پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری آسیا؛ ۲۴ شهری که باید ببینید

1

وقتی صحبت از سفر و گردشگری به دنیای کهن به میان می‌آید، معمولا اولین کشورهایی که به ذهن بیشتر افراد خطور می‌کند، جاذبه های گردشگری پرطرفدار کشورهای آسیایی هستند. معابد و آثار باستانی، جزایر زیبا و بهشت‌گونه و طبیعت بکر و بی‌نظیر در این قارهٔ پهناور آن‌قدر زیاد است که هرکس با هر سلیقه‌ای و هر هدفی که از سفر دارد، می‌تواند از آنها لذت ببرد. در این مطلب ۲۵ مورد از جاذبه های گردشگری آسیا را معرفی می‌کنیم.

۱. بالی ـ اندونزی

بالی یکی از جزایر زیبای اندونزی و از جاذبه های گردشگری آسیا است که کاملا به یک کارت‌پستال زنده شبیه است. جاهای دیدنی جزیره بالی و تفریحات مختلف این سرزمین فوق‌العاده انقدر زیادند که اصلا حوصله‌تان سر نمی‌رود. مثلا می‌توانید روی ماسه‌های سفید زیبا دراز بکشید و آفتاب بگیرید. اگر هم غواصی دوست دارید، می‌توانید در اعماق دریا شنا کنید و از تماشای موجودات گرمسیری لابه‌لای رگه‌های مرجانی لذت ببرید. بقایای یک کشتی به‌جامانده از جنگ‌جهانی دوم هم در زیر آب‌ها هست که دیدنش خالی‌ازلطف نیست.

رونیکس

جاذبه های گردشگری آسیا - بالی

جنگل‌های انبوه در ساحل، معابد سنگی را پوشانده‌اند، جایی‌که زیستگاه میمون‌های بازیگوش است. اگر به آشنایی با فرهنگ کشورها علاقه‌مند هستید، می‌توانید به شهر اوبود (Ubud) که مرکز هنری بالی است سری بزنید. اوبود بهترین مکان برای تماشای نمایش‌های فرهنگ محلی همراه با حرکات موزون است. می‌توانید در کارگاه‌های طراحی روی پارچه یا نقره‌کاری شرکت کنید یا اینکه به کلاس یوگا بروید و مدتی را در آرامش برای آزاد کردن ذهن‌تان بگذرانید.

۲. پوکت ـ تایلند

جاذبه های گردشگری آسیا - پوکت

پوکِت بزرگ‌ترین جزیرهٔ تایلند و یکی دیگر از جاذبه های گردشگری آسیا است. این جزیره با دریای زیبای آندامِن، درست مانند آهن‌ربایی بزرگ، دوستداران دریا و غواصان حرفه‌ای را به‌سوی خود می‌کشاند. تالاب‌های آبی و غروب طلایی ـ نارنجی از جمله جاهای دیدنی پوکت هستند که می‌توانند با ایجاد فضایی رؤیایی، به‌یادماندنی‌ترین تعطیلات را برای‌تان رقم بزنند. از محبوب‌ترین فعالیت‌های این منطقه، ورزش‌های آبی است. یادتان نرود، بعد از اینکه حسابی آفتاب گرفتید و تنی به آب زدید، از آکواریوم‌ها، باغ‌ها و معابد بودایی این جزیره هم دیدن کنید.


حتما بخوانید: مراکز خرید پوکت؛ ۱۲ مرکز خرید بهشت روی زمین

۳. سیم‌ریپ ـ کامبوج

جاذبه های گردشگری آسیا - دهکده فرهنگی کامبوج

هنگامی‌که نور صبحگاهی بر معابد پوشیده از گیاهان و ویرانه‌های آنگ‌کور وات (angkor wat) می‌تابد، منظرهٔ طلوع خورشید به رویدادی وصف‌ناشدنی تبدیل می‌شود. آنگ‌کور وات یکی از بزرگ‌ترین بناهای مذهبی دنیاست که مجموعه‌ای از سازه‌های باستانی و معابد را دربرگرفته است. این مجموعه و شهر آنگ‌کور که متعلق به قرن دوازدهم هستند، اصلی‌ترین دلایل بازدید از شهر سیم‌ریپ به‌ شمار می‌روند. اگر به تاریخ و فرهنگ کشورها علاقه‌مندید، به دهکدهٔ فرهنگی کامبوج (Cambodian Cultural Village) سری بزنید و با تاریخ ملی این کشور آشنا شوید. یکی دیگر از دیدنی‌های آنگ‌کور، بازار شب آن است که غرفه‌ها، فروشگاه‌های مختلف، غذاخوری‌ها و سایر امکانات را برای وقت‌گذراندن دارد.

