۱۲ قصر متروکه و مرموز دنیا که میلیاردها تومان ارزش دارند

0

حتی گران‌ترین خانه‌های لوکس هم بدون مراقبت مناسب از بین می‌روند. در ادامه با قصرهایی آشنا می‌شوید که در هنگام ساخت هزینۀ گزافی داشته‌اند، اما سال‌ها بعد متروکه و مخروبه شدند. در زمان ساخت، این قصرهای باشکوه احتمالا معادل میلیون­‌ها دلارِ امروز ارزش داشته‌اند، ولی در حال حاضر در حال فروپاشی هستند. از ویلایی که ۷۰ سال در یک جزیره در قسمت‌های شمالی نیویورک خالی‌ازسکنه مانده گرفته تا یک قصر مجلل با معماری گوتیک در اسکاتلند، همگی امروز به قصرهای متروکه‌ای تبدیل شده‌اند. در این مطلب با ۱۲ قصر متروکه باارزش در سراسر دنیا، که زمانی میلیون­‌ها دلار ارزش داشته‌اند، بیشتر آشنا بشوید.

۱. ویلای جزیرهٔ کارلتون

ویلای جزیرهٔ کارلِتون (Carleton Island Villa) قصر مخروبه‌ای واقع در جزیره‌­ای در کیپ‌وینسنت نیویورک است. این ویلا نزدیک به ۷۰ سال خالی‌ازسکنه مانده است. این قصرِ ۱۱خوابه درحدود سال ۱۸۹۵ برای ویلیام او. ویکوف ساخته شد. او ثروت خود را از شرکت سلاح و ماشین‌تحریر رمینگتون به‌ دست آورده بود. در دوران جنگ جهانی دوم، پیمانکاران وارد این قصر شدند و وسایل داخل آن، درها و پنجره‌ها را برداشتند.

رونیکس

۱۲ قصر متروکه باارزش در سراسر دنیا - ویلای جزیره کارلتون یک قصر مخروبه واقع در جزیره‌­ای در کیپ‌وینسنت نیویورک است.

اکنون این عمارت با قیمت ۴۹۵ هزار دلار برای فروش گذاشته شده است. اما هرکس که آن را بخرد، مطمئنا باید هزینۀ بیشتری برای تعمیر و ترمیم آن هم بپردازد.

۲. تالار هالسیون در میلبروک نیویورک

۱۲ قصر متروکه باارزش در سراسر دنیا - تالار هالسیون در میلبروک نیویورک در سال ۱۸۹۳ به‌ عنوان یک هتل لوکس ساخته شد.

تالار هالسیون (Halcyon Hall) در میلبروک نیویورک در سال ۱۸۹۳ به‌عنوان هتل لوکس ساخته شد و در سال ۱۹۰۷ به بخشی از کالج بِنِت درآمد. این کالج زنان در سال ۱۹۷۸ تعطیل شد.

عمارت کنونی در سال ۲۰۱۴ با هدف تخریب و ساختن پارک خریداری شد.

باوجودِاین، در سال ۲۰۱۶ مالکان اعلام کردند که تا برطرف‌ شدن مسائلی مربوط به حقوق مالکیت، عمارت چند سال پابرجا خواهد ماند.

۳. قصر سوانانوا در لیندهِرست ویرجینیا

۱۲ قصر متروکه باارزش در سراسر دنیا - قصر سوانانوا در سال ۱۹۱۲ میلادی توسط یک میلیونر شاغل در صنعت راه‌آهن ساخته شد.

در سال ۱۹۱۲ میلادی، قصر سوانانوا (Swannanoa mansion) را جیمز اچ. دولی، میلیونر شاغل در صنعت راه‌آهن ساخت. براساس گفته‌­ها، او این قصر را برای همسرش ساخت.

بعد از مرگ دولی و همسرش، این خانۀ ۵۲خوابه تا مدتی باشگاه تفریحی ـ ورزشی بود. سپس زوج دانشمندی این خانه را اجاره کردند. آنها تا زمان مرگ‌شان در آنجا زندگی می‌کردند و آن را به موزه تبدیل کردند. از سال ۱۹۸۸ هیچ‌کس در این خانه زندگی نکرده است.

