عسل طبیعی قاتل بی رحم بیماری‌ها؛ با دکتر رفتن خداحافظی کنید

10

عسل طبیعی یکی از شفا بخش ترین ماده هایی است که بشر تا کنون توانسته به آن پی ببرد، علاوه بر خود عسل؛ فراورده های آن نیز سرشار از مزایا و منافع مختلف است این مسئله باعث شده که سرانه مصرف عسل در ایران بیش از 900 گرم تخمین زده شود.

عسل طبیعی یک از قوی ترین و شفا بخش ترین موادی غذایی است که در بهبود درمان بیماری ها نقش آفرینی می کند و به سلامت جسمانی و روحانی فرد کمک می کند.

عسل خالص و فراورده های آن قدمت چندهزار ساله ای در سبد مصرفی خانوار داشته و توجه انسان ها از دیرباز به آن معطوف بوده به همین خاطر عده ای از مردم به شغل پرورش زنبورعسل به صورت حرفه ای پرداخته اند؛ چنانچه که آمارها می گویند در کشوری مانند لتونی بیش 70 درصد مردم آن کشور به شغل زنبورداری مشغولند و از این راه کسب درآمد می کنند.

رونیکس

مزایا و کاربردهای عسل و فرآورد های آن باعث ورود مافیا و افراد متقلب به آن شده است بنا بر گزارش های موجود عسل ششمین محصول پرتقلب دنیا گزارش شده است. برای مثال در کشف 5 فقره بیش از 47 تن عسل تقلبی کشف و ضبط شده است.

عوامل متعددی مانند وجود واسطه های متعدد؛عدم ارزیابی و کنترل تخصصی و نبود نهاد واسط بین زنبوردار و مصرف کننده؛ضعف در برندینگ زنبوردار و محصول و…. از مهم ترین عواملی است که در رشد عسل تقلبی تاثیر گذاشته است.

از سوی دیگر بنا بر گزارش وزارت کشاورزی روسیه تا سال 2035 نسل زنبورهای عسل از بین می رود این گزارش ها در کشورهای چین، ایتالیا و… نیز تایید شده است، در واقع استفاده از سموم شیمیایی، خوراک شربت تشویقی(شکر و افزودنی های غیر مجاز)،سمپاشی گل ها و…. به شدت به تسریع روند انقراض زنبورها کمک کرده است. به همین خاطر توجه به عسل طبیعی و خرید آن اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

ویژگی عسل طبیعی

افزایش عسل تقلبی در بازار باعث شده تشخیص عسل طبیعی سخت و گاها غیر ممکن شود.این مسئله برای مصرف کننده باعث ایجاد مشکلات متعددی شده است. به همین خاطر تشخیص عسل از اهمیت بالایی برای مصرف کننده برخوردار است چرا که کیفیت یکی از پارامترهای اساسی در قیمت گذاری عسل است.

در منابع مختلف روش های متعددی برای تشخیص عسل طبیعی و خالص ذکر شده است برای مثال ابن سینا می‏‌گوید:

عسل بسیار خوب آن است که کاملاً شیرین و خوشبو بوده و رنگش متمایل به سرخی باشد .

علاو بر این عسل طبیعی واقعی فوراً در آب فشرده شده و ته ظرف (بدون حل شدن در آب) ته‌نشین می‌شود.در صورتی که عسل تقلبی خیلی سریع در آب حل می‌شود و مانند عسل طبیعی ته‌نشین نخواهد شد.

عسل خالص واقعاً می‌توان بوی عطر گل‌ها و گیاهان وحشی را احساس کرد.در صورتی که عسل تقلبی عمدتاً هیچ عطر و بویی از گل و گیاه وجود ندارد و شاید بیشتر بوی صنعتی بودن بدهد. عسل طبیعی به سرعت در دهان آب می شود و پس از مصرف ایجاد انرژی می کند، در حالی که عسل غیرطبیعی طعم آبنبات می دهد.

از این دست روش ها و ترفندها در دنیای وب و منابع مختلف فراوان است ولی باید دانست تمامی این روش ها ناپایدار و تحت شرایط و دمای مختلف و حتی نوع عسل قابل تغییر و دور زدن هستند.

برای مثال نوعی از عسل طبیعی؛ سیاه رنگ است و ناقض حرف ابن سینا است چرا که نوع عسل، رنگ؛طعم و ظاهر خاص خود را دارد.

به همین خاطر مطمئن ترین و قوی ترین راه تشخیص عسل طبیعی دو چیز است: اول اینکه در آزمایشگاه های معتبر تشخیص عسل میزان طبیعی بودن آن مشخص شود و برگه تاییدیه آن صادر شود، دوم آنکه مصرف کننده عسل؛ به صورت مستقیم با زنبورداری که زیر نظر نهاد ارزیاب قرار دارد و مورد قضاوت سایر مخاطبان قرار می گیرد؛ خرید کند.

