پوشاندن جوش صورت با ۶ ایده برای آرایش صورت جوش دار

0

جوش‌های ناخوانده… آه، امان از جوش‌های ناخوانده. همه‌چیز خوب پیش می‌رود: پوست را تمیز کرده‌اید، از تقویت‌کننده‌ها و مواد مناسب زیباسازی و سالم‌سازی بهره برده‌اید، هر کاری که به‌نظر برای سلامت پوست مفید است هم انجام داده‌اید، اما باز هم جوش‌ها از جایی شبیه ناکجاآباد ظهور و روی نقاط مختلف صورت نازنین‌تان جا خوش می‌کنند. همیشه هم دسترسی به پزشک ممکن نیست. چه باید کرد؟ درحالی‌که مهمانی و جلسه کاری مهمی پیش روست، با جوش‌های ناخوشایندتان چه می‌کنید؟ بله! آرایش چارۀ کار است. گاهی وقتی پزشکان و متخصصان پوست از درمان بازمی‌مانند، آرایشگران وارد صحنه می‌شوند و نقش منجی را ایفا می‌کنند. پوشاندن جوش صورت با کرم‌پودر و انواع مواد آرایشی ممکن است. پس نگران نباشید و این مقاله را بخوانید.

۱. جنگ با دانه‌های سرسیاه ناخوشایند

دانه‌های سرسیاهی که روی پوست به‌ویژه بینی جا خوش می‌کنند از بدقلق‌ترین انواع جوش هستند. این حفره‌های مسدود و سیاه، پوست را شبیه پوست توت‌فرنگی می‌کنند. اما چطور می‌توان آنها را با آرایش پوشاند و ناپدید کرد؟ پوشاندن جوش سرسیاه چه روش‌هایی دارد؟

رونیکس

پوشاندن جوش صورت - جوش سرسیاه

نکته، نکته، نکته

قبل از اینکه وارد بحث مواد آرایشی برای صورت جوش دار و شیوه‌های پوشاندن انواع جوش صورت و زخم شویم، باید بدانید که به موادی در این زمینه نیاز است:

  • پرایمر و فوندیشن: این مواد در قالب مایع، پودر یا فوم عرضه می‌شوند و برای زیرسازی پوست قبل از آرایش مناسب هستند؛
  • کرم پودر: این ماده هم ترکیبی برای یک‌دست‌کردن و زیباسازی پوست است؛
  • کانسیلر؛
  • این ماده هم درواقع همان کرم‌پودر به حالت فشرده و رنگی است که بعد یا قبل از آرایش استفاده می‌شود؛
  • انواع قلم‌مو، پد و اسفنج آرایشی.

چطور یک کرم پودر مناسب انتخاب کنیم؟

برای پوشاندن جوش‌های سرسیاه چه باید کرد؟

برای پوشاندن جوش صورت از نوع سرسیاه باید از پرایمرهای پوستی استفاده کنید. پرایمرها موادی برای زیرسازی پوست برای آرایش هستند و کمک می‌کنند که پوست‌تان برای ادامهٔ آرایش صاف‌تر شود. بهتر است به‌سراغ پرایمرهایی بروید که حاوی موادی مانند ستیل اتیل هگزانوات (cetyl ethylhexanoate) هستند. این ماده نوعی نرم‌کننده است که پوست را لایه برداری می‌کند.

از کرم‌پودرهای سنگینی برای پوشاندن جوش صورت استفاده کنید که جوش‌های سرسیاه را زیر خودشان محو می‌کنند. برای این کار باید به اندازهٔ یک نخود، کرم‌پودر را روی بینی یا هر ناحیه دیگر بمالید و پخش کنید.

از قلم‌موهای آرایشی با موهای پرپشت کمک بگیرید. منظور همان قلم‌موهایی است که موی زیادی در ناحیه سرشان وجود دارد و می‌توانند کرم را در جهت دایره‌ای به‌طور تمام‌وکمال روی پوست پخش کنند. لایه‌های نازکی از کرم را با حرکات دوار قلم‌موی پرپشت، روی پوست بمالید. با این کار، نتیجهٔ خوبی خواهید گرفت.


حتما بخوانید: علت جوش پیشانی و روش‌های درمان خانگی آن

بهترین‌ مدل‌های کرم لایه بردار پوست از نگاه مصرف‌کنندگان کدامند؟

۲. پوشاندن جوش‌های سرسفید با آرایش

پوشاندن جوش صورت - جوش سرسفید

برآمدگی‌های کوچک روی پوست با کلاهک سفیدشان هم از مهمانان ناگوار پوستی هستند که باید از شرشان خلاص شد. اما قبل از هر چیز، یادتان باشد که ترکاندن جوش های سرسفید شاید خوشایند باشد اما کار بسیار بدی است و باعث پخش چرک به نقاط مختلف پوست می‌شود. بگذارید به‌سراغ روش‌های پوشاندن جوش صورت از نوع سرسفید برویم:

برای پوشاندن جوش‌های سرسفیدچه باید کرد؟

برای پوشاندن جوش‌های سرسفید به‌دنبال محلول‌های زیرسازی یا فوندیشن‌هایی باشید که پوشش‌دهی زیادی دارند. مواد زیرسازی آرایشی حاوی ۲ درصد سالیسیلیک اسید برای این کار مناسب هستند. بعضی از فوندیشن‌ها به‌جای آب در ساختارشان از آلوئه ورا استفاده می‌کنند و همین باعث می‌شود تا میکرب‌های پوستی را به خود جلب کنند.

