روش‌های اخذ ویزا برای ایرانیان و مشکلات رایج مربوط به آن

0

مدیر بازاریابی هلدینگ نیلگام از بهترین شیوه‌های دریافت ویزای کشورهای پرطرفدار مانند کانادا، استرالیا، ایتالیا، فرانسه و سوئد و هم‌چنین مهم‌ترین علت رد شدن درخواست ویزای ایرانی‌ها و تجربیات این مجموعه در بازار ایران می‌گوید.

هلدینگ نیلگام که در سالیان گذشته با برند تجاری ایران-آنکارا فعالیت می‌کرده در حال حاضر جزو بزرگ‌ترین و معتبرترین موسسات در حوزه اخذ انواع ویزای شینگن، ویزای کانادا و ویزای ژاپن است. به همین بهانه در گفتگویی با سهند بنی‌کمالی به عنوان مدیر بخش بازاریابی این هلدینگ از شرایط کنونی صدور ویزای کشورهای مختلف پرسیده‌ایم.

بهترین روش های اخذ ویزا در شرایط کنونی

سهند بنی‌کمالی مدیر بازاریابی هلدینگ نیلگام در پاسخ به این سوال که در حال حاضر بهترین و مطمئن‌ترین روش برای اخذ ویزای کانادا یا شینگن کدام روش است، عوامل مختلفی را در این موضوع دخیل می‌داند اما به طور کلی اقدام برای ویزای تحصیلی را به عنوان یکی از بهترین روش های اخذ ویزا معرفی می‌کند. وی اعتقاد دارد در حال حاضر امکان گرفتن پذیرش تحصیلی از کشورهای مختلف وجود داشته و اخذ ویزای تحصیلی نسبت به ویزاهای دیگر از شانس موفقیت بالاتری برخوردار است به همین دلیل تمایل به اخذ اقامت از راه تحصیل در میان ایرانی‌ها بیشتر از قبل شده است.

رونیکس

بنی‌کمالی شرایط کشورهایی مانند کانادا، انگلیس، آلمان، فرانسه و استرالیا را برای ادامه تحصیل ایرانیان بهتر از کشورهای دیگر ارزیابی می‌کند. وی ویژگی‌هایی نظیر کیفیت بالای تحصیل، اعتبار مدارک دانشگاهی، تنوع در رشته‌های تحصیلی و هزینه تحصیل را دلیل بهتر بودن شرایط این کشورها می‌داند.

بیشترین تقاضا برای کانادا، استرالیا، ایتالیا، فرانسه و سوئد

مدیر بازاریابی نیلگام در پاسخ به این سوال که ویزای کدام کشورها درخواست بیشتری را دارد به آمار درخواست و اخذ ویزا در یک سال اخیر اشاره کرده و بر همین اساس ویزای کشورهای کانادا، استرالیا و کشورهای حوزه شینگن از جمله ایتالیا، فرانسه و سوئد را جزو پردرخواست‌ترین ویزاها معرفی می‌کند.

وی ویزای توریستی را جزو محبوب‌ترین ویزاها در بین ایرانیان می‌داند و تاکید می‌کند: «شرایط اخذ ویزای توریستی برای کشورهای مختلف دارای تفاوت بوده و هر یک مراحل مخصوص به خود را دارند. در حال حاضر ویزای توریستی کانادا و ویزای توریستی شینگن جزو ویزاهای محبوب در ایران به حساب می‌آیند.»

مهم‌ترین علت رد شدن درخواست ویزای ایرانی‌ها

بنی‌کمالی بخشی از دلایل رد شدن درخواست ویزای ایرانی‌ها به ویژه در ارتباط با ویزای کانادا و ویزای شینگن را مربوط به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور می‌داند. اما دلایل دیگری را نیز در این موضوع موثر دانسته که مهم‌ترین آن مربوط به کیفیت پایین خدمات برخی موسسات در این حوزه می‌شود. وی می‌گوید: «این نوع موسسات معمولا بدون داشتن توان فنی و اجرایی لازم صرفا با هدف سودجویی پا به این عرصه گذاشته و در اکثر پرونده‌های اخذ ویزا با شکست مواجه می‌شوند.»

به گفته وی امور مربوط به درخواست ویزا و فرآیند گرفتن ویزا از جمله مواردی است که دارای پیچیدگی و حساسیت بالایی بوده و گاهی انجام اشتباهات جزئی در انجام این امور باعث بروز مشکلات جبران‌ناپذیر برای افراد می‌شود. مدیربازاریابی نیلگام از تجربیات خود در این زمینه می‌گوید: «بارها به این مورد برخورد کرده‌ایم که متقاضیانی با شرایط مناسب به دلیل سهل‌انگاری موسسات بی‌نام‌ونشان در این حوزه موفق به اخذ ویزا نشده‌اند.»

بنی‌کمالی مواردی مانند سابقه و تجربه بالا، ارتباطات قوی، برخورداری از تخصص و اطلاعات فنی و اجرایی را مهم‌ترین فاکتورهای لازم برای موسسات فعال در این حوزه ذکر می‌کند. وی به متقاضیان اخذ ویزا توصیه می‌کند که فریب تبلیغاتی مانند ویزای ارزان‌قیمت شینگن، ویزای 100 درصد تضمینی کانادا و مواردی از این دست را نخورده و با اعتماد به موسسات باسابقه و معتبر در این زمینه، شانس موفقیت خود را در گرفتن ویزا بالا ببرند.

آسان‌ترین روش گرفتن اقامت اروپا

مدیر بازاریابی نیلگام آسان‌ترین روش گرفتن اقامت کشورهای اروپایی را شرکت در برنامه ویزای طلاییgolden visa اروپا می‌داند. بر اساس این برنامه شهروندان کشورهای مختلف از جمله ایران می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری و خرید ملک در برخی کشورهای اروپایی حوزه شینگن مانند اسپانیا، یونان، پرتغال و… اقامت این کشورها را بگیرند. به گفته بنی کمالی در حال حاضر یونان بهترین گزینه در بین تمامی کشورهای اروپایی عضو شینگن محسوب می‌شود. وی دلیل این موضوع را امکان سرمایه‌گذاری کمتر نسبت به سایر کشورهای اروپایی می‌داند. ضمن این که فرآیند اخذ اقامت یونان از طریق خرید ملک سریع‌تر و ساده‌تر از دیگر کشورها بوده و در مدت اقامت نیز نیازی به حضور در این کشور نخواهد بود.

بنی کمالی همچنین به افرادی که تمایل به اخذ حق شهروندی یک کشور اروپایی و برخورداری از پاسپورت دوم را دارند خرید ملک در کشور ترکیه را پیشنهاد می‌کند. به گفته بنی کمالی در شرایط فعلی امکان گرفتن تابعیت و پاسپورت کشور ترکیه برای کسانی که حداقل 250 هزار دلار در حوزه املاک این کشور سرمایه‌گذاری کنند وجود دارد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.