اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت چیست؟

0

در این مقاله می خواهیم در رابطه با اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت، صحبت نمائیم. این درب ها از یک مواد تشکیل دهنده ی واحد ساخته شده اند. اما در برخی از درب ها ممکن است که ابزار و یراق متفاوتی داشته باشند و این امر موجب کاهش یا افزایش مقاومت این درب ها باشد. قفل ها از جمله مهم ترین اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت هستند که در مقاومت این درب ها تاثیر بسزایی دارد. البته این قفل ها در درب های مختلف، متفاوت می باشد و ما می توانیم بسته به نوع قفل این درب ها را انتخاب نمائیم. با توجه به نوع قفل، امنیت قفل ها متفاوت است.

وقتی نام درب های ضد سرقت به میان می آید اولین چیزی را که به ما یاد آور می شود امنیت این درب ها می باشد. اولین قدم در ایجاد امنیت یک درب قفل آن می باشد پس به همین جهت می توان قفل ها را جزو بهترین اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت دانست. شما یک درب بسیار قوی، محکم و مقاوم را در نظر بگیرید، خوب ال اگر این درب قفل نداشته باشد؟ تا چه حد ایمن می باشد؟ ایمنی همچین دربی تقریبا صفر است. پس حتی درب های فولادین نیز بدون قفل بی امنیت ترین درب محسوب می شود. در یک مثال ساده خواهیم گفت که یک درب آهنی بدون قفل امنیتی نظیر درب های معمولی دارد.

اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت
اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت

 

رونیکس

مهم ترین اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت:

یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت، لولا ها می باشند. یک درب بدون لولا نمی تواند عمل کند. اگر چه لولا از جمله اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت است که به صورت مخفی یا پنهان قرار دارد اما نقش بسیار مهمی را در درب های ضد سرقت ایفا می نماید. البته این پنهان بودن لولا ها در برخی از درب های ضد سرقت مانند درب های ضد سرقت ترک صادق نیست. از دیگر اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت می توان به چند لایه بودن این درب ها اشاره نمود که این چند لایه از جنس فولاد، فلز، ام دی اف، شیشه و غیره می ماند. تمام درب های ضد سرقت دارای روکش می باشند که از جنس های مختلف هستند و هر کدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارند.

در درب های ضد سرقت در میان شبکه ای فلز فضای خالی وجود دارد که برای استحکام بیشتر این درب ها از پشم سنگ استفاده نموده اند. از ویژگی های بارز پشم سنگ به عنوان یکی از اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت، عایق بودن در برابر صدا و حرارت می باشد. نوع انتخاب شده ی درب های ضد سرقت باید مطابق با محل مورد استفاده ی آن باشد. یعنی اولین قدمی که شما در خرید درب های ضد سرقت بردارید. این است که بدانید این درب ها را برای چه مکانی می خواهید استفاده نمایید. برای مثال در آپارتمان ها که در نظر رفت و آمد ایمن می باشد باید از درب هایی با دو لایه ورق فلزی استفاده نمائیم چرا که سارقین نتواند به هیچ عنوان این درب ها را تخریب نمایند. هم از نظر مکانی و هم از نظر زمانی این امکان را ندارند. اما در محیط های بیرون مانند مغازه ها که از نظر رفت و آمد ایمن نیست، بایستی از درب های ضد سرقت محکم استفاده نمود.

اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت
اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت

معرفی اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت:

در ادامه ی این مقاله می خواهیم که اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت درکو را به طور کلی و جزئی بررسی نمائیم شرح این اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت به صورت زیر می باشد:

چهار چوب: یکی از اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت، چهار چوب می باشد که باید بسیار قوی و محکم باشد این چهار چوب ها دارای ضخامتی خاص هستند که لنگه های درب های ضد سرقت در در خود جای می دهند. در واقع چهار چوب، حد فاصله ی لنگه های درب با دیوار می باشد. هر چقدر این چهار چوب از مقاومت بیشتری برخوردار باشد. خاصیت ضد سرقت بودن این درب ها را یک چهار چوب قوی می تواند افزایش دهد.

لنگه ی درب: این لنگه ی درب ها یکی از اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت، می باند که خود از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند. از مهم ترین این قسمت ها می توان به ورقه های فلزی، داخل این لنگه اشاره نمائیم این ورقه معمولا از جنس فلز گوانیزه شده می باشد که از استحکام خوبی برخوردار است. معمولا دو ورقه ی فلزی در طرف آن قرار می گیرد که بین آن فضای خالی ایجاد می شود. در این فضای خالی پل هایی از فلز وجود دارند که ایجاد یک شبکه ی فلزی می نمایند. درون این شبکه ها را پشم سنگ پر نموده اند. باید بدانید که این موارد ذکر شده در بالا که از اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت می باشند باعث شده اند که درب ضد سرقت درکو وزن بسیار زیادی داشته باشند که معمولا به طور میانگین حدود صد و بیست کیلو گرم می باشند.

اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت
اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت

سایر اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت:

یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت، پوشش سطحی و یا روکش های این درب های ضد سرقت می باشد. این روکش ها خاصیت های مختلفی را به این درب های ضد سرقت می دهند برای مثال برخی از روکش ها مانند روکش پی وی سی، دارای خاصیت ضد آب بوده است و در برابر رطوبت از درب های ضد سرقت مقاومت می کند. یا ممکن است در ساخت این درب های ضد سرقت از روکش های ضد اسید استفاده شود. روکشی که در درب های ضد سرقت چینی استفاده می شود از جنس فلز استیل می باشد که با رنگ کوره ای الکترو استاتیک پوشیده شده است. این در حالی است که درب های ضد سرقت ترک از دو نوع روکش ام دی اف و روکش پی وی سی ساخته شده است.

ابزار و یراق: از دیگر اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت، ابزار و یراق می باشد که این ابزار و یراق بستگی به نوع درب ها متفاوت هستند معمولا ابزار و یراق ترک بهترین نوع از ابراز و یراق ها می باشند. در ساخت درب های ضد سرقت ایرانی معمولا از ابزار و یراق ترکی به خاطر کیفیت بالا و قیمت مناسب استفاده می نمایند.

 

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.