بهترین فیلم های کیانو ریوز؛ ۱۰ فیلم به‌یادماندنی که باید ببینید

7

کیانو ریوز یکی از دوست‌داشتنی‌ترین بازیگران دنیاست. یکی از دلایل این محبوبیت، شخصیت مهربان و خیرخواه اوست. به‌علاوه او در چند سال گذشته در فیلم‌هایی بازی کرده است که تعریف و تمجید بسیاری درپی داشته‌اند. همچنین او در چند دههٔ گذشته در فیلم‌های باکیفیت متعددی نقش داشته است. در این مطلب ۱۰ فیلم برتر کیانو ریوز را بر پایهٔ رتبه‌بندی imdb به شما معرفی می‌کنیم. همراه ما باشید.

ریوز قالب یا ژانر خاصی ندارد. او در دوران فعالیتش انتخاب‌های جذاب بسیاری داشته است. برخی از انتخاب‌های او موفق از آب درنیامدند، درحالی‌که برخی دیگر به فیلم‌های کلاسیک و سرگرم‌کننده‌ای تبدیل شده‌اند. اگر بدتان نمی‌آید فیلم‌های ریوز را مرور کنید، بهتر است با این فهرست شروع کنید.

رونیکس

۱۰. نقطهٔ شکست، ۱۹۹۱ (Point Break)

نقطه شکست از بهترین فیلم های کیانو ریوز

شاید به‌گمان اینکه با فیلم اکشنی احمقانه و چرند دربارهٔ موج‌سواری روبه‌رویید، از آن گذشته باشید؛ اما «نقطهٔ شکست» فراتر از اینهاست. هرچند داستانش (داستان مأمور وظیفه‌شناسی که به گروه سارقان بانک موج‌سوار نفوذ می‌کند) مضحک و پیش‌پاافتاده است اما فیلم یک اکشن ماجراجویانهٔ پرجنب‌وجوش است.

در این فیلم، کاترین بیگلو با صحنه‌های اکشن پرهیجان، استعداد کارگردانی‌اش را نشان داده است. هم پاتریک سواِیزی در نقش رهبری اسرارآمیز، فریبنده و خطرناک خوش درخشیده است و هم ریوز انتخابی ایدئال به‌عنوان قهرمان اکشن فیلم است. این نقش کیانو ریوز به بازی او در برخی از پرطرف‌دارترین فیلم‌های اکشن منجر شد.

۹. هیاهوی بسیار برای هیچ، ۱۹۹۳ (Much Ado About Nothing)

هیاهوی بسیار برای هیچ از بهترین فیلم های کیانو ریوز

کارنامهٔ کنت برانا پیش از اینکه فیلم‌های ماجراجویانهٔ پرهزینه را کارگردانی کند، پر بود از اقتباس‌های دلپذیر و تحسین‌شده از نمایش‌نامه‌های معروف شکسپیر. در کنار فیلم‌های جدی‌تری مانند هملت و هنری پنجم، او این فیلم کمدی پرستاره را ساخت.

ممکن است ریوز در نگاه نخست، بهترین انتخاب برای داستان‌های شکسپیر نباشد. هرچند شنیدن کلمات از دهان او کمی عجیب به نظر می‌رسد اما تماشای او در نقش «دون جان» پلید جذاب است. با وجود بازی‌های درخشان برانا، اما تامپسون و دنزل واشینگتون، «هیاهوی بسیار برای هیچ» فیلم جذابی است.

۸. جان ویک، ۲۰۱۵ (John Wick)؛ یکی از بهترین فیلم های کیانو ریوز

جان ویک از بهترین فیلم های کیانو ریوز

ریوز در طول دوران کاری‌اش شمایل گوناگونی به خود گرفته است اما «جان ویک» یکی از به‌یادماندنی‌ترین‌هاست. فیلم نخست این مجموعه این آدمکش ایست‌ناپذیر را به دنیا معرفی کرد. پس از اینکه چند لات دم‌کلفت سگش را می‌کشند و ماشینش را می‌دزدند، جان ویک برای مجازات آنها یکی‌یکی آدم می‌کشد.

این نقشی است که انگار ریوز برایش متولد شده است! جان آدم کم‌حرفی است اما نگاه مرگ‌بارش حرف‌های بسیاری دارد. ریوز در صحنه‌های مبارزه شگفت‌انگیز است. صحنه‌های مبارزه در این فیلم از جذاب‌ترین‌ها هستند. این فیلم دوباره ریوز را به اوج برگرداند و دنباله‌های مهیج دیگری به همراه داشت.

