معرفی آژانس های تولید محتوا در ایران

5

امروزه با توسعه فناوری و ابزارهای دیجیتال، کسب و کارها وارد فضای آنلاین شده‌اند. شرکت‌ها و افراد مختلف برای معرفی برند و خدماتشان در فضای مجازی به محتوا نیاز دارند. سفارش و تولید محتوا برای کسب و کارها و مدیران هم به چالش مهمی در رقابت کاری تبدیل شده است.

حالا سایت‌های دورکاری با استخدام فریلنسرها یا همان آزادکارها در حوزه‌های مختلفی مثل نویسندگی، طراحی گرافیکی، ترجمه، تدوین فیلم و غیره به دنبال تولید محتوا متنی، صوتی، تصویری و غیره برای مشتریان هستند. در این مطلب شما را با بهترین آژانس محتوا در ایران آشنا خواهیم کرد.

تولید محتوا؛ برگ برنده در دنیای مارکتینگ

شرکت‌ها با گسترش بازاریابی دیجیتال در فضای آنلاین و توسعه خریدهای آنلاین به دنبال محتوای بهینه و مطلوب برای جلب نظر مخاطبان، بازدیدکنندگان و مشتریان هستند.

رونیکس

داشتن محتوای حرفه‌ای باعث ایجاد ترافیک در وبلاگ، وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی شرکت‌ها شده و در نهایت مشتریان بالقوه حاضر در این ترافیک، به مشتریان آتی و وفادار تبدیل خواهند شد. تولید محتوای خدماتی و آگاهی دهنده هم برای تبدیل مشتریان فعلی به مشتریانی وفادار، اهمیت ویژه‌ای دارد.

هدف از مارکتینگ، معرفی محصول و خدمات به بهترین شکل ممکن برای مخاطب و مشتری هدف است. پس محتوایی که در جلب نظر مخاطبان، موفق است؛ نوعی برتری رقابتی را در دنیای مارکتینک یا بازاریابی برای شرکت به بار می‌آورد.

شناخت بهترین آژانس محتوا در ایران

آژانس‌های محتوایی در ایران قدمتی در حدود یک دهه دارند. پس از آنکه انبوه نیروی کار جوان از شغل کارمندی و کارآفرینی منصرف شد؛ برخی از کارآفرینان در حوزه مهندسی نرم‌افزار به تأسیس بسترها و آژانس‌های آنلاین پرداختند.

افراد ماهر درحوزه‌های مختلف دورکاری از جمله تولید محتوای متنی و تصویری، طراحی ویدئو و پوسترهای تبلیغاتی، طراحی سایت، وبلاگ، ترجمه و ویراستاری، تدوین تیزرهای تبلیغاتی، انیمیشن و غیره در آژانسهای آنلاین و دورکار عضو شدند تا بتوانند سفارشهای متناسب با دانش و تخصص خودشان را انجام دهند و کسب درآمد نمایند.

کارفرماها یا مشتریان آژانس محتوا می‌توانند پروژه‌های تولید محتوا را در سایتهای تولید محتوا ثبت کنند. سپس منتظر پیشنهادات فریلنسرها می‌مانند. بعد از میان این پیشنهادها، بهترین فریلنسر را برای برونسپاری تولید محتوا انتخاب می‌کنند.

هزینه تولید محتوا در این آژانس‌ها هم تا حد زیادی به نوع، حجم، زمان تحویل محتوا و حوزه تخصصی محتوا وابسته است. در نهایت هزینه تولید محتوا با توافق میان کارفرما و فریلنسر مشخص می شود. بعلاوه 5 تا 30 درصد از حق‌الزحمه فریلنسر به عنوان کارمزد سایت سفارش محتوا، کسر می‌شود.

