۱۲ کاری که زنان جذاب و باوقار انجام نمی‌دهند

12

در دنیای امروز با حجم عظیمی از آموزه‌های تازه‌ای روبه‌رو هستیم که رسانه‌ها با اهداف رنگارنگ به ما تحمیل می‌کنند. گاهی‌ اوقات، حجم عظیم پوچی و سرعت بیهوده‌ای که در این دنیا جاری است، حالمان را بد می‌کند. اما هنوز هم می‌توانیم یاد بگیریم که چطور باوقار رفتار کنیم و خود را از پوچی‌های آزاردهنده‌ای که در همه جا به دنبالمان می‌آیند، دور نگه داریم. ما زنان می‌توانیم با رعایت نکاتی و البته با دقت بیشتر به رفتارهایمان، جذاب‌تر و باوقارتر باشیم. در این مقاله از نکاتی خواهید خواند که زنان جذاب و باوقار برای افزایش جذابیت و بهبود رفتارهایشان رعایت می‌کنند. با ما همراه باشید.

جذابیت و وقار چیست؟

از همین ابتدای مقاله باید به شما بگوییم که برای درک بهتر رفتارهای زنان جذاب و باوقار باید باورهای کلیشه‌ای‌تان را دور بریزید؛ مثلا یادتان باشد که ثروت یا طرز صحبت کردن خاصی یا طرز لباس پوشیدن نیست که بانوان را جذاب و باوقار می‌کند. ماجرا پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. برای جذابیت و خاص‌بودن باید به رفتارهایی عمیق‌تر از اینها مسلط شد.

رونیکس

زنان جذاب و باوقار

وقار و جذابیت نوعی رفتار است که باید آن را یاد بگیرید و تمرین کنید. اگر می‌خواهید در گروه زنان جذاب و باوقار جا داشته باشید، باید قبل از هر چیزی، طرز فکر خود را اصلاح کنید و بهبود دهید. اصلاح افکار و رفتار نه به ثروت ربط دارد و نه به زیبایی صورت، نه به پیدا کردن مدل های به روز لباس زنانه و پوشش و نه حتی به جایگاه شغلی و اجتماعی.

تعریف جذابیت و وقار چیست؟ جذابیت و وقار در سادگی معنا پیدا می‌کند. سادگی یعنی تلاش برای رسیدن به هدف بدون سخت‌گیری و پیچیدگی‌هایی که زاییدهٔ افکار ناخوشایند در زندگی هستند. سادگی از اثرگذاری بسیار زیادی برخوردار است. جذابیت و وقار برآمده از سادگی، علاوه بر اینکه باعث اثرگذاری بر رفتار افراد مختلف می‌شود، در علوم و زمینه‌های مختلف هم کاربرد دارد؛ مثلا سادگی در هنر یا ریاضیات هم می‌تواند نتایج اثرگذار و مفیدی داشته باشد. طراحی یک ساختمان یا خلق تابلويی هنری را در نظر بگیرید؛‌ سادگی به‌کار رفته در آنها می‌تواند موجب زیبایی، جذابیت و وقار در جلوه‌شان شود.

اگر دوست دارید که از دروازهٔ وقار و جذابیت به سرزمین این ویژگی‌های دوست‌داشتنی وارد شوید و موفقیت، شادی و بهره وری را به زندگی‌تان اضافه کنید، در ادامهٔ متن بخوانید که زنان جذاب و باوقار چه کارهایی را نباید انجام دهند.

۱. اتلاف وقت در شبکه‌های اجتماعی

زنان جذاب و باوقار و حضور اندک در شبکه های اجتماعی

یکی از عناصر مهم جذابیت و وقار، حضور مثبت در اجتماع و اجتماعی‌بودن است. زنانی که روابط اجتماعی مطلوبی دارند معمولا جذاب‌ترند. حضور اجتماعی، هم به حضور در شبکه های اجتماعی گفته می‌شود و هم به حضور در بخش‌های واقعی جامعه. اما کسانی که به نوعی شکوه و وقار در رفتارهایشان دست پیدا می‌کنند، هرگز در این امور زیاده‌روی به خرج نمی‌دهند؛ یعنی اشخاصی نیستند که مدام زمانشان را برای چرخ‌زدن در میان پُست‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی تلف کنند.