از زیرسازهایی برای آرایش و پوشاندن جوش صورت کمک بگیرید که ضدباکتری و تسکین‌دهندهٔ پوست هستند. ساختار این مواد باید طوری در نظر گرفته شود که امکان تنفس پوست از زیر آنها وجود داشته باشد و سبب بهبود وضعیت پوست و ازبین‌رفتن جوش‌های سرسفید هم بشود.

برای اینکه فوندیشن‌ها را روی پوست بزنید، لازم است دست‌ها را خوب شسته باشید. سپس به‌کمک دست‌ها، ماده را روی سطح پوست پخش کنید تا از قرمزی آن کم کند. بعد، در هر بخش که نیاز بود، مقدار بیشتری فوندیشن بمالید.

۳. ناپدید‌کردن ظاهری جوش‌های زیرپوستی

پوشاندن جوش صورت - جوش‌های زیرپوستی

جوش های زیر پوستی برآمدگی‌های قرمز و ملتهبی روی صورت ایجاد می‌کنند که اصلا خوشایند نیست. اما برای آرایش صورت جوش دار این مدلی چه باید کرد؟

برای پوشاندن جوش‌های زیرپوستی چه باید کرد؟

ابتدا باید با لایه‌برداری، پوست را آماده کنید. لایه‌برداری باعث ازبین‌رفتن سلول‌های مرده سطح پوست می‌شود. استفاده از مرطوب کننده پوست مناسب هم می‌تواند بافت پوست را نرم‌تر کند و زیرسازی آن برای آرایش را هم فراهم کند. برای پوشاندن جوش با کرم پودر و مواد زیرسازی آرایش، مواد مذکور را در قالب لایه‌هایی نازک روی پوست بمالید. حواس‌تان باشد که تُن رنگی پنهان که به کار می‌برید، رگه‌هایی ملایم از سبز باشد.

اگر جوش زیرپوستی‌تان دارای رگه‌ای از رنگ بنفش است، برای پوشاندن آن از کانسیلرهایی با تُن رنگی زرد کمک بگیرید. اگر می‌خواهید صورت دارای جوش‌های زیرپوستی شما با مواد آرایشی‌ای مانند کانسیلرها و کرم‌پودرها بهتر پوشانده شود، از پدها و اسفنج‌های آرایشی استفاده کنید.

کانسیلر چیست و چه تفاوتی با لوازم آرایشی ظاهرا مشابه دارد؟

زمانی که از فوندیشن و کانسیلرها به‌کمک پدها و اسفنج‌های آرایشی استفاده می‌کنید، باید ۵ دقیقه صبر کنید تا مواد به‌خوبی روی پوست‌تان بخوابند. بعد هم روی آن پودر مناسب بزنید تا پوست‌تان صاف‌تر به نظر بیاید.

البته در استفاده از پودر زیاده‌روی نکنید. فقط بخش‌هایی را که به نظرتان لازم است، با پودر پوشش بدهید. زیاده‌روی در استفاده از پودر باعث می‌شود پوست شما ظاهر نامناسبی پیدا کند. برای پوشاندن پوست با پودر هم از اسفنج یا پد آرایشی مرطوب کمک بگیرید.

۴. ناپدیدکردن جوش‌های قرمز و برآمده کوچک

کورک‌ها یا جوش‌های کوچک قرمز و برآمدهٔ روی پوست را هم می‌توان با آرایش ناپدید کرد. پوشاندن جوش صورت با این شکل‌وشمایل، به دقت بیشتری نیاز دارد. ببینید:

برای پوشاندن جوش‌های قرمز و برآمده کوچک چه باید کرد؟

برای پوشاندن جوش صورت قرمز، کوچک و برآمده باید از قلم‌موهای آرایشی مسطح و کوچک استفاده کنید. طیف رنگی کرم‌پودر و مواد پوشاننده‌ای هم که به کار می‌گیرید باید با رنگ پوست و جوش‌ها هماهنگ باشد. از فوندیشن‌های مناسب استفاده کنید و آنها را با اسفنج یا پد آرایشی روی پوست پخش کنید.


