مهمترین نکات و آداب سفر با هواپیما

0

هر موقعیت و هر جایی، ملزم به رعایت آداب مخصوص به خودش است و هواپیما هم از این قاعده مستثنی نیست. درست است که اختراع وسیله ای به نام هواپیما توانست به راحتی پای انسان را به کیلومترها دورتر از محل زندگی او باز کند اما گذراندن چندین ساعت در وسیله ای پرنده آن هم به صورت نشسته، برای هر کسی خسته کننده است و گاهی باعث می شود که مسافر، دست به رفتاری نه اشتباه ولی کمی مغایر با قوانین هواپیما بزند. از آن جایی که به زودی خیلی ها با خرید بلیط هواپیما راهی سفر با این وسیله غول پیکر می شوند، امروز در این مقاله می خواهیم تا درباره آداب و فرهنگ هواپیماسواری برایتان بگوییم. با ما همراه باشید.

آموزش های مهمانداران را جدی بگیرید

قطعا تا به حال در ابتدای پرواز با این صحنه روبرو شده اید که دو تن از مهمانداران هواپیما قبل از این که هواپیما از رو زمین بلند شود، آموزش های ویژه ای را به مسافران می دهند. این آموزش ها شامل نکاتی از جمله، موقعیت درب های خروج اضطراری هواپیما، طریقه عملکرد ماسک اکسیژن، کمربند ایمنی و مواردی از این قبیل است.

از آن جایی که حادثه هیچگاه خبر نمی کند، لطفا در هنگام آموزش این نکات با دقت گوش کنید و با رعایت فرهنگ هواپیما سواری و تکریم حقوق دیگر همسفرانتان، سکوت را رعایت نمایید و نکاتی که برایتان گفته می شود را تک به تک و با دقت به خاطر بسپارید.

رونیکس

لطفا کفش های خود را در هواپیما در نیاورید

هر کسی دوست دارد تا در هر شرایطی راحت باشد و این حق واضح و طبیعی هر کسی است. این که کسی بلیط هواپیما می خرد و خودش را به یک سفر راحت و بی دغدغه مهمان می کند، مصداق همین شرایط راحت برای هر کسی است.

یکی از کارهایی که برخی از مسافران هواپیما انجام می دهند درآوردن کفششان است. این که برای مدت ها پاهایتان در کفش باشد، واقعا خسته کننده است اما یکی از مهم ترین آدابی که باید در هواپیما رعایت کنید این است که کفش های خود را در از پاهایتان درنیاورید. با این که درآوردن کفش در طول سفر از لحاظ امنیت پرواز هم ممنوع است و مهمانداران با دیدن این صحنه سریعا از شما خواهند خواست که کفش هایتان را بپوشید اما پیشنهاد می کنیم که هر وقت که خواستید این کار را انجام دهید، به همسفران خود در سراسر هواپیما فکر کنید و خودتان را جای آن ها بگذارید. مطمئنا با این شرایط احساس راحتی نخواهید کرد.

در مورد مواد منفجره و مسائل امنیتی شوخی نکنید

درست است که شما مسافری طناز و شوخ طبع هستید اما هم آداب هواپیما سواری و هم الزام به رعایت مسائل امنیتی ایجاب می کند که به هیچ عنوان در هواپیما، درباره وجود بمب، اسلحه و یا هر وسیله و موضوعی که منجر به مسائل امنیت پرواز شود، به هیچ عنوان شوخی نکنید. با این کار هم آرامش مسافران و پرواز را می گیرید و هم خودتان را در دردسر می اندازید. در ضمن، احتمال این که با این کار بعد از اتمام پرواز دارای پرونده قضائی بشوید، بسیار زیاد است.

در پرواز با صدای بلند صحبت نکنید

هر کسی با خرید بلیط هواپیما و انتخاب این وسیله برای سفر، متعهد به رعایت برخی از بایدها و نبایدها می شود که در مجموع با رعایت این آداب و قوانین، یک مسافر خوب و حرفه ای می شود. یکی از دیگر آدابی که باید چنین مسافری در پرواز رعایت کند این است که اگر به صورت گروهی و به همراه دوستان و خانواده اش سفر می کند، در ارتباط با آن ها با صدای بلند صحبت نکند. فضای هواپیما باید کاملا آرام و ساکت باشد.

مراقب فرزندتان باشید

یکی از بزرگ ترین چالش هایی که مسافرینی که با کودکان خود با خرید بلیط هواپیما و سفر با این وسیله دارند، کنترل رفتار آن ها به شکلی درست است. کودکان خردسال به اقتضای سن کمشان حوصله شان زود سر می رود و ممکن است اعتراض خود را با گریه کردن و جیغ زدن نشان دهند. در این مواقع سعی کنید تا قبل از پرواز، بهترین راه برای سرگرم کردن او را پیدا کنید تا در صورت بروز چنین حالتی، وی را سرگرم کنید تا آرامش همسفرانتان بر هم نخورد. این کاملا قابل درک است که نمی توان از هیچ کودکی انتظار داشتن رفتاری بالغانه در طول پرواز داشت اما با توجه به فرهنگ هواپیما سواری، والدین کودک باید مراقب رفتارهای او باشد.

الی گشت

حریم مسافر کنار دستی خود را رعایت کنید

اگر قصد دارید تا با خرید بلیط هواپیما اکونومی کلاس به سفر بروید، طبیعتا آن قدر فضا ندارید که زیاد هم راحت باشید. از آن جایی که در این نوع پرواز، برای این که مسافران بیشتری جا بشوند و بلیط هواپیما بیشتری در این قسمت به فروش برسد، روز به روز بر تعداد صندلی های این کلاس پروازی اضافه می شود و در نتیجه فاصله بین صندلی ها کمتر شده است. با این وجود رعایت آداب هواپیماسوای ایجاب می کند که شما به عنوان یک مسافر حرفه ای، پاهای خود را خیلی دراز نکنید و دست هایتان را بر روی دسته صندلی بغل دستی خود قرار ندهید و در انتها هم اگر خوابتان برد، سرتان را بر روی دوش بغل دستی خود نگذارید.

لطفا در هواپیما غذاهای بودار نخورید

این خیلی خوب است که با خرید بلیط هواپیما می توانید از پذیرایی آن ها و غذاهایی که سرو می کنند، استفاده نمایید. اما گاهی پیش می آید که غذایی که برخی از مسافرین قبل از پرواز میل کرده اند شامل مواد غذایی همچون سیر بوده باشد. از آن جایی که کابین هواپیما محیطی کاملا بسته است، پیشنهاد می کنیم که برای رفاه حال دیگر مسافرین پرواز، مواد غذایی که ممکن است موجب ناراحتی دیگر مسافرین می شود را میل نفرمایید.

در این مقاله، برخی از مهم ترین آدابی که مسافرین هواپیما باید آن را رعایت کنند را برایتان شرح دادیم. اگر هر مسافری خودش را ملزم به رعایت مواردی از این قبیل بنماید، سفر با هواپیما و خرید بلیط هواپیما از بهترین شرکت های خدمات گردشگری و مسافری، تنها روش برای داشتن بهترین سفر برای هر کسی خواهد بود.

منبع: eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.