اتاقک، چرا در تعطیلات خرداد ماه نباید به مسافرت برویم

0

آخرین اسفند قرن مثل همیشه دلچسب نبود و سردی زمستان را برای همیشه در ذهن‌ها ماندگار کرد. با شیوع ویروس کرونا و همه‌گیر شدن آن از هر ۵ کسب‌وکار ، چهار کسب‌وکار با بحران روبه‌رو شده‌است.

میزبان‌های اتاقک از جمله افرادی‌اند که در این روزها درآمد کمتری از سال‌های گذشته خود دارند. مسافرهای کمتری دارند و خانه‌هایشان خالی مانده است. تعدادی از این میزبان‌ها درآمد اصلی خود را از طریق اجاره اقامتگاه کسب می‌کردند و در این روزها با مشکلات جدی روبه‌رو شده‌اند. اتاقک بنابر مسئولیت اجتماعی خویش تصمیم گرفت در این روزها و با پیش‌بینی افزایش رزروها مراقب میزبان‌های خود باشد. در راستای این تصمیم اتاقک در نظر دارد دو هفته اول خرداد ماه از سهم خود در رزروهای جدید چشم‌پوشی کرده و تمام مبلغ واریزی مهمان‌ها را برای میزبان واریز کند تا بتواند اندکی از خسارت‌های ماه‌های اخیر را جبران کند. این شرکت و تمام کارکنان آن معتقدند میزبان‌ها بزرگ‌ترین سرمایه‌های اتاقک هستند و رضایت آن‌ها در نهایت به شکوفایی این کسب‌وکار منجر خواهد شد.

تعطیلات خرداد ماه در سه مقطع و به مدت ده روز بسیار وسوسه کننده به نظر می‌رسد ولی در واقع هنوز هم برای با خیال آسوده سفر کردن زود است. ۵ دلیل اصلی برای پرهیز از سفر در خرداد ماه را در ادامه این مطلب مرور می‌کنیم.

رونیکس

۱-بیماری کرونا هنوز خاموش نشده و با همان شدت و سرعت، افراد زیادی را درگیر خود می‌کند. باز شدن ادارت و شروع به فعالیت کسب‌وکارها به معنای تمام شدن کرونا نیست. بنابراین رعایت نکات بهداشتی و انجام اقدامات پیشگیرانه در تمام فعالیت‌های روزانه همچنان لازم و ضروری است.

 

۲-این اپیدمی هنوز به وضعیت پایداری نرسیده و وضعیت شهرهایی که در تقسیم‌بندی سفید و زرد قرار دارند می‌توانند در طی چند روز در دسته‌بندی قرمز قرار گیرند. تعدادی از شهرهای کشور که در وضعیت پایدار و خوبی قرار داشتند با عدم رعایت مردم در مدت زمان کوتاهی در وضعیت بحرانی قرار گرفتند و تعداد مبتلایان آن‌ها به صورت صعودی افزایش یافت.با توجه به حجم بالای درخواست اجاره ویلا در شمال این نگرانی مضاعف شده است. لازم به توضیح است شهرهایی در وضعیت سفید قرار دارند که در دو هفته گذشته به طور متوسط در هر روز کمتر از ۱ بستری داشته باشند.

 

۳-احتمالا شما هم در وسایل حمل‌ونقل عمومی یا در اطراف خود افرادی را دیده‌اید که ماسک نمی‌زنند، دستکش ندارند و بدون اینکه جلوی دهان خود را بگیرند سرفه می‌کنند. اگر ما تمام نکات بهداشتی را مو به مو رعایت کنیم تا زمانی که افراد اطراف ما هم به همین اندازه رعایت نکنند نمی‌توانیم کاملا از این ویروس در امان باشیم. در هنگام سفر با افراد ناشناس زیادی مواجه می‌شوید و پیش‌بینی رفتار ‌آن‌ها امکان‌پذیر نیست.

 

۴-در مقایسه با روزهای اول در وضعیت بهتری از لحاظ تشخیص و درمان قرار داریم ولی حقیقت این است که هنوز تعداد زیادی از بیمارها شناسایی نمی‌شوند و با علائم خفیف و بدون اطلاع از اینکه ناقل بیماری‌اند در جامعه حضور پیدا می‌کنند. هنوز درمان قطعی و واکسنی برای این بیماری پیدا نشده و بهترین درمان برای این بیماری پیشگیری از آن است.

 

۵-در خرداد ماه تعطیلات زیادی پیش رو داریم و به احتمال زیاد افراد زیادی به فکر سفر و یا اجاره ویلا در شمال یا اقامتگاه و بوم‌گردی افتاده‌اند. با افزایش سفر تراکم جمعیت در شهرهای مقصد افزایش خواهد یافت و خطر ابتلا به بیماری کرونا هم در این شهرها بیشتر می‌شود.

 

در این روزها و با شرایط موجود باید تلاش کنیم بیشتر از قبل مراقب هم باشیم. ما در قبال خودمان، خانواده‌مان و افراد جامعه

مسئولیم. این مسئولیت اجتماعی از ماسک زدن در فضاهای عمومی تا کمک‌های مالی به افراد بی‌بضاعت و کسانی که شغلشان را در این روزها از دست داده‌اند را شامل می‌شود.

 

در آخر

یادمان باشد که این اپیدمی شاید به کنترل نزدیک شده باشد اما مانند آتش زیرخاکستر است پس تا جایی که میتوانیم از سفر غیرضروری پرهیز کنیم و مراقب هم باشیم.

 

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.