بیمه عمر چیست؟ بررسی شرایط و نحوه محاسبه

0

بیمه عمر یکی از بیمه‌های بسیار مهم برای افراد است که منفعت‌های آن هم در زمان حیات افراد و هم در زمان فوت آنها برای بازماندگانِ شخص بیمه شده حاصل ‌می‌شود. چه کودکِ تازه به دنیا آمده و چه فرد جوان یا میانسال، همگی می‌توانند از خدمات بیمه عمر استفاده کنند. همه افراد در طی زندگی، نیاز به یک حامی و پشتوانه در زمان حادثه و دوران میانسالی خود دارند که از این جهت بیمه عمر یکی از بهترین انتخاب‌ها است. در ادامه همراه ما باشید تا با بیمه عمر بیشتر آشنا شوید.

 

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر یا آتیه یکی از انواع بیمه اشخاص است که افراد می‌توانند از پوشش‌ها و مزیت‌های آن استفاده کنند. یکی از مزیت‌های بیمه عمر، امکانِ سرمایه گذاری آن است که علاوه بر دریافت پوشش‌ها، می‌توانید از مزیت‌های سرمایه گذاری آن استفاده کرده و تا پایان مدت اعتبار بیمه نامه عمرتان، اندوخته‌ای برای خود داشته باشید.

رونیکس

در واقع بیمه عمر یک روش سرمایه گذاری بلند مدت است که در طول مدتِ اعتبار بیمه نامه به آن سود تضمینی تعلق می‌گیرد، به این صورت که افراد با پرداخت حق بیمه می‌توانند بنابر نیاز خود از پوشش‌های بیمه‌ای برخوردار شوند و همچنین در پایان مدتِ بیمه نامه، از اندوخته خود که با سود تضمینی شرکت‌های بیمه همراه است برخوردار شوند. این یکی از مزیت‌های بیمه در صورت حیات افراد است، همچنین در صورت فوت شخص بیمه شده، میزان اندوخته و سرمایه فوت به بازماندگان او تعلق می‌گیرد. در ادامه پوشش‌های بیمه عمر را به صورت مفصل تر بررسی ‌می‌کنیم.

 

انواع بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر در ایران به صورت رایج تحت عنوان بیمه عمر و سرمایه گذاری وجود دارد، اما بیمه عمر از جهت تامین نیازهای افراد انواع دیگری هم دارد که عبارتند از: بیمه تمام عمر، بیمه عمر زمانی، طرح بیمه عمر کودکان، بیمه بازنشستگی، بیمه عمر گروهی و بیمه عمر و سرمایه گذاری.

انواع بیمه عمر ممکن است توسط همه شرکت‌ها صادر نشود و اکثر شرکت‌های بیمه در بیمه عمر و سرمایه گذاری فعالیت دارند که از پرطرفداترین انواع بیمه عمر است.

پوشش‌های بیمه عمر

از اصلی‌ترین پوشش‌های بیمه عمر میتوان به پوشش سرمایه فوت طبیعی یا بر اثر حادثه اشاره کرد، که این پوشش در تمامی شرکت‌های بیمه وجود دارد و ممکن است مقدار آنها متفاوت باشد. پوشش سرمایه فوت به این صورت است که اگر فرد بیمه شده چه بر اثر حادثه و چه به صورت طبیعی فوت کند، غرامت تعهد شده در بیمه نامه به بازماندگان او پرداخت ‌می‌شود.

بیمه عمر همچنین دارای پوشش‌های فرعی دیگری هم هست که عبارتند از:

  • پوشش بیماری‌های خاص: انواع سرطان، سکته قلبی، سکته مغزی، پیوند اعضا، جراحی قلب
  • دریافت وام بدون ضامن
  • پرداخت هزینه نقص عضو و از کار افتادگی
  • پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه در زمان از کارافتادگی

پوشش‌های فرعی ممکن است در شرکت‌های بیمه به صورت متفاوتی ارائه شوند، مانند پوشش آتش سوزی منزل در بیمه عمر پاسارگاد.

 

نحوه محاسبه بیمه عمر به چه صورت است؟

حق بیمه در بیمه‌های عمر دارای مقدار ثابتی نیست و بستگی به نیاز هر فرد و توان بودجه‌ای او دارد. مقدار حق بیمه، مدت زمان بیمه و نحوه پرداخت آن که به صورت ماهانه، سه ماه، شش ماهه و سالانه است کاملا بستگی به افراد دارد. همچنین در بیمه عمر، دریافتِ پوشش‌ها منجر به پرداخت حق بیمه بیشتری نمی‌شود.

