طراحی کابینت کلاسیک یک بررسی همه جانبه

0

طراحی کابینت اولین قدم در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، می باشد. علاوه بر مهم بودن زیبایی ظاهری، استفاده از حداکثر فضای موجود در جهت ساماندهی بهتر وسایل، بسیار حائز اهمیت است. در این راه اگر قوانین و استانداردهای لازم در طراحی کابینت به خوبی رعایت شود، نتیجه ی آن یک آشپزخانه ی کارآمد و زیبا برای شما خواهد بود.

نکاتی مانند سبک کابینت ها، ابعاد، جنس، محل قرارگیری المان های آشپزخانه، تزئینات و اکسسوری ها، نورپردازی و… همه و همه در مرحله ی طراحی کابینت مهم می باشند. برای این کار بهتر است به هر قسمت از آشپزخانه به صورت جداگانه توجه کرده و یک طرح کلی برای آن ها پیاده کنید.

در این مطلب سامان چوب قصد دارد تا نکات مهم در طراحی کابینت های آشپزخانه را بررسی کند.

رونیکس

اندازه های استاندارد در اصول طراحی کابینت

ابعاد و اندازه ی کابینت ها تاثیر زیادی بر فضاهای کاری موجود در آشپزخانه دارد. مثلا اندازه ی راه رو های کاری در آشپزخانه (قسمت هایی که افراد برای انجام کار در آن قسمت می ایستند) بسته به طراحی کلی آشپزخانه متفاوت است. رعایت نکاتی همچون این باعث می شود تا شما و سایر افراد خانواده به راحتی بتوانید در نقاط مختلف آشپزخانه کار کنید.

نکته بعدی رعایت ارتفاع مناسب برای پیشخوان آشپزخانه است، که تاثیر آن بر فعالیت های شما بسیار زیاد خواهد بود. بر این اساس ارتفاع مناسب کابینت باید تا سر آرنج دستان شما باشد. همچنین عرض مناسب برای پیشخوان نیز در حالت استاندارد بین ۶۰ تا ۶۶ سانتی متر در نظر گرفته می شود.

ارتفاع کابینت های هوایی نیز بسته به قد افراد، معمولا بین 50 تا 90 سانتی متر است.

تعیین جنس بدنه و درب کابینت ها

هر کابینت از قسمت هایی قابل مشاهده و قسمت هایی پنهان تشکیل شده است. معمولا برای بدنه ی داخلی کابینت ها از فلز، MDF و چوب استفاده می کنند. در اکثر مواقع استفاده از MDF برای بدنه ی کابینت، از نظر هزینه و طول عمر به صرفه تر می باشد. استفاده از چوب طبیعی همواره هزینه های شما را چندین برابر می کند پس بهتر است از آن فقط برای قسمت های بیرونی استفاده گردد. فلز نیز در گذشته کاربرد بیشتری داشته ولی امروزه در صنعت کابینت سازی کمتر به کار گرفته می شود.

مهم ترین و حساس ترین نقطه در کابینت، درب کابینت است. زیرا اولین چیزی است که به چشم می آید و بر روی ظاهر کلی آشپزخانه بسیار تاثیر دارد. برای ساخت درب کابینت نیز می توان از فلز، MDF و چوب استفاده کرد. با این تفاوت که از روکش های جذاب و متنوع برای زیباتر شدن درب ها استفاده می کنند. برای مثال در طراحی کابینت های کلاسیک، درب های چوبی یا MDF هایی با روکش چوب به کار می برند.

در ادامه به بررسی ویژگی های کابینت های کلاسیک می پردازیم.

 

معرفی کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک آشپزخانه با ظاهر رومی و باستانی خود، شکوه و عظمت روم باستان را به همراه دارد. چوب طبیعی به کار رفته در ساخت این کابینت گرما بخش آشپزخانه ی شما می باشد. یک کابینت کلاسیک با معرق کاری، حکاکی، سر ستون های مجلل، ویترین و بوفه های زیبا، تاج و پاخور و نقش و نگار های شلوغ شناخته می شود. با انتخاب مدل های منحصر به فرد کابینت های کلاسیک به راحتی آشپزخانه ای مجلل و شیک خواهید داشت.

از ویژگی های این سبک کابینت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بوفه هایی با درب شیشه ای برای قرار دادن ظروف تزئینی در آن ها تعبیه می شود.
  • طراحی این کابینت کاملا قرینه می باشد.
  • عموما از جنس چوب یا روکش های چوبی هستند.
  • رنگ های قهوه ای و سفید در این کابینت بسیار پرکاربرد هستند.
  • از هود مخفی در آن استفاده می شود.
  • با داشتن عمق و ارتفاع زیاد، فضای آشپزخانه را به صورت کامل پوشش می دهد.
  • در این کابینت از درب های جک دار استفاده نمی شود.
  • صفحه ی روی کابینتی عموما از جنس کورین یا کوارتز است.

نکات مهم در خرید کابینت کلاسیک

قبل از سفارش کابینت کلاسیک خود بهتر است به نکاتی که تیم سامان چوب در اختیار شما قرار می دهد توجه کنید.

طرح های شلوغ و پرکار این کابینت در فضاهای بزرگ جلوه بهتری داشته و برای آشپزخانه های کوچک مناسب نمی باشند. چون طرح های شلوغ باعث کوچکتر دیده شدن آشپزخانه شما شده و محیط را دلگیر می کنند. در کل برای آشپزخانه های کوچک کابینت های ساده، بلند و رنگ روشن بسیار ایده آل هستند.

کابینت کلاسیک سفید از محبوب ترین سبک های این کابینت است که برای جلوه ی بیشتر در این کابینت می توانید رنگ سرستون ،تاج و دستگیره ها را طلایی انتخاب کنید. دستگيره هاي کلاسيک اغلب به صورت دستگيره هاي برنزي ،صدفي ،زيتوني ،نسکافه اي و سنتي در بازار وجود دارند. در این مدل دستگیره ها هر چه طرح و نقش بیشتری وجود داشته باشد، زیبایی کابینت کلاسیک را بیشتر به رخ می کشند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.