نحوه ثبت نام راننده اسنپ در چند گام ساده به‌همراه شرایط و قوانین

89

اسنپ نخستین سامانه هوشمند حمل‌ونقل ایران یا همان تاکسی آنلاین است که از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد. پس از معرفی این سامانه، سامانه‌های دیگری همچون کارپینو و تپسی هم راه‌اندازی شدند اما اسنپ توانست توجه و اعتماد بسیاری از مردم را به خود جلب کند. سفر با اسنپ، راحت، ایمن و مقرون‌به‌صرفه است. از طرفی این سامانه که پل ارتباطی بین کاربر مسافر و کاربر راننده است، موجب اشتغال‌زایی نیز شده است: افراد بسیاری برای کسب درآمد و تأمین هزینه‌های زندگی خود، راننده این سامانهٔ هوشمند شده‌اند. اگر می‌خواهید یکی از راننده‌های این سامانه شوید، مقاله زیر را مطالعه کنید. در اینجا تمام اطلاعات مربوط به روش عضویت راننده در اسنپ را توضیح داده‌ایم.


حتما بخوانید: ۹ توصیه‌ای که برای انتخاب شغل دوم باید رعایت کنید

چطور راننده اسنپ شویم؟

ثبت نام در اسنپ به عنوان راننده بسیار آسان است؛ اما پیش از ثبت‌نام باید یک سری شرایط لازم را داشته باشید. از اصلی‌ترین شرایط می‌توان به داشتن مدارک لازم و خودروی مناسب اشاره کرد.

شرایط ثبت نام اسنپ رانندگان

شرایط ثبت نام راننده در اسنپ

رونیکس

مدارک لازم هنگام ثبت‌نام

  • گواهی‌نامه‌ (باید حداقل سه ماه از تاریخ صدور آن گذشته باشد)
  • کارت خودرو یا برگ سبز خودرو
  • بیمه‌نامه معتبر
  • برگه معاینه فنی برای خودروهای بالای ۵ سال ساخت.

همچنین شما، به‌عنوان کاربر، متعهد می‌شوید در طول مدت قرارداد، پیش از انقضای گواهی‌نامه، بیمه‌نامه و معاینه فنی خودرو، آنها را تمدید کنید و اصل و تصویرشان را به شرکت اسنپ ارائه دهید.

خودروی مناسب

خودروهای مدل ماقبل ۹۳ توسط کارشناس بررسی می‌شوند و در صورت تأیید سرپرست بازرسی فنی می‌توانند در اسنپ مشغول به کار شوند. همچنین تاکسی‌ها هم می‌توانند در اسنپ فعالیت کنند. پس از انجام مراحل ثبت‌‌نام، تیم کارشناسی اسنپ خودروی راننده را ازنظر سلامت فنی بررسی می‌کند.

نحوه ثبت نام در اسنپ رانندگان

برای پیوستن به سامانه هوشمند حمل‌ونقل (اسنپ) ابتدا باید وارد بخش رانندگان اسنپ شوید. در این بخش با وارد کردن شماره موبایل، مشخص کردن نوع وسیله نقلیه، استان و جنسیت می‌توانید ثبت‌نام کنید. کارشناسان اسنپ در اسرع وقت با شما تماس می‌گیرند و شما را در جریان نحوه ثبت‌نام قرار می‌دهند.

آدرس دفاتر شرکت اسنپ در شهرهای مختلف در سایت اسنپ وجود دارد. می‌توانید با مراجعه به قسمت آدرس دفاتر، دفتر موردنظر در شهر خود را بیابید و برای ثبت‌نام اقدام کنید.

شرایط کار در اسنپ

افرادی که تازه با اسنپ و نرم‌افزار آن آشنا شده‌اند، معمولا می‌پرسند: «چگونه می‌توانیم در اسنپ کار کنیم؟» اگر شما هم این سؤال را دارید، باید بگوییم شروع کار در اسنپ بسیار راحت است. پس از اینکه مدارک لازم برای عضویت در اسنپ را ارائه دادید و قرارداد کاری بین شما و شرکت اسنپ بسته شد، نرم‌افزار ویژه رانندگان اسنپ را دانلود و روی تلفن همراه خود نصب کنید و با استفاده از اینترنت همراه، فعالیت خود را آغاز کنید.