۴. هانوی ـ ویتنام

جاذبه های گردشگری آسیا - آرامگاه هوشی مین

پایتخت جذاب ویتنام هنوز بافت قدیمی محله‌ها، آثار تاریخی و معماریِ مستعمراتی‌اش را به‌خوبی حفظ کرده است. بااین‌حال، در کنار این بافت قدیمی می‌توان بناهای سبک جدید را هم مشاهده کرد. شاید امروز دیگر کسی هانوی را با اسامی سابقش از جمله تانگ‌لانگ و اَسِندینگ‌دراگون (ascending dragon) نشناسد، اما این شهر هرگز گذشته‌اش را فراموش نکرده است. گواه این امرْ بناهایی مانند آرامگاه هوشی‌مین و زندان هوآ لو (Hoa Lo) است. دریاچه‌ها، پارک‌ها، بلوارهایی که زیر سایهٔ درختان بزرگ هستند و بیش از ۶۰۰ معبد و بتکده به جذابیت این شهر افزوده‌اند. از نکات جالب این شهر این است که هر جا بخواهید بروید می‌توانید تاکسی بگیرید. تاکسی‌ها کل شهر را پوشش می‌دهند.

۵. توکیو ـ ژاپن

جاذبه های گردشگری آسیا - توکیو

در توکیو به‌راحتی می‌توانید نشانه‌های فرهنگ سنتی و فرهنگ امروزی را کاملا در کنار هم ببینید. از یک سو می‌توانید به معابد باستانی ادای احترام کنید و از سوی دیگر در اماکن تفریحی خوش بگذرانید. اگر قبل از طلوع خورشید از خواب بیدار شوید، صدای سرزندگی و جنب‌وجوش حراج ماهی در بازار تویوسو (Toyosu) را خواهید شنید. علاوه‌براینها، قدم‌ زدن در زیر شکوفه‌های درختان گیلاس که در امتداد رودخانهٔ سومیدا (Sumida) کشیده شده‌اند، صفای خاصی دارد که خاطرهٔ آن همیشه در ذهن‌تان خواهد ماند.

جاذبه های گردشگری آسیا - یکی از انواع شیرینی واگاشی
شیرینی واگاشی

در سفر به ژاپن باغ‌های شرقی زیبای قصر سلطنتی و موزهٔ اِدو ـ توکیو را فراموش نکنید. اگر خواستید دلی از عزا دربیاورید، حتما سوشی، نودل اودن و شیرینی سنتی واگاشی را امتحان کنید! بسیار خوشمزه و محبوب‌اند.


حتما بخوانید: آشنایی با فرهنگ ژاپن؛ ۱۲ کاری که هرگز نباید در کشور ژاپن انجام بدهید

۶. کاتماندو ـ نپال

جاذبه های گردشگری آسیا - کاتماندو

پایتخت زیبای نپال که یکی از جاذبه های گردشگری آسیا به شمار می‌رود، در دره‌ای واقع شده است که آثار تاریخی، معابد باستانی، زیارتگاه‌ها و روستاهای شگفت‌انگیز و زیبا آن را احاطه کرده‌اند. می‌توانید همراه با اهالی آنجا در میان آثار تاریخی میدان دوربار بگردید. اگر دوست دارید پیاده‌روی کنید، به افرادی ملحق شوید که با گاری به کوهستان می‌روند و در مسیر شلوغ ناحیهٔ تامل (Thamel) گردش کنید.

جاذبه های گردشگری آسیا - کاتماندو
هنرهای دستی اهالی کاتماندو

اگر می‌خواهید سوغاتی بخرید، در مغازه‌ها می‌توانید آثار هنری‌ای که خود اهالی آنجا درست می‌کنند مانند فرش و نقاشی را پیدا کنید که بسیار زیبا و ارزشمند هستند.