این قصر هنوز گاهی برای برگزاری عروسی­‌ها و مراسم­‌های دیگر برای عموم قابل‌استفاده است. اما ساکنان محلی از اینکه این املاک براثرِ ضعف مدیریت در آستانهٔ خرابی قرار دارد، راضی نیستند.

۴. خانهٔ کامبوس‌نِتان در لانارکشر شمالی اسکاتلند

۱۲ قصر متروکه باارزش در سراسر دنیا - خانه کامبوسنتان یکی از آخرین قصرهای سبک گوتیک باقی‌ مانده در اسکاتلند است.

خانهٔ کامبوسنتان (Cambusnethan House) یکی از آخرین قصرهای سبک گوتیک باقی‌مانده در این کشور است.

این قصر در سال ۱۸۱۹ میلادی ساخته شد تا جایگزین خانه‌­ای شود که در سال ۱۸۱۰ در آتش سوخته بود. در دههٔ ۱۹۷۰ این خانه برای تقلید ضیافت­‌های قرون‌وسطایی مورداستفاده قرار می‌گرفت. اما در دههٔ ۱۹۸۰ بیشتر بخش‌­های آن در آتش‌سوزی آسیب دید.

خانهٔ کامبوس‌نِتان در دستۀ ساختمان‌­های در معرض خطر نابودی اسکاتلند قرار دارد. گروهی به‌نام «گروه دوستد­اران کامبوس‌نِتان» در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد تا سعی کند ساختمان را از هرگونه خرابیِ بیشتر نجات دهد.

۵. قصر لین‌وود

۱۲ قصر متروکه باارزش در سراسر دنیا - قصر لینوود در خارج از فیلادلفیا و در اواخر دهه ۱۸۹۰ توسط هوراس ترامبر طراحی شد.

این قصر ۱۱۰اتاقه، در گذشته سابقۀ درخشانی داشته است. قصر لین‌وود (Lynnewood Hall) درست در خارج از فیلادلفیا و در اواخر دههٔ ۱۸۹۰به‌دست هوراس ترامبر طراحی شد.

برای ساخت قصر لینوود چیزی معادل ۲۰۰ میلیون دلار امروزی هزینه شده است. اگرچه بنا هنوز در شرایط نسبتا خوبی قرار دارد، اما بازگرداندن سالن و زمین­‌های کف آن به جلال و شکوه سابق در حدود ۴۰ میلیون دلار هزینه دارد.

با تمام این تفاصیل، قصر لینوود هنوز هم میلیون‌­ها دلار ارزش دارد و به مبلغ ۱۵٫۵ میلیون دلار در بازار املاک برای فروش گذاشته شده است.

۶. قلعهٔ پیدهرتسی در استان لِویو اوکراین

۱۲ قصر متروکه باارزش در سراسر دنیا - طراحی قلعه پیدیرتسی توسط معمار ایتالیایی آندره دلاکوا انجام شده است.

قلعۀ پیدهرتسی (Pidhirtsi Castle) در ابتدا به‌عنوان خانه‌ای تفریحی برای یک فرماندۀ ارشد نظامی لهستانی بین سال­‌های ۱۶۳۵ تا ۱۶۴۰ ساخته شد. طراحی این قلعه را آندره دلاکوا، معمار ایتالیایی، انجام داده است.

قلعۀ پیدهرتسی سال­‌ها رونق داشت اما در قرن نوزدهم صاحبان جدید قلعه کنترل آن را در دست گرفتند و در نگهداری از آن غفلت کردند؛ به‌طوری‌که در زمان پایان جنگ جهانی دوم، وضعیت این قلعه رو به وخامت گذاشت.

قلعهٔ پیدهرتسی طی سالیان متمادی براثرِ آتش‌­سوزی و جاری‌ شدن سیل آسیب دیده است. بنیاد هنر لِویو قصد بازگرداندن این قلعه به شکوه سابق را دارد، اما به‌ نظر می‌­رسد کمبود بودجه مانع پیشرفت آن شده است. این بنیاد برای ترمیم از سرمایه‌­گذاران کمک خواسته است و دانشجویان محلی نیز داوطلبانه برای ترمیم آن وقت می­‌گذارند.

