با جدیدترین روش عمل بینی آشنا شوید

0

عمل زیبایی بینی یکی از رایج‌ترین جراحی‌های پلاستیک و زیبایی در کشور ایران است و هر ساله افراد بسیاری اعم از زن و مرد برای این جراحی اقدام می‌کنند. اما یکی از مشکلات این عمل عدم رضایت متقاضی از ظاهر بینی خود پس از جراحی است. این موضوع می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.
به منظور افزایش رضایت متقاضیان بعد از جراحی بینی، به کمک تلفیق علم پزشکی و مهندسی روش‌های جدیدی ارائه شده که رضایت متقاضیان در نتیجه آن افزایش یافته است. در این مقاله در خصوص جدیدترین روش عمل بینی صحبت شده تا کسانی که متقاضی این جراحی هستند با آگاهی از آخرین اطلاعات در این زمینه برای عمل زیبایی بینی اقدام نمایند.

عدم رضایت متقاضی از ظاهر بینی پس از جراحی

همان طور که گفته شد یکی از مشکلات عمده متقاضیان بعد از جراحی بینی، عدم رضایت از ظاهر بینی است. یکی از دلایل این موضوع می‌تواند عدم درک متقابل میان جراح و متقاضی باشد. متقاضی در جلسه مشاوره قبل از جراحی، نیازها و خواسته‌های خود را به جراح می‌گوید و جراح نیز در این مرحله پس از معاینه بالینی و امکان سنجی به او می‌گوید که چه میزان از خواسته‌هایش قابل اجراست. ممکن است پزشک در این مرحله به درستی خواسته‌های متقاضی را متوجه نشود و یا اگر متوجه شود، در حین عمل بینی فراموش کند. همچنین احتمال این وجود دار که متقاضی در جلسه مشاوره به درستی منظور پزشک را متوجه نشود. به طور مثال غالبا جراحان به کسانی که بینی گوشتی دارند می‌گویند که بینی شما در صورت انجام جراحی ایده‌آل نمی‌شود و تنها تا چند درصد احتمال بهبود وجود دارد، اما متقاضی دقیقا نمی‌تواند متوجه شود که میزان تغییرات او چقدر خواهد بود تا بر اساس آن تصمیم‌گیری کند.
بعضی از جراحان برای حل این مشکل با استفاده از برنامه فتوشاپ تغییرات قابل انجام در حین جراحی را به صورت دو بعدی به متقاضی نشان می‌دهند. این موضوع می‌تواند سبب شود که جراح و متقاضی نظرات یکدیگر را بهتر متوجه شوند. اما این روش نیز به تنهایی نمی‌تواند تضمین کند که جراح به قول‌های خود در حین جراحی عمل کند. در نتیجه لازم است که از روش‌های مکمل دیگر به این منظور استفاده شود.

رونیکس

جدیدترین روش عمل بینی

عمل بینی با اسکن سه بعدی و قالب‌های کنترلی یکی از جدیدترین روش‌هایی است که برای بهبود کیفیت عمل بینی ارائه شده است. برای استفاده از این روش لازم است که قبل از جلسه مشاوره با جراح، از چهره متقاضی تصویربرداری سه بعدی انجام شود. دستگاه اسکنر سه بعدی اشعه‌ای تولید نمی‌کند و از نور طبیعی برای عکس برداری استفاده می‌نماید. در مرحله بعد با استفاده از نرم افزار خاص مهندسی مدل سه بعدی چهره متقاضی ساخته می‌شود و در جلسه مشاوره تغییرات مورد نظر بر آن اعمال می‌گردد.