این دو پارامتر چون به صورت شخصی سازی شده برای هر خرید صورت می گیرد و تغییرات محیطی و تصمیمات شخصی تاثیری در این فرایند ندارد از ضریب دقت بالایی برخوردار است.

در هر گزارش تشخیص عسل طبیعی بیش از 30 پارامتر مورد سنجش قرار می گیرد که درصد ساکاروز، میزان PH، پرولین ودیاستاز از مهم ترین پارامتر هایی هستند که در طبیعی بودن عسل نقش مهمی دارد در تصویر زیر نسبت استاندار هر کدام از این موارد ذکر شده است.

تصویر آزمایشگاه

 

مصارف عسل طبیعی

عسل و فراورده های عسل به عنوان یکی از مواد غذایی کلیدی در تولید مواد غذایی متنوع نقش اساسی ایفا می کند. بنابر گزارش و تحقیقات صورت گرفته برای تولید بیش از 2500 ماده غذایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم از عسل طبیعی استفاده می شود.

از عسل و فرآورده های آن مانند بره موم؛ گرده گل و… در صنایع بهداشتی؛دارویی و غذایی استفاده می شود. همچنین عسل و فراورده های آن از پتانسیل بالایی برای صنایع تبدیلی و درست کردن محصولات جدید برخوردار هستند. شامپوی عسل،خامه عسل؛ کیک عسلی و…. تنها نمونه های کوچکی از محصولاتی هستند که به واسطه عسل و فرآورد های آن درست می شود.

مصرف عسل طبیعی باعث تقویت قوای جنسی و سیستم ایمنی بدن می شود، بوی بد دهان را کاهش می دهد و در تقویت قلب و پوست موثر و اثر بخش است؛ همچنین می تواند به کاهش وزن کمک موثری بکند.

جدول تناوبی خواص عسل

خواص عسل شفا بخش

عسل پادشاه شفاگر و قاتل بی رحم بیماری هاست؛ از عسل و فراورد های آن به عنوان یکی از بهترین گزینه های درمان و پیشگیری از بیماری ها یاد می شود و چندین قرن است که توسط پزشکان و اطبای سنتی برای درمان بیماری ها تجویز می شود.

موارد مصرف عسل و فرآورده های آن در بحث درمان بیماری ها بسیار زیاد است و بسته به نوع بیماری مصرف آن متفاوت است :

عسل قاتل سرطان است.

می دانستید که به کمک عسل می توان با سرطان مبارزه کرد؟ چه بسیاری از مردم که نمی دانند عسل دارای خواص سرطان زا و ضد تومور است! مطالعات اکنون بیشتر و بیشتر به نقش بالقوه عسل در پیشگیری و پیشرفت تومور و سرطان اشاره دارد. عسل حاوی فلاونوئید و آنتی اکسیدان ها است که به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها و بیماری های قلبی کمک می کند .پس فایده عسل را در رفع سرطان دست کم نگیرید.

عسل قویترین آنتی بیوتیک طبیعی

یکی از قویترین فایده های عسل خاصیت آنتی بیوتیکی آن است . طبق تحقیقات بعمل آمده نشان می دهد؛ عسل از رشد باکتریهایی مثل استافیلکوک اورئوس و میکروب های مهاجم به دستگاه گوارش و قارچ هایی نظیر کاندیدا آلبیکانس جلوگیری می کند . هر چند هر عسل دارای رنگ خاصی می باشد ولی معمولا عسل هایی که تیره تر هستند دارای خاصیت آنتی بیوتیکی و آنتی‌اکسیدانی قوی تری هستند.عسل می تواند به طور موثر در از بین بردن بیش از ۲۵۰ سویه های کلینیکی از باکتری ها موثرتر باشد.

درمان سرماخوردگی و سرفه

سازمان بهداشت جهانی (WHO) و آکادمی اطفال آمریکا عسل را به عنوان یک درمان طبیعی برای سرفه توصیه کرده است . تحقیقی در سال ۲۰۰۷ توسط کالج پزشکی پن استیت نشان می دهد که عسل باعث کاهش سرفه های شبانه و بهبود کیفیت خواب در کودکان مبتلا به عفونت تنفسی فوقانی میشود و بهتر از داروی دکسترومتورفان برای سرفه عمل میکند . یکی از فواید عسل که باعث سلامتی میشود درمان گلو درد است . خواص ضد میکروبی عسل آن نه تنها گلو را آرام می کند بلکه همچنین می تواند باکتری های خاصی که باعث عفونت میشوند را بکشد.

عسل و بیماری رایج زنان

مصرف مداوم عسل طبیعی در درمان عفونت ادراری و مجاری ادرار خانم ها اثر مثبتی دارد بنا بر تحقیقات صورت گرفته با مصرف روزی دو یا سه لیوان شربت عسل می توان از این عفونت ها جلوگیری کرد همچنین مصرف عسل برای خانم هایی که طبع سرد دارد و رحم آن ها یخ کرده می تواند موثر باشد. در کتاب های علمی نقل شده است مصرف عسل آویشن طبیعی همراه با پونه و آب جوش در کاهش درد پریود اثر بخش است.

