جاهای دیدنی ایران در زمستان، ۶ پیشنهاد جذاب به شما

4

زمستان برای بسیاری از ایرانیان، فصل خانه‌نشینی و تماشای تلویزیون است و کمتر کسی در این فصل دست به ماجراجویی می‌زند. اما برای افراد بسیاری، سفر در زمستان و لمس طبیعت سفیدپوش آن مهیج دوست‌داشتنی است و خیلی‌ها از گشت‌وگذار در این فصل لذت می‌برند. اگر شما نیز شیفته ماجراجویی زمستانی هستید، در این مطلب با چطور هم‌سفر شوید تا با هم سری به جاهای دیدنی ایران در زمستان بزنیم و از ۶ مقصد جذاب برایتان بگوییم. کوله‌بارتان را ببندید و خودتان را برای یک سفر مهیج آماده کنید.

۱. دریاچه زریوار در کردستان؛ یکی از جاهای دیدنی ایران در زمستان

زمستان‌های کردستان پر از برف است؛ اما همین امر به جذابیت این خطه افزوده است. گردشگران بسیاری فصل زمستان را برای تماشای دریاچۀ یخ‌زده زریوار انتخاب می‌کنند. البته باید بدانید که استحکام یخ این دریاچه را نمی‌توان تضمین کرد و بهتر است از دور، تماشاگر آن باشید. در هر حال این دریاچه یکی از زیباترین دریاچه‌های طبیعی ایران و از زیباترین جاهای دیدنی ایران در زمستان است که نباید آن را از دست بدهید.

رونیکس

دریاچه زریوار یکی جاهای دیدنی ایران در زمستان به شمار می‌آید.

مسیر دسترسی: این دریاچه در استان کردستان، شهرستان مریوان در ۳کیلومتری غرب شهر قرار دارد. پس از رسیدن به شهر مریوان، می‌توانید خیلی راحت به دریاچه دسترسی داشته باشید.

۲. دره ستارگان

دره ستارگان یکی از مهیج‌ترین جاهای دیدنی ایران در زمستان است.
عکس از: iranparadise.com

فرسایش زمین هدیه‌ای بسیار دیدنی به قشم عطا کرده است که از آن با نام دره ستارگان یاد می‌شود. علت نام‌گذاری این مکان زیبا به دره ستارگان، آن است که اهالی محلی عقیده دارند یک ستاره با ضربه‌ای سنگین به این منطقه برخورد کرده و پس از آن خاک بالا آمده و خشک شده است.

همچنین باید بگوییم که طبق عقیده محلی‌ها، دره ستارگان شب‌ها محلی برای رفت‌وآمد ارواح است؛ آنها بنا بر این عقیده، معمولا شب‌ها به آنجا نمی‌روند. صرف‌نظر از اینکه این موضوع خرافات باشد یا خیر، فکر نمی‌کنیم با توجه به این عقیده، شما هم دلتان بخواهد شب را در آنجا بگذرانید.

در دره ستارگان می‌توانید غارهای نمکی، مخروط‌های نوک‌تیز، ستون‌های فرسایشی، آرک‌ها و دیواره‌های نواری را مشاهده کنید. غار نمکی شماره ۳، که در این دره قرار دارد، بزرگ‌ترین غار نمکی جهان است. داخل این غار، رودخانه‌ای مارپیچ با عمق یک متر قرار دارد و رسوبات آهکی موجود در آن نیز همواره توجه بازدیدکنندگان را جلب می‌کند.

مسیر دسترسی: دره ستارگان در سمت ساحل جنوبی جزیره قشم و در کنار روستای برکه خلف قرار دارد. برای رسیدن به آن باید از قشم به سمت جنوب و سپس به سمت غرب حرکت کنید. پس از ۵ کیلومتر، تابلوی دره ستارگان را در سمت راست خود خواهید دید.

۳. جزیره هنگام؛ یکی از زیباترین جاهای دیدنی ایران در زمستان

جزیره هنگام یکی از بهترین جاهای دیدنی ایران در زمستان است.
عکس از: ایرنا

اگر برایتان این سؤال پیش آمده است که در زمستان به کجا سفر کنیم ، ما به شما جزیره هنگام را به‌عنوان یکی از گزینه‌های مهم پیشنهاد می‌کنیم. جزیره هنگام در جنوب قشم قرار دارد و پر از جاذبه های گردشگری است. ازجمله دیدنی‌های این جزیره می‌توان به تأسیسات بندری انگلیسی‌ها، سنگ مادر و دختر، کوه و خاک‌های قرمز و پارک کروکودیل نوپک اشاره کرد.

همچنین از اواسط پاییز تا اواسط اردیبهشت می‌توانید در آب‌های خلیج‌فارس دسته‌های دلفین را تماشا کنید که مشغول بازیگوشی و تفریح گروهی هستند. شن‌های براق ساحل این جزیره نیز یکی از جذابیت‌هایی هستند که چشمانتان را نوازش خواهند داد. اگر هنوز هم برای رفتن به جزیره هنگام قانع نشده‌اید، باید بگوییم که شب‌ها در ساحل این جزیره موج‌های درخشنده‌ای را خواهید دید که به شما احساس تماشای جادو را می‌دهند؛ پس دیگر مردد نباشید و برای رفتن به این جزیره عجله کنید!

