با دیدن این جاذبه ها، با افسانه های هندی ملاقات کنید!

0

باورتان می شود که هند، کشوری باشد که وجب به وجبش بر روی افسانه ها شکل گرفته باشد؟ سرتاسر این کشور پر است از ساختمان های معروف افسانه ای و تاریخی که پا را فراتر از یک جاذبه دیدنی و معروف گذاشته اند و تبدیل به هویت و تاریخ این کشور پهناور شده اند. امروز می خواهیم تا در این مقاله به شما جاذبه هایی از سرتاسر هند معرفی کنیم که تاریخچه ای افسانه ای دارند. پس اگر می خواهید به هند سفر کنید و به افسانه ها علاقه دارید، تا به انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تاج محل، بنایی ساخته شده از عشق!

اولین جاذبه افسانه ای که در هند می خواهیم به شما معرفی کنیم، تاج محل زیباست که معمولا مردم زیادی در دنیا آن را به عنوان نماد هند می شناسند. این بنای زیبا و افسانه ای، در سال 2007 به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان انتخاب شد.

تاج محل در آگرا قرار گرفته و طبق گفته های مشترک افسانه ها و اسناد تاریخی، این بنا به افتخار همسر ایرانی سلطان شاه جهان گورکانی که هنگام به دنیا آوردن فرزندش از دنیا رفته، به عنوان مقبره او ساخته شده است.

رونیکس

ساخت این بنا به دست معمار مشهور ایرانی، حمید لاهوری و 20 هزار معمار دیگر از سراسر آسیای میانه، 15 سال طول کشید. این بنا یک ساختمان مرمری سفید و بزرگی است که روی صفحه‌ ای از جنس سنگ مرمر بزرگ قرار گرفته است. از ویژگی ‌های بسیار جالب و عجیب این بنا این است که در ساعات مختلفی از شبانه روز، تاج محل رنگ‌ های متفاوت و عجیبی به خود می ‌گیرد. مثلا می ‌توان هنگام صبح تاج را به رنگ صورتی دید و از ظهر تا عصر به رنگ سفید و شب ها به طلایی رنگ می شود. طبق افسانه ها، شاه جهان می خواسته تا بنایی مشابه تاج محل در طرف دیگر رود جمنا با استفاده از مرمر سیاه برای خود بسازد که به وسیله پلی به تاج محل متصل شود اما این اتفاق هیچ وقت نیفتاد. همچنین، شاه جهان هم بعد از مرگش در کنار همسرش به خاک سپردند. پیشنهاد می کنیم که برای یک بار هم که شده، با تور هند به دیدن این جاذبه افسانه ای بروید و آن را از نزدیک ببینید.

دوارکا، شهر گمشده هند

می خواهیم شما را با شهر گمشده هندی ها، دوارکا آشنا کنیم، شهری که برای دیدن برخی از قسمت های آن باید غواصی کنید! بر اساس افسانه ها، این شهر که در شمال غربی استان گوجرات هند و در نزدیکی شهر راجکوت قرار گرفته و توسط کریشنا ساخته شده و از اهمیت ویژه ای برای هندی ها برخوردار است.

این شهر افسانه ای و باستانی، مدت ها پیش غرق شده بود تا این که دانشمندان هندی پس از قرن ها آن را در اعماق دریا کشف کردند. کریشنا این شهر را برای این ساخت که مردم شهری به نام ماتورا از دست حمله های پادشاهی مستبد به نام جاراساندا در امان باشند. همچنین در متون افسانه ای هندی آمده است که این شهر 6 منطقه مسکونی داشته و کل شهر با تراس های زیبا، باغ ها و دریاچه هایی مصنوعی و بیش از ۸۰۰ کاخ ساخته شده از طلا و سنگ های قیمتی بنا شده بوده است. گویا این شهر بر اثر نبردی فضایی! از بین رفته و به زیر آب ها رفته است.

اگر دوست دارید تا در مرز افسانه و واقعیت، به یکی از افسانه ای ترین مناطق جهان بروید، می توانید مقداری از شهر دروازه بهشت (لقب شهر دوارکا) را در زیر آب و قسمت دیگری از آن را بر روی خشکی ببینید.