افرادی برای دیگران جذاب هستند که رفتارهایی نیک و قابل احترام از خود بروز می‌دهند. بدیهی است، شخصی که بخش مهمی از زمان ارزشمند خود را صرف کارهای بیهوده‌ای مانند اسیرشدن در میان محتوای بیهودهٔ شبکه‌های اجتماعی می‌کند، برای دیگران قابل‌احترام نیست.

برنامه‌ریزی برای شبکه‌های اجتماعی

درمقابل، شخصی را در نظر بگیرید که از زمان خود به‌درستی بهره می‌برد و به‌جای حضور مداوم در توییتر، اینستاگرام و فیسبوک سعی می‌کند زبانی تازه بیاموزد، با خانواده‌اش بیشتر معاشرت کند، کتاب بخواند و… . به‌طور قطع، فرد دوم قابل‌احترام‌تر از فرد نخست است؛ چون تصمیم گرفته است که زندگی‌اش را با اقدامات مفیدی پر کند که هم برای خودش و هم برای اطرافیانش بهتر است.

یکی از راه‌هایی که شما را در گروه زنان باوقار و جذاب جای می‌دهد، همین انجام برنامه‌های مثبت روزانه در مقابل وسوسه‌های شبکه‌های اجتماعی است. سعی کنید برای حضور در شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌ای منظم داشته باشید. اگر خودتان نمی‌توانید ساعت‌های حضورتان در این فضا را کنترل کنید، از نرم‌افزارهایی کمک بگیرید که به شما هشدار می‌دهند که زمان حضورتان در اینترنت بیش از مقدار لازم شده است. البته این مقدار لازم را شما تعیین می‌کنید، اما هرقدر تسلط‌تان به انجام امور مختلف و مفید در طول روز بیشتر باشد، شخصیت‌تان هم به‌سمت جذابیت و وقار بیشتری حرکت خواهد کرد.

کسی‌که کارهای مفید انجام می‌دهد و چیزهای زیادی بلد است، برای همه جذابیت دارد. کسی هم که می‌تواند خودش را در برابر وسوسه‌هایی مانند گشت‌وگذار بیهوده در شبکه‌های اجتماعی کنترل کند، وقار دارد. پس این موضوع را برای ورود به جرگۀ زنان جذاب و باوقار به خاطر بسپارید.


حتما بخوانید: چگونه اعتیاد به شبکه های اجتماعی را کنار بگذاریم؟

۲. رسیدگی نکردن به کار خود و برنامه‌های شخصی

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های زنان جذاب و باوقار این است که سرشان به کار خود گرم است. آنها برنامه‌ها و افکار شخصی خود را دارند و مدام در پی این نیستند که پیرو دیگران باشند یا خود را هم‌رنگ جماعت کنند.

چیزهایی که مُد می‌شود و همه به دنبال آن می‌روند، اولویت این زنان نیست؛ چون خودشان برنامه‌ریزی‌های دقیق و درستی برای زندگی دارند و ترجیح می‌دهند که برای موفقیت و رضایت شخصی‌ خودشان در مسیری حرکت کنند که مناسب آنهاست. دنباله‌روی کورکورانه در ذهن و زندگی افراد جذاب جایی ندارد. همین استقلال فکری و عملی آنهاست که باعث می‌شود در نظر دیگران، خاص باشند و همه وادار به تشویق آنها شوند. چنین زنانی، با دنباله‌روی دیگران، رفتارهای از بین‌برنده جذابیت را از خود دور می‌کنند و خاص می‌مانند.

