فصل پاییز، فرصتی استثنایی برای سفر ارزان به استانبول      

0

کمی عجیب است اما واقعا می توانید در مناسب ترین زمان سال یک سفر ارزان به استانبول را تجربه کنید و رویایی ترین روز های استانبول را ببینید.
اگر می خواهید سفری لذت بخش به استانبول داشته باشید و این شهر را در زیبا ترین حالت ممکن ببینید، بهار و پاییز بهترین زمان سال برای خرید بلیط استانبول و گشت و گذار در این شهر است. با کمتر شدن تعداد گردشگران استانبول در فصل پاییز، خرید بلیط هواپیما استانبول کاهش پیدا می کند و به دنبال آن قیمت ها شکسته می شود.

بهترین فصل سفر به استانبول کدام است؟

بسیاری از افراد احساس می کنند که بهار بهترین زمان برای مسافرت به استانبول است چون جشنواره بین المللی لاله ها در طول ماه آوریل برگزار می شود اما خوب است بدانید که فصل پاییز شهر در طیف گسترده ای از رنگهای غم انگیز و روشن زنده می شود. در حالی که باران سبک و غروب با شکوه خورشید، یک صحنه فوق العاده شبیه به نقاشی را به رخ می کشد.

در کل هر سه ماه فصل پاییز، آب و هوایی فوق العاده دارد که با غروب های خیره کننده لذت سفر را چندین برابر می کند. البته جشنواره هایی که در این فصل برگزار می شود را نمی توان نادیده گرفت. جشنواره های فصل پاییز، رنگ و بوی دیگری به شهر استانبول می دهد که تا حد ممکن شما را هیجان زده می کند.

رونیکس
عکس مسجد ایاصوفیه شهر استانبول غروب

آب و هوا شهر استانبول در فصل پاییز رویایی تر از همیشه است

در فصل پاییز آب و هوا در بهترین حالت ممکن است و میانگین دمای کلی حدود 15 درجه سانتی گراد می باشد. البته آب و هوای هر سه ماه پاییز شبیه به هم نیست. اگر شما هم از افرادی هستید که به هوای خنک و سرد علاقه دارید احتمالا خرید بلیط هواپیمای تهران استانبول را به آخرین روز تابستان، موکول می کنید!

عکس غروب آفتاب مسجد ایاصوفیه شهر استانبول

هوای استانبول در اولین ماه پاییز (اکتبر – مهرماه):

مهرماه می تواند زمان مناسبی برای خرید بلیط هواپیما باشد زیرا در این ماه برخی روز ها شاهد آفتاب دلچسب هستید و بعضی از روزها باران شگفت زده تان می کند.
در اوایل مهرماه هنوز هوا گرم است اما نسبت به ماه های تابستان بسیار سردتر و مرطوب تر می شود (معمولاً حدود 80٪ رطوبت). به طور معمول مهر ماه با هوای بسیار خوبی شروع می شود و باران های پاییزی در نیمه دوم ماه شروع می شوند.
در اواسط مهر ماه خورشید حدودا ساعت 6:30 بعد از ظهر غروب می کند و شب ها هوا بسیار خنک می شود. متوسط ​​حداکثر دما در ماه مهر 19 درجه سانتی گراد و میانگین بارش 73 میلی متر است.

آب و هوای استانبول در دومین ماه پاییز (نوامبر – آبان ماه):

اوایل آبان ماه ، ممکن است روزهای گرم و آفتاب بسیار دلپذیر استانبول شما را غافلگیر کند چون انتظار دارید با نزدیک شدن به زمستان، هوا خنک تر و مرطوب تر شود اما در این بازه زمانی هوا کمی گرم تر خواهد شد.

در آبان ماه پوشیدن کفش های ضد آب و داشتن حداقل یک ژاکت بارانی را به یاد داشته باشید؛ زیرا میزان بارندگی در طی 13 روز در آبان ماه به 100 میلی متر می رسد. روزهای پاییزی بسیار کوتاه تر است، به طور متوسط ​​هر روز فقط پنج ساعت آفتاب می تابد و دما تا 9 درجه سانتی گراد کاهش پیدا می کند. میانگین دما در آبان ماه 14 درجه سانتی گراد و متوسط ​​بارش 91 میلی متر است.