شرکت‌ها و آژانس‌های ایرانی تولید محتوا به تبعیت از شرکتهای آنلاین غربی، ایجاد شدند تا نیاز تولید محتوا فارسی برای دیجیتال مارکتینگ کسب و کارهای ایرانی را تأمین کنند. در ادامه به معرفی اجمالی برخی از سایت‌های سفارش محتوا در ایران می‌پردازیم:

  • الو محتوا: سایت تخصصی در حوزه تولید محتوا متنی است. در ابتدا، کار پژوهش دقیقی در خصوص محتوا سفارش داده شده انجام می‌شود. تمامی کلمات کلیدی بازار هدف کسب و کار در قالب فایل اکسل می‌آید تا در طول انجام پروژه از آن استفاده شود.

این پژوهش از اطلاعات جستجو شده در گوگل و به دست آمده از رقبای کارفرما جمع آوری می‌شود. بهترین نویسنده‌ها که سابقه تولید محتوا در حوزه کاری مرتبط دارند؛ به پروژه اختصاص می‌یابند تا بهترین محتوا متناسب با نیازهای مشتری ارائه شود. در نهایت محتوایی خاص، خلاقانه و سئو شده در اختیار مشتریان محتوا قرار می‌گیرد. هزینه تولید محتوا در این سایت به عوامل مختلفی از جمله تعداد کلمات، مدت زمان تحویل محتوا و سطح تخصصی آن وابسته است.

  • پارس فریلنسر: بستری برای برون سپاری و سفارش خدمات تولید محتوا است. پروژه‌ها در این سایت به طور رایگان به مناقصه در آمده و فریلنسرها هم پیشنهاد دارای قیمت و زمان تحویل پروژه را رایگان ثبت می‌کنند. امکان چت خصوصی با اپلیکیشن موبایل، استفاده همزمان از یک حساب کاربری به عنوان کارفرما و فریلنسر، پشتیبانی 24 ساعته و امکان استعلام قیمت سفارش، برخی از ویژگی‌های این سایت هستند.
  • سایت پونیشا: سایت تولید محتوا در حوزه‌های طراحی اپلیکیشن، تهیه ویدئو و انیمیشن تبلیغاتی، برنامه نویسی، نصب و راه اندازی وورد پرس، طراحی گرافیکی و لوگو، خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوای متنی و ترجمه است. ارسال پیشنهاد برای کارفرما و فریلنسر در این سایت، کارمزد دارد.
  • منکارتو: امکان فعالیت دورکاری در رشته‌های مختلفی همچون برنامه نویسی، طراحی وب‌سایت و مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی ، تبلیغات، حسابداری، مدیریت منابع انسانی، توسعه اپلیکشین، طراحی و نقشه کشی، مدیریت ارتباط با مشتری، ترجمه، فروش، بازاریابی و غیره در سایت منکارتو فراهم است. در این آژانس محتوایی ارسال پروژه برای کارفرما و ارسال پیشنهاد از طرف فریلنسر، رایگان است.

  • پارسکدرز : اولین بازار کار آنلاین در ایران و بستری برای ثبت سفارش تولید محتوا و واگذاری آنها به نیروی آزاد کار و فریلنسر است. ثبت نام معمولی در این سایت رایگان است ولی سرویس‌های ویژه مشمول پرداخت ماهیانه هستند. کارهایی از قبیل فعالیت‌های گرافیکی، برنامه نویسی، طراحی وب، ترجمه، ویراستاری و تایپ در پارسکدرز قابل برونسپاری است. کار با این سایت کاربرپسند بسیار آسان است.
  • ورکفا: در ورکفا بهینه سازی و سئوی سایت، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تایپ و ویراستاری متون، ترجمه، برنامه نویسی وب، طراحی بنر و لوگو، ثبت محتوا در وبلاگ و وب سایت و غیره انجام می‌شود.

شرکت‌های فوق در کنار شرکتهای نوپای دیگری در بازار تولید محتوا مشغول به رقابت هستند. در این بین تعداد پروژه‌های موفق، رضایت کارفرمایان یا مشتریان این آژانس‌ها و فریلنسرهای شاغل در این سایتها، ملاک خوبی از کیفیت کار تولید محتوا در این آژانس‌های محتوا است.