۷. جایپور ـ هند

جاذبه های گردشگری آسیا - جیپور

در سفر به هند اگر به ساختمان‌های باشکوه گچ‌بری‌شده که در اطراف خیابان‌های عریض جایپور واقع شده‌اند نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که چرا به آن «شهر صورتی» می‌گویند. بیشتر بناهای این منطقه رنگ صورتی ملایمی دارند که بسیار چشم‌نواز است. از مکان‌های دیدنی جایپور می‌توان به سیتی‌پالاس، هاوا محل و قلعه‌های آمِر و جایگار اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری آسیا - جیپور

برای سوغاتی‌ خریدن هم می‌توانید به یکی از بازارهای جایپور بروید. اگر دنبال سوغاتی منحصربه‌فرد می‌گردید، پیشنهاد ما یک جفت دمپایی سنتی پرنقش‌ونگار ساخته‌شده از چرم شتر جایپور است که نظیرش را جایی پیدا نمی‌کنید!

۸. هنگ‌کنگ ـ چین

جاذبه های گردشگری آسیا - هنگ کنگ

غذاهای چینی لذیذ، جزایر شناور و خط افق منحصربه‌فرد فقط بخشی از جاذبه‌های گردشگری هنگ‌کنگ هستند. معماری سنتی چین در روستای اِن‌گونگ‌پینگ بسیار تماشایی است. سوار یکی از واگن‌برقی‌هایی شوید که بر فراز قلۀ ویکتوریا آمدوشد می‌کنند تا چشم‌اندازی بی‌همتا را مشاهده کنید. صخره‌ها و تپه‌های زیبای «نان‌لیان‌گاردن» آرامش درون را برای‌‌تان به‌ ارمغان می‌آورند که دل‌کندن از آن ساده نیست. در سفر به چین بعد از طبیعت‌گردی می‌توانید از صومعه بودایی چی‌لین (Chi Lin) دیدن کنید و از سکوت حیرت‌انگیز آنجا لذت ببرید. نوشیدن یک فنجان چای خوشمزه در کافه‌استنلی را فراموش نکنید.

۹. سئول ـ کره جنوبی

جاذبه های گردشگری آسیا - برج ان سئول

سئول مرکز تجاری و فرهنگی کرهٔ جنوبی و یکی دیگر از جاذبه های گردشگری آسیا است که در آن آسمان‌خراش‌ها بر فراز معابد بودایی، سربه‌فلک کشیده‌اند. مهم‌ترینِ آنها برج اِن سئول است. این برج را در بالای یک قله در پارک نامسان (Namsan) ساخته‌اند. حتما از این برج زیبا دیدن کنید. اگر می‌خواهید مزهٔ انواع خوراکی‌های کُره‌ای با طعم‌های مختلف را بچشید، چای‌خانه‌ها و غذاخوری‌های اینسادونگ (Insadong) را از دست ندهید. بهترین گزینه‌ها برای بازدید از آثار تاریخی، موزه‌های کاخ جیونگ‌بوک‌گونگ و قصر چانگ‌دئوک‌گونگ هستند. قصر چانگ‌دئوک‌گونگ نمونه‌ای عالی از معماری دوران باستان است. این اثر در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

۱۰. گوا ـ هند

جاذبه های گردشگری آسیا - گوا

اگر عاشق دریا و ساحل هستید، ساحل شنی جزیره گوا برای دراز کشیدن و آفتاب‌ گرفتن فوق‌العاده است. یا می‌توانید روی تخت‌ها در ساحل دراز بکشید و همچنان که نوشیدنی خنک‌تان را مزمزه می‌کنید، به تماشای خورشید بپردازید که روی سطح افق می‌درخشد. درهرصورت، لذتی وصف‌ناشدنی را در این ساحل زیبا احساس خواهید کرد.

جاذبه های گردشگری آسیا - گوا
کلیسای بوم‌ژیزوس

برای دیدن آثار تاریخی، یکی از بهترین گزینه‌ها کلیسای زیبای بوم‌ژیزوس (Bom Jesus) متعلق به گوای قدیم است. این کلیسا در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و نمونه‌ای عالی از معماری بی‌قاعدهٔ سبک باروک به شمار می‌رود. اگر در هنگام کریسمس به آنجا بروید، می‌توانید آمیزه‌ای خارق‌العاده از عناصر فرهنگی و مذهبی شرق و غرب را هم‌زمان ببینید.

۱۱. بانکوک ـ تایلند

جاذبه های گردشگری آسیا - بانکوک

قصرهای طلایی، بازارهای شناور (قایق‌هایی که در آب حرکت می‌کنند و محصولات مختلفی را می‌فروشند) و مناره‌های مخروطیِ باشکوه، بانکوک را کاملا به یک تابلوی نقاشی و یکی از جاذبه های گردشگری آسیا تبدیل کرده‌اند. واقعا هیچ پایتختی در دنیا شبیه بانکوک نیست.