۳. تلاش برای ایجاد تغییر در رفتار دیگران

زنان جذاب و باوقار می‌دانند که خواستهٔ شخصی هر فرد در تغییر عادات و رفتارهایش مهم است و دیگران نمی‌توانند بدون اینکه فردی خواهان تغییردادن خود باشد، در او اصلاحی به وجود بیاورند. به همین خاطر است که ترجیح می‌دهند تلاش مذبوحانه در تغییردادن دیگران را کنار بگذارند.

در مقابل، این دسته از بانوان روی رفتارهای خود تمرکز دارند و مدیریت احساسات‌شان را به بهترین شکل پیش می‌برند. آنها می‌دانند که مسئول زندگی خود هستند و برای رسیدن به شادی و خوشبختی باید رفتار و احساسات‌شان را کنترل کنند تا رضایت درونی و خوشبختی را به زندگی وارد کنند. پس وقت‌شان را به‌جای تغییردادن افراد و دنیای اطراف‌شان، صرف تغییرات درونی می‌کنند. آنها به‌دنبال معنای زندگی خود هستند.


حتما بخوانید: مدل تغییر رفتار؛ ۶ مرحله‌ای که باید برای تغییر یک رفتار طی کنید

۴. نگران‌بودن درباره رویدادها و مسائل غیرقابل‌کنترل

زنان جذاب و باوقار و افکار متمرکز

جذابیت رفتاری فقط به داشتن اندامی فوق‌العاده یا صورتی زیبا نیست. کسی می‌تواند دیگران را تحت تأثیر خود قرار بدهد که رفتاری شاخص و خاص نسبت به دیگران ارائه بدهد. برای مثال، بیشتر افراد درباره چیزهایی نگران می‌شوند که هیچ کنترلی روی آنها ندارند. درواقع، دغدغه‌های بیشتر افراد درباره امور مختلفی که مدیریت‌شان در دستان آنها نیست، چیزی جز دلهره و دست‌پاچگی مداوم به آنها نمی‌دهد.

اما افراد جذاب و باوقار کسانی هستند که خود را درگیر مسائل واهی نمی‌کنند و اگر ببینند که کنترل و مدیریت مسئله‌ای در دستان آنها نیست، سعی می‌کنند خود را درگیر آن نکنند. پس تمرکزشان را منعطف به ساختن ابعادی از زندگی می‌کنند که امکان دخل‌وتصرف در آن و اصلاحش را دارند. چنین ویژگی نایابی باعث می‌شود که فرد در نظر دیگران خاص باشد و رفتار مثبتی که از خود ارائه می‌کند برای همه جذاب به نظر برسد.

پس اگر می‌خواهید در شمار زنان جذاب و باوقار قرار بگیرید، این را به خاطر بسپارید که نگرانی و دلهره بابت چیزهای غیرقابل‌کنترل یعنی دعوت‌کردن آن چیزها به زندگی‌تان. این مهمانان دوست‌نداشتنی می‌توانند زندگی‌تان را سیاه کنند. چنین چیزی می‌خواهید؟

۵. نسپردن گذشته‌ها به دست فراموشی

زنان جذاب و باوقار

اگر می‌خواهید جذاب باشید و همه از وقارتان تعریف کنند، باید گذشته‌ها را به دست باد بسپارید. گذشته‌ها گذشته است و دیگر هیچ‌گاه بازنمی‌گردد. اما با وجود اینکه گاهی گذشته بر شما سخت گذشته است، درس‌هایی برایتان به یادگار می‌گذارد که بی‌ هیچ حرف کلیشه‌ای می‌تواند درس‌های فراوانی به شما ارزانی کند. زنان جذاب و باوقار هم مدام حسرت نمی‌خورند و با این کارشان اعصاب دیگران را خرد نمی‌کنند. آنها از گذشته درس می‌گیرند و با خِرَدی که از بررسی وقایع آن نصیب‌شان می‌شود به‌سمت آینده و تصمیم‌گیری‌های درست بعدی پیش می‌روند.

