایده جذاب که سفر به هر شهری را برای شما خاطره‌انگیز می‌کند

0

تابستان معمولا فصل سفر و گردشگری است. در این فصل، افراد معمولا زمان بیشتری برای استراحت و گشت‌وگذار صرف می‌کنند و دوست دارند از شهرهای جدید دیدن کنند. شاید وقتی به شهرهای بزرگ و توریستی سفر می‌کنید، به‌خاطر شلوغی و آشفتگی در این شهرها کلافه شوید و از سفر خود لذت نبرید، اما نگران نباشید؛ در این مقاله قصد داریم شما را با فعالیت‌هایی آشنا کنیم که با تجربۀ آنها در شهر جدید، می‌توانید لذت بیشتری از سفر خود ببرید.

سفر به شهر جدید، به‌ویژه اگر همراه با تور یا لیدر کاردُرُست نباشد، می‌تواند بسیار کلافه‌کننده و خسته‌کننده باشد. با این حال، اگر فهرستی از فعالیت‌هایی داشته باشید که باید در شهرهای جدید تجربه کنید، بدون لیدر و تور هم می‌توانید از سفر خود لذت ببرید.

رونیکس

توریست‌های حرفه‌ای جهان معمولا در اولین سفرهای خود به یک شهر جدید، انجام چند کار را اصلا از دست نمی‌دهند. آنها می‌دانند که وقتی وارد شهری ناآشنا می‌شوند، چه کارهایی باید تجربه کنند و چگونه از زمانی که دارند، بهترین استفاده را ببرند.

در ادامه، می‌خواهیم دربارۀ مواردی صحبت کنیم که باید به‌عنوان توریست تازه‌وارد در یک شهر جدید تجربه کنید.

۱. چرخ زدن با اتوبوس در سطح شهر

گشت و گذار توریستی در شهر جدید

هرچند استفاده از تورهای اتوبوسی گشت شهری، نشان می‌دهد که شما توریست هستید، اما باز هم در یک شهر جدید، این فرصت را از خودتان دریغ نکنید. وقتی به شهر جدیدی سفر می‌کنید، حتما یک بار هم که شده، سوار یک اتوبوس گشت دور شهر شوید و گوشه‌وکنار شهر را بگردید.

این کار روشی سریع، آسان و کم‌هزینه برای دیدن مناظر مختلف یک شهر و آشنایی با آن است. هرچند دیدن شهر به این سبک، روشی سطحی برای توریست‌ها به حساب می‌آید، در عین حال، برای گردشگری دقیق‌تر در روزهای بعد، به شما کمک خواهد کرد.


حتما بخوانید: تقویت حس جهت یابی با ۵ راهکار مفید

۲. به آب زدن و قایق‌سواری

قایق سواری در سفر

اگر به شهری ساحلی سفر کرده‌اید و شرکت در گشت‌های اتوبوسی دور شهر، زمان شما را می‌گیرد، می‌توانید گشت‌های دور شهر با قایق را امتحان کنید. تورهای چندساعته با قایق می‌تواند به اندازۀ تفریح‌های آبی، لذت‌بخش باشد.

قایق‌سواری در شهرهای ساحلی یا شهرهایی که رودها و رودخانه‌های بزرگ و معروفی دارند، تجربه‌ای بی‌نظیر است. قایق‌ها مانند تله‌هایی هستند که توریست‌ها را گیر می‌اندازند و آنها را مسحور زیبایی شهر می‌کنند.

در دنیا، تورهای آبی فراوانی وجود دارد که بسیاری از توریست‌ها را جذب خود می‌کند. مثلا در لوئیزیانای آمریکا، تورهای قایقی وجود دارد که توریست‌ها را در باتلاق‌های اطراف می‌گرداند. همچنین در کنار رودخانه می‌سی‌سی‌پی،‌ تورهای ساحلی جذابی وجود دارد که طرفداران زیادی از همۀ دنیا را به‌سمت خود می‌کشانَد.

۳. بازدید از موزه‌های شهر

بازدید از موزه ها

وقتی به یک شهر جدید سفر می‌کنید، هیچ‌وقت دیدن موزه‌های آن شهر را از دست ندهید. به‌ویژه اگر آن شهر موزه محلی دارد،‌ حتما آن را در اولویت قرار دهید. اگر فهرستی از موزه‌های جذاب‌تر و خارق‌العاده‌تر تهیه کرده‌اید، اشکالی ندارد، ولی یکی از آنها را انتخاب کنید و در آنجا با آرامش موزه‌گردی کنید.

موزه‌های هنری، تاریخی و فرهنگی در یک شهر، ثروت‌های اصلی آن شهر هستند و دیدی سریع و کلی از روش زندگی مردم آن شهر به شما می‌دهند. البته موزه‌های معروفی در دنیا مانند لوور، گرونی و متروپولیتن وجود دارند که به‌هیچ‌وجه نباید بازدید از آنها را فراموش کنید.


