بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹؛ ۱۰ انیمیشن سینمایی فوق‌العاده برای آخر هفته

10

هیچ‌کس برای دیدن انیمیشن پیر نیست. اصلا این فکر که انیمیشن‌ها متعلق به دنیای کودکان است، اشتباه‌ترین فکر ممکن است. پس یادتان نرود که انیمیشن سن‌وسال نمی‌شناسد و حتی بسیاری از مواردی که در این سبک سینمایی ساخته می‌شوند، فقط و فقط متعلق به بزرگ‌سالان هستند. اگر انیمیشن‌های چند سال اخیر را مرور کنیم، به سال ۲۰۱۹ که می‌رسیم باید توقفی اساسی کنیم. چرا؟ چون انیمیشن‌های فوق‌العاده‌ای در این سال روانه پردهٔ نقره‌ای شدند. در این مقاله از بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹ می‌خوانید: ۱۰ انیمیشن فوق‌العاده‌ای که جذابیت و محتوا را در کنار هم حفظ کرده‌اند.

۱. داستان اسباب‌بازی ۴ (TOY STORY 4)

داستان اسباب‌بازی ۴ از آن انیمیشن‌های مفرح، زیبا و خوش‌ساختی است که این بار هم ماجرایی جالب و پرکشش را برای مخاطب تعریف می‌کند. در قسمت چهارم از این مجموعه انیمیشن شاهد ماجراجویی‌های وودی (با صداپیشگی عالی تام هنکس) و دوستانش هستیم.

رونیکس

داستان اسباب‌بازی ۴ - یکی از بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹

این‌ بار، اسباب‌بازی‌ها با دوست تازه‌ای آشنا می‌شوند که دچار بحران هویت شده است. این دوست تازه، چنگالی قاشقی یا شاید هم قاشقی چنگالی است. در تصویر بالا خودتان می‌توانید فورکی یا همین شخصیت جدید داستان اسباب‌بازی ۴ را ببینید.

حالا این شخصیت تازه نمی‌داند که آیا خود را اسباب‌بازی بداند؟ زباله‌ای که دیر یا زود باید روانهٔ سطل دورریختنی‌ها شود یا چیز دیگری؟ در طول داستان، اسباب‌بازی‌ها به فورکی یا همان چنگل قاشق‌نما (شاید هم قاشق چنگال‌نما) کمک می‌کنند که یاد بگیرد چطور یک اسباب‌بازی در دنیای رنگی وسایل بازی باشد.

از دیگر صداپیشگان این فیلم که یکی از بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹ است باید به تیم آلن (Tim Allen)، آنی پاتز (Annie Potts) و کیگان مایکل‌کی (Keegan-Michael Key) اشاره کرد. کارگردان آن هم که جاش کولی (Josh Cooley) است. این انیمیشن هم در فهرست بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹ قرار دارد و هم در بیشتر فهرست‌های بهترین فیلم های ۲۰۱۹ جای می‌گیرد: یعنی در مقایسه با فیلم‌های واقعی هم معمولا برتری خود را حفظ می‌کند.

۲. چطور اژدهای خود را تربیت کنید: دنیای پنهان

(HOW TO TRAIN YOUR DRAGON: THE HIDDEN WORLD)

چطور اژدهای خود را تربیت کنید: دنیای پنهان - یکی از بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹

دوستداران انیمیشن با سه‌ نمایش تراژدی «چطور اژدهای خود را تربیت کنید» بیگانه نیستند. در قسمت سوم این مجموعه، دنیای پنهان، هم هیکاپ یا همان مربی اژدها که شخصیت اصلی انیمیشن است، تلاش می‌کند تا شهری صلح‌آمیز و آرام برای بی‌دندان (رفیق اژدهایش) و هم‌تایان او بسازد. اما ساخت چنین شهری با چالش‌ها و ماجراهایی همراه است که داستان مهیجی را برای این قسمت از انیمیشن رقم می‌زنند.

چطور اژدهای خود را تربیت کنید ازنظر ساخت و کیفیت تصویر بسیار جذاب است و در این قسمت احساساتتان را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. صداپیشگان این اثر هم کِیت بلانشت (Cate Blanchett)، آمریکای فررا (America Ferrera)، جِی باروشل ( Jay Baruchel) و کیت هرینگتون (Kit Harington) هستند. این انیمیشن را دین دبلویس (Dean DeBlois) کارگردانی کرده است.

۳. بدنم را گم کردم (I LOST MY BODY)

بدنم را گم کردم - یکی از بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹

بدنم را گم کردم هم یکی از بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹ است. این انیمیشن متفاوت داستان منحصربه‌فردی دارد: ماجرای دستی که از بدن صاحبش جدا شده و به‌دنبال آن می‌گردد: دستی که در واقع متعلق به پسری جوان با زندگی‌ای پرفرازونشیب است.

