ردیاب مغناطیسی چطور مانع سارقان مسلح می‌شود؟‌

0

سرقت مسلحانه می‌تواند بسیار هولناک و وحشت انگیز باشد، البته اگر از دید مردم عام و قربانیان قضیه به آن نگاه کنیم. این بار اما می‌خواهیم با شما راجع به یک سرقت خودرو مسلحانه به ظاهر موفقیت آمیز صحبت کنیم که در انتها نا کام ماند. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم ” نصب ردیاب خودرو چگونه کام سارقین مسلح را تلخ کرد “.

سرقت مسلحانه خودروی شاسی بلند

شامگاه دوشنبه 10 دی ماه بود که مطلع شدیم یک خودروی شاسی بلند در نزدیکی یکی از شهرهای مرزی توسط سارقین مسلح به سرقت رفته است. داستانی که تا حدودی وحشت انگیز و ترسناک بود ولی در انتها به لطف نصب ردیاب درون آن خودرو ختم بخیر شد. در ادامه با هم خواهیم دید که این اتفاق چگونه رخ داد.

رونیکس

شرح داستان از زبان مالک خودرو

محمدرضا(نام اصلی مالک خودرو به خواست ایشان درج نشده است.) مالک خودروی شاسی بلند چینی است که به تازگی و با کمک مامورین ناجا از چنگال سارقین خارج شده است. وی می‌گوید:” با همسرم به یکی از شهرهای مرزی مسافرت می کردیم تا مقداری وسیله تهیه کنیم و از آنجا که اشیای مد نظرمان در تهران قیمت بالایی داشتند، در تلاش بودیم هزینه را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم. هنگام سحر در نزدیکی مقصد بودیم که با یک خودرو متوقف شده در کنار جاده مواجه شدیم . کنارماشین یک مرد و یک زن که به نظر می رسید نوزادری را در بقل دارد ایستاده اند. خودمان را جای آن ها تصور کرده و توقف کردم تا به آن ها کم کنم ولی…”

چند لحظه ای مکس کرد. گویی خاطره آن شب هنوز هم در اعماق ذهنش بسیار پر رنگ بود. پرسیدم : “خوب بعد چه شد.” اینگونه ادامه داد: “توقف کردم و به همراه همسرم از ماشین پیاده شدیم. نزدیک خودرو زن و مرد رفتیم و به صحبت کردن با آن ها پرداختیم که ناگهان دو نفر مسلح به ما نزدیک شدند. نمی‌دانستم چه باید بکنم افراد مسلح جیب های مرا گشته و تلفن همراهم را گرفتند. آن زن و مرد سوار خودرو شدند و از محل فاصله گرفتند و نکته بدتر این بود که خودروشان پلاکی هم نداشت که شماره آن را حفظ کنم. سپس دو فرد مسلح سوار بر خودرو ما از محل متواری شدند. همسرم مثل ابر بهار گریه می کرد. حتی تصورش هم ترسناک است. برای من که مرد هستم نیز یادآوری آن شب دلهره آور است، چه برسد به همسرم، با آن روحیه لطیفش.”

یافتن خودرو به لطف ردیاب خودرو GPS

از محمدرضا در مورد اتفاقات پس از حادثه سوال کردم و او اینگونه پاسخ داد: “مدتی در جاده ماندیم تا بلاخره یک خودرو البته پس از بی محلی چند خودروی رد شده از آنجا برای ما نگاه داشت و وقتی حال و روزمان را دید ما را به نزدیکترین پاسگاه پلیس رساند. روی ماشینم سیستم ردیاب نصب کرده بودم ولی به دلیل دزدیده شدن تلفن همراهم، به نرم افزار جی پی اس دسترسی نداشتم. خوشبختانه برای حفظ جانب احتیاط یک نسخه از این نرم افزار را بر روی تبلت برادرم نیز نصب کرده بودم که پس از تماس گرفتن با وی از او خواستم از آن استفاده کند. برادرم که تا به حال از این سیستم استفاده نکرده بود کمی دچار سردرگمی شده بود ولی پس از برقراری تماس با شرکت ردیاب که از آن دستگاه GPS را خریده بودم موفق شد مکان دقیق خودرور را کشف کرده و به ما اطلاع دهد.”