۷. وکیل‌مدافع شیطان، ۱۹۹۷ (The Devil’s Advocate)

وکیل مدافع شیطان از بهترین فیلم های کیانو ریوز

وکیل‌مدافع شیطان تریلری دادگاهی با داستانی تاریک است. ریوز نقش وکیل جوان و باهوشی را بازی می‌کند که در پرونده‌ای بزرگ برنده می‌شود. پس از این، یک شرکت بزرگ حقوقی او را استخدام می‌کند. بعد از مدتی، او به زندگی تجملاتی و موفقیت‌های پی‌درپی عادت می‌کند. اینجاست که متوجه می‌شود ممکن است کارفرمایش آن کسی نباشد که به نظر می‌رسد.

ستاره واقعی این فیلم خود شیطان با بازی آل پاچینو است. پاچینو با آن کاریزمای شرارت‌بارش، در هر صحنه‌ای که حضور دارد از دیگر بازیگران پیشی می‌گیرد. ریوز در نقش جوانی سرگشته در برابر وسوسه‌های گوناگون، به‌خوبی از پس رویارویی با پاچینوی افسانه‌ای برمی‌آید.

۶. دراکولای برام‌استوکر، ۱۹۹۲ (Bram Stoker’s Dracula)

دراکولای برام استوکر از بهترین فیلم های کیانو ریوز

در طول تاریخ سینما، فیلم‌های خون‌آشامی بسیاری ساخته شده‌اند. اما وقتی فرانسیس فورد کاپولا به‌سراغ این ژانر رفت، از منبع اصلی الهام گرفت. دراکولای برام‌استوکر اقتباسی است از رمان کلاسیک ژانر وحشت که اساطیری‌ترین خون‌آشام تاریخ را به دنیا ارائه می‌کند. ریوز نقش جاناتان هارکر را بازی می‌کند که نخستین کسی است که با خون‌آشام رودررو می‌شود. در این رویارویی، دراکولا به نامزد هارکر دل می‌بازد. راستش را بخواهید، بازی ریوز در این فیلم چشمگیر نیست: به وصله‌ای ناجور می‌ماند! اما خود فیلم زیبا، مسحورکننده، عجیب و کمی ترسناک است.

۵. جان ویک: قسمت دوم، ۲۰۱۷

جان ویک ۲ از بهترین فیلم های کیانو ریوز

پس از موفقیت شگفت‌انگیز «جان ویک»، ساخت دنبالهٔ آن به‌تندی تأیید شد. بسیاری گمان می‌کردند سازندگان زیادی به موفقیت دوبارهٔ این فیلم با یکی از پیش‌پاافتاده‌ترین داستان‌های تاریخ امیدوارند. اما قسمت دوم فیلم با نمایش اشتیاق جان ویک برای انتقام، ژرفای این دنیا را خردمندانه به ما نشان می‌دهد.

این دنباله، از هر چیزی که باعث جذابیت فیلم اصلی شده بود، بهره می‌بَرد و یک پله بالاتر می‌رود. صحنه‌های اکشنِ دیوانه‌وارتر، ساختمان‌های عظیم‌تر و شخصیت‌های جذاب بیشتری در فیلم هستند.

۴. روابط خطرناک، ۱۹۸۸ (Dangerous Liaisons)

روابط خطرناک از بهترین فیلم های کیانو ریوز

گویا ریوز علاقهٔ ویژه‌ای به درام‌های تاریخی دارد. داستان براساس نمایش‌نامه‌ای فرانسوی در پاریس پیش از انقلاب اتفاق می‌افتد. فیلم بر فریب و دسیسه‌هایی تمرکز دارد که بین دو فریب‌کار از طبقهٔ اشراف در جریان است.

ریوز نقش مردی از طبقه عادی را بازی می‌کند. او به‌شکلی ناخواسته، پایش به دنیای دروغ و فریب‌کاری‌ای باز می‌شود که مارکیز ایزابیل دومرتوی (گلن کلوس) و ویکومت دووالمون (جان مالکوویچ) سردمدار آن‌اند. فیلم درامی احساسی و هیجان‌انگیز است با بازی چشمگیر گروهی بازیگر شگفت‌انگیز.

۳. جان ویک: قسمت سوم؛ پارابلوم، ۲۰۱۹

جان ویک ۳ از بهترین فیلم های کیانو ریوز

برخلاف اغلب دنباله‌ها در هالیوود، فیلم‌های جان ویک هر بار بهتر می‌شوند! این فیلم همین امسال به نمایش درآمد و یکی از بالاترین امتیازها را در میان فیلم‌های ریوز دارد. در این فیلم، جان ویک درحالی‌که پاداش هنگفتی برای سرش تعیین شده است، از دست آدمکش‌ها فرار می‌کند.

