راهنمای ساخت فروشگاه اینترنتی؛ خودتان فروشنده محصول‌تان باشید!

0

شمایی که یک فروشگاه یا مغازه در بازار دارید و برای فروش محصول‌تان از فروشگاه‌هایی مانند دیجی کالا کمک می‌گیرید؛ تاکنون به این فکر کرده‌اید، که چرا خودتان فروشنده اصلی آن نباشید؟! به‌نظرتان بهتر نیست، به‌جای سپردن آن به دیگران خودتان این کار را انجام دهید؟

شیرین‌ترین قسمت ماجرا این است، که با این کار نیازی نیست، درصدی از فروش را به فروشنده بدهید. شما که محصول دارید؛ پس دیگر از این بابت هم خیالتان راحت است! (لااقل از کسانی که به‌خاطر نداشتن محصول، قید راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی را می‌زنند.)

البته می‌دانیم که چرا این تصمیم را گرفته‌اید. احتمالا ترس از فروش اینترنتی و نداشتن تجربه، باعث شده ترجیح دهید از دیگران کمک بگیرید. هرچند که از طرفی هم حق با شماست! چون با کمک مارکت پلیس‌هایی (market place) مانند دیجی کالا که شناخته شده‌ هستند، راحت‌تر می‌توانید محصول‌تان را بفروشید.

رونیکس

اما با این حال، باز هم خودتان می‌توانید تأمین کننده و فروشنده اصلی محصول‌ باشید.

یک نکته: اگر چندین محصول دارید، پیشنهاد می‌کنیم با یکی از آن‌ها شروع کنید. بعد از مدتی که شناخته شدید و به درآمد رسیدید، می‌توانید بقیه محصولات را هم به آن اضافه کنید. با این کار، راحت‌تر می‌توانید با فروشگاه‌های آنلاین بزرگ رقابت کنید و نگرانی‌تان کمتر خواهد شد.

چگونه صاحب فروشگاه اینترنتی خودم باشم؟

شاید الان تصور کنید صاحب یک فروشگاه اینترنتی شدن کار پیچیده و دشواری است. مخصوصا اگر سال‌ها در بازار سنتی مشغول بوده‌اید. کاملا درک می‌کنیم. به‌همین دلیل می‌خواهیم راهی را به شما نشان دهیم، که تا حد زیادی این سختی را کم کرده است و هر کسی می‌تواند از پس آن بربیاید.

تنها می‌ماند، تکنیک‌های فروش اینترنتی محصول، که آن را هم کم کم یاد می‌گیرید. شما برای ساخت سایت فروشگاهی‌تان سه انتخاب دارید:

1. سایت‌تان را به یک شرکت طراحی سایت یا مختصص بسپارید، که صفر تا صد طراحی آن را به صورت سفارشی و تخصصی برای شما کدنویسی کند؛ در این صورت:

یا باید خودتان تسلط کامل به زبان‌های برنامه نویسی و مباحث طراحی سایت داشته باشید.

یا اینکه آن را به یک شرکت سفارش دهید، که هزینۀ بسیار بالایی دارد.

2. از یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده کنید؛ در این صورت:

نیازی نیست حتما کدنویسی بلد باشید؛

اما برای طراحی سایت و مدیریت آن نیاز به آموزش دارید.

3. با کمک سیستم تقریبا آماده فروشگاه ساز، سایت‌تان را راه اندازی کنید؛ در این صورت:

در این روش، بدون کدنویسی و دانش فنی، خودتان هم به راحتی از پس ساخت و مدیریت سایت‌تان بر می‌آیید.

با حداقل زمان و هزینه صاحب یک فروشگاه اینترنتی خواهید شد.

حدس می‌زنیم، که شما احتمالا آشنایی زیادی با کدنویسی ندارید؛ علاوه بر آن، بودجه زیادی را هم برای راه اندازی سایت فروشگاهی کنار نگذاشته‌اید. پس گزینه اول منتفی است!