تولید محتوای استارتاپ ها

استارتاپ‌ها یا شرکتهای نوپا برای اینکه در کنار شرکتهای قدیمی و با تجربه در بازار کار دوام آورده و برجسته شوند؛ به محتوا جذاب و فاخر نیاز دارند تا توجه مشتریان را به سمت محصولات و خدمات جدید خودشان جلب کنند. حالا دیگر سطح آگاهی مشتریان تا حد زیادی افزایش یافته و اطلاعات سطحی آنها را برای خرید، قانع نمی‌کند.

این استارتاپ‌ها برای سفارش تولید محتوا به آژانس‌های محتوا مراجعه می‌نمایند تا بر اساس ویژگیهای محصولات، خدمات، برند و مشتریان هدف به برنامه و استراتژی محتوا رسیده و در نهایت به محتوایی خلاقانه و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو برسند.

آن‌ها از این محتوای متنی، صوتی، تصویری و غیره در قالب پستهای وبلاگ، محتوای وب‌سایت، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات چاپی و تلوزیونی و غیره استفاده می‌کنند تا برندشان را به مخاطب معرفی کنند.

استارتاپ‌ها قبل از هر چیز به برنامه محتوا، استراتژی محتوا و تقویم محتوا نیاز دارند. برای این کار می‌توانند مدیر تولید محتوا را از آژانس‌های دورکاری تولید محتوا استخدام کنند تا بتواند سایر اعضای تیم تولید محتوا از جمله نویسندگان و طراحان را با هم هماهنگ نماید.

تهیه محتوا طبق تقویم محتوا

پس از آنکه مدیر یا سردبیر تولید محتوا بر اساس اهداف و چشم‌انداز شرکت، تقویم تولید محتوا را تهیه کرد؛ شرح وظایف تیم محتوا در ماههای آتی مشخص می‌شود. یعنی هر نویسنده و طراح می‌داند که باید برای چه روزی چه نوع محتوایی را برای انتشار در چه بستری، تهیه کند.

بر اساس محتوایی که طبق تقویم سردبیری محتوا تولید خواهد شد؛ به‌روز رسانی ‌وبلاگ، وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کسب و کار انجام می‌شود؛ کمپین‌های تبلیغاتی راه‌اندازی شده و محصولات و خدمات جدید عرضه خواهند شد.

در نتیجه داشتن محتوای معرف محصولات و برند شرکتهای کوچک و بزرگ که بر اساس تقویم محتوا تهیه و منتشر شده برای موفقیت فروش اهمیت بسزایی دارد.

آژانس محتوایی الو محتوا

یکی از سایتهای تخصصی در حوزه خدمات تولید محتوا بهینه، فاخر و خلاقانه است. این آژانس محتوا با رعایت اصول نگارشی، استفاده از کلید واژه‌های لانگ تیل در زیرعنوان‌ مقالات و استفاده از LSI های کلمات کلیدی، محتوایی ویژه را در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهد.

محتوای بهینه سازی شده‌ای که در این شرکت تولید می‌شود، رتبه بندی سایت شما را در گوگل ارتقا داده و به سرعت می‌توانید نتیجه آن را ببینید.

محتوای تولید شده در الو محتوا را می‌توان مناسب وبلاگ، وب سایت یا پست‌های شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، توئیتر، پینترست و غیره سفارش داد. خرید ریپورتاژ و آموزش تولید محتوا هم از سایر خدمات این آژانس تولید محتوا هستند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 5 دیدگاه)
  1. مصطفی می‌گوید

    کاره این شرکت تولید محتوا نسبت به قیمتی که ارائه میدن واقعا عالیه حتما امتحان کنید

  2. حسین می‌گوید

    جالب بود

  3. سلین می‌گوید

    وای خیلی عالی توضیح دادین.واقعا مطلب خوبی بود.یه چند جارو کامل متوجه نشدم.اولی اینکه منظورتون از تقویم محتوا چیه.و اینکه تعداد کلمات محتوا به چی بستگی داره؟یعنی هر چقد دلمون خواست کلمه بزنیم یا یک معیار خاصی داره؟خسته نباشید