جاذبه های گردشگری آسیا - گوا
بازارهای شناور بانکوک

مرکز خرید پراتونام یا میدان سیام و نیز باغ‌های دوسیت (Dusit) که به سبک اروپایی ساخته شده‌اند، از جمله جاهای دیدنی بانکوک هستند. معبد فوق‌العاده زیبای وات‌آرون که در تان‌بوری (Thon Buri) بنا شده است و نیز معبد وات‌پو (Wat pho) با مجسمه بزرگ بودای درازکشیده‌اش، نمونه‌هایی عالی از آثار تاریخی بانکوک‌اند. البته گراندپالاس باشکوه و پرزرق‌وبرق هم دست‌کمی از آن ندارد و پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن بازدید کنید. راستی، یادتان نرود برنج چسبناک با انبه را در غرفه‌های غذافروشی بانکوک امتحان کنید!


حتما بخوانید: مراکز خرید بانکوک؛ ۷ مکان دیدنی برای عاشقان مد و غذا

۱۲. هوی‌آن ـ ویتنام

جاذبه های گردشگری آسیا - هوی آن

هوی‌آن در ساحل ویتنام مرکزی قرار دارد. این شهر از قرن ۱۵ تا ۱۹ از بندرگاه‌های تجاری مهم جنوب‌شرقی آسیا بوده است، اما درحال‌حاضر به شهری گردشگرپذیر و یکی از جاذبه های گردشگری آسیا تبدیل شده است. در هوی‌آن در چهاردهمین روز از ماه قمری، لامپ‌های الکتریکی شهر را خاموش می‌کنند و فانوس‌های رنگی سنتی را روشن می‌کنند که منظره‌ای حیرت‌انگیز در شهر به وجود می‌آورد. از مناظر دیدنی هوی‌آن که به‌خوبی بافت قدیمی‌اش را حفظ کرده است، می‌توان پل سرپوشیدهٔ ژاپنی و معبد کوان‌کونگ را نام برد. راستی، این شهر خیاط‌هایی بسیار حرفه‌ای دارد. می‌توانید هر لباسی را که دوست دارید به آنها سفارش بدهید تا در مدتی که در هوی‌آن هستید بدوزند و تحویل‌تان بدهند.

۱۳. کیوتو ـ ژاپن

جاذبه های گردشگری آسیا - کیوتو
معبد فوشیمی‌ایناری

زیارتگاه‌ها و معابد کیوتو رابطه‌ای کمیاب بین زندگی مدرن در شهر و گذشتهٔ باستانی آن برقرار می‌کنند. در زیارتگاه شیموگامو (Shimogamo) متعلق به قرن ششم، چنان سکوت و آرامشی حکفرماست که انگار زمان متوقف شده است. قدرت معنوی این معبد را می‌توانید با همهٔ وجودتان حس کنید. علاوه‌برآن، معبد فوشیمی‌ایناری (Fushimi Inari) و مجسمهٔ عظیم هزاردستِ کانن (Thousand Armed Kannon) در معبد سانجوسانگن (Sanjūsangen-dō) هم از جاذبه‌های مهم گردشگری در کیوتو به شمار می‌روند. اگر خواستید غذا بخورید، پیشنهاد می‌کنیم یکی از رستوران‌های مشرف به رودخانهٔ کامو را انتخاب کنید. در این رستوران‌ها می‌توانید در آرامش و سکوت غذای‌تان را میل کنید و از مناظر اطراف لذت ببرید.

۱۴. چیانگ‌مای ـ تایلند

جاذبه های گردشگری آسیا - چیانک مای

اگر تمام مدت تعطیلات‌تان در چیانگ‌مای را فقط در بازار شب این شهر بگذرانید، پشیمان نخواهید شد. البته بازار تنها جاذبۀ این شهر نیست. برای آشنا شدن با فرهنگ محلی چیانگ‌مای می‌توانید به موزهٔ ملی بروید. اگر هم به گل‌وگیاه علاقه دارید، در باغ گیاه‌شناسی می‌توانید عطر خوش ارکیده‌های تایلندی را تنفس کنید. در مرکز شهر، بقایای دیوارهای قدیمیِ بیش‌ از ۳۰ معبد وجود دارند که تاریخ‌دوستان را به‌سوی خود می‌خوانند. اگر حالش را داشتید، ۳۰۰ پله را تا بالای تپه‌ها بروید و از معبد زیبای وات فراتات دو سوتپ (Wat Phrathat Doi Suthep) دیدن کنید.