از طرفی هم، زمان زیادی برای آموزش طراحی سایت و یادگیری کار با آن ندارید؛ پس گزینه دوم هم فعلا خط می‌خورد.

به این ترتیب، با توجه به شرایط شما، تنها گزینه سوم یعنی استفاده از فروشگاه ساز می‌ماند؛ که:

نه نیاز به هزینه زیاد دارد؛

نه نیاز به کدنویسی و دانش فنی دارد؛

در کمترین زمان هم در اختیارتان قرار می‌گیرد؛

پس اگر گزینه سوم را انتخاب کرده‌اید، با ما همراه باشیم، تا بگوییم چگونه باید سایت‌تان را بسازید.

مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی با کمک فروشگاه ساز

شما زمانی که می‌خواهید یک فروشگاه فیزیکی راه بیندازید، پیش از هر چیز به مکانی برای این کار نیاز دارید. در مورد فروشگاه اینترنتی هم قطعا باید یک سرویس و بستر را انتخاب تا فروشگاه‌تان را روی آن پیاده کنید. هنگام انتخاب سرویس، بهتر است به این دو فاکتور مهم توجه کنید:

1. طراحی سایت ریسپانسیو؛ بد نیست بدانید الان بیش از 70 درصد کاربران، با گوشی موبایل خرید می‌کنند. پس سایت شما باید به شکلی طراحی شده باشد، که در هر دستگاهی از جمله تبلت و موبایل به خوبی نمایش داده شود

2. وجود پشتیبانی برای رفع مشکلات احتمالی؛ با اینکه کار با فروشگاه‌ساز راحت است؛ اما قطعا در حین کار، به مشکلاتی هرچند جزیی برخورد می‌کنید. پس در این صورت وجود یک پشتیبانی 24 ساعته تا حد زیادی خیالتان را راحت می کند.

از زمانی که تصمیم می‌گیرید، فروشگاه‌تان را راه بیندازید تا زمانی که صاحب آن شوید، جمعا یک ساعت طول می‌کشد. برای اینکه بهتر متوجه شوید، پیشنهاد می‌کنم همین الان یک فروشگاه در فروشگاه ساز پرتال به آدرس Portal.ir/ecommerce ایجاد کنید.

 

بعد از وارد کردن اسم و شماره تلفن‌تان یک سایت آزمایشی به شما داده می‌شود. با ورود به پنل مدیریت، چندین ویدیوی آموزشی می‌بینید که کل مسیر را برای‌تان توضیح داده است. هر چند کار کردن با سیستم هیچ کاری ندارد.

بعد از ایجاد سایت، وقت آن است که رنگ و روی زیبایی به فروشگاه‌تان بدهید. بیش از 50 قالب زیبا در اختیار دارید، که هر کدام را بخواهید می‌توانید انتخاب کنید. راستی تیم پشتیبانی این کار را برای‌تان انجام می‌دهد.

خب الان دیگر وقت آن رسیده، که محصول‌تان را در ویترین بچینید. برای همۀ بخش‌ها از جمله تصویر محصول، قیمت، مشخصات و توضیحات آن، مکان‌هایی در سایت مشخص شده است و خیلی راحت و بدون کمک دیگری می‌توانید آن را انجام دهید.

چیزهایی که گفتیم، بخش‌هایی از آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی بود که پیشنهاد می‌کنیم آن را با دقت بخوانید. برای کار با سایت پرتال، علاوه بر این آموزش، یک جلسه حضوری آموزشی هم خواهید داشت و دیگر به دوره خاصی نیاز ندارید.

راستی هر جای کار با سیستم هم به مشکل بخورید، تیم پشتیبانی همواره در کنار شماست و می توانید روز‌های شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 22 و روز‌های پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل رسمی از ساعت 9 الی 17 با شماره 63404-021 داخلی 2 از تماس بگیرید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.