ان ال پی چیست؟

0

هیچگاه فکر کرده ­اید که چطور و چگونه افرادی بسیار موفق هستند، خود و دیگران را به انجام فعالیتهای سرنوشت­ ساز تشویق و ترغیب می­کنند، ولی عده­ای دیگر نه؟
گاهی شاهد این هستیم که تصمیم می­گیریم که یک فعالیت خاص را انجام دهیم. برای نمونه صبح زود بیدار شویم و نیم ساعت ورزش کنیم. آگاهانه ساعت را تنظیم می­کنیم و می­خوابیم. صبح هنگام قبل از به صدا در آمدن زنگ ساعت، ناخودآگاه بیدار می­شویم. زنگ ساعت را قطع می­کنیم. در این لحظه یا با کمال میل به ورزش صبحگاهی می­پردازیم. سرحال و با نشاط به زندگی خود ادامه می­دهیم. یا بهانه می­آوریم و دوباره در تختخواب، گرم و راحت می­خوابیم! به راستی عامل شکل ­گیری این دسته از رفتارها که ما را به کامروایی­ها یا واماندگی­ها می­رساند، چیست؟!

طی آخرین تحقیقاتی که توسط محققان در سالهای اخیر که بر روی رفتارهای انسان انجام گرفته است به این نتیجه رسیده­اند که رفتار­های انسان به دو دسته تقسیم می­شوند.

یک دسته رفتارها، کاملا خودآگاه هستند که تعداد اندکی از رفتارهای ما را تشکیل می­دهند. به راحتی قابل کنترل می­باشند و آنها را ضمیرخودآگاه (ذهن هوشیار) هدایت و مدیریت می­کند. لازم است بدانیم که ضمیرخودآگاه بخشی از فعالیت مغز است که وظیفه آن تجزیه، تحلیل و بررسی است. یعنی آگاهانه ساعت را برای زمان مشخص تنظیم می­کنیم.

رونیکس

دسته دیگر رفتارها، کاملا ناخودآگاه هستند که تعداد زیادی از رفتارهای ما را تشکیل می­دهند. به راحتی قابل کنترل نمی­باشند و آنها را ضمیرناخودآگاه (ذهن ناهوشیار) هدایت و مدیریت می­کند. لازم است بدانیم که ضمیرناخودآگاه بخشی از فعالیت مغز است که وظیفه آن تامین و حفظ امنیت، آرامش و آسایش ماست. یعنی صبح هنگام قبل از به صدا در آمدن زنگ ساعت، ناخودآگاه بیدار می­شویم. ورزش می­کنیم و یا دوباره به خواب می­رویم.

اما ضمیرناخودآگاه، چطور و چگونه یک رفتار را تولید می­کند، تا به موفقیت دلخواه خود دست یابیم و یا از آن دور شویم؟

ضمیرناخودآگاه، برای تامین و حفظ امنیت، آرامش و آسایش خود، پیوسته با استفاده از نگاه کردن، گوش کردن و دیگر حواس، اطلاعات لازم را در رابطه با هر موضوعی، از محیط اطراف دریافت می­کند. آنها را بر اساس تجربه ­های قبلی، پردازش می­کند. نهایتا یک تَصَوُّ­ر یا برداشت ذهنی از آن موضوع ایجاد می­کند و رفتاری را بر اساس آن تولید می­کند.

تَصَوُّ­ر یا برداشت ذهنی ما می­توانند در رابطه با پدیده­ها یا موضوع­های گوناگونی مانند وقت و زمان، سلامتی جسم و روان، تحصیل و مطالعه، کار و حِرفه، پول و ثروت، موقعیت اجتماعی، زندگی مشترک و یا هر چیز دیگر باشد. به این معنی که تَصَوُّ­ر یا درک ما از وقت و زمان چیست و از آن چگونه برای رسیدن به اهداف خود استفاده می­کنیم؟ چه مقدار به بهداشت و سلامتی جسم و روان اهمیت می­دهیم و برای آن چه اقداماتی را انجام می­دهیم؟ مطالعه و تحصیل را چگونه می­بینیم و چه میزان در این راه تلاش می­کنیم؟ چه توجه­ای به پیشرفت و موقعیت شغلی داریم و آینده حِرفه­ای خود را چگونه تَصَوُّ­ر می­کنیم؟ علاقمندیم چه مقدار پول و ثروت داشته باشیم، آنرا چگونه بدست آوریم و در چه راهی خرج یا سرمایه­گذاری کنیم؟ کیفیت رابطه­مان با دیگران چگونه است و زندگی مشترک را چطور می­دانیم؟ و … .