۷. قصر مک‌نیل در نیوجرسی آمریکا

۱۲ قصر متروکه باارزش در سراسر دنیا - قصر مک‌نیل در کنار رودخانه دلاور در نیوجرسی قرار دارد.

قصر مک‌نیل (McNeal mansion) در کنار رودخانهٔ دلاور در نیوجرسی قرار دارد. این قصر پس از تأسیس کارخانۀ لوله و ریخته‌گری در سال ۱۸۹۰ به‌دست صنعتگری به‌نام اندرو مک‌نیل ساخته شده است.

شرکت لولهٔ آمریکا در سال ۱۸۹۹ این ملک را خرید و تا سال ۱۹۵۳ از آن به‌عنوان دفتر مرکزی خود استفاده کرد. پس از آن، این ملک متروکه شد.

در سال ۲۰۱۶ شهرداری منطقه این ملک را خرید و طرحی برای بازسازی این قصر تصویب کرد. این طرح شامل مرمت خانۀ عصر ویکتوریایی بود. این طرح از آن زمان متوقف شده و خانه همچنان خالی باقی مانده است.

۸. کاخ سویینگر تیکی در تنسی آمریکا

۱۲ قصر متروکه باارزش در سراسر دنیا - کاخ سویینگر تیکی در سال ۱۹۷۲ توسط بیلی هال مالک باشگاه رقص ساخته شد.

کاخ سویینگر تیکی (Swingers Tiki Palace) را یک عکاس نام‌گذاری کرده است. این بنا در چاتانوگای ایالت تنسی آمریکا قرار دارد. در سال ۱۹۷۲ این کاخ را بیلی هال، مالک یک باشگاه رقص، ساخت تا کاخی برای برگزاری مهمانی‌ها باشد.

پس از دستگیری هال به‌دلیل فرار از مالیات، ساختمان منحصربه‌فرد کاخ در معرض نایودی قرار گرفت. این کاخ در حال حاضر رها شده و تنها به‌دلیل استخر و تاریخچهٔ دراماتیکش شناخته‌شده است.

مالک خانه به ۲۰ سال زندان محکوم شد. اکنون ساختمان و استخر معروف آن به محلی برای دیوارنگاری تبدیل شده است.

۹. ویلای دی‌وچی معروف به «قصر ارواح» در ایتالیا

۱۲ قصر متروکه باارزش در سراسر دنیا - ویلا دی وچی برای یک کُنت ایتالیایی به نام «فلیکس دی‌وچی» ساخته شد.

ویلای دی‌وچی (Villa de Vecchi) بین سال‌­های ۱۸۵۴ تا ۱۸۵۷ ساخته شد تا خانهٔ تابستانی یک کُنت به‌نام فلیکس دی‌وچی باشد. دی‌وچی رئیس گارد ملی ایتالیا بود. این خانه دارای کلیهٔ امکانات مدرن زمان خود از جمله لوله‌های گرمایش داخل خانه و یک مخزن پرفشار بزرگ بود.

این خانه میزبان یک فاجعۀ خانوادگی مرموز هم بود. در سال ۱۸۶۲، کنت بعد از بازگشت به خانه پس از مشاهدۀ همسر مرده‌اش و دختر مفقودشده‌اش خودکشی کرد. اقوام او تا جنگ جهانی دوم در این قصر زندگی می‌کردند. اما این قصر از سال ۱۹۶۰ بدون سکنه باقی ماند. گفته می‌­شود شب‌ها یک روح پیانوی بزرگ خانه را می‌نوازد.

در سال ۲۰۰۲، ریزش بهمن خانه­‌های مجاور را ویران کرد، اما قصر ارواح (Ghost Mansion)، که زمانی در اوج شکوه بود و اکنون تخریب شده، هنوز پابرجاست.

۱۰. قصر رابرت اسنایدر در ایالت میزوری آمریکا

۱۲ قصر متروکه باارزش در سراسر دنیا - قصر رابیرت اسنایدر در خارج از شهر کانزاس ایالت میزوری قرار دارد.

این ویرانه­‌ها که شبیه یک قصر باستانی اروپایی است، در خارج از شهر کانزاس ایالت میزوری قرار دارد. این قلعه نتیجۀ رویای تاجری به‌نام رابرت اسنایدر (Robert Snyder) است که می­‌خواست یک قصر به سبک اروپایی در میزوری بسازد.

