تولید محتوا برای کسب و کار چه فوایدی دارد؟

1

برخلاف گذشته، امروزه با به کارگیری یک استراتژی تولید محتوای مناسب، می‌توان به صورت کم‌هزینه‌تر و آسان‌تر محصولات خود را به مشتریان عرضه کنیم. فرض کنید شما 20 سال قبل صاحب یک کسب و کار در زمینه صنایع دستی بودید، چه روش‌هایی برای بازاریابی محصولات خودتان به کار می‌بردید؟ احتمالا با روش‌هایی مانند آگهی تبلیغاتی در نشریات، پخش تراکت و تبلیغات محیطی این کار را انجام می‌دادید. در حالی که امروز با نوشتن یک وبلاگ می‌توانید به این مقصود برسید. تمرکز بر دیجیتال مارکتینگ ابزاری است که چند مرحله شما را از رقبا پیش می‌اندازد. در ادامه به بررسی فواید این ابزار خصوصا تولید محتوا می‌پردازیم.

با تولید محتوا راحت‌تر بازاریابی کنید

سال‌ها قبل پیتر دراکر گفته بود که موفقیت یک کسب و کار دو بال دارد که یکی از آنها ایده خوب و دومی چگونه ارائه دادن آن ایده است. دقیقا در بال دوم است که تولید محتوا به کمک کسب و کار می‌آید. البته قبل از آن، باید به یک مفهوم کلی دیگر به نام دیجیتال مارکتینگ ایمان داشته باشید. باید بپذیرید که امروزه مشتریان واقعی شما نه در سطح کوچه و خیابان، بلکه در پشت سیستم و یا در موبایل خود در حال جستجو کردن هستند. وقتی این اصل را پذیرفتید، آن زمان باید دست به قلم شوید و تولید محتوا کنید. شما با این کار به جای صرف هزینه‌های هنگفت در تبلیغات، به راحتی می‌توانید مشریان خود را جذب کنید تا از طریق مشتری سایت شما شوند.

با تولید محتوا سئو سایت خود را بهبود دهید

بعد از آنکه پذیرفتید به جای جذب مشتری در کوچه و خیابان، از ابزار تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید، اکنون باید یک سایت برای کسب و کار خودتان طراحی کنید. در میان میلیون‌ها کاربر گوگل و رقبای مختلف، سایت شما باید در جستجوهای اول قرار گیرد. در اینجاست که با استفاده از ابزار تولید محتوا می‌توانید خود را به صدر جستجوهای کاربران برسانید.

رونیکس

با تولید محتوا نیازهای مشتری را بهتر تشخیص دهید

قبل از آنکه دست به قلم شوید، شما باید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود پیدا کنید. این کار از طریق ابزارهای مختلف مانند گوگل، kwfinder، moz و سایر ابزارهای دیگر قابل انجام است. تحقیق کلمات کلیدی به نحوی همان تحقیقات بازار در دنیای واقعی است، البته با هزینه و وقت بسیار کم‌تر! با این کار شما به راحتی می‌توانید تشخیص دهید که مشتریان شما در دنیای دیجیتال به دنبال چه محصولات یا خدماتی هستند.

چرا تولید محتوا متنی به صرفه‌ترین راه است؟

تا اینجا در مورد تولید محتوا و فواید آن صحبت کردیم. اما بد نیست بدانیم که تولید محتوا خود به صورت‌های مختلف از جمله متن، ویدئو، پادکست، عکس، اینفوگرافیک و سایر روش‌ها صورت می‌گیرد. البته می‌توان ترکیبی از این روش‌ها را نیز به کار برد. تولید محتوا متنی یکی از پرکاربردترین این روش‌ها است. از انواع مختلف تولید محتوا متنی می‌توان به تالیف، ترجمه، ایمیل، پیامک، رپورتاژ و محتوا شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.