۶. به‌رخ‌کشیدن داشته‌ها و دارایی‌ها

زنان جذاب و باوقار اصلا به دنبال این نیستند که داشته‌ها و دارایی‌های خود را به رخ دیگران بکشند. این افراد اگر ثروتمند باشند که هرگز رفتار تازه‌‌به‌‌دوران‌رسیده‌ها را ندارند و نمی‌خواهند با پوششی عجیب از لباس‌های گران یا خرج‌کردن مبالغ هنگفتی از ثروت‌شان در مهمانی‌ها و…، به همه نشان دهند که صفرهای حساب بانکی‌شان چند تاست.

وقار و جذابیت یعنی دانستن این نکته که مادیات اگرچه برای خوب‌زیستن در این دنیا ضرورت دارد اما برای داشتن یک زندگی شاد و بهره‌ورانه کافی نیستند. طبع بلند زنان جذاب و باوقار مانع از آن می‌شود که به چیزی در خود مغرور شوند و آن را به رخ دیگران بکشند. در یک‌ کلام، جذابیت و وقار از دستاوردهای فروتنی و افتادگی است.

اگر نگاهی به زنان باوقار و جذاب معروف تاریخ بیندازید، متوجه خواهید شد که همگی از ویژگی فروتنی به اندازهٔ کافی برخوردار بوده‌اند. افرادی مانند پرنسس دایانا (Diana)، گریس کلی (Grace Kelly)، اپرا وینفری (Oprah Winfrey) را به خاطر دارید؟ لباس‌ها و اموالِ زن باوقار و جذاب نیست که او را خاص و متمایز می‌کند بلکه حضور و رفتارش است که باعث می‌شود همهٔ توجه‌ افراد به او جلب شود و او خاص جلوه کند.

۷. توجه به تجربه بیهودۀ همه‌چیز

 زنان جذاب و باوقار

ارزش‌ قائل‌شدن برای تجربه مطلوب است اما زنان جذاب و باوقار هرگز وقت‌شان را صرف تجربه بیهوده و بی‌نتیجه نمی‌کنند. آنها شهوت و وسوسهٔ تجربه‌کردن چیزهای مختلف را در زندگی ندارند.

البته اشتباه نشود. منظور این نیست که ترسو و محتاط‌اند و از مواجهه با چالش‌های تازه می‌هراسند؛ بلکه منظور این است که چنین زنانی متمرکز هستند و با معطوف‌کردن توجه و تمرکز خود بر چیزهای مهم‌تر زندگی، از این شاخه به آن شاخه نمی‌پرند و همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، میلی به هم‌رنگ جماعت شدن (برای اینکه از بقیه عقب نیفتند) در آنها وجود ندارد. آنها زندگی‌شان را پیرامون خواسته‌ها و آرزوهای خود بنا می‌کنند.

۸. ایجاد شلوغی و ازدحام در زندگی

یادتان باشد که شلوغی ذهن و محیط می‌تواند باعث دورشدن آرامش از زندگی باشد. افراد جذاب و باوقار ذهن و محیط اطراف‌شان را بیهوده با اشیا و افکار اضافی شلوغ نمی‌کنند. به همین خاطر است که می‌توانند در آرامش روحی کامل به زندگی و تصمیم گیری برای امور مختلف‌شان مشغول شوند.

جذاب‌های باوقار مدام زندگی خود را از زاویه‌های مختلف بررسی می‌کنند تا ببینند چه افکار اضافی و مزاحمی در ذهن‌شان جا خوش کرده یا دور و اطراف‌شان با وسایل اضافی پُر شده است یا خیر. اگر این‌طور باشد، سریع دست‌به‌کار می‌شوند و اضافی‌ها را روانه سطل زباله می‌کنند.