اما پرداخت حق بیمه بالاتر و دریافت پوشش‌هایی که نیاز کمتری به آنها احساس ‌می‌شود، به سرمایه گذاری و دریافت اندوخته بیشتر کمک ‌می‌کند. در زمینه پوشش‌ها و پرداخت حق بیمه متناسب با نیازتان می‌توانید با شرکت بیمه آنلاین ازکی تماس بگیرید و از مشاوران این شرکت راهنمایی تخصصی و بی طرفانه دریافت کنید.

بهترین بیمه عمر

خرید بهترین بیمه عمر با توجه به نیازها و شرایط شما تعیین ‌می‌شود. برای افرادی که دارای مشاغل سخت هستند، مسلما دریافت پوشش‌های حادثه و از کارافتادگی می‌تواند مفید باشد یا همچنین برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری و میزان اندوخته چشمگیر برای سالیان بعد هستند؛ دریافت پوشش‌های کمتر به دریافت اندوخته بیشتر به همراه سود تضمینی شرکت‌های بیمه منجر می‌شود.

ازین جهت برای خرید و انتخاب بهترین بیمه عمر بهتر است با مشاوران ازکی تماس بگیرید و متناسب با نیاز خود، بهترین بیمه عمر را از بین شرکت‌های بیمه‌ای انتخاب کنید. در ایران شرکت‌های بیمه بسیاری خدماتِ بیمه عمر را ارائه می‌کنند و همگی تحت قوانینِ بیمه مرکزی فعالیت می‌کنند، که برخی از آنها عبارتند از: بیمه عمر پاسارگاد، بیمه عمر ایران، بیمه عمر سامان، بیمه عمر پارسیان و…

 

بیمه عمر پاسارگاد

بیمه عمر پاسارگاد یکی از شرکت‌های بیمه معتبر در زمینه ارائه بیمه عمر است که در سال 97 پرفروش‌ترین شرکت‌ بیمه عمر بوده است. پوشش‌های اصلی در بیمه عمر پاسارگاد قابل دریافت هستند و در بیمه عمر پاسارگاد میتوان با پرداخت حق بیمه پایین هم بیمه عمر را خریداری کرد. همچنین رضایت مشتریان از مراحل پرداخت خسارت و تسریع در صدور بیمه نامه، نشان از سابقه این شرکت در ارائه بیمه نامه عمر دارد.

 

بیمه عمر سامان

یکی دیگر از شرکت‌های بیمه موفق در زمینه بیمه عمر، بیمه سامان است. در بیمه سامان پوشش بیماری‌های خاص تا سقف 1.5 میلیارد تومان برای گروه‌های سنی بزرگسالان و کودکان، علاوه بر پوشش‌های اصلی ارائه ‌می‌شود. یکی دیگر از مزیت‌های بیمه عمر سامان، ارائه پوشش بستری بیمارستان و بیمه اموال در طرح‌های جدید این بیمه است.

 

بیمه عمر ایران

بیمه دولتی ایران یکی از شرکت‌های قدیمی در زمینه ارائه بیمه عمر است که جایگاه بالایی در بین مخاطبان دارد و سهم فروش خوبی را در بین بیمه‌های عمر بدست آورده است. بیمه ایران در سال 97 با فروش 348,734 بیمه نامه عمر جایگاه خوبی در بین شرکت‌های بیمه عمر کسب کرده است. بیمه عمر بیمه ایران تحت بیمه “مان” ارائه ‌می‌شود.

در جدول زیر خلاصه ای از پوشش‌های بیمه عمر در شرکت‌های مختلف را مشاهده می‌کنید.

 

 

خرید اینترنتی بیمه عمر ، آسان و سریع

برای خرید بیمه عمر نیاز است که از مشاوران و متخصصان بیمه، راهنمایی بی طرفانه دریافت کنید تا بهترین بیمه عمر را برای خود و اعضا خانواده خود خریداری کنید. azki.com یکی از راه‌های مناسب برای خرید بیمه عمر است که می‌توانید از مشاوره رایگان این شرکت برای انتخاب بیمه عمر استفاده کرده و مراحل صدور و پیگیریِ آن را به این شرکت بسپارید. شرکت بیمه آنلاین ازکی در تمامی حوزه‌های بیمه از قبیل بیمه عمر، بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه تکمیلی و … فعالیت ‌می‌کند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.