در واقع هر نوشته‌ای که شما بر روی جلد محصولات یا سایت‌ها می‌بینید، یک نوع تولید محتوا متنی است. مانند توضیحاتی که بر روی جلد بیسکویت می‌خوانید یا همان شعار کبریت بی‌خطر بر روی کبریت توکلی. اما امروزه تولید محتوا متنی بر روی بستر وب آمده تا کار شما را راحت‌تر کند. تولید محتوا دردسر بسیار کمتری نسبت به سایر روش‌ها دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

  • سرعت در انجام، برخلاف روش‌های دیگر از جمله ویدئو، نیاز به وقت کمتری دارد.
  • هزینه آن نسبت به سایر روش‌ها پایین‌تر است. چرا که آنها نیازمند افراد متخصص دیگر از سایر حوزه‌ها هستید.
  • نوشتن ابزاری است که سخت‌ترین موضوعات را می‌توان از طریق آن تفهیم کرد، در حالی که شاید روش‌های دیگر اینگونه نباشند.
  • محتوا متنی قابلیت زیادی برای به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی دارد و دردسر کمتری نیز برای این کار دارد.
  • این روش انعطاف‌پذیری بالایی در پیاده‌سازی ایده‌های مختلف دارد، شما می‌توانید یک موضوع را به اشکال مختلف بیان کنید.
  • در تولید محتوا متنی نسبت به سایر روش‌ها، قابلیت بیشتری برای ویرایش، اصلاح و بروزرسانی مطالب وجود دارد.
  • برای کاربران ایرانی به علت استفاده کمتر از حجم اینترنت، معمولا خواندن یک متن با سرعت و هزینه کمتری همراه است.
  • متخصصین پیاده‌سازی تولید محتوا متنی بیشتر در دسترس هستند، روزنامه‌نگاران، وبلاگ‌نویسان و افرادی که دست به قلم بوده، از جمله این افراد به شمار می‌روند.
  • بهینه‌سازی و بهبود سئو سایت، افزایش ترافیک سایت و در نتیجه افزایش مشتریان از دیگر مزایای تولید محتوا متنی است.

دیجیتال مارکتینگ در اصفهان

اصفهان علاوه بر آنکه نصف جهان است، شاید نصفی از کسب ‌وکارهای مهم ایران را هم در خود جای داده باشد. رونق داشتن کسب ‌وکار در این شهر به نحوی است که امروزه اصفهان را می‌توان یکی از شهرهای مهم در زمینه دیجیتال مارکتینگ دانست. علی‌رغم آنکه اکثر شهرهای ایران نسبت به تهران، در زمینه دیجیتال مارکتینگ یک گام عقب هستند، اما وجود شرکت‌های مختلف این حوزه در این کلان‌شهر باعث شده تا دیجیتال مارکتینگ اصفهان نیز پا به پای پایتخت پیش برود.

دیجیتال مارکتینگ در اصفهان طیف وسیعی از شرکت‌ها و کسب ‌وکارهای نوپا را در خود جای داده است. برخلاف بسیاری از شهرها، بازاریابی اینترنتی در اصفهان از چنان رشدی برخودار بوده که شما به راحتی می‌توانید به بسیاری از خدمات این حوزه مانند طراحی سایت، تولید محتوا، تولید محتوا متنی، بهینه‌سازی سایت، تبلیغات دیجیتال و سایر خدمات دیگر دسترسی داشته باشید. به همین خاطر شرکت‌ها و کسب ‌وکارهای فعال در اکوسیستم استارت آپی اصفهان توانسته‌اند سهم بالایی را در بازار دیجیتال مارکتینگ کشور برای خود داشته باشند.

افرادی که به دنبال راه‌اندازی کسب‌ وکار اینترنتی و دیجیتال مارکنتینگ در اصفهان هستند، به راحتی می‌توانند به نیروهای متخصص در این زمینه و خدمات این حوزه دسترسی داشته و کسب و کار خود را توسعه بدهند. بحثی که شاید در سایر شهرها به چالش‌ها و سختی‌های زیادی همراه است.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. فرناز می‌گوید

    درود
    کاملا درست بود