اهمیت طراحی گرافیک خوب و هدفمند در ساخت برندی موفق

8

حتما بسیاری از برندهای موفق را زمینه‌های گوناگونی همچون صنایع مواد غذایی ، صنایع الکترونیکی ، پوشاک ، صنایع خودرو سازی و … میشناسید.

این برندها همگی یک ویژگی‌ منحصر بفرد دارند : خوب تبلیغ میکنند و ساختار و هویت بصری شناخته شده‌ای دارند که این ویژگی‌ در سیاست بازاریابی و تبلیغاتی این شرکت‌ها تعریف شده و به آن پایبند هستند.

برای مثال شرکت Huawei (هواوی) یک برند نسبتا جدید در صنایع الکترونیکی محسوب میگردد که با وجود رقبایی همچون apple و Samsung در زمینه تولید طراحی گوشی و تبلت و … با ساختاری تعریف شده پا به عرصه گذاشت و توانست سهم خوبی از این بازار را به خود اختصاص داده و راه را برای برندهایی مانند Xiamoi (شیائومی) باز کند.

رونیکس

هواوی در اصل تولیدکننده بزرگ و گمنام (برای عموم) تجهیزات مخابراتی بود که در تولید محصولات جدیدش (گوشی و …) همان ساختار قبلی را در فرم ارائه محصول و تبلیغاتش ادامه داد.

پس برای شروع ساخت یک برند موفق میبایست یک ساختار تبلیغاتی و رویکرد منحصربفرد برای ارائه آن به مخاطب خود داشته باشیم.

این ساختار در کل یک هویت بصری است که شامل المانهای مهمی همچون طراحی لوگو ، ساختار رنگی برند ، ساختار طراحی‌هایی همچون طراحی اوراق یا ست اداری (کارت ویزیت ، سربرگ ، پاکت ، پرچم و … )، طراحی کاتالوگ و بروشور ، وب سایت و … تشکیل شده است.

شاید نام ثبت شده ای که میخواهید با آن شروع به برند سازی کنید طولانی باشد، باید توجه داشت که نام طولانی در طراحی لوگو از احتمال ماندگار شدن آن در ذهن میکاهد، به همین نسبت در طرح‌های بعدی میبایست پایدار به ساختار اولیه آن باشید، سهل انگاری در طراحی لوگو می‌تواند مشکلات زیادی در گام‌های بعدی تبلیغات ایجاد کند.

برای مثال برند برند کو وی (coway) که در گام اول لوگو تایپوگرافی ساده‌ای طراحی کرد و پس از حدود 13 سال مجبور به تعویض لوگو و به طبع مجبور به تغییر کل ساختار هویت بصری خود شد. این تغییر در جهت رفع ایراد طراحی در گام اول بود و ضرر بسیاری در جایگاه برندی این مجموعه داشت.

 

در کنار لوگو به عنوان المان پایه ، رنگ سازمانی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. شرکت اپل با انتخاب هوشمندانه رنگ‌های سیاه و سفید به عنوان رنگ سازمانی در عین حال سادگی تمایز خود را برجسته تر کرد. برای مثال این شرکت اولین تولید کننده هدفون با رنگ سفید بود که تا اکنون نیز عام مردم در ابتدا هر هدفون سفیدی را با نام اپل میشناسند.

لوگو و ساختار رنگی سازمانی نقش راهنما را برای طراحی و تولید کلیه المانهای بصری مانند بسته بندی ، کاتالوگ ، وب سایت و … در یک برند ایفا میکنند. فراموش نکنیم همه این موارد در جهت ایجاد تصویری مشترک و ماندگار از برند بوده تا هر شخصی قدرت تشخیص برند شما را از سایر رقبا و محصولات مشابه داشته باشد.

 

تیم هنری استدیو خانه عکس و طرح با در اختیار داشتن سالها تجربه و دانش کافی با نگاهی مدرن به صنعت تبلیغات سعی در ارتقاء تصویر بصری بهتری از برندها دارد.

ما ادعا نمیکنیم که بهترین هستیم ولی در جهت پیشبرد و موفقیت ، و شکوفایی کسب و کارها تمامی تلاشمان را بکار بستیم و آماده‌ایم درزمینه تبلیغات و نه بنام مشاور بلکه به عنوان یک دوست همراه شما باشیم.

 

وب سایت : استدیو خانه عکس و طرح

 

پانوشت:

طراحی لوگو اختصاصی چیست و اهمیت آن در ساخت برندی موفق!

تفاوت کاتالوگ و بروشور چیست و چرا طراحی کاتالوگ در حد استاندارهای بین‌المللی اهمیت دارد

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چیست و اهمیت آن در ساخت برندی موفق!

 

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 8 دیدگاه)
  1. آتنا رضانیا می‌گوید

    ممنون از مقاله ی خوبتون.
    بنده هم در پروسه تاسیس شرکتمون در این زمینه سهل انگاری کردم و در طول زمان مجبور شدیم چندبرابر برای این مساله هزینه کنیم.

  2. نگين می‌گوید

    واقعاً مقاله حرفه اي بود. ممنون از راهنمايي ارزشمند شما

  3. مریم امینیان می‌گوید

    عالی و مفید بود