چگونه پوستی سلامت و شاداب داشته باشیم؟

0

امروزه کمتر کسی است که دغدغه حفظ سلامتی و شادابی پوستش را نداشته باشد. اگر در انتخاب محصول مناسب برای پوست خود سردرگم هستید و تاکنون نتیجه مطلوب را از مصرف محصولات موجود نگرفته اید، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
اساسا برای مراقبت از پوست سه مرحله اساسی وجود دارد. یعنی برای حفظ سلامتی و شادبی هر نوع پوستی، باید سه کار انجام داد: اول، شستشوی مناسب پوست، دوم، رطوبت رسانی عمیق و سوم، محافظت در برابر آفتاب. برای همین، همه افراد برای مراقبت از پوستشان به سه نوع محصول نیاز دارند:

  • شوینده پوست (Cleanser)
  • کرم مرطوب کننده
  • کرم ضد آفتاب طیف گسترده (Broad spectrum)

شاید تصور کنید که استفاده از این محصولات برای همه افراد یکسان است. اما این تصور درست نیست. در حقیقت، نوع محصول باید مناسب و مخصوص پوست شما باشد. پس برای انتخاب محصول مخصوص پوست خود باید به چه نکاتی دقت کرد؟

اگر پوستی چرب دارید

رونیکس

پوست‌های چرب اغلب مستعد آکنه هستند. پوست چرب و مستعد آکنه معمولا ظاهری براق و روغنی دارد. برای همین در مقایسه با انواع دیگر پوست به مراقبت بیشتری نیاز دارد.

نکات مهم در مراقبت از پوست چرب و مستعد آکنه:

  1. شستشوی پوست، به ویژه پوست چرب باید در دو مرحله (Double-Cleanse) انجام شود: در مرحله اول پوست را با یک آرایش پاک کن بشویید. در مرحله دوم از یک پاک کننده صورت استفاده کنید تا به منافذ عمیق‌تر پوست نیز نفوذ کند.
  2. صورت خود را بیش از دو بار در روز، مگر پس از تعریق شدید، نشویید. این کار در پوست های چرب باعث تولید بیش از حد چربی می شود.
  3. پس از شستن دو مرحله‌ای صورت، حتما از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. حتی اگر پوست شما چرب است، باز هم به کرم‌های مرطوب کننده نیاز دارید.
  4. توجه کنید که مرطوب کننده مخصوص پوست چرب باید سبک، فاقد چربی (Oil-Free)، غیرکومدون زا (Non-Comedogenic) و حاوی ضد آفتاب طیف گسترده باشد.
  5. فراموش نکنید آن دسته از کرم های ضد آفتاب طیف گسترده که ترشح چربی پوست را کنترل و از ایجاد آکنه جلوگیری می‌کنند، انتخاب بهتری برای این نوع پوست هستند.
  6. از یک شوینده ملایم استفاده کنید.
  7. از اسکراب استفاده نکنید.

اگر پوستتان خشک است

باید توجه کنید که پوست خشک خاصیت کشسانی و انعطاف پذیری کمتری دارد. منافذ این نوع پوست‌ها را تقریبا نمی‌توان دید. همچنین پوست خشک بیشتر از پوست‌های دیگر دچار ترک، لایه لایه شدن، خارش، تحریک‌پذیری و التهاب می‌شود. اگر پوستتان خشک است با رعایت نکات زیر از آن مراقبت کنید:

  1. به دنبال یک پاک کننده ملایم با خاصیت آبرسانی باشید. بهتر است این پاک کننده به شکل کرم باشد تا در زمان شستشوی پوست به افزایش آبرسانی کمک کند. همچنین صابون‌های معطر را کنار بگذارید.
  2. پیش از آنکه پوست کاملا خشک شود از مرطوب کننده استفاده کنید. با این کار، رطوبت پوست مدت طولانی‌تری حفظ شده و از خشکی آن جلوگیری می شود.
  3. پس از هر بار شستشوی پوست، از یک کرم مرطوب کننده قوی استفاده کنید که خاصیت آبرسانی بالایی داشته باشد. توجه کنید که این کرم در طول روز باید از پوست شما در برابر آفتاب هم محافظت کند.
  4. در طول روز بسته به نیازتان استفاده از مرطوب کننده را تکرار کنید.
  5. برای شما که پوستتان خشک است پمادها و کرم ها نسبت به لوسیون ها انتخاب های بهتری هستند.
  6. بسته به شدت خشکی پوست و در حدی که پوستتان تحمل می کند، حداقل یکبار در هفته لایه برداری انجام دهید.
  7. سعی کنید مدت دوش گرفتن و حمام‌تان کوتاه باشد و بیش از یک‌بار در روز به حمام نروید.
  8. هنگام حمام یا خشک کردن پوست از ساییدن آن با اسکراب ها و مواد زبر خودداری کنید.

اگر پوستتان حساس است

به پوستی که نسبت به نور، مواد شیمیایی، مواد طبیعی و عوامل مشابه دیگر به سرعت واکنش نشان می‌دهد، پوست حساس می‌گویند. اگر پوست شما حساس است باید توجه کنید که پوستتان نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

روش های مراقبت از پوست حساس:

  1. باید توجه داشت که استفاده از شوینده های ملایم و مناسب برای پوست‌های حساس نسبت به پوست‌های دیگر اهمیت بیشتری دارد.
  2. از مصرف محصولات حاوی الکل، اسانس یا رایحه خودداری کنید. این محصولات حساسیت پوست را بالا می برند.
  3. از کرم مرطوب کننده‌ای استفاده کنید که حاوی مواد مغذی پوست باشد و حساسیت و التهابی برای پوست شما ایجاد نکند.

در این راستا شرکت پرگاس طب تولید کننده برند لافارر با استفاده از فناوری روز دنیا در جهت نیاز افراد ، و محافظت از آنها به تولید محصولات مراقبتی پوست و مو پرداخته است. در این حین با بهره‌گیری از مواد مؤثر و عصاره‌های گیاهی در محصولات موجب شادابی و لطافت پوست و مو و همچنین محفاظت در برابر آسیب‌های احتمالی ناشی از اشعه خورشید، خشکی، و التهاب می شود.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.