به تمام تَصَوُّ­رات یا برداشت­های ذهنی، در رابطه با موضوعات و پدیده­های مختلف در طول مسیر زندگی، یادگیری­های ضمیرناخودآگاه، برنامه­ریزی عصبی کلامی یا NLP می­گویند. NLP روشن می­سازد که چگونه و چطور انسان در طول مراحل زندگی به طور ناخودآگاه همواره اطلاعات را دریافت می­کند و بر اساس آنها رفتاری را تولید می­کند. تا نهایتا بتواند پیش رود و به هدف­نهایی خود دست یابد.

شاید بتوانیم آن را به مسابقه دو امدادی تشبیه کنیم. از ابتدای زندگی سینه به سینه، نسبت به هر چیز، تجربیاتی را کسب می­کنیم و یاد می­گیریم. آنها را به فرزندان و عزیزان­مان به طور نامحسوس انتقال می­دهیم. آنها هم همانطور به دیگران انتقال می­دهند. بسیار لازم است بدانیم که این یادگیریها یا تَصَوُّ­رات ذهنی می­توانند گاها درست و یا گاها نادرست باشند. که باعث می­شوند پیروز شویم و یا ناکام بمانیم.

فراگیری NLP به ما کمک می­کند تا بتوانیم پیوسته بین ضمیرخودآگاه و ضمیرناخودآگاه، پلی احداث کنیم و سنگ محکی برای یادگیرهای قبلی خود داشته باشیم. تشخیص دهیم که چگونه آنها باعث می­شوند از اهداف بنیادین خود دور شویم. چطور می­توانیم در صورت لزوم آنها را اصلاح کنیم و با یادگیرهای جدید، موفق­تر پیش برویم و شاهد رشد و توسعه خود، فرزندان و عزیزانمان باشیم. با دانلود رایگان کتاب صوتی آموزش ان ال پی و مطالعه آن می­توانید با NLP بیشتر آشنا شوید.

کیفیت تعامل و همکاری بین ضمیرخودآگاه و ضمیرناخودآگاه برای رشد و توسعه انسان کاملا ضروری است. ارتباط بین آنها همانند دو پایه نردبان است که باعث می­شود تشخیص دهیم، در چه سطحی از زندگی قرار داریم و چگونه می­توانیم به سطح مطلوب­تر از زندگی خود دست یابیم. تا بدین گونه مرحله به مرحله یاد بگیریم رفتاری را انجام دهیم تا به اهداف­نهایی خود برسیم و در نهایت موفق شویم.

اکنون به پاسخ سوال اول “که چطور افرادی، بسیار موفق هستند ولی عده ای دیگر نه؟” می­رسیم. آنها به شکل موثر در طول زندگی یاد گرفته­اند که احترام و اعتماد به خود را در هر شرایطی حفظ کنند. ارزش واقعی هر چیزی را به خوبی درک می­کنند. به انجام درست کارهای درست عادت دارند. در روابطشان دقیق و موثر عمل می­کنند. خود و دیگران را به انجام فعالیتهای سرنوشت­ساز تشویق و ترغیب می­کنند تا بتوانند روی زندگی خود و دیگران تاثیر مثبت بگذارند. افراد موفق پیوسته از ضمیرخودآگاه و ضمیرناخودآگاه خود به خوبی استفاده می­کنند. آنها گفتگوهای سرنوشت­ساز دارند. دقیقا همان چیزی که در NLP به طور کامل برای کسب موفقیت آموزش داده می­شود.

بنابراین، نمی­توانیم NLP را یاد نگیریم. چون تفاوت در زندگی فردی، حِرفه­ای و خانوادگی ایجاد می­کند. خانه ان ال پی می­تواند با تجربه کافی و زیر نظر اساتید مجرب، اطلاعات علمی و عملی لازم را در اختیار شما علاقمندان قرار دهد. تا بتوانید در مسیر زندگی بهتر گام بردارید. با آموزش رایگان NLP اصول و روشهایی را فرا می­گیرید تا بتوانید به موفقیت­های مورد نظر در مسیر زندگی دست یابید.

با مراجعه به صفحه آموزش ان ال پی در استان اصفهان با ما همراه باشید و از مطالب ارزشمند و دوره­های ان ال پی مطلع شوید. تا بتوانید با فراگیری مهارتهای ذهنی، همانند افراد موفق جهان، آینده روشن و بهتر خود را به نحو شایسته و بایسته خلق و کارگردانی کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.