جیسلمر، شهری از جنس طلا!

یکی از جاذبه های دیدنی هند، شهر طلایی جیسلمر است که از جاذبه های افسانه ای هند به شمار می آید. این شهر در واحه ای در بیابان تار قرار گرفته است و قبلا، مرکز قدرت استراتژیک هند به حساب می آمده است. بناهایی که در این شهر قرار گرفته اند، همگی از سنگ های زرد و طلایی در قرن 12 میلادی ساخته شده اند و همگی کاخ هایی باشکوه و پر زرق و برق هستند. این شهر 99 سنگر و دروازه دارد که تنها راه های ورود به شهر هستند.

جیسلمر افسانه ای بیشتر شبیه موزه ای تاریخی و زیبا و اقتباسی از فرهنگ هندی هاست! از جمله بناهای معروف این شهر، ساختمان مهاراجه است که ساختش 4 قرن وقت برده است. قسمت های مختلف این قصر به وسیله کاشی های ایتالیایی و چینی تزئین شده است. اگر با تور هند به این کشور زیبا و دیدنی سفر کردید، حتما از این شهر و کتابخانه هزار ساله جاین بندر آن دیدن کنید و از نسخ خطی و آنتیکی که از 5 قرن پیش به جای مانده است، بازدید کنید.

قلعه مشهور لال کیلا دهلی

اولین جاذبه ای که معمولا گردشگران در بازدید از دهلی به سراغ آن می روند، قلعه سرخ این شهر است. ارزش افسانه ای این قلعه به این خاطر است که از زمانی لال کیلا به فرمان شاه جهان ساخته شد و تاریخ پر فراز و نشیب دهلی و هندوستان با آن گره خورد. معروف است که بیشتر فرمان ها از این قلعه صادر می شده است.

این قلعه افسانه ای برای مدت ها محل اقامت مغول هایی که بر هند حکومت می کرده اند، بوده است. قلعه لال کیلا را معمولا به نام قلعه سرخ دهلی و یا لال قلعه هم می شناسند.

این قلعه 3 دروازه بسیار مهم دارد و دوران اوجش در زمان حکومت اورنگ زیب بود که به این مجموعه، مسجد مروارید و برج های دفاعی قلعه را نیز اضافه کرد. در این قلعه، بناهای بسیار زیادی همچون نهر بهشت، هیرا محل و کاخ ممتاز محل وجود دارد که بازدید از آن ها به شدت توصیه می شود.

پیشنهاد می کنیم تا در سفر به دهلی حتما برای یک بار این قلعه را در شب و و هنگام موسیقی و نورپردازی ویژه اش ببینید. در ضمن، برای رزرو هتل دهلی به راحتی می توانید در اطراف قلعه سرخ دهلی، اقامتگاه های خوب و با کیفیت خدمات بالا پیدا کنید.

غارهای افسانه ای الفنتا در بمبئی

مجموعه غارهای باستانی و شگفت انگیز الفنتا با بنای منحصر به فرد و افسانه ای شان، یکی از جاذبه های بسیار دیدنی و افسانه ای بمبئی هستند که دیدن آنها به مسافرانی که قصد خرید بلیط هواپیما هند را دارند، به شدت توصیه می شود. این غارها در بندر بمبئی و در فاصله 10 کیلومتری این شهر قرار گرفته اند. بنای داخل این غارها در قرن 5 ساخته شده و با مجمسه های سنگی بزرگ و کوچک به شیوا ادای احترام کرده اند.

افسانه های هندی زیادی وجود دارد که با ساختمان ها و جاذبه های آن ارتباطی نزدیک داشته باشد. در واقع همین افسانه ها هستند که تاریخ این کشور را به وجود آورده اند و مرز واقعیت و روایت های افسانه ای را در نوردیده اند. به هند سفر کنید و با انتخاب مجموعه مسافرتی و گردشگری مناسب برای خرید تور هند و شهرهای مختلف آن، این سفر با را برای خود رویایی و فراموش نشدنی کنید.

منبع: eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.