چه دلیلی دارد که زبان ترکی استانبولی یاد بگیریم؟

1

شاید با خودتان فکر کنید با وجود این همه زبان مهم و با ارزش در دنیا، چرا زبان ترکی استانبولی یاد بگیریم؟ اگر چنین فکری می‌کنید، قطعا اشتباه می‌کنید و از فواید یادگیری چنین زبانی خبر ندارید. زبانی که حدود 75 میلیون نفر در دنیا به آن صحبت می‌‌کنند و یکی از 15 زبان اول در جهان است. زبانی که علاوه بر ترکیه، در بالکان، قفقاز و اروپای غربی به آن صحبت می‌شود. علاوه بر این، با وجود اینکه کشور ترکیه در همسایگی کشورمان وجود دارد و یکی از محبوب‌ترین کشورها جهت امر مسافرت و تجارت است، پس یادگیری این زبان خالی از لطف نیست. هرچند فواید بسیار مهم‌تری نیز دارد که در ادامه راجع به آن‌ها صحبت می‌کنیم.

یکی از فواید یادگیری زبان ترکی استانبولی این است که می‌توانید به کشوری ارزان‌قیمت‌تر و نزدیک به ایران مهاجرت تحصیلی کنید. اگر از دردسرهای مهاجرت تحصیلی خبر ندارید، کافی است چند بار در اینترنت جستجو کنید یا با کسی که به کشوری دور مثل ژاپن،‌ آلمان یا هر کشور اروپایی دیگر سفر کرده است، مشورت کنید. معمولا به خاطر هزینه‌های بالا و مشکل در اخذ ویزای شینگن و پرداخت بلیط برای ایرانی‌ها، خانواده از دانشجو دور می‌مانند و دلتنگی‌های وحشتناکی که پیش می‌آید، حتی منجر به رها کردن تحصیل و بازگشت به خانه می‌شود.

اما اگر به کشوری مثل ترکیه سفر کنید و در یکی از دانشگاه‌های آن به تحصیل بپردازید، به راحتی می‌توانید خانواده‌ی خود را ملاقات کنید و حتی در سایر موارد هم مشکلی نداشته باشید. علاوه بر این، از آنجا که معمولا همه قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا یا کشورهای اروپایی را دارند، پس رقابت برای اخذ پذیرش و بورسیه در دانشگاه‌های ترکیه کمتر است و راه برای شما آسان‌تر خواهد بود.

رونیکس

علاوه بر آن، با یادگیری این زبان بازار کار شغل‌های متفاوتی به شما معرفی می‌کند که درآمد نسبتا خوبی هم دارد. از آنجا که ایران و ترکیه از گذشته تا کنون روابط تجاری خوبی دارند، شاید هر شرکت وارداتی به یک مترجم استانبولی نیاز داشته باشد. علاوه بر این، حتی می‌توانید این زبان را درس دهید و معلم زبان ترکی استانبولی شوید.

در آخر نیز می‌توان به سفری راحت و امن به ترکیه را پیشکش کرد! شما با یادگیری زبان ترکی به هیچ عنوان در ترکیه با مشکل رو‌به‌رو نمی‌شوید. چون بومی‌های ترک‌زبان زیاد هم به زبان انگلیسی مسلط نیستند و مطمئنا اگر فرودگاه جدید استانبول را از نزدیک دیده باشید،‌ قطعا متوجه می‌شوید که برای یک سفر معمولی به این کشور هم بد نیست به زبان ترکی مسلط باشید تا سکته نکنید (بهتر بود به جای فرودگاه، اسمش را قصر بگذارند).

اما برای یادگیری زبان ترکی استانبولی که جزو یکی از زبان‌های سخت دنیا به شمار می‌رود، باید چکار کرد؟ این نکته را در نظر داشته باشید که زبان ترکی و فارسی شباهت‌های زیادی دارد و بسیاری از لغات یه شکل یکسان و با یک معنی به کار می‌روند. علاوه بر این، برای آموزش زبان ترکی روش‌های مختلفی وجود دارد که بر اساس نحوه‌ی یادگیری شما تنظیم شده است. از پادکست گرفته تا ویدیوهای آموزشی، اپلیکیشن یادگیری زبان ترکی و فیلم و سریال‌های جذاب ترکی می‌توانند به شما در یادگیری این زبان شیرین کمک کنند.

جهت آموزش زبان ترکی برای بزرگسالان که مشغله‌ها و درگیری‌های مختلفی در زندگی دارند نیز روش‌های بسیار مناسبی وجود دارد که از بین آن‌ها می‌توان مراجعه به کلاس‌های خصوصی در آموزشگاه‌ها یا همان تماشای فیلم و سریال‌های ترکی اشاره کرد (مشخصا تماشای سریال ترکی به کودکان توصیه نمی‌شود).

در آخر، از سفر و مهاجرت تحصیلی و شغل‌یابی که بگذریم. این زبان به حدی شیرین و جذاب است که حتی گوش دادن به جملات و مکالمه‌های ترکی باعث لبخند روی صورت تک تک ما فارس‌زبان‌ها می‌‌شود. فارس‌زبان‌هایی که حتما در زندگی خود با زبان شیرین ترکی آذری، اردبیلی و … آشنایی دارند و آن را شنیده‌اند.

منبع: موسسه زبان ایرانمهر (iranmehrcollege.com)

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. purya می‌گوید

    سلام. بعضی از اطلاعات مندرج در این نوشته نیاز به اصلاح دارد. جمعیت کنونی ترکیه ۸۳ میلیون نفر است. یعنی فقط ۸۳ میلیون نفر زبان ترکی استانبولی را در ترکیه بلدند. حال آنکه در این مقاله ۷۵ میلیون نفر قید شده است.
    حداقل ۷ میلیون تُرک در اروپا زندگی می‌کنند. ۱۰ میلیون تُرک نیز در کشور آذربایجان، ترکی استانبولی را می دانند. جمع کثیری از تُرکان ایران نیز یاد گرفته اند این شیوه زبان ترکی را. در مجموع باید گفت در دنیا حداقل ۱۰۰ میلیون نفر تُرکی استانبولی می دانند.