حتما بخوانید: درمان جوش صورت با گلاب؛ ۱۱ روش فوق‌العاده برای درمان جوش

انواع کانسیلر؛ کانسیلر مایع بهتر است یا استیکی؟ کانسیلرهای رنگی چطورند؟

۵. رفع هایپرپیگمنتیشن یا لکه‌های پوستی

پوشاندن جوش صورت - لکه های پوستی

هایپرپیگمنتیشن‌ها یا لکه‌های پوستی و جای جوش‌هایی که بهبود پیدا کرده‌اند هم قابلیت پوشانده‌شدن دارند. فقط باید روش استفاده از کرم‌پودر مناسب پوست‌تان را بدانید و از زیرسازی‌های درست استفاده کنید. چطور؟

برای پوشاندن لکه‌های پوستی چه باید کرد؟

برای پوشاندن جای جوش و لک‌ صورت، باید در ابتدا از پرایمری مات استفاده کرد. این کار باعث می‌شود پوست صورت جلوه‌ای صاف پیدا کند. سپس به‌سراغ فوندیشنی با پوشش‌دهی بالا بروید. مقدار لازم و مناسب را در دست بگیرید و برای پوشاندن صورت، فوندیشن را از کف دست‌تان بردارید تا کنترل میزان مادهٔ مصرفی از دست‌تان خارج نشود.

با قلم‌مویی متوسط، نقاط رنگی روی پوست را لکه‌گیری کنید. از کشیدن قلم‌مو به‌طور دایره‌وار یا پخش ماده‌ روی آن بر سطح پوست خودداری کنید. حرکت قلم‌مو روی پوست باید دقیقا شبیه لکه‌گیری‌کردن باشد؛ در این صورت، نفوذ هوا در مادهٔ آرایشی بهتر صورت می‌گیرد و پوشش‌دهی آن هم زیباتر و طبیعی‌تر خواهد بود.


حتما بخوانید: ۹ روش برای از بین بردن لکه های قهوه ای پوست و بررسی علت بروز آنها

۶. پوشاندن جای جوش و زخم

پوشاندن جوش صورت - جای جوش و زخم

جای جوش‌ ها و جای زخم ها گاهی روی پوست می‌ماند و به شکل سوراخ‌ها و گودی‌هایی خودش را نشان می‌دهد. ناهمواری‌های پوستی این‌چنینی را هم می‌توان با آرایش پوشاند.

برای پوشاندن جای جوش و زخم چه باید کرد؟

ابتدا پوست‌تان را تمیز بشویید. یادتان باشد که هیچ مرطوب‌کننده یا محصول مرتبط با پوست دیگری روی سطح آن نباشد. پوست شسته و تمیز مراحل بعدی کار را موفقیت‌آمیزتر و بهتر خواهد کرد. با پرایمر، پوست را صاف و آمادهٔ آرایش کنید. برای یکدست‌تر شدن پوست هم می‌توانید پودر فوندیشن به آن بزنید.


حتما بخوانید: ۱۶ اشتباه رایج هنگام شستن صورت که باعث بروز جوش و آکنه می‌شود

برای پُرکردن جای گودی‌های ناشی از زخم و جوش روی پوست می‌توانید از فیلِرهای رفع چروک هم کمک بگیرید. فیلرهای موضعی از جنس سیلیکون پزشکی هستند و در ظاهر، بافت‌شان شبیه عسل است. فیلرها را به‌کمک متخصص، ازطریق سرنگ وارد پوست خود کنید. با پد آرایشی مواد لازم برای پوشاندن جوش‌ها را روی سطح پوست پخش کنید تا حالت صاف و یکدستی به دست بیاید و بعد ۲۰ تا ۴۰ ثانیه صبر کنید.

در گام بعدی، پوست را با کرم‌پودر با فوندیشن قوی بپوشانید. اگر پوست تان چرب است، از پودرها استفاده کنید و اگر پوست‌تان خشک است از کرم‌پودر اسپری استفاده کنید. انتخاب کرم پودر مناسب پوست چرب و جوش دار باعث می‌شود که به‌راحتی پوست‌تان را صاف و زیبا نشان بدهید.

استفاده از مواد مختلف مانند کانسیلر و کرم پودر برای صورت جوش دار می‌تواند راهی برای پنهان‌کردن مشکلات پوستی باشد. اگر نمی‌توانید پوست را از اساس درمان کنید و آن را بدون خط، جای جوش و خود جوش‌ها کنید، نگران نباشید؛ فنون آرایشی به شما کمک خواهند کرد که هر عیب و نقصی را کم کنید و پوشش بدهید. به‌نظر شما، ترفندهای آرایشی می‌توانند شما را زیباتر کنند؟ تجربه‌ای در این زمینه دارید که با ما در میان بگذارید؟


در ادامه بخوانید: درمان سریع جوش صورت با ۸ روش خانگی مؤثر
اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.
منبع womenshealthmag
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.