۱۰ نکته برای اینکه مثل ثروتمندان پس‌انداز کنید

0

کمتر کسی پیدا می‌شود که داشتنِ پول بیشتر را دوست نداشته باشد. اگر گاهی‌اوقات با خود فکر می‌کنید که چگونه افراد ثروتمند و موفق پول بسیاری دارند، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در اینجا ۱۰ نکته‌ای را فهرست کرده‌ایم که با کمک آنها می‌توانید مانند ثروتمندان پس انداز کنید. یا بهتر است بگوییم طوری پس انداز کنید که ثروتمند شوید.

۱. مراقب خرج‌های کم‌اهمیت باشید

همۀ ما موقع سرمایه گذاری و خریدهای بزرگ مراقب هستیم اشتباه نکنیم. اما هنگام هزینه‌های به‌ظاهر ناچیز بی‌دقت می‌شویم. اما مسلما پول‌هایی را هم که صرف هزینه‌های کم‌اهمیت می‌شوند می‌توان پس‌انداز کرد و همین پول‌ها پس از مدتی تبدیل به مبلغ قابل‌توجهی می‌شوند.

رونیکس

ثروتمندان، خرج کردن

به هر طرف که خوب نگاه کنید، می‌توانید کمی از هزینه‌هایتان بکاهید. پس از مدتی این هزینه‌های اندک به مبلغی قابل‌توجه تبدیل می‌شوند.

۲. روی آینده متمرکز شوید

هزینه‌کردن برای چیزی که دوست داریم ساده و آسان است اما در پایان متوجه می‌شوید کلی خرج روی دست خودتان گذاشته‌اید. فرقی نمی‌کند که چقدر درآمد دارید. بهتر است به‌جایِ رضایت و خشنودی در زمان حال، بر آینده متمرکز شوید. شما می‌توانید در جوانی بی‌پولی را تحمل کنید اما تحمل بی‌پولی در دوران سالمندی سخت است.


حتما بخوانید: چگونه آینده خود را پیش‌بینی کنیم؟

۳. به‌خاطرِ مردم کالاهای غیرضروری نخرید

باوجوداینکه همۀ ما دوست داریم از همسن‌وسال‌ها و دوستان‌مان به‌خاطرِ وسایلی که داریم بازخورد خوبی دریافت کنیم، اما باید حدومرزی برای خود تعیین کنیم. باید کالاهایی که لازم دارید بخرید اما نه اینکه آنها را به‌خاطرِ تأثیرگذاری روی دیگران تهیه کنید. در غیراین‌صورت هیچ محدودیتی در خریدکردن نخواهید داشت.

از خریدن کالاهایی که نیاز ندارید، برای تأثیرگذاشتن بر افرادی که حتی آنها را دوست ندارید، پرهیز کنید.

۴. هزینه‌هایتان را کاملا مشخص کنید

زندگی مدرن امروز هزینه‌های بسیاری روی دست‌مان می‌گذارد که اگر برای پول و درآمد خود برنامه ریزی و بودجه‌بندی نکنیم، تمام پول‌مان خرج می‌شود. درموردِ مقدار درآمد و هزینه‌های خود دقت کنید. ثروتمندان می‌دانند پول‌شان از کجا می‌آید و به کجا می‌رود.

با استفاده از برنامۀ اکسل می‌توانید حساب درآمد و هزینه‌های خود را داشته باشید.

به‌جای اینکه متعجب شوید که پول‌تان چگونه خرج شد، می‌توانید با بودجه‌بندی از خرج‌ومخارج‌تان آگاهی کامل داشته باشید.

۵. سخت‌کوش باشید

برخلاف این تصور که ثروتمندان فقط تفریح می‌کنند و از زندگی‌شان لذت می‌برند، حقیقت این است که آنها حتی بیشتر از افراد معمولی سخت کوشی به خرج می‌دهند و کار می‌کنند. حداقل در زمانی که در سن بازدهی قرار دارند بسیار کار می‌کنند. بنابراین، برای افزایش درآمد تلاش کنید و وقتی درآمدتان بیشتر شد، حتی بیش از گذشته پس‌انداز کنید.

سوفیا ورگارا، پردرآمدترین بازیگر کلمبیایی، می‌گوید:

«تجارت را دوست دارم و واقعیت این است که بیش از اینکه خرج کنم پس‌انداز می‌کنم، سرمایه‌گذاری می‌کنم، برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنم و همیشه به‌دنبالِ فرصت‌ها هستم و حتی بیش از تصورِ افراد کار می‌کنم.»