به‌طور خلاصه، افراد جذاب از هر چیز اضافی و افراطی‌گری در هر رفتاری به‌دور هستند. آنها در مواجهه با اشیا و افکار مختلف، از خود سؤالی مهم می‌پرسند:

آیا این اشیای تازه یا افکار جدید را دوست دارم و به زندگی‌ام آرامش بیشتری می‌دهند؟

اگر پاسخ این پرسش منفی باشد، آنها آستین‌ها را بالا می‌زنند و اضافات را از زندگی‌شان حذف می‌کنند.

۹. برنامه‌ریزی نکردن

افرادی که به خود و زندگی‌شان مسلط‌اند و با وقار و آرامش در هر لحظه تصمیم‌گیری می‌کنند، به برنامه ریزی موفق در زندگی توجه بسیار زیادی دارند. اگر دوست دارید که در میان زنان جذاب و باوقار جا داشته باشید، حتما به برنامه ریزی در زندگی توجهی ویژه کنید.

البته یادتان باشد که همیشه امکان بروز موقعیت‌های اضطراری در زندگی وجود دارد و ممکن است که نتوانید همیشه همه‌چیز را طبق برنامه پیش ببرید؛ اما مهم نیست. اگر چارچوبی کلی داشته باشید، زندگی‌تان در هر شرایطی روی روالی منظم و منسجم پیش می‌رود و نتیجهٔ آرامش ناشی از آن را خواهید چشید.

۱۰. پیچیده‌کردن امور مختلف

زنان جذاب و باوقار و سادگی

خیلی از افراد، معنای سادگی را به‌اشتباه با ساده‌لوحی یکسان می‌دانند. بدانید که سادگی اصلا با ساده‌انگارانه نگاه‌کردن به مسائل مختلف شباهتی ندارد. زنان باوقار و جذاب به‌دنبال ساده‌سازی مسائل هستند. آنها به پیچیده‌شدن زندگی با سخت‌گیری‌های بیجا دامن نمی‌زنند و تلاش‌شان این است که اوقات و لحظه‌های زندگی را برای خود و اطرافیان‌شان شاد و سبک کنند.

منظور از سبک این است که از سخت‌گیری و پیچیده‌سازی موقعیت‌ها خود را دور نگه می‌دارند. مثلا یکی از نقطه‌نظرهای جالب افراد جذاب این است که به‌جای سخت‌ کارکردن به هدفمند و هوشمند کارکردن علاقه و اعتقاد دارند. آنها به‌جای پیچیده‌کردن مسائل، به‌دنبال راهکارهای بهینه و ساده می‌گردند و چیزهای غیرضروری و اضافی را از زندگی‌شان کنار می‌گذارند؛ چون می‌دانند که این چیزها فقط اوضاع را در موقعیت‌های مختلف پیچیده می‌کنند.

۱۱. کمال‌گرایی

کمال گرایی یا همان پرفکشنیسم (perfectionism) برچسبی است که بعضی‌ها در این روزها به خود می‌چسبانند و فکر می‌کنند صفت خوبی برای معرفی خودشان پیدا کرده‌اند؛ اما این ویژگی از آن صفت‌های نامطلوبی است که در زندگی زنان جذاب و باوقار راهی ندارد.

زنان جذاب و باوقار کسانی هستند که برای خود سه وجه قائل‌اند: خوب، بد، زشت. این افراد می‌دانند که هرکس خوبی‌ها و زیبایی‌ها و در مقابل، نواقص و بدی‌هایی دارد. آنها خود را تمام‌وکمال می‌پذیرند و به‌کمک توانایی‌هایشان برای بهبود و اصلاح ایرادات‌شان تلاش می‌کنند.