اسنایدر در سال ۱۹۰۵ شروع به ساخت این قصر کرد. اما یک سال بعد در سانحۀ رانندگی کشته شد و هرگز نتوانست آن را به پایان برساند. سپس پسران وی ساخت‌وساز را بر عهده گرفتند و تا زمانی كه به‌دلیل چندین دادخواست حقوقی دربارۀ زمین­‌های اطراف قصر، اموال‌شان را از دست بدهند، در آنجا زندگی كردند.

پس از آنکه کوچک­‌ترین برادر به‌دلیل فقر مجبور به ترک خانه شد، از این قصر تا سال‌ها به‌عنوان هتل استفاده می‌شد. در سال ۱۹۴۲، این قصر براثرِ آتش­‌سوزی ویران شد. در سال ۱۹۷۰ ایالت میزوری این ملک را خریداری کرد و کارهای ترمیم آن را انجام داد. این قصر هنوز هم تا حد زیادی ویران باقی مانده است.

۱۱. قلعهٔ بنرمن در نیویورک آمریکا

۱۲ قصر متروکه باارزش در سراسر دنیا - قلعه بنرمن در جزیره پولپل در رودخانه هادسون نیویورک قرار دارد.

در جزیرهٔ پولپل در رودخانهٔ هادسون نیویورک قلعهٔ بنرمن (Bannerman Castle) قرار دارد. این بنا را فرانسیس بنرمن ششم، کارآفرین اسکاتلندی، در سال ۱۹۰۱ ساخته است.

البته بنرمن به‌جای استفادۀ مسکونی از قلعه، از آن برای انبار سلاح نظامی و تجارت اسلحه استفاده می‌­کرد.

پس از انفجار انبار باروت در سال ۱۹۲۰، میزان نگهداری از قلعه به‌تدریج کمتر شد. سرانجام، این ملک را ادارۀ محافظت از پارک هادسون خرید.

در سال ۱۹۹۲ ترمیم خرابه­‌های قلعۀ بنرمن آغاز شد. از آن زمان تاکنون، بیش از ۱ میلیون دلار برای نوسازی قلعه هزینه شده است. هم‌اکنون این مکان برای بازدید در دسترس عموم قرار دارد.

۱۲. خانهٔ پاین‌هیث در هاروگیت انگلیس

۱۲ قصر متروکه باارزش در سراسر دنیا - قدمت خانه پینهیث به دهه ۱۹۲۰ میلادی باز می­‌گردد.

خانۀ پاین‌هیث (Pineheath House) ۲۷ سال رها شده بود؛ یعنی این ملک بیش از ربع قرن دست‌نخورده باقی مانده بود؛ تا اینکه در سال ۲۰۱۳ تاجری محلی آن را خرید.

قدمت این خانه به دههٔ ۱۹۲۰ میلادی باز می­‌گردد. این خانه در ابتدا متعلق به دو نجیب‌زادهٔ ثروتمند با نام‌های سِر دانجیبهوی و لیدی بومنجی بود. پس از درگذشت لیدی بومنجی در سال ۱۹۸۶، خانه دست‌نخورده باقی ماند و وسایل این زوج تا ۲۷ سال در گوشه‌و‌کنار خانه پراکنده بودند.

این قصر به دختر لیدی بومنجی یعنی خانم مهرو جهانگیر رسید. او خانه را همان­‌طور که پیش از مرگ مادرش بود، رها کرد. جهانگیر نیز در سال ۲۰۱۲ درگذشت.

ازجمله وسایل یافت‌شده در این خانهٔ ۴۰خوابه می‌توان به یک عروسک (که به نظر می‌رسد از این زوج باقی مانده است) و لیستی برای پخش آهنگ­‌ها در سالن رقص اشاره کرد.

این زوج در ماه­‌های سردِ سال در این خانه زندگی می­‌کردند و تابستان‌­ها را در خانۀ خود در ویندزور انگلیس می­‌گذراندند.

مالک فعلی قول داده است که این قصر را به خانه‌­ای لوکس تبدیل کند.


در ادامه بخوانید: عجیب ترین خانه های دنیا که شما را بهت‌زده می‌کنند
منبع businessinsider
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.