فیلم سوم ما را بیشتر و بیشتر به دنیای غریب و نفَس‌گیر این مجموعه فرو می‌برد. این فیلم ماجراجویانه، با شخصیت‌هایی از سراسر جهان، شامل صحنه‌هایی شگفت‌انگیز است، به‌ویژه صحنه‌هایی که ریوز، «هال بری» و یک جفت سگ تربیت‌شده در آن حضور دارند.

۲. داستان اسباب‌بازی ۴، ۲۰۱۹ (Toy Story 4)

داستان اسباب‌بازی ۴ از بهترین فیلم های کیانو ریوز

داستان اسباب‌بازی ۴ مانند جان ویک همین امسال بر پرده سینما‌ها نشست. این فیلم یکی از بهترین کارهای ریوز به شمار می‌رود. داستان‌ اسباب‌بازی هم از آن مجموعه‌هاست که هر فیلم آن بهتر از قبلی است. با اینکه فیلم سوم پایان رضایتمندانه‌ای برای شخصیت‌ها ارائه کرد، فیلم چهارم نشان داد که می‌شود یک داستان دیگر را به‌عنوان پایان این مجموعه به نمایش گذاشت.

در این فیلم، وودی به اسباب‌بازی دیگری کمک می‌کند که هویتش را پیدا کند! در این بین، او دوست قدیمی‌اش را پیدا می‌کند که مدت‌ها پیش از او جدا شده بود. هرچند تماشای اسباب‌بازی قدیمی‌ِ فیلم خوشایند است اما ریوز در نقش اسباب‌بازی تازه‌وارد معیوب («دوک کابوم»، بدل‌کار کانادایی) صحنه را از دیگران می‌رباید.

۱. ماتریکس، ۱۹۹۹ (The Matrix)

ماتریکس از بهترین فیلم های کیانو ریوز

۲۰ سال از زمان نخستین نمایش ماتریکس می‌گذرد. حتی پس از این همه سال، ماتریکس هنوز هم یکی از نوآورانه‌ترین و تأثیرگذارترین فیلم های تاریخ سینما به شمار می‌رود. این فیلم را واچوفسکی‌های خیال‌پرداز ساخته‌اند. ماتریکس حماسه‌ای عملی ـ تخیلی دربارهٔ «نئو»، کارمندی میانه‌رو است. او درمی‌یابد دنیایی که در آن زندگی می‌کند، در حقیقت فضایی شبیه‌سازی‌شده است!

صحنه‌های اکشن فیلم هنوز هم شگفت‌انگیز و به‌شدت جذاب‌اند. ریوز یک بار دیگر نشان داد به‌عنوان قهرمان اکشن در سال‌های دههٔ ۹۰، بی‌رقیب است. شاید دنباله‌های بعدی به خوبی این فیلم نباشند، اما ماتریکس فیلمی است که احتمالا مانند آن را ندیده‌ایم!


در ادامه بخوانید: کیانو ریوز ۵۴ ساله چطور انقدر جوان مانده است؟
هشدار! محتوای این صفحه در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران نوشته شده ‌است. سپاسگزار خواهیم بود اگر مغایرت احتمالی محتوا با قوانین و یا مشکلات دیگر در صحت و دقت محتوا را به ما گزارش کنید تا فورا اصلاح شود. اطلاعات بیشتر
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع screenrant
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 7 دیدگاه)
  1. محمد می‌گوید

    مطلب مفید و خوبی بود و تشکر.

    بازیگر بسیار خوب و مورد علاقم
    دوتا از فیلم هاش که هرگز فراموش نمیکنم street kings و constantine
    فیلم John Wick هم عالیه.

  2. MILAD می‌گوید

    سلام.من یه فیلمی از این بازیگر دیدم که هیچکس زنده نمونده بود و فقط کیانو ریوز و سگش زنده موندن.یه صحنه از این فیلم این بود که میرفت طبقه بالای یه برج و با دوربین دنبال یه موجود زنده میگشت.امیدوارم اسم فیلمشو بدونید

    1. مهدی می‌گوید

      احیاناً منظور شما فیلم Im a Legend نیست؟ البته بازیگر اون فیلم ایشون نیست. بازیگرش ویل اسمیته

  3. مصطفی می‌گوید

    خوب و کامل بود

    سپاس