در زمان قطعی اینترنت چه کنیم؟ ۱۰ ایده جالب و کارآمد از طرف کاربران

وقتی اینترنت قطع باشد چه کار می‌کنید؟

0

حتما برای شما هم پیش آمده است که به‌مدت چند ساعت به اینترنت دسترسی نداشته باشید. شاید هم خودتان تصمیم گرفته‌اید که مدتی از فضای مجازی دور باشید. در این مواقع چکار می‌کنید؟ این سؤال را از مخاطبان صفحه اینستاگرام «چطور» پرسیدیم و پاسخ‌های جالب زیادی دریافت کردیم: از مطالعه و استراحت تا تفکر و مراقبه. در این مقاله، ۱۰ کار مفید و مفرح را با استفاده از نظرات خود شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

۱. مطالعه کتاب‌ها و مجلات

مطالعه از بهترین جایگزین‌های قطعی اینترنت

رونیکس

کتابخوانی در صدر پاسخ‌هایی بود که از شما دریافت کردیم. مثلا کاربری به نام احسان نوشته است:

یه هفته اینترنت قطع بود،‌ سه جلد کتاب خوندم!

صرف‌نظر از همه فواید کتاب و مطالعه، آیا می‌دانستید که تحقیقات جدید نشان داده است افرادی که بیش از حد در فضای مجازی وقت می‌گذرانند، در فهم متون طولانی و عمیق دچار مشکل می‌شوند؟! پس اگر خواندن کتاب برایتان دشوار شده، شاید تلفن همراهتان مقصر است. مطالعه عمیق و مؤثر یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان دور از فضای مجازی انجام داد.


حتما بخوانید: چرا تا این حد به گوشی موبایل‌مان وابسته هستیم؟

۲. تماشای فیلم و سریال

تماشای فیلم هنگام قطعی اینترنت

یکی دیگر از پاسخ‌های پرتکرار، فیلم‌دیدن بود. تماشای فیلم و سریال ساده‌ترین راه‌ برای گذران وقت، هنگام قطعی اینترنت است: چه فیلم‌هایی که روی رایانه ذخیره کرده‌ایم و چه فیلم‌ها و سریال‌هایی که تلویزیون پخش می‌کند. تماشای دسته‌جمعی آنها هم لذت خودش را دارد.


حتما بخوانید: بهترین سریال های خارجی دنیا که بیننده را معتاد خود می‌کنند

۳. وقت گذراندن با دوستان و آشنایان

اغلب ما چنان غرق دنیای مجازی هستیم که شاید ویژگی‌های ارتباطات چهره‌به‌چهره را فراموش کرده‌ایم. فضای مجازی هرچند سرعت ارتباطات را زیاد کرده است، اما تا حد زیادی روح انسانی موجود در ارتباطات صمیمی و نزدیک را هم کم‌رنگ کرده است. یکی از بهترین کارهایی که می‌توان در نبود اینترنت انجام داد، گپ‌زدن با دوستان و اعضای خانواده و وقت‌گذرانی با آنهاست. یکی از مخاطبان به نام حسین هم در تأیید این مورد نوشته است:

روابط خانوادگی بهتر می‌شه، مگه قبلا اینترنت نبود چکار می‌کردیم؟! کتاب می‌خوندیم و رفت‌وآمدها بیشتر بود.

از طرفی کارهای زیادی هست که می‌توان دسته‌جمعی انجامشان داد، مانند بازی های گروهی و بازی های فکری. وقتی کنار عزیزان‌تان خوشحال باشید، متوجه گذر زمان هم نخواهید شد.

۴. تلفن‌کردن به دوستان قدیمی

شاید در هنگام قطعی اینترنت، تنها باشیم یا در سفر، و یا فرصت دیدار با عزیزان‌مان را نداشته باشیم؛ اما خطوط تلفن که قطع نیستند! پس فرصت خوبی است تا با زنگ‌زدن به آنها، پس از مدت‌ها صدایشان را بشنویم و احوالشان را جویا شویم.