واردکردن شماره شبا برای تسویه‌حساب روزانه

برای تسویه‌حساب روزانه و دریافت سهمیه بنزین باید شماره شبا و شماره کارت بانکی متصل به آن را در اپلیکیشن راننده ثبت کنید. اگر شماره‌حساب شما در بانک‌های طرف قرارداد اسنپ باشد، تسویه‌حساب در روز‌های تعطیل هم مانند هر روز دیگر انجام می‌شود. برای این کار باید به اپلیکیشن راننده اسنپ بروید و از گوشه سمت چپ پایین صفحه، وارد بخش «مالی» شوید. سپس باید شماره شبای حساب، شماره کارت بانکی و نام کامل‌تان را مطابق با شناسنامه در بخش‌های مربوطه وارد کنید. توجه داشته باشید که برای دریافت سهمیه بنزین، شماره کارت بانکی باید به شماره شبا متصل باشد و مطابقت دقیق نام و نام‌خانوادگی با اطلاعات بانکی کاربر راننده نیز الزامی است.

میانگین درآمد اسنپ

میزان درآمد در این شغل تضمین‌شده است اما ثابت نیست و به میزان فعالیت شما بستگی دارد. هرقدر ساعات کاری شما بیشتر باشد و سفرهای بیشتری دریافت کرده باشید یا سفرهای ارسالی را کمتر لغو کرده باشید، به همان میزان هم درآمد بیشتری خواهید داشت. همچنین انتخاب زمان و مسیر درست می‌تواند میزان درآمد شما را افزایش دهد. پذیرش درخواست مسافر در زمان‌های شلوغ هم می‌تواند به درآمدزایی کمک کند.

انجام سفر در مسیرهای پرتردد، طرح ترافیک و مسیرهای پردرخواست نیز در هزینه سفرها و درآمد رانندگان اثرگذار است. همچنین درآمد رانندگان بسته به ترافیک مسیر و زمان انجام سفر در مسیرهای مشابه متفاوت است.


حتما بخوانید: بهترین زمان روز برای انجام هر کاری چه موقع است؟

یکی دیگر از راه‌های افزایش درآمد، سیستم امتیازدهی به رانندگان است. اگر مسافرانتان به شما امتیاز بدهند و بتوانید به ستاره‌هایتان اضافه کنید و آنها را به ۵ ستاره برسانید، از امتیاز‌های زیر بهره‌مند می‌شوید:

  • افزایش درخواست سفر و یک روز پر‌درآمد؛
  • برخورداری از مزایا و طرح‌های تشویقی اسنپ.

ساعات کاری رانندگان اسنپ

ساعت کاری خاصی برای رانندگان اسنپ تعریف نشده است. راننده‌ها در هر زمان از شبانه‌روز که بخواهند، می‌توانند مسافر جابه‌جا کنند.

باشگاه رانندگان اسنپ

باشگاه رانندگان اسنپ تلاش می‌کند با کاهش هزینه‌های جاری کاربران راننده، دغدغه‌های مبتنی بر کار (خدمات خودرویی) و زندگی روزانه (خدمات رفاهی و درمانی) این عزیزان را کاهش دهد. همچنین این باشگاه با ایجاد طرح‌های تخفیفی و تشویقی گوناگون، می‌کوشد نیازهای اساسی و غیراساسی کاربران راننده را به‌شایستگی تأمین کند.

در حال حاضر، باشگاه رانندگان در ۱۴ شهر بزرگ ایران مشغو‌ل‌به‌کار است و خدمات و تسهیلات متنوعی در اختیار رانندگان قرار می‌دهد.

کلام آخر

سامانه هوشمند حمل‌ونقل اسنپ توانسته است برای افراد بسیار زیادی اشتغال‌زایی کند: شغلی که در عین انعطاف‌پذیری، درآمد خوبی هم دارد. اما حتی اگر شغل اصلی شما چیز دیگری است، باز هم می‌توانید در ساعت‌های آزادتان به رانندگی در اسنپ مشغول شوید و به درآمد بیشتری دست پیدا کنید.


در ادامه بخوانید: بهترین شغل دوم برای کارمندان تمام وقت و پاره وقت
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 89 دیدگاه)
  1. اشکان ابیاری می‌گوید

    شغل دوم

  2. ارمین می‌گوید

    برای ثبت نام اسنپ باید پیش بازاریاب های اسنپ که در سطح شهر ایستادن اگر انلاین ثبت نام کنید بعدا متوجه میشید چه اشتباهی کردید

  3. .... می‌گوید

    آخه میگن حتی کسایی که از سو پیشینشون حتی ده سال گذشته باشه کلا راه نمیدن.درسته؟من که چند جا خوندم اینطوریه.اگه نیست بگید من بیام ثبت نام.lotfan gmail javab bedid agar khastid

    1. نادیا زکالوند می‌گوید

      سلام دوست عزیز.
      برای اطلاع دقیق از شرایط سوء‌پیشینه بهتر است به یکی از دفاتر اسنپ شهری که در آن هستید، مراجعه کنید.