لازم به ذکر است که در این مرحله نسبت‌های طلایی چهره نیز در نظر گرفته شده و بینی متناسب با سایر اجزای چهره طراحی می‌شود. به طور مثال در شخصی که طول پیشانی و فاصله لب تا چانه زیاد باشد، یک بینی کوچک تناسب میان اجزای چهره را برهم می‌زند. درنتیجه اندازه بینی باید به صورت طبیعی در تناسب با سایر اجزا صورت باشد تا زیبایی چهره بیشتر شود. در آخر متقاضی می‌تواند بینی بعد از عمل خود را به شکل سه بعدی و نزدیک به واقعیت مشاهده کند و بر اساس آن تصمیم بگیرد که آیا میزان تغییرات ایجاد شده آن قدر تاثیر گذار است که سختی‌ و هزینه عمل را متحمل شود.

چه تضمینی برای اجرای مدل طراحی شده وجود دارد؟

نرم افزار با مقایسه طراحی بینی نهایی و بینی اولیه، آنالیزهای لازم را انجام می‌دهد. به طور مثال مشخص می‌کند که از پهنای بینی چه مقدار گرفته شود یا نوک بینی به چه اندازه بالا رود؟ این آنالیزها در اختیار دکتر عمل بینی قرار می‌گیرد تا در حین جراحی تغییرات مورد نظر را بر اساس آن‌ها اعمال کند. علاوه بر آن بر اساس طراحی نهایی یکسری قالب‌های کنترلی توسط پرینترهای سه بعدی ساخته می‌شود. این قالب‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن‌ها برای سنجش درستی تغییرات اعمال شده در ناحیه خاصی از بینی استفاده می‌شود. این قالب‌ها شامل:

  • قالب Transverse برای بررسی محل اسکلت بینی
  • قالب Axial برای بررسی قوس و نوک بینی و همچنین ناحیه کلوملا
  • قالب Basal برای چک کردن ناحیه آلار (پره‌های بینی)
  • قالب Final برای بررسی شکل کلی بینی

در جراحی بینی با استفاده از این روش عمل تنها زمانی به پایان می‌رسد که قالب‌های مربوطه به درستی بر بینی جدید بنشیند و با آن تطابق کامل داشته باشد. درنتیجه متقاضی می‌تواند مطمئن شود که تا میزان زیادی بینی‌ای که به او نشان داده شده، پیاده سازی خواهد شد.

هزینه عمل بینی با استفاده از قالب کنترلی

شاید نگران این موضوع شوید که عمل بینی با استفاده از این روش ممکن است هزینه زیادی برای شما ایجاد کند، اما این چنین نیست. هزینه اسکن سه بعدی و ساخت قالب در مقایسه با هزینه عمل بسیار ناچیز است و همه اقشار جامعه می‌توانند با استفاده از این روش برای جراحی بینی اقدام نمایند. عواملی که تاثیر بیشتری بر هزینه عمل بینی دارد شامل موارد زیر است:

مهارت جراح:

هر دکتر عمل بینی بر اساس سابقه و شهرت خود هزینه دستمزد عمل بینی را تعیین می‌کند، اما این موضوع به این معنا نیست که اگر جراحی کمتر از یک جراح دیگر هزینه بگیرد، توانایی کمتری دارد.

کلینیک و بیمارستان:

عمل بینی در شهرهای بزرگ و یا کلینیک‌هایی که در بالاشهر هستند با توجه به این که امکانات بالاتری دارند، ممکن است با هزینه بیشتری انجام شود.

میزان تغییرات:

اشکالاتی که در بینی متقاضی وجود دارد و زمانی که جراح برای رفع این مشکلات باید اختصاص دهد نقش موثری در هزینه عمل بینی دارد. به طور مثال ممکن است یک متقاضی علاوه بر ایرادات ظاهری، مشکلات تنفسی نیز داشته باشد که در نتیجه پزشک باید وقت بیشتری برای او اختصاص دهد و به طبع هزینه بیشتری دریافت می‌کند.
برای اطلاعات بیشتر در خصوص عمل بینی با استفاده از اسکن سه بعدی و قالب‌های کنترلی به سایت طراح طب tarahteb.com مراجعه کنید و برای گرفتن وقت مشاوره با شماره‌های درج شده تماس حاصل فرمایید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.