مسیر دسترسی: برای رفتن به جزیره هنگام، ابتدا به بندرعباس و سپس به قشم بروید. در قشم قایق‌هایی وجود دارند که شما را به جزیره هنگام می‌رسانند.

۴. کوه‌های مریخی چابهار

کوه‌های مریخی مریخی چابهار یکی از جاهای دیدنی ایران در زمستان است.

اگر ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر از چابهار به سمت بندر گواتر حرکت کنید، در سمت چپ خود منظره‌ای بسیار شگفت‌انگیز از کوه‌ها را خواهید دید. این کوه‌ها به نام کوه‌های مینیاتوری یا همان کوه‌های مریخی معروف هستند. نظیر کوه‌های مریخی را تنها در فیلم های تخیلی می‌توان دید. شیارهایی که زینت‌بخش این کوه‌ها هستند، موجب شباهت بسیار کوه‌ها با صخره‌های سیاره‌های دیگر شده‌اند؛ همین موضوع علت نام‌گذاری عجیب‌وغریب‌شان است. همچنین در میان این کوه‌ها می‌توان فسیل‌هایی از حیوانات دریایی را مشاهده کرد که نشان می‌دهد در گذشته این منطقه در زیر آب بوده است.

مسیر دسترسی: کوه‌های مریخی در چابهار و در مسیر چابهار به گواتر قرار دارند. پس از اینکه وارد جاده چابهار به گواتر شدید، باید ۳۵ تا ۴۰ کیلومتر رانندگی کنید تا به این کوه‌ها برسید.

۵. بندر سیراف

بندر سیراف یکی دیگر از جاهای دیدنی ایران در زمستان است.

بندر سیراف نیز جزو جاهای دیدنی ایران در زمستان است. این بندر قدمت بسیار بالایی دارد و تاریخ کهنی که در خود جای داده است، از دلایل بسیار مهم محوبیت آن نزد محققان، تاریخ‌دانان و حتی افراد عادی به حساب می‌آید.

آثار باستانی از قبیل حوضچه‌های آب باران و دخمه‌های باستانی، نزدیکی به شیراز و دریای زیبای این بندر ازجمله دلایل دیگری هستند که گردشگران را از سراسر ایران به سوی خود جذب می‌کنند.

مسیر دسترسی: پس از آنکه ۲۴۵ کیلومتر از شرق بوشهر رد شدید، در کنار ساحل خلیج‌فارس، بندر سیراف را خواهید دید. این مکان جذاب بین بندر کنگان و بندر عسلویه قرار دارد.

۶. دریاچه مهارلو؛ از جمله جاهای دیدنی ایران در زمستان

دریاچه مهارلو از جاهای دیدنی ایران در زمستان است.

رنگ قرمز دریاچه مهارلو، که در استان فارس قرار دارد، سبب جذب گردشگران بسیاری می‌شود. عمق این دریاچه بسته به میزان باران‌ها متفاوت خواهد بود. همچنین آب این دریاچه شور است و بستر برخی قسمت‌های دریاچه، به‌علت خشک‌شدن، از نمک پوشیده شده است. گونه‌های زیادی نیز اعم از پرندگان مهاجر و غیرمهاجر در این دریاچه سکونت دارند.

مسیر دسترسی: در جاده شیراز به‌سمت فسا پیش بروید. بعد از حدود ۱۵ کیلومتر، به جاده منتهی به روستای مهارلو می‌رسید. مقصد شما در کنار این روستا واقع شده است.

کلام آخر

ایران کشوری چهارفصل است؛ بنابراین در هر زمان از سال که برای گشت‌وگذار اراده کنید، مقصد مناسبی خواهید یافت. در این مطلب به مکان‌هایی اشاره کردیم که برای سفر در زمستان مناسب هستند؛ اما دیدنی‌های ایران در زمستان تنها به این موارد محدود نمی‌شوند و شرح بسیار مفصل‌تری دارند.

حالا نوبت شماست! به ما بگویید در زمستان کدام نقطه از ایران را برای سفر و گردشگری انتخاب می‌کنید؟
به‌نظر شما، زمستان فصل مناسبی برای مسافرت است یا شب‌نشینی‌های دوستانه را به سفر در زمستان ترجیح می‌دهید؟ لطفا تجربه و نظر خود را برای ما بازگو کنید.


در ادامه بخوانید: نکاتی که برای مسافرت‌های زمستانی با خودروی شخصی باید در نظر بگیرید

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 4 دیدگاه)
  1. PARMIS3 می‌گوید

    بدنبود

    1. عرفان برقبانی می‌گوید

      ممنون. 🙂

      1. PARMIS3 می‌گوید

        چی ممنون دقیقا؟😐😐😐

        1. عرفان برقبانی می‌گوید

          همین که مقاله بد نبود دیگه! 😐