۵. ورزش‌کردن

بی‌شک، یکی از عوامل اصلی چاقی و اضافه وزن در نسل امروز، استفاده بیش از حد از رسانه‌ها و اینترنت است. پس شاید قطعی اینترنت فرصت خوبی باشد تا کمی هم تحرک در دنیای واقعی را بچشیم. کاربرانی هم هستند که در نبود اینترنت به‌سراغ ورزش می‌روند و وقت‌شان را با فعالیت‌های جسمی پر می‌کنند. مثلا محبوبه نوشته است:

ورزش می‌کنم، کتاب صوتی هم گوش می‌دم.

۶. استراحت

استراحت و خواب به هنگام قطعی اینترنت

گاهی اوقات آن‌قدر در کارهای روزمره و فضای مجازی غرق می‌شویم که متوجه ازدست‌رفتن انرژی جسمی و روحی خود نیستیم. قطعی اینترنت فرصتی فراهم می‌کند تا کمی استراحت کنیم و چشمانمان را روی شلوغی‌ها ببندیم. کاربران زیادی هم به استراحت و خواب اشاره کرده بودند.


حتما بخوانید: چطور از زمان‌ استراحت‌مان بیشترین استفاده را ببریم؟

۷. گوش‌دادن به پادکست‌های آفلاین

این روزها که سرعت زندگی زیاد شده است، خیلی‌ها شاید فرصت مطالعه کتاب نداشته باشند. برای همین هم پادکست ها گزینه خوبی هستند. وقتی اینترنت قطع باشد، می‌توان در آرامش و بدون نگرانی از صدای ویبرۀ مداوم تلفن همراه، با صدای گرمی همراه شد و رمان گوش داد. یکی از مخاطبان به نام زهرا نوشته است:

نت که قطع بود، کتاب‌های صوتی‌ای رو گوش دادم که از قبل خریده بودم.

۸. سرگرم‌شدن با نرم‌افزارها و بازی‌های آفلاین

گوشه‌وکنار تلفن‌های همراه و رایانه‌های همه ما، نرم‌افزارها و بازی‌هایی هست که مدت‌هاست سراغشان نرفته‌ایم. قطعی اینترنت فرصتی به ما می‌دهد تا سری به آنها بزنیم و با‌ آنها سرگرم شویم. یکی از مخاطبان به اسم آنجلیک نوشته است:

من که یا بازی آفلاین می‌کردم یا خواب بودم!

۹. گشت‌وگذار در بیرون

دنیای مجازیِ ساختۀ خودمان چنان ما را مشغول به خود کرده که اصلا حواسمان به زیبایی‌های واقعی در محیط بیرون نیست. شاید اطراف محل سکونت ما طبیعت زیبا یا مکان‌های جالبی باشد که پیش از این متوجه آنها نبودیم. با قطعی اینترنت، فرصتی پیش می‌آید تا سری به دنیای واقعی اطرافمان بزنیم.

۱۰. مراقبه و تأمل در خود

مراقبه هنگام قطعی اینترنت

برخی از کاربران به این نکته اشاره کردند که قطعی اینترنت فرصت مناسبی است تا سراغ مراقبه و مدیتیشن برویم و با انجام تمرینات آن، به ذهن و جسم‌مان آرامش ببخشیم. مثلا یکی از مخاطبان ما این شیوه را برای زمان‌های قطعی اینترنت پیشنهاد کرده است:

مدیتیشن و رهاکردن ذهن از مشکلات و آشفتگی‌ها.

همچنین برخی هم به تأمل در رفتارهای خودشان اشاره کرده بودند. مثلا کاربری به نام ملیحه نوشته است:

به خودم و رفتارم با دیگران فکر می‌کنم.

شما چه کارهای دیگری را پیشنهاد می‌کنید؟ آنها را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: ۷ فایده بازی های کامپیوتری و موبایل برای مغز که نمی‌دانستید
منبع blog.hubspot blog.flipdapp
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.