هواشناسی استانبول در سومین ماه پاییز (دسامبر – آذر ماه):

هوای شهر استانبول در آخرین ماه پاییز به طور معمول سرد و مرطوب است. مردم شهر استانبول به جای رفتن به ساحل، به سمت کوه می روند تا اوقات فراغت خود را با اسکی و برف بازی سپری کنند.
بارش برف در استانبول خیلی زیاد نیست. به طور متوسط ​​در دسامبر هر سال حدود دو روز برفی وجود دارد اما در این ماه همیشه رطوبت بالاست.
بعد از آب و هوا، گزینه ای که سفر به استانبول را در فصل پاییز لذت بخش می کند، اتفاق هایی است که دراین فصل می افتد و جشنواره هایی که برگزار می شود.

رایج ترین جشنواره های فصل پاییز در کشور ترکیه

فصل پاییز جالب ترین و زیباترین اتفاق ها و جشن های ترکیه را در دل خود جای داده است. اولین جشنواره ای که در فصل پاییز برگزار می شود جشنواره بین المللی جاز آکبانک است.

فستیوال آکبانک – جشنواره موسیقی جاز با حضور هنرمندان

جشنواره موسیقی آکبانک در نیمه دوم ماه اکتبر (مهرماه) به مدت دو هفته برگزار می شود. در فستیوال جاز یک فضای صمیمی و جوی فوق العاده فراهم شده که می توانید از موسیقی جاز لذت ببرید.دلیل استقبال بیش از حد مردم از این فستیوال هزینه کم نمایشگاه است.

فستیوال آکبانک استانبول و اجرای هنرمندان روی سن

روز اعلامیه جمهوری ترکیه همراه با مراسم آتش بازی

هر سال روز 29 اکتبر را به مناسبت اعلامیه جمهوری ترکیه با رژه ها ، سخنرانی های عمومی ، آتش بازی و موارد دیگر جشن می گیرند.
این روز یکی از مهم ترین تعطیلات ملی ترکیه محسوب می شود. در روز اعلامیه جمهوری پرچم ترکیه و عکس آتاتورک در همه جای کشور دیده می شود و مراسم آتش بازی استانبول به با شکوه ترین شکل انجام می شود.

عکس دسته جمعی تعدادی از سران ترکیه

روز بزرگداشت مولانا شاعر و فیلسوف ایرانی

جشنواره مولوی که به عنوان جشنواره بزرگداشت مولانا شاعر و فیلسوف عرفانی اسلام نیز شناخته می شود، در اوایل تا اواسط ماه دسامبر (از ۱۹ الی ۲۷ آذر) برگزار می شود. درویش ها از 750 سال پیش شب مرگ مولانا را به عنوان شب رسیدن به خداوند جشن می گیرند. البته به عنوان آخرین جذابیت سال می توان به جشن کریمس نیز اشاره کرد که حال و هوای عجیبی به خیابان های استانبول می دهد.

عکس دسته جمعی تعدادی از سران ترکیه
آتش‌بازی کریسمس در استانبول

خرید بلیط هواپیما در فصل پاییز، ارزان تر ازهر زمان دیگر

فصل پاییز، فرصت یک مسافرت ارزان به استانبول را برای شما فراهم می کند. اگر برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید خودتان شاهد کاهش قیمت بلیط ها هستید. دلیل این موضوع هم این است که مردم اکثرا فصل بهار و تابستان را برای خرید بلیط هواپیما و مسافرت به استانبول ترجیح می دهند.

مردم بیشتر فصل تابستان را برای گشت و گذار و خرید در استانبول دوست دارند. به همین دلیل استانبول در فصل پاییز خلوت تر است و می توانید به سادگی بلیط هواپیما ارزان پیدا کنید.

جذابیت سفر در پاییز را موقع رزرو هتل در استانبول می فهمید

اتفاقی بدتر از این وجود دارد که یک مسئله برنامه ریزی سفرتان را بهم بزند؟ در اکثر ماه های سال وقتی اقدام به خرید بلیط هواپیما می کنید و می خواهید طبق برنامه تان به شهرهای ترکیه سفر کنید، متوجه می شوید که نمی توانید هتل خوبی دراستانبول رزرو کنید.

معمولا در فصل های دیگر رزرو هتل در استانبول کار کمی سختی است. بهترین هتل های استانبول در فصل بهار و تابستان بیشترین جمعیت را به خود می بینند. اگر فصل پاییز قصد سفر به ترکیه داشته باشید و برای خرید بلیط استانبول اقدام کنید ارزان ترین بلیط هواپیما را پیدا می کنید و به سادگی رزرو هتل در استانبول را انجام می دهید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.