پس از کشف محل اختفای سارقین ماموران به سراغ آنها می روند و بدون درگیری خاصی و با غافلگیری تمام سارقین را دستگیر می کنند. طبق گفته های مالک این خودرو سارقین بخش های قابل فروش و قطعات ماشین را از آن جدا کرده بود و قصد داشته اند به محل دیگری انتقال دهند و شاید اگر کمی دیرتر مکانشان مشخص می شد، بخش های اعظمی از قطعات را فروخته یا سر به نیست کرده بودند.

سارقین به طور معمول چه قطعاتی از خودروهای سرقتی را می‌فروشند؟

گرچه این مطلب بیشتر با هدف توضیح در مورد سرقت مسلحانه خودرو مذکور نوشته شده بود، اما خالی از لطف نیست که کمی در مورد این موضوع نیز با شما صحبت کنم. لیست قطعات خودرو که سارقان ممکن است به سادگی از خودرو جدا کرده و به فروش برسانند و سپس خودرو شما را در بیابانی رها کنند می تواند شامل قطعات زیر باشد، البته اگر مانند محمد رضا برای روز مبادا به نصب ردیاب خودرو ، یا همان ردیاب جی پی اس اقدام نکرده باشید:

  • چرخ ها و زاپاس
  • کامپیوتر خودرو یا ECU
  • چراغ ها
  • سیستم صوتی
  • پخش
  • و قطعات بسیار دیگر

ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب جی پی اس که با نام سیستم ردیاب خودرو نیز شناخته می شود یک قطعه الکترونیکی کوچک است که می تواند در انواع و شکل های مختلفی تولید شود. شما با استفاده از این وسیله و نصب آن روی هر وسیله ای می توانید هر موقع که بخواهید از محل آن مطلع شوید. برخی از انواع سیستم های ردیاب به واسطه نصب سیم کارت قابلیت شنود را نیز فراهم کرده و این می تواند یکی دیگر از مزیت های استفاده و نصب ردیاب خودرو باشد.

 

نصب ردیاب خودرو به طور معمول به گونه ای انجام می شود که دستگاه جی پی اس به هیچ عنوان قابل تشخیص نبوده و تا درصد بالایی می توان اطمینان داشت توسط افراد نا آگاه و غیر متخصص غیر قابل شناسایی و یافتن است. ردیاب gps ماشین با یک نرم افزار مکان نما همراه است که می توانید آن را بر روی تلفن یا کامپیوتر استفاده کنید و به کمک آن در هر لحظه از روز از محل اتوموبیل آگاه شود.

بعضی از ردیاب ها مانند ردیاب مگنتی خودرو نیاز به نصب و سیمکشی ندارند و توسط باتری داخلی پرقدرت ، مدتها کار میکنند. همچنین دارای آهنر بای بسیار پر قدرت بوده که با چسباندن زیر خودرو به هیچ وجه کنده نمی شوند.

 

نتیجه گیری

به شخصه کنجکاو شدم بیشتر در مورد این وسیله بدانم و به همین واسطه سعی کردم شرکت های معتبر فعال در این زمینه در کشور را پیدا کنم و در این میان کالاهای موجود در لیست محصولات شرکت ایران رهیاب تنوع بسیاری داشت در حدی که حتی یک نمونه ردیاب خودرو شبیه کابل شارژ تلفن همراه هم داشتند.و به طور تخصصی در زمینه ردیاب های جی پی اس و نصب آن فعالیت می کنند. همچنین اکانت سالانه آنها مادام العمر رایگان است. به شما توصیه می کنم اگر به این وسیله علاقه مند شده اید، با کلیک بر روی نام این شرکت حتماً سری به سایت شرکت ایران رهیاب نیز بزنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.