بدنم را گم کردم از آن انیمیشن‌هایی است که مفاهیمی عمیق و چندلایه را پیش چشم مخاطب قرار می‌دهند. شیوهٔ روایت داستان هم خطی نیست و در میان صحنه‌های مختلف با گذشتهٔ شخصیت اصلی آشنا می‌شویم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شخصیت‌پردازی دست جداشده از بدن پسر جوان بسیار قوی است و می‌توان آن را ازجمله شخصیت‌های مستقلِ قوی انیمیشن‌های چند سال اخیر دانست.

جرمی کلپین (Jérémy Clapin) کارگردان اثر است. این انیمیشن فرانسوی، در سال ۲۰۱۹، نامزد بهترین انیمیشن بود. هرچند که از تصاحب جایزه جا ماند، اما این موضوع واقعا چیزی از ارزش‌هایش کم نمی‌کند.

۴. فیلم لِگو: قسمت دوم (THE LEGO MOVIE 2: THE SECOND PART)

فیلم لِگو: قسمت دوم - یکی از بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹

انیمیشن‌ها متعلق به رده‌بندی سنی خاصی نیستند و برخی از آنها مختص کودکان هستند و برخی برای بزرگ‌سالان ساخته می‌شوند؛ اما لِگو از آن انیمیشن‌هایی است که تمام گروه‌های سنی را درگیر خود می‌کند. در هر سن‌وسالی که باشید از ماجراهای شهر لِگوها و خطرهایی که آرامش شهروندان آن را تهدید می‌کند، به‌شدت لذت خواهید برد.

مایک میچل (Mike Mitchell) کارگردانی این اثر را بر‌ عهده داشته است و کریس پرت (Chris Pratt)، الیزابت بنکس (Elizabeth Banks)، ویل آرنت (Will Arnett) و تیفانی هدیش (Tiffany Haddish) صداپیشگان آن هستند.

۵. حلقه گم‌شده (MISSING LINK)

بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹

اگر از انیمیشن‌های کمدی استقبال می‌کنید به نظر می‌رسد که از حلقهٔ گمشده هم خوشتان خواهد آمد. حلقه گم‌شده انیمیشنی بامزه و مهیج است. گرفتن جایزه گلدن گلوب، در هفتادوهفتمین مراسم این جشن سالانه، نشان می‌دهد که این انیمیشن علاوه بر داستان جالب، از نظر فنی و بخش‌های دیگر کار هم حرف‌هایی برای گفتن دارد.

داستان از تلاش دانشمندی علاقه‌مند به زندگی هیولاها و اسطوره‌ها می‌گوید که می‌خواهد با اثبات وجود موجودی به‌نام «پاگُنده» خودش را در میان دانشمندان و مردان بزرگ جای بدهد. کریس باتلر کارگردان این اثر به‌خاطر فیلمش نامزد دریافت جایزه اسکار هم شد که البته از دریافت آن بازماند. صداپیشگی شخصیت‌های حلقهٔ گمشده برعهدهٔ هیو جکمن (Hugh Jackman)، زوی سالدانا (Zoe Saldana)، اما تامپسون (Emma Thompson) و زک گالیفیاناکیس (Zach Galifianakis) بوده است.


حتما بخوانید: بهترین سریال های کمدی تاریخ تلویزیون که روحیه‌تان را عوض می‌کنند

۶. زندگی پنهان حیوانات خانگی ۲ (The Secret Life of Pets 2)

زندگی پنهان حیوانات خانگی ۲ - یکی از بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹

اگر «زندگی پنهان حیوانات خانگی ۱» را دیده باشید، حتما می‌دانید که داستان درباره حیوان‌های خانگی‌ای است که در دنیایی موازی در کنار زندگی با صاحبانشان به کشف دنیایی مستقل‌تر برای خود مشغول هستند. در قسمت دوم از این انیمیشن هم ماجراجویی‌هایی برای این حیوان‌ها پیش می‌آید. در غیاب صاحب‌خانه، حیوان‌های داستانِ زندگیِ پنهان به‌دنبال کشف استقلال خود هستند.

کریس رناد (Chris Renaud) یکی از بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹ را در این اثر کارگردانی کرده است. از صداپیشگان انیمیشن می‌توان به پاتون آزولت (Patton Oswalt)، تیفانی هدیش (Tiffany Haddish) و کوین هارت (Kevin Hart) اشاره کرد.

۷. شیرشاه (The Lion King)

شیرشاه - یکی از بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹

انیمیشن شیرشاه عشق بسیاری از کودکان دهه‌شصتی‌ و هفتادی بود. حالا با رنگ‌ورویی تازه و کیفیتی بسیار بهتر از گذشته‌ها دوباره به قاب سینما بازگشته است. داستان تغییری نکرده و قصه همان قصه بزرگ‌شدن سیمبا و زندگی‌اش است؛ اما کیفیتش از زمین تا آسمان با نسخه اولش فرق دارد.

