چرا سفر با قطار سازگار با محیط زیست است؟

0

یکی از بزرگترین معضلات بشر امروزی در عصر حاضر، مساله محیط زیست و آلودگی های زیست محیطی می باشد. از اولین حضور انسان بر روی کره خاکی تا انقلاب صنعتی، تغییرات همگام با تغییرات محیط زیست پیش می رفت اما بعد از انقلاب صنعتی، مسئله آلودگی های زیست محیطی و آسیب طبیعت تا جایی پیش رفت که تبدیل به یک بحران شد.
طبق تحقیقات کارشناسان محیط زیست، انسان به عنوان بزرگترین عامل تخریب محیط زیست شناخته شده است. در سالهای اخیر سازمانهای جهانی فعال در این زمینه سعی دارند تا بر این معضل غلبه کرده و به دنبال راهکارهای کاهش آلودگی های زیست محیطی باشند. یکی از این راهکارها، تولید وسایل نقلیه با کمترین حد آلودگی می باشد. در کشورهای پیشرفته نسل جدیدی از قطارها در این راستا ساخته می شوند تا علاوه بر راحتی و امکانات بیشتر، از کمترین حد آلودگی برخوردار باشند و به حفظ طبیعت کمک کنند. به همین دلیل ما پیشنهاد می کنیم برای سفرهای بین شهری خود بلیط قطار تهیه فرمایید.
طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، سالانه در اروپا افزایش بیش از حد گوگرد در هوا موجب مرگ سیزده هزار نفر افراد بالای ۶۵ سال و ایجاد بیماری های تنفسی حدود 200 هزار نفر می شود.

نسل قطارهای سازگار با محیط زیست

مقایسه راه آهن با حمل و نقل جاده ای و هوایی این امکان را ایجاد می کند که ثابت کند قطار بسیار پاکیزه تر است، چه از نظر انتشار CO2، مصرف انرژی، یا استفاده از فضا و حتی آلودگی های صوتی. با این حال اما باز هم می توان با بهبود و بهره وری انرژی به کاهش آلودگی هوا کمک کرد. راندمان سیستم های کششی، ترمز برقی بهبود یافته، روشناییLED ، سیستم های تهویه بهینه و کاهش انتشار گازهای آلوده کننده هوا از راهکارهای مناسب در این مورد هستند. درصد انتشار گازهای گلخانه ای در هر کیلومتر در حمل و نقل ریلی 80 درصد کمتر از خودروها می باشد. در مقایسه با قطار تنها پیاده روی و دوچرخه سواری می باشد که هیچ آلودگی برای محیط زیست ایجاد نمی کند ولی از آنجایی که پیمودن مسیرهای طولانی از این روش امکانپذیر نیست، دانشمندان به دنبال کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در وسایل نقلیه هستند.

مقایسه آلودگی های قطار با دیگر وسایل نقلیه

یک خط قطار معمولی می تواند چند صد نفر را در ساعت حمل کند. این مورد را با یک خط آزادراه مقایسه کنید که تعداد کمتری از انسانها در آن جابجا می شوند. بر این تعداد باید آلودگی صوتی، میزان انتشار گازهای آلوده، هزینه های سوخت و مقدار آن را اضافه کرد. میزان تصادفات، خراب شدن زیرساخت ها و ازدحام در قطارها بسیار کمتر از استفاده از وسیله نقلیه شخصی است. بلیط قطار فدک

رونیکس

علت سازگاری قطار با محیط زیست

آلودگی صوتی اثر منفی نویز بر روی انسان ها و حیوانات دارد. امروزه، آلودگی صوتی از اتومبیل می تواند به وضعیت روانی افراد آسیب برساند. علائم آن شامل فشار خون بالا، وزوز گوش، اختلال خواب و سایر اثرات مضر است.

پیش بینی می شود تا سال 2030 فقط کشور چین تعداد 300 میلیون اتومبیل در جاده ها داشته باشد. گذشته از اتومبیل، حمل و نقل هوایی و سفر با کشتی ها نیز به انتشار جهانی CO2 کمک می کنند. به نظر می رسد از بین همه ی روش های حمل و نقل، فقط قطارها میزان انتشار و تولید گازهای گلخانه ای کم و ثابتی را در آینده دارند. شاید ساخت خودروهای هیبریدی و برقی راه حل مناسبی است ولی بسیار گران تمام می شود. از همین رو ساخت قطارهای برقی و نسل پیشرفته قطارهای خورشیدی به کاهش هرچه بیشتر آلودگی کمک بزرگی می کند.

قطارهای دیزلی و قطارهای برقی

از نظر کاهش آلودگی هوا قطارهای برقی بسیار بهتر از قطارهای دیزلی می باشند. قطارهای الکتریکی 20-35 درصد کمتر از قطار دیزلی آلودگی دارند. علاوه بر آن از انرژی تجدید پذیر برخوردار هستند و سفرهای عاری از کربن را ارائه می دهند. میزان انتشار گازهای قطار در اروپا تا سال 2030 حدود 50٪ کاهش می یابد. این آمار بسیار عالی است زیرا قطارها 8.5٪ از کل سفرهای اروپاییان را تشکیل می دهند. بنابراین با خرید بلیط قطار و سفر با قطار به راحتی می توان طبیعت را کمتر آلوده کرد.

قطار یا هواپیما؟

شاید برخی از افراد عقیده دارند که هواپیماها چندان آسیبی به محیط زیست نمی زنند اما در مقایسه با قطارها از حجم سوخت فوق العاده ای برای برخاستن و فرود استفاده می کنند. همچنین وقتی افراد با هواپیما سفر می کنند، تمایل دارند با اتومبیل به فرودگاه بروند و همین موضوع به انتشار co2 می افزاید. در حالی که اگر در قطار هستید، به مراکز شهری دسترسی مستقیم دارید و از نظر تجاری و تفریحی راحت تر هستند و از قیمت ارزان تری برخوردارند. افزایش اتومبیل در جاده به معنای افزایش ازدحام و آلودگی است و قطارها پاسخ مناسبی برای حمل و نقل سازگار با محیط زیست هستند. اگر به دنبال خرید بلیط قطار و سفر ارزان و پاکیزه هستید، برای دسترسی به ارزان ترین نرخ بلیط قطار به سایت تیکبان به آدرس اینترنتی www.Tikban.com مراجعه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.