عسل و آلرژی

برخی از تحقیقات نشان می دهد که عسل در به حداقل رساندن آلرژی های فصلی بسیارمفید است جالب است بدانید تمام گرده‌هایی که زنبور عسل با خود حمل می‌کند، به عسل منتقل می‌شود. بنابراین، وقتی عسل محلی می‌خورید، سیستم ایمنی بدنتان را در معرض یک آلرژن طبیعی قرار می‌دهید. این امر باعث می‌شود که سیستم ایمنی بدن شما به مرور زمان در برابر این آلرژن مقاوم شود. خوردن عسل از یک ماه مانده به آغاز فصل گرده افشانی به شما کمک می‌کند که از تب یونجه و آلرژی‌های فصلی در امان باشید. با مصرف یک قاشق غذاخوری عسل پس از هر وعده غذایی شروع کنید. جویدن یک تکه موم کوچک نیز به کاهش بیشتر علائم آلرژی کمک می کند. علاوه بر عسل طبیعی، گرده گل هم در درمان الرژی و حساسیت فصلی تاثیر گذار است و می تواند به بهبود بیمار کمک کند.

عسل طبیعی و معده

بنا بر نظر پزشکان مصرف عسل طبیعی در درمان بیماری های مربوط به معده مفید است. برای مثال با ترکیب 3 قاشق پودر ریحان در یک لیتر اب دم کرده و ترکیب با 250 گرم عسل می توان بیماری ورم معده را تسکین داد. هچنین خوردن عسل با سیاه دانه می تواند به درمان نفخ معده و بهبود آن کمک کند. محققین می گویند مصرف یک قاشق عسل طبیعی به صورت ناشتا در صبح ها می توان عارضه ترش کردن معده را بهبود دهد .

علاوه بر این موارد عسل طبیعی در درمان بیماری های متعددی مانند آبسه،ردمفاصل،درمان بی خوابی و کم خوابی، بیماری دهان و دندان، ریوی و ناراحتی دستگاه گوارش و…. موثر و مفید است.

تصویر کتاب عسل پادشاه درمانگری

 

چطور و از کجا عسل طبیعی بخریم

خرید عسل طبیعی یکی از مهم ترین دغدغه های مصرف کنندگان عسل است به همین خاطر تهیه عسل و خرید آن با مشکلات متعددی مواجه است، به همین خاطر وجود واسطی مطمئن که تضمین کننده کیفیت و قیمت محصول باشد اهمیتی اساسی دارد.

در واقع خرید مستقیم و بدون واسطه از زنبوردارنی که توسط نهادی مشاور و امین ارزیابی شده اند و حاضر به ضمانت کالا هستند؛ به شفافیت و آزادی اطلاعات بها می دهند اصلی اساسی و حیاتی است.

استارتاپ هنگی بی به عنوان بازار آنلاین خرید عسل طبیعی تلاش می کند در نقش سوپاپ اطمینان شرایطی را فراهم کند که زنبورداران متعهد و صادق که از لحاظ کیفی محصولات خود را در آزمایشگاه های معتبر جهاد کشاورزی آزمایش کرده اند را شناسایی کرده و با معرفی آن ها کمک کند مصرف کنندگان عسل طبیعی؛ انتخابی درست و مطمئن برای دو طرف رقم بزند.

استارتاپ هنگی بی علاوه بر تضمین کیفیت عسل و ارائه آن در بسته بندی مناسب و زیبا؛ با ارسال برگه آزمایش محصول، خیال مصرف کننده را از بابت کیفیت محصول راحت می کند.

هنگی بی به عنوان بازارآنلاین خرید عسل طبیعی و فرآورده های آن ضمانت می کند عسل و فرآورده های آن طبیعی و قابل اطمینان باشند و در مقام مشاوری امین بهترین زنبورداران را معرفی کند.

خرید عسل طبیعی از هنگی بی

 

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 10 دیدگاه)
  1. عنایتی می‌گوید

    با سلام
    کسب اطلاعات مفید و کاربردی دغدغه ی اکثر مصرف کننده گان عسل می باشد، شفاف سازی در رابطه با محصول عسل می تواند میزان آگاهی افراد را در مواجه با تهیه محصولی با کیفیت افزایش دهد. ممنون بابت مطالب بسیار مفید و کاربردی شما

  2. sonia می‌گوید

    خیلی ممنون از مطالب مفیدتون

  3. سپیده می‌گوید

    من از مشتری های این کسب و کار بودم و راضی هستم جدیدا اطلاعیه دادن می خوان اسم فروشگاهشون رو عوض کنند و فروشگاه مازولند رو معرفی کردن به نظر اسم قشنگ تری هستش و برای خرید عسل طبیعی می تونید از مازولند هم استفاده کنید چون هر دو یک فروشگاه هستند.