کرم ضدآفتاب مناسب پوست شما

0

کرم ضدآفتاب به صورت لوسیون، فوم، اسپری یا ژل در داروخانه و بازار به فروش می‌رسد که پوست را در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند و مانع جذب اشعه فرابنفش خورشید و تاثیرات منفی آن بر پوست می‌شود. هر کرم ضدآفتاب SPF (Sun Protection Factor) یا فاکتور محافظت دربرابر خورشید معیینی است که قدرت محافظت از پوست را نشان می‌دهد. همچنین افرادی که پوست خشک یا چرب دارند باید کرم ضدآفتاب متفاوتی خریداری کنند که در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم.
تاریخچه کرم ضدآفتاب به هزاران سال گذشته بازمی‌گردد. مصریان باستان از گل یاس به عنوان ضدآفتاب استفاده می‌کردند و یونان باستان روغن زیتون را به پوست خود می‌زدند تا از خود در برابر آفتاب محافظت کنند. در آغاز سال 1800 میلادی از روغن بلوط به عنوان ضدآفتاب دارویی استفاده می‌کردند، با این حال تا سال 1938 کرم ضدآفتاب به شکل امروزی وجود نداشت. امروزه در هر داروخانه یا لوازم آرایش فروشی انواع کرم ضدآفتاب در برندهای گوناگون به فروش می‌رسد و هر فردی بر اساس جنس پوست خود کرم ضدآفتاب مناسب را خریداری می‌کند.

چرا استفاده از کرم ضدآفتاب اهمیت دارد؟
ضد آفتاب

ممکن است اشعه (UV) باعث سوختگی، التهاب و حتی سرطان پوست شود. از این رو کرم ضدآفتاب تا حدودی مانع بروز بیماری‌های پوستی می‌شود و از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کند.
ترکیبات شیمیایی کرم ضدآفتاب مانند PABA مانع جذب اشعه فرابنفش به پوست می‌شود و پرتو خورشید را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند. اما سوالی که در این بخش مطرح می‌شود این است که آیا ترکیبات شیمیایی متفاوت کرم ضدآفتاب مناسب پوست کودکان، بزرگسالان، پوست چرب و پوست خشک به یک میزان است و همه می‌توانند در هر سنی از یک کرم ضدآفتاب استفاده کنند؟
هنگامی که خارج از خانه، زیر نور خورشید قرار دارید، یک کرم ضدآفتاب با SPF 15 می‌تواند مانع جذب 93% از اشعه UV به پوست‌تان شود. با این حال گمان نکنید، هرچه میزان SPF بیشتر باشد برای پوست شما مفیدتر است و از پوست شما محافظت می‌کند! در واقع هرچه میزان SPF بالا باشد، ترکیبات چربی کرم و میزان مواد شیمیایی در کرم ضدآفتاب بیشتر می‌شود.برندهای مختلفی از کرم های ضد آفتاب در انواع مختلف اسپری، کرم و لوسیون وجود دارد و یکی از برند های قدیمی کرم ضدآفتاب مای می باشد علاوه بر این برند بهترین کرم های ضد آفتاب شامل: سیگل، هیدرودرم، نیوآ، بایودرما، اوسرین، سان سیف، اوریاژ، پریم، پرایم، نئودرم می باشد.

کرم ضدآفتاب مخصوص پوست کودکان:

از آنجایی که پوست کودکان بسیار حساس و لطیف است، در معرض آفتاب و اشعه نور خورشید بیشتری قرار می‌گیرند. از این رو پوست کودکان سریع‌تر از پوست بزرگسالان قرمز و دچار آفتاب سوختگی می‌شود.

رونیکس

در واقع هرچه پوست کودک‌تان روشن‌تر باشد، به محافظت بیشتری نیاز دارد. از این رو شما باید توجه خاصی به پوست کودک‌تان داشته باشید و با یک کرم ضدآفتاب مناسب پوست کودک را دربرابر سوختگی، التهاب و آلرژی محافظت کنید.

توصیه می‌کنیم برای پوست کودکتان از کرم ضدآفتاب مخصوص کودکان استفاده کنید. این نوع کرم ضدآفتاب فاقد رنگ و مواد شیمیایی به میزان بالا است. معمولا کرم ضدآفتاب کودک، ضدآب و ضدتعریق است و کودک آزرده نمی‌شود.

کرم ضدآفتاب مناسب پوست چرب:

معمولا کرم ضدآفتاب معمولی حاوی اسیدهای چرب و روغن گیاهی است و افرادی که پوست چرب دارند بهتر است از این نوع کرم‌ها استفاده نکنند. چرا که پوست چرب مستعد جوش و آکنه است و ضدآفتاب معمولی یا مخصوص پوست‌های خشک مناسب این نوع پوست نیست.

افرادی که پوست چرب دارند نباید استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش کنند. چرا که اشعه UV خورشید برای هر نوع پوستی مضر است و باعث چروک شدن و پیری و در بدترین حالت باعث سوختگی پوست می‌شود.

کرم ضدآفتاب مناسب پوست چرب حاوی الکل است. الکل پوست را خشک می‌کند و مانع جوش و آکنه روی پوست چرب می‌شود. با این حال اگر نمی‌خواهید کرم ضدآفتاب با ترکیب الکل را به پوست صورتتان بزنید، از کرمی که پایه آب و آنتی اکسیدان مناسب دارد استفاده کنید. در این صورت بهترین مدل کرم ضدآفتاب برای شما ضدآفتاب ژلی یا اسپری است.

کرم ضدآفتاب مناسب پوست خشک:

پوست خشک بسیار حساس است و در اکثر مواقع مستعد چروک‌شدن، پیری زودرس، پوسته شدن، التهاب،آلرژی و زخم است. در این صورت شما باید توجه ویژه‌ای به پوست‌تان داشته باشید.

اشعه فرابنفش خورشید برای پوست مضر است که در این میان اشعه UVA و UVB جذب زمین می‌شود که باعث چروکی و خشک شدن پوست می‌شوند.

در این صورت کرم ضدآفتاب مناسب پوست خشک باید خاصیت مرطوب‌کنندگی و آب‌رسان داشته باشد و مانع ترک پوستی و التهاب شود. اگر پوست خشک‌تان حساس است، از کرم‌ ضدآفتاب مناسب پوست‌های حساس استفاده کنید. خرید کرم ضد آفتاب مردانه با کودکان و زنان متفاوت است و فرمولاسیون خاص خود را دارد.

کرم ضدآفتاب مناسب افراد مسن:

ممکن است تصور کنید افراد مسن نیازی به ضدآفتاب ندارند و سال‌ها است که اشعه خورشید جذب پوستشان شده است! با این حال هیچ‌گاه برای مراقبت از پوست دیر نیست.
معمولا پوست افراد مسن چروک و خشک است که در این صورت می‌توانید از ضدآفتاب مخصوص پوست خشک یا پوست معمولی استفاده کنید. در هر صورت و در هر سنی مراقبت از پوست اهمیت ویژه‌ای دارد.
توصیه می شود علاوه بر کرم ضد آفتاب و کرم ضد آفتاب دور چشم از عینک آفتابی مردانه و زنانه مناسب چهره خود استفاده کنید تا حداقل آسیب را به پوست شما برسد و از چروک دور چشم جلوگیری کند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.