حتما بخوانید: معروف ترین موزه های جهان؛ ۱۰ موزه برتر جهان با آثار تاریخی حیرت‌انگیز

۴. پیاده‌روی در طبیعت اطراف شهر

پیاده روی در شهرهای خارجی

پیاده روی یکی از فعالیت‌های مهم توریستی در هنگام سفر به یک شهر جدید است. البته این کار نه‌تنها به تازه‌واردها برای شناخت شهر کمک می‌کند، بلکه نوعی ورزش سبک برای سوزاندن کالری های فراوانی است که در سفر دریافت کرده‌اید.

شاید از این نگران باشید که چند ساعت در طبیعت ناشناختۀ یک شهر غریب گم شوید. اما نگران نباشید؛ این کار شیوه‌ای عالی برای کسب تجربه‌های جدید و آشنایی با طبیعت، تاریخ غنی و فرهنگ مردم در یک شهر جدید است.

برای پیاده‌روی در شهرهای توریستی، می‌توانید به پارک‌های ملی هر شهر بروید. پارک‌های ملی معمولا مکان‌های مناسبی برای پیاده‌روی و آشنایی با طبیعت موجود در شهر هستند.


حتما بخوانید: چرا باید حداقل ۲ ساعت در هفته را در طبیعت بگذرانیم؟

۵. بازدید از ساختمان‌های بلند شهر و برج‌ها

بلندترین برج های دنیا

شهرهای پیشرفته دارای ساختمان‌ها و برج‌های بلند و پیشرفته‌ای هستند که دیدن‌شان خالی از لطف نیست. وقتی در حال گشت‌وگذار در یک شهر جدید هستید، حتما نمای شهر را از بالای برج‌های بلند تماشا کنید.

در برخی از شهرها، بر بالای بلندترین برج‌ها، رستوران‌های گردان یا تراس‌های دیدِ باز وجود دارد. البته ممکن است استفاده از فضای آنها بسیار هزینه‌بر باشد، اما باز هم ارزشش را دارد.

دیدن یک شهر جدید از بالای بلندترین برج‌های آن می‌تواند بسیار دل‌انگیز و جذاب باشد؛ به‌ویژه آنکه با این کار می‌توانیم با نحوۀ شهرسازی و شکل خیابان‌ها و ساختما‌های شهر نیز آشنا شویم و همیشه خاطره‌ای دل‌انگیز از آن شهر در ذهن‌مان داشته باشیم.

در دنیا، ارزشمندترین برج‌هایی که توریست‌ها مشتاق بازدید از آنها هستند، مرکز تجارت جهانی نیویورک، مرکز فضایی سیاتل، برج بانک آمریکا (یو. اس بانک) در لس‌آنجلس با یک سرسرۀ شیشه‌ای در بالای آن، برج ایفل و برج خلیفه در دبی است.


حتما بخوانید: بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

۶. بازدید از عبادتگاه‌های شهر

مساجد و کلیساها

بازدید از عبادتگاه‌های یک شهر هم جذاب است و هم شما را با فرهنگ مذهبی آن شهر آشنا می‌کند. مساجد، کلیساها، عبادتگاه‌های بودایی یا مکان‌های مذهبی دیگر معمولا توجه توریست‌های زیادی را جلب می‌کنند.

مساجد و کلیساهای تاریخی فراوانی در کشورهای مختلف مانند ایران، ترکیه، فرانسه و ایتالیا وجود دارد. این مکان‌های مقدس تاریخی، جاذبه‌های معماری و هنری فراوانی نیز در خود جای داده‌اند. معمولا گردشگران زیادی از دیدن مکان‌های عبادی و تاریخی استقبال می‌کنند. آنها از آرامش و امنیت این عبادتگاه‌ها خاطرات خوشی دارند.

۷. شرکت در رویدادهای ورزشی

رویدادهای ورزشی

شرکت در رویدادهای ورزشی در مقصد گردشگری‌تان می‌تواند هیجان فراوانی برای‌تان به همراه بیاورد، به‌ویژه اگر طرفدار تیم خاصی باشید. در دنیا شهرهای زیادی هست که تیم‌های ورزشی‌شان محبوبیت جهانی دارند. مثلا در کشور اسپانیا و شهرهای مختلف آن، توریست‌های زیادی علاقه‌مند به شرکت در رویدادهای فوتبالی تیم‌های بزرگ هستند.

شرکت در رویدادهای ورزشی در شهرهای جدید، علاوه بر اینکه اوقات فراغت شما را پر می‌کند، هیجان زیادی نیز برای‌تان ایجاد خواهد کرد. رویدادهای ورزشیِ زنده راهی عالی برای یکی شدن با افراد محلی و مکالمه با شهروندان و غریبه‌های خارج از هتل است.

البته فراتر از این حرف‌ها، برخی از استادیوم‌ها و ورزشگاه‌ها، به‌خودیِ‌خود، تاریخی، دیدنی و جذاب هستند. در بعضی از این استادیوم‌ها و ورزشگاه‌ها نیز موزه‌هایی وجود دارد که دیدن آنها می‌تواند خاطرات قدیمی بسیاری برای افراد ورزش‌دوست زنده کند.


در ادامه بخوانید: ۲۰ روش هوشمندانه برای کاهش هزینه سفرهای خارجی

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع huffpost
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.