این بینش و دیدگاه باعث می‌شود که افراد جذاب در موقعیت‌های مختلف زندگی، به‌اصطلاح خودمانی، «فیلم بازی نکنند» و خودِ خودشان باشند. آنها راحت حرف می‌زنند و راحت رفتار می‌کنند. شیرینی این راحتیِ ناشی از پذیرش خود با آنها همراه است و به دیگران هم منتقل می‌شود.

۱۲. ندانستن قدر زندگی

زنان جذاب و باوقار و قدرت

جذاب‌های باوقار می‌دانند که تجربهٔ زیستن بسیار ارزشمند است؛ پس هر روز که از خواب بیدار می‌شوند، در لذتی شاکرانه غرق می‌شوند؛ چون می‌دانند که بازهم روزی دیگر سرشار از فرصت‌های رنگارنگ پیش رویشان است. هرچه قدردانی از لحظات زندگی در فردی بیشتر شود، شخصیت او هم برای خود و دیگران جذاب‌تر خواهد بود.

در آخر

همان‌طور که دیدید، جذابیت و وقار با ایجاد تغییراتی در رفتار و افکارتان شکل می‌گیرد. فقط زیبایی نیست که می‌تواند شخصی را در دل دیگران جا کند. بسیاری از افراد زیبا جذابیت ندارند و بسیاری از افراد جذاب هم چهره و اندام زیبا ندارند. برای اثرگذاری روی دیگران و نشان‌دادن وقار و جذابیت خود به چیزی بیش از زیبایی ظاهری نیاز است.

به‌نظر شما، ویژگی زنان جذاب و باوقار چیست؟ آیا وقار و جذابیت در مردان و زنان با هم تفاوتی دارد؟ نظرتان را به ما بگویید که سخت منتظر همفکری و تعامل با شما هستیم.


در ادامه بخوانید: اصول کاریزماتیک بودن؛ ۲۹ اصلی که کمک می‌کند مهره مار پیدا کنید

راهکارهای مقابله با اضطراب اجتماعی و کمرویی را در این مجموعه صوتی یاد بگیرید؛
تا بتوانید شبکه ارتباطات اجتماعی خود را تقویت کنید.

۸،۰۰۰ تومان

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
منبع frenchkisslife
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 12 دیدگاه)
  1. ن می‌گوید

    خیلی کاربردی و جالب بود سپاس

    1. نیلوفر شهدوست می‌گوید

      سپاس دوست خوب

  2. مهسا می‌گوید

    از نظر من گاهی اوقات لازمه که یک زن کمال گرا باشه اما به شرطی که تبدیل به شخصیتش نشه

  3. امیرعباس می‌گوید

    سلام ،من مَردم ،ولی از روی کنجکاوی اینو خوندم ،کارِتون دُرُسته ،فقط یه بند هم باتبصره من اضافه میکنم ؛ یک خانم باوقار هیچوقت ترک موتور نمیشیند ،
    پ ن : مگر اینکه از لحاظ مالی توانایی جابجایی در سطح شهر را نداشته باشد.
    پ ن : بالا بودن قیمت موتور هم توجیه نمی شود ؛ و افت سریع جذبه خانمها را در پی دارد.
    پ ن : البته پُرواضح هستش که اینها نظر و سلیقه بنده اس ،و مطمئنا صدی نود فحش میخورم .،فقط گفتم یه نیمچه شوخی با شما کرده باشم ،خسته نباشید…
    …(البته راجع حرفام راجع به موتور ،واقعا عقاید مردسالار کثیفمه ،که از گذشته در من نهادینه شده ،یعنی اگه حتی لیندسی لوهان رو ترک موتور ببینم ،بلافاصله جذابیتش در حد ….(توهین میشه اگه اسم ببرم)… برام میام پایین ؛خیلی تایپ کردما!)

    1. نیلوفر شهدوست می‌گوید

      ممنون از نظر طنزالودتون. روی نگاه مردسالارتون کار کنید دوست عزیز، احساستون حتما عوض میشه.:)))

      1. امیرعباس می‌گوید

        مرسی از پاسختون