حتما بخوانید: اهمیت سخت‌کوشی بیشتر است یا داشتن استعداد؟

۶. بیشتر درآمد خود را پس‌انداز کنید

ثروتمندان، پس‌انداز

بازهم ممکن است ما فکر کنیم، ثروتمندان همیشه در حال ولخرجی و اسراف پول‌هایشان هستند. نه، این‌طور نیست. دقیقا به همین دلیل است که همچنان پولدار باقی می‌مانند.

آنها همیشه بیشتر درآمدشان را پس‌انداز می‌کنند. بنابراین، شما هم بخش قابل‌توجهی از درآمدتان را پس‌انداز کنید. با این کار هیچ موقع با بی‌پولی مواجه نمی‌شوید.

یک‌سوم درآمدتان را پس‌انداز کنید، با یک‌سوم آن زندگی کنید و یک‌سوم آخر را به دیگران ببخشید.

۷. هنگام خرید، تخفیف بگیرید

ثروتمندان دوست دارند که پول‌شان بیشترین قدرت را داشته باشد. آنها همیشه برای بالابردن قدرت و ارزش پول‌شان به سراغ خرید کالاهایی می‌روند که تخفیف داشته باشد و در معامله‌هایی وارد می‌شوند که سود خوبی داشته باشد.

چرا برای برخی از کالاها پول بیشتری خرج می‌کنید، درحالی‌که دیگری آن را با قیمتی کمتر به دست آورده است؟

۸. پس‌اندازهای‌تان را عاقلانه خرج کنید

ما معمولا به مقدار پول‌های اندکی که خرج می‌کنیم اهمیت نمی‌دهیم. اما همین پول‌های اندک وقتی روی هم جمع شوند، به مبلغی قابل‌توجه تبدیل می‌شوند. هرقدر بیشتر این پول‌های اندک را جمع کنید، به پول بیشتری دست می‌یابید. بهترین کاری که با پس‌اندازتان می‌توانید انجام دهید این است که آن را به‌درستی سرمایه‌گذاری کنید و از نتیجۀ آن حیرت‌زده شوید.

حتی اگر کمترین مقدار پول خود را سرمایه‌گذاری کنید، به نتیجه‌ای مطلوب می‌رسید. البته برای عملی‌کردن چنین صرفه جویی و سرمایه‌گذاری‌ای باید آموزش‌ دید. اما وقتی بتوانید این کار را انجام دهید، از منطقی خرج کردن‌تان، نسبت به خرج‌کردن غیرمنطقی، رضایت بیشتری خواهید داشت.

۹. از فرمول میلیونرها استفاده کنید

ثروتمندان، فرمول

معمولا مردم به‌طورِ طبیعی فکر می‌کنند می‌توانند، پس از برطرف‌کردن نیازهای ضروری خود، باقیمانده پول‌شان را پس‌انداز کنند. اما سبک کار یک ثروتمند عکس این است. می‌توان نام این کار را فرمول میلیونرها گذاشت.

فرمول میلیونر به این شکل عمل می‌کند: به محض کسب درآمد، درصدی از آن را برای برگرداندن به جامعه اختصاص دهید و درصد خاصی را هم برای اهداف مالی‌تان سرمایه‌گذاری کنید. سپس باقیمانده آن را خرج کنید.

ابتدا خرج و سپس پس‌انداز نکنید. آنچه بعد از پس‌انداز برایتان باقی می‌ماند خرج کنید.

۱۰. جلوی خرج‌های بیهوده را بگیرید

ثروتمندان بابت کارهای غیرضروری هزینه نمی‌کنند. آنها درموردِ پرداخت هزینه‌ها بسیار دقت می‌کنند و جلوی خرج‌هایی را که می‌توانند می‌گیرند.

مراقب هزینه‌های بسیار کم هم باشید. یک نشت کوچک در کشتی موجب غرق‌شدن آن می‌شود.

کلام آخر

برای‌اینکه بتوانید در آینده متوجه تفاوت بسیاری در زندگی خود شوید، راهنمایی‌های سادۀ بالا را به کار گیرید.


در ادامه بخوانید: ۷ درس موفقیت که باید از دیویس راکفلر، ثروتمندترین مرد تاریخ آمریکا بیاموزیم

اگر می‌خواهید در زندگی، موفقیت مالی کسب کنید
از کارآفرین‌های ثروتمند یاد بگیرید و مثل آنها عمل کنید.

۱۲،۰۰۰ تومان

منبع lifehack
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.