شیرشاه جدید به سبک لایو اکشن (live action) و با کارگردانی جان فاروو (Jon Favreau) روی پرده رفته است. موسیقی هنرمندانه هانس زیمرِ معروف برای این فیلم در کنار صداپیشگی دونالد گلاور (Donald Glover)، بیانسه (Beyonce)، ست روگن (Seth Rogen) و… از نقاط قوت این انیمیشن خاطره‌انگیز به ‌شمار می‌رود.

۸. فیلم پرنده‌های عصبانی ۲ (The Angry Birds Movie 2)

فیلم پرنده‌های عصبانی ۲ - یکی از بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹

پرنده‌های قرمز عصبانی، خوک‌های سبز و دارودسته‌هایشان بار دیگر راهی جنگی می‌شوند که البته این بار هر دو در یک سمت دعوا قرار دارند. دعوا با دشمنی مشترک، ماجراهای تازه‌ای را برای این دوستان عصبانی ایجاد می‌کند. اگر از قسمت اول این انیمیشن راضی‌ باشید، احتمالا از این قسمت جدید هم خوشتان خواهد آمد. توروپ ون اورمان (Thurop Van Orman) کارگردان فیلم پرنده‌های عصبانی ۲ است و جیسون سودیکیس (Jason Sudeikis)، جش گد (Josh Gad)، لزلی جونز (Leslie Jones) و… صداپیشگان این انیمیشن بامزه هستند.

۹. جاسوسان نامحسوس ۲ (Spies in Disguise)

جاسوسان نامحسوس ۲ - یکی از بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹

لَنس استرلینگ بهترین مأمور مخفی دنیاست؛ اما تا زمانی که آزمایش‌های دوستش یعنی والتر بِکِت اشتباه پیش می‌رود و مأمور مخفی درجه‌یک به کبوتری تبدیل می‌شود. حالا در چنین وضعیتی، این دو دوست باید دست‌به‌دست هم بدهند تا همچنان مشکلات را حل و امنیت را در داستان برقرار کنند.

ترکیب صداپیشگان این اثر یعنی ویل اسمیث (Will Smith) و تام هالند (Tom Holland) در جاسوسان نامحسوس ۲ بسیار جذاب و بامزه از کار درآمده است. به‌ نظر می‌رسد که باید این انیمیشن و هنرنمایی این دو هنرپیشه معروف را ببینیم و بشنویم، البته اگر به زبان انگلیسی مسلط باشیم.

اگر زبانتان خوب نیست، آستین‌ها را بالا بزنید و سعی کنید که یادگیری انگلیسی بدون کلاس یا با مراجعه به کلاس (هرطور که راحت‌تر هستید) را در برنامه‌تان بگنجانید. لذت دیدن بهترین فیلم های دنیا به زبان اصلی بسیار بیشتر است.


حتما بخوانید: بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی؛ ۱۳ سریال جذاب و دیدنی

۱۰. یخ‌زده ۲ (Frozen 2)

یخ‌زده ۲ - یکی از بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹

ملکه اِلسا و شاهز‌اده آنا با دوستانشان، اولاف و کریستوف، بازگشته‌اند. در این قسمت هم نیروهای جادویی، طلسم، تلاش برای نجات شهر و ماجراهای پرهیجانی در میان است که طرف‌داران یخ‌زده ۱ را قطعا راضی نگه می‌دارد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید انیمیشن یخ‌زده ۲، در میان پرفروش‌ترین فیلم های ۲۰۱۹، به جایگاه سوم رسید. این انیمیشن در زمینه‌های مختلف نامزدی جایزه اسکار را هم به‌ دست آورد که البته موفق به کسب هیچ‌یک نشد. کریس باک (Chris Buck) کارگردان این اثر است و جاش گد (Josh Gad)، کریستن بل (Kristen Bell)، ایدینا منزل (Idina Menzel) و جاناتان گروف (Jonathan Groff) هم صداپیشگی این اثر را بر عهده داشته‌اند.

در آخر

شما کدام‌یک از این آثار را تماشا کرده‌اید؟ به‌‌نظرتان جای چه انیمیشن‌های دیگری در فهرستمان خالی است؟ اگر به‌نظرتان انیمیشنی از قلم افتاده است، حتما درباره آن برایمان بنویسید.


در ادامه بخوانید: ۱۵ فیلم الهام‌بخش که تمام اعضای خانواده از آن لذت می‌برند
هشدار! محتوای این صفحه در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران نوشته شده ‌است. سپاسگزار خواهیم بود اگر مغایرت احتمالی محتوا با قوانین و یا مشکلات دیگر در صحت و دقت محتوا را به ما گزارش کنید تا فورا اصلاح شود. اطلاعات بیشتر
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع seventeen editorial.rottentomatoes
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 10 دیدگاه)
  1. فاطمه می‌گوید

    ممنون از سایت خوبتون
    فقط یه اشکالی وجود داشت عکسی که برای حلقه گمشده گزاشتید مربوط به کارتون زندگی پنهان حیوانات خانگی هست.

    1. نیلوفر شهدوست می‌گوید

      ممنون دوