گردشگری رایگان در استانبول، فرصتی که نباید از دست بدهید!

0

استانبول شهری پر از جاذبه های دیدنی و جالب است که شاید در یک نوبت سفر به آن، نتوانید از تمامی آن ها دیدن کنید. از جاذبه های تاریخی گرفته تا مسیرهای طبیعت گردی و حتی مراکز مدرن، تنها بخشی از مکان هایی هستند که سفر به استانبول را برای شما به یاد ماندنی می کند. اما در این میان، برخی از جاذبه های استانبول را می توانید کاملا رایگان ببینید. اگر دوست دارید تا جاذبه گردی رایگان به استانبول داشته باشید با ما در ادامه همراه باشید.

همین حالا جهت مشاهده بهترین تورهای استانبول اینجا را کلیک کنید.

موزه مدرن استانبول

یکی از جاهایی که می توانید در آن جاذبه گردی رایگان در استانبول انجام دهید، موزه هنرهای مدرن استانبول (Istanbul Museum of Modern Art) است. این موزه در منطقه ی بی اوغلو قرار گرفته و در سال 2004 افتتاح شده است. در این موزه آثار هنری مدرن زیادی قرار گرفته است که حاصل کار هنرمندان معروف ترکیه ای و بین المللی است.

رونیکس

موزه مدرن استانبول در ساختمانی 2 طبقه قرار گرفته است که در طبقه ی اول آن آثار هنری مختلف و در طبقه ی دوم آن، فروشگاه آثار هنری و کافی شاپ قرار گرفته است.

البته توجه داشته باشید که بازدید از این موزه هر روز هفته رایگان نیست و شما می توانید برنامه هایتان را برای بازدید از این موزه، برای روز پنج شنبه تنظیم کنید اما در عوض، هر چقدر که دوست دارید می توانید در موزه بمانید. ساعت کاری این موزه از ساعت 10 صبح تا 18 عصر است که البته این زمان در روزهای پنجشنبه به ساعت 20 افزایش پیدا می کند.

همین حالا جهت مشاهده بهترین هتل های استانبول اینجا را کلیک کنید.

محله ی بالات

یکی از محله های معروف و بسیار قدیمی استانبول، محله ی بالات (Balat) است. بازدید از این خیابان و ساختمان های رنگارنگش که امروزه تبدیل به یک جاذبه شده است، کاملا رایگان است و این روزها دیگر تبدیل به یکی از تفریحات گردشگران خارجی در این شهر شده است.

قبل از این که محله ی بالات استانبول مورد توجه قرار بگیرد، محله ی ارتدوکس های این شهر بوده است و به همین خاطر با حضور در این خیابان می توانید از جاذبه هایی همچون کلیسای سنت جورج، کلیسای سنت استفن و کالج ارتدوکس های یونانی فانار هم دیدن کنید. برای بازدید از این خیابان هر وقتی از روز که بخواهید می توانید مراجعه نمایید اما با این حال پیشنهاد می کنیم که برای این بازدید از این خیابان، روز را انتخاب کنید تا بتوانید به وضوح شاهکار ترکیبی معماری و رنگ خیابان بالات را مشاهده نمایید.

بازار بزرگ استانبول

یکی از معروف ترین مکان ها برای جاذبه گردی رایگان در استانبول، بازار بزرگ استانبول (Grand Bazaar) است. حضور در این بازار هم فال است و هم تماشا. هم می توانید در یکی از بزرگ ترین بازارهای سرپوشیده ی جهان باشید و هم از 4 هزار مغازه ای که در آن است، خرید کنید و سوغاتی بخرید. البته حواستان باشد که فروشندگان این بازار شما را مجبور به خرید کردن نکنند زیرا چنان در امر فروشندگی مهارت دارند که گاهی به شما وسیله ای را می فروشند که شما تنها قصد نگاه کردنش را داشته اید! برای حضور در این بازار ساعت مشخصی در نظر گرفته نشده اما بهتر است در بین ساعات 10 تا 18 به این بازار سر بزنید.

همین حالا جهت مشاهده بلیط های هواپیما استانبول اینجا را کلیک کنید.

تنگه بوسفر

تنگه ی بوسفر (Bosporus) یکی از نمادهای استانبول است و تقریبا هر مسافر و گردشگری حتما در سفر به استانبول به محوطه ی این تنگه سر می زند. با حضور در تنگه ی بوسفر می توانید رفت و آمد کشتی های مسافری و کروز را تماشا کنید و از زیباترین منظره ی شهری در استانبول لذت ببرید. اگر به بوسفر رفتید حتما به رستوران هایی که در اطراف آن بر روی کشتی ها به وجود آمده اند، سر بزنید. همچنین از مسجد اورتاکوی که هم بازدید از آن رایگان است و هم در اطراف تنگه ی بوسفر قرار گرفته، دیدن کنید.

مسجد آبی استانبول

مسجد آبی که اسم اصلی آن مسجد سلطان احمد است، یکی از جاذبه های بسیار معروف استانبول است که می توان از آن رایگان بازدید کرد. این مسجد در قرن 17 میلادی ساخته شده و علت معروفیتش به خاطر شکل معماری و رنگ آبی آن است. این مسجد شامل 6 مناره است که در نوع خودش بی همتاست. این 6 منار، داستان جالبی دارند! سلطان احمد دستور ساختن ستون هایی از جنس طلا را داده بود که به خاطر شباهت کلمه ی طلا در زبان ترکی به عدد 6، اشتباها 6 مناره ساخته شد که خود باعث بروز یک مشکل دیگر شد. از آن جایی که مسجد حرم در مکه دارای 6 ستون بود، سلطان احمد، معمار خود را به این شهر می فرستد تا ستون هفتمی را اضافه کند و به این صورت این مشکل را حل نماید.

در اطراف مسجد آبی 3 مسجد دیگر وجود دارد که مسجدهای ایوب سلطان و سلیمانیه، ورویه ی رایگان دارند اما مسجد موزه ی ایاصوفیه هزینه ی ورودی دریافت می کند.

موزه نقاشی استانبول

اگر دوستدار هنر مدرن نقاشی هستید، پیشنهاد می کنیم تا در سفر به استانبول حتما به موزه ی نقاشی (istanbul museum of painting and sculpture) سر بزنید. هم ورودیه رایگان دارد و هم بهترین آثار در زمینه ی هنرهای زیبا و مجسمه سازی را در خود به نمایش می گذارد.

برای بازدید رایگان، هر روز هفته به جز یکشنبه و دوشنبه می توانید به این موزه بروید. هر چند که در این دو روز هم، در نوبت بعد از ظهر، بهای بازدید از آن نیم بها است.

در این مطلب 6 جاذبه ی دیدنی در استانبول را که می توانید به صورت رایگان از آن ها بازدید کنید را به شما معرفی کردیم. حتما در سفر با تور استانبول به این دیدنی ها سر بزنید.

منبعeligasht.com :

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.