۱۵. دهلی نو ـ هند

جاذبه های گردشگری آسیا - دهلی نو
رصدخانه جانتارمانتار

پایتخت زیبای هند شهری است که هم بی‌نظم و شلوغ است و هم آرام به‌ نظر می‌رسد. گاوها در این شهر برای خودشان در خیابان‌ها قدم می‌زنند و کسی به آنها کاری ندارد! از جاذبه‌های گردشگری دهلی نو، یکی قلعه سرخ (Red Fort) متعلق به قرن هفدهم است که تعداد زیادی گنبد و منارهٔ زیبا دارد و دیگری بازار چندی چوک (Chandni Chowk) است که درست روبه‌روی آن واقع شده است. در این بازار تا دل‌تان بخواهد می‌توانید چانه‌ زدن با فروشندگان را تمرین کنید!

رصدخانهٔ جانتارمانتار هم یکی از تماشایی‌ترین اماکن این شهر است. این رصدخانه بزرگ‌ترین شاخص آفتاب و ابزارهای نجومی را که تاکنون دیده‌اید در اختیار دارد. هنوز هم از آنها برای پیش‌بینی آب‌وهوا استفاده می‌شود. دروازهٔ هند هم یکی از آثار تاریخی ملی این کشور است. اهالی شهر و گردشگران در آنجا گرد هم می‌آیند تا مراسم یادبود سربازانی را که در جنگ‌ جهانی اول و جنگ سوم افغان و انگلیس شهید شدند تماشا کنند.

۱۶. پکن ـ چین

جاذبه های گردشگری آسیا - پکن
شهر ممنوعه

پایتخت چین با بیش‌ از ۳هزار سال قدمت تاریخی، باید هم تا این اندازه آثار باستانی داشته باشد. از تالار حفظ هارمونی گرفته تا قصر تابستانی و شهر ممنوعه، روح تاریخ‌دوست‌تان را می‌توانید در پکن سیراب کنید. البته این شهر در عصر جدید هم از ساخت بناهای تاریخی باشکوه غافل نمانده است. آثاری مانند تالار یادبود مائو و میدان تیانانمِن از بناهای پس از دوران باستان هستند. به‌جز اینها، پیشنهاد می‌کنیم حتما از دیوار بزرگ چین که طولانی‌ترین سازهٔ ساخت دست انسان در جهان است دیدن کنید.

جاذبه های گردشگری آسیا - پکن
بازار پن جیا یوآن

اما یک پیشنهاد جالب! تعداد زیادی از گردشگران، بازار توریستی ابریشم (سیلک‌مارکت) را انتخاب می‌کنند. پیشنهاد ما این است که به‌جای آن در بازار پن جیا یوآن بگردید تا تجربه‌ای کاملا متفاوت داشته باشید. تنوع کالاها به‌ویژه عتیقه‌جات و صنایع‌دستی در این بازار بزرگ آن‌قدر زیاد است که بدون خرید کردن، از آنجا نمی‌توانید بیرون بیایید. فروشندگان این بازار بسیار خوش‌مشرب هستند.

۱۷. دانانگ ـ ویتنام

جاذبه های گردشگری آسیا - دانانگ

شهر زیبای دانانگ، با مردم بسیار خونگرمی که دارد (دلیل آن معلوم نیست اما می‌گویند به‌خاطر غذاهای خوشمزه‌شان است!) یکی از جاذبه های گردشگری آسیا به شمار می‌رود. غارهای سنگ‌آهک و غارهای بودایی در کوهستان ماربل زیبایی خیره‌کننده‌ای دارند که از گشت‌وگذار در آنها سیر نمی‌شوید. بااین‌حال، بیشتر شهرت این شهر به غذاهایش برمی‌گردد. اگر اهل شکم و خوشمزه‌جات هستید، جای خوبی برای گردش انتخاب کرده‌اید. در این شهر، تورهای مخصوص آشپزی برگزار می‌شود و می‌توانید در آنها انواع غذاهای محلی با طعم‌های فوق‌العاده را بچشید. علاوه‌برآن، سوپ نودل و غذاهای کنارِخیابانی شهر دانانگ را هم امتحان کنید.

۱۸. کرابی ـ تایلند

جاذبه های گردشگری آسیا - کرابی

کرابی شهری فوق‌العاده با جنگل‌های انبوه، صخره‌های سنگ‌آهکی و جزایر کوچکی است که در آن سوی ساحل دریای آندامن شناورند. این شهر در جنوب تایلند واقع است و زیباترین شهر استان کرابی به شمار می‌رود. معابد بودایی که در دل غار تایگر (غار ببر) قرار دارند از جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری شهر هستند و هنوز هم راهبان محلی در آنجا فعالیت می‌کنند. از اسکله‌های کنار رودخانه می‌توانید سوار کشتی‌های کوچک یا قایق‌ها شوید و برای غواصی، صخره‌نوردی یا آفتاب‌ گرفتن در سواحل شنی سفید بروید.

۱۹. سنگاپور ـ سنگاپور

جاذبه های گردشگری آسیا - سنگاپور

جاهای دیدنی سنگاپور دست‌کمی از تصاویر کتاب‌های کمیک علمی ـ تخیلی ندارند. در سنگاپور غذاخوری‌های خیابانیِ بی‌شماری وجود دارد که می‌توانید غذاهای خوشمزه‌شان را امتحان کنید. در این شهر، کلاس‌های آشپزی مخصوص غذاهای سنگاپوری هم برگزار می‌شود. این کلاس‌ها بسیار سرگرم‌کننده‌اند و می‌توانید در آنها شرکت کنید.

باغ‌های گیاه‌شناسی سنگاپور و باغ‌های نزدیک به خلیج، انگار تکه‌ای از بهشت هستند. حتما از سکوی بازدید سندز اسکای‌پارک (Sands SkyPark) بازدید کنید. منظرهٔ آنجا احساس قدم زدن روی ابرها را به شما خواهد داد. سواحل و گردشگاه‌های کنار رودخانهٔ سنگاپور هم مملو از فعالیت‌های محلی پرجنب‌وجوش هستند و سرزندگی در آنها موج می‌زند. همهٔ اینها سنگاپور را به یکی از جذاب‌ترین شهرهای آسیایی برای گردشگری تبدیل کرده است.


حتما بخوانید: دریافت ویزای سنگاپور و نکاتی برای سفر به این کشور

۲۰. هوشی‌مین ـ ویتنام

جاذبه های گردشگری آسیا - هوشی مین
بتکده امپراتور جید

هوشی‌مین بزرگ‌ترین شهر ویتنام است که سرعت پیشرفت فرهنگی و اقتصادی کل کشور را تنظیم می‌کند. این شهر که قبلا سایگون نام داشت، با معماری مستعمراتی فرانسوی زیبا و بلوارهای وسیعش گردشگران را جذب می‌کند. به‌ همین‌ دلیل است که معمولا بسیار شلوغ و پرازدحام است. برای گشت‌وگذار در این شهر می‌توانید از تاکسی‌ها استفاده کنید. یکی از آثار تاریخی جالب هوشی‌مین، موزه‌های باقی‌مانده از دوران جنگ ویتنام است که این جنگ را از دیدگاه ویتنامی‌ها روایت می‌کند. بتکدهٔ امپراتور جید نیز یکی از باشکوه‌ترین بناهای این شهر است که پیشنهاد می‌کنیم از آن دیدن کنید.

مناظر طبیعی هوشی‌مین هم بسیار زیبا هستند، به‌ویژه دلتای مکونگ. در آنجا خانه‌های قایقی و مزارع زیبا و خوش‌عطر برنج را خواهید دید. می‌توانید با تور به آنجا بروید.

جاذبه های گردشگری آسیا - هوشی مین
تور دلتای مکونگ

بهترین گزینه برای غذا خوردن و خرید کردن، به‌ویژه خرید گل‌های زیبا، بازار بن‌تان (Ben Thanh) است. البته ناگفته نماند، در این بازار انواع قورباغه هم برای خرید و هم برای خوردن به‌وفور عرضه می‌شود. مراقب باشید چه می‌خورید!

۲۱. شانگهای ـ چین

جاذبه های گردشگری آسیا - شانگهای

شانگهای بزرگ‌ترین و مشهورترین شهر چین است. سفر به شانگهای به بازدیدکنندگان فرصت آشنایی هم‌زمان با گذشته، حال و آیندهٔ چین را می‌دهد. رودخانهٔ هوانگ‌پو شانگهای را به دو ناحیه تقسیم می‌کند: پودونگ و پوکسی. در بخش پودونگ، منظرهٔ خط افق بسیار جالب و شبیه کتاب‌های کمیک است. خط صافی که در وسط آن چندین ساختمان بلند و برج رادیو و تلویزیون (که از دور کاملا شبیه یک آب‌نبات چوبی دو سر است) به‌شکل جالبی قرار دارند. در بخش پوکسی، می‌توانید در منطقهٔ خط کنار رودخانه پیاده‌روی کنید و از حال‌وهوای شانگهای قدیم لذت ببرید.

۲۲. تایپه ـ تایوان

جاذبه های گردشگری آسیا - تایپه

تایپه جاذبه‌های گردشگری زیبایی دارد، اما بیشتر به‌خاطر غذاهای ارزان، متنوع و خوشمزه‌اش معروف است. رستوران‌های تایپه شاید شیک و به‌روز نباشند، اما کیفیت غذاهای‌شان فوق‌العاده است. تنوع رستوران‌ها در این شهر بسیار زیاد است و هرکدام به سبک خاصی غذا درست می‌کنند. به‌جز سبک آشپزی تایوانی، در این رستوران‌ها غذاهایی با دستورپخت مناطقی از سراسر چین، هند، ژاپن و حتی غذاهای ایتالیایی ارائه می‌شود. فقط یادتان باشد جایی هم برای میان‌وعده‌ها بگذارید: غذاهای کنارِخیابانی تایپه واقعا اعتیادآورند!

۲۳. لومبوک ـ اندونزی

جاذبه های گردشگری آسیا - لومبوک

لومبوک با سواحل طبیعی و بکر، آبشارهای بلورین و آتش‌فشان‌های بسیار بلندش تقریبا فرقی با بهشت ندارد. سواحل سفید کوتا (Kuta) با دریای عمیق آبی‌رنگش و موج‌های زیبایی که دارد، رؤیای موج‌سواران است. منطقهٔ سکوتونگ (Sekotong) با آب زلال و صخره‌های مرجانی نرم و سخت، مکانی فوق‌العاده برای غواصی و کاوش در اعماق آب‌هاست. جزایر گیلی در شمال (که رفتن به آنجا با قایق‌ها یا کشتی‌های کوچک امکان‌پذیر است)، برای ورزش‌های آبی مفرحی مانند غواصی، قایق‌رانی و ماهیگیری بسیار مناسب هستند.

۲۴. اوساکا ـ ژاپن

جاذبه های گردشگری آسیا - اوساکا

اوساکا با جمعیتی نزدیک به ۹ میلیون نفر، شهری است که اقتصاد آن از هر دو کشور هنگ‌کنگ و تایلند قوی‌تر است. این شهر بسیار شیک و تروتمیز است و تعداد زیادی مرکزخرید و رستوران دارد. شب‌های اوساکا، همچون روز، شلوغ و پرجنب‌وجوش هستند. اوساکا جذاب‌ترین منطقه در ناحیه کانسای برای گردشگری است. میراث جهانی کیوتو، معبد نارا و گورستانِ وهم‌آورِ کوه کویا (Koya-san) (که در عرض ۹۰ دقیقه می‌توانید با قطار به آنجا برسید) فقط بخشی از جاذبه‌های این شهر هستند. علاوه‌بر اینها حتما از آکواریوم، قلعهٔ اوساکا، استودیوهای جهانی ژاپن و رصدخانهٔ باغ شناور (Floating Garden) دیدن کنید.

۲۵. جزیرهٔ کبو ـ ویسایا، فیلیپین

جاذبه های گردشگری آسیا - کبو

کبو (Cebu) یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشگری فیلیپین است که در ویسایا واقع شده است. از سواحل مکتان (Mactan) با شن‌های سفید تا آبشارهای آبی‌رنگ و براق کاواسان (Kawasan) و کوسه‌نهنگ‌های اسلوب (Oslob)، همه‌وهمه به‌خوبی نشان می‌دهند که چرا این منطقه تا این اندازه برای گردشگران جذاب است.


در ادامه بخوانید: جاهای دیدنی ابوظبی؛ شهری با برج‌های بی انتها

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع tripadvisor
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. فرناز آشفته‌فرد می‌گوید

    بیشتر شهرهای آسیا واقعا دوست‌داشتنی و دیدنی هستند. 🙂