پارک آب و آتش تهران، مقصدی مناسب برای یک تفریح نیم‌روزی

0

می‌دانید چرا پارک آب و آتش تهران می‌تواند یک مقصد مناسب برای یک برنامه تفریحی تمام عیار باشد؟ چون که امکانات پارک آب و آتش به قدری متنوع است که حتی بعد از چندین ساعت وقت گذراندن در آن حوصله‌تان سر نمی‌رود و حتی اگر کودک به همراهتان دارید، می‌توانید برای کودک دلبندتان هم تفریحات خوبی پیدا کنید. در این مطلب می‌خواهیم نگاه مختصری به بوستان آب و آتش بیندازیم. همراه ما باشید.

کمی با پارک آب و آتش آشنا شویم

یکی از ویژگی‌های خوب بوستان آب و آتش این است که در ناحیه عباس‌آباد تهران ساخته شده است. برای دوستانی که آشنایی چندانی با مناطق تهران ندارند لازم است بگوییم که این منطقه تقریبا در ناحیه مرکزی تهران است و به همین دلیل دسترسی به آن آسان است.
پارک آب و آتش در سال 1388 توسط شهردار وقت تهران افتتاح شد و به مرور زمان، بخش‌ها و امکانات بیشتری به آن اضافه شده. امروزه پارک آب و آتش به دلیل داشتن این همه امکانات و فضا، به یکی از جاذبه های طبیعی ایران تبدیل شده است.

رونیکس

در پارک آب و آتش چه تفریحاتی می‌توان داشت؟

پارک آب و آتش

همان‌طور که در ابتدای این مطلب هم گفتیم، پارک آب و آتش یکی از متنوع‌ترین پارک‌های تهران است و می‌توانید یک نصف روز را به صورت کامل در این پارک به گشت و گذار و تفریح بپردازید. حالا بیایید ببینیم که دقیقا چه امکاناتی در این بوستان وجود دارد.
یکی از اولین مواردی که در بوستان آب و آتش چشم شما را خواهد گرفت، سالن آمفیتئاتر پارک آب و آتش است. علاوه بر فضای بزرگ و سکوهایی که برای این سالن تعبیه شده است، سایبان بزرگی هم روی آن ساخته شده تا در صورت آفتابی یا بارانی بودن هوا، باز هم بتوان از آن استفاده کرد. در زمان‌‌هایی که مراسم یا جشن خاصی در این بخش برگزار نشود، معمولا برای نشستن یا بازی‌های گروهی از آن استفاده می‌شود.
اگر برنامه‌تان را طوری تنظیم کنید که بعد از غروب آفتاب به پارک آب و آتش برسید، می‌توانید از منظره زیبای برج‌های آتش هم استفاده کنید. چهار عدد از این برج‌ها وجود دارد که در بخش شرقی پارک آب و آتش ساخته شده‌اند و تماشای منظره فوران آتش از سرشان در شب‌هنگام، حس لذت‌بخش و خاصی دارد.
یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوبی که پارک آب و آتش دارد این است که کنار پل طبیعت است. شاید اصلا این مهم‌ترین ویژگی این پارک باشد؛ چرا که پل طبیعت خودش یکی از شاهکارهای معماری نه تنها در ایران، بلکه در جهان است و شما با یک تیر در حقیقت چند نشان خواهید زد. جدا از تفریح و گردش، پل طبیعت و اطراف پارک آب و آتش برای عکاسی هم جاهای بسیار خوبی هستند.
در بخش دیگری هم از پارک آب و آتش، یک فانوس دریایی بزرگ به رنگ سفید ساخته شده است که منظره عجیبی در قلب تهران ایجاد کرده است. اگر شب‌هنگام در این پارک باشید، می‌توانید ببینید که نورپردازی زیبا چقدر توانسته است با رنگ سفیدِ فانوس، ترکیب زیبایی ایجاد کند.
البته بهتر است بدانید که یک زمان، رفتن به بالای فانوس دریایی و لذت از منظره آن ممکن بود، اما الان بنا به دلایلی، ورودی فانوس توسط مسئولان پارک بسته شده است. ممکن است در آینده نه‌چندان دور، دوباره امکان استفاده از چشم‌انداز فانوس دریایی پارک آب و آتش فراهم شود.
همان‌طور که قبلا هم گفتیم، تفریحات پارک آب و آتش زیاد است. مثلا فواره‌های آب، پرده‌های فولادین، بازار گل و… همگی از سایر امکانات تفریحی پارک آب و آتش هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

آب و آتش را بشناسید، بعد بروید

به نظر ما بهتر است قبل از رفتن، در مورد مقصدتان اطلاعات درستی کسب کنید، می‌توانید در زمان خودتان صرفه‌جویی کنید و لذت بیشتری ببرید. برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد پارک آب و آتش و سایر جاهای دیدنی ایران به‌دست بیاورید، می‌توانید از اطلاعات مفید نابرو، راهنمای ناب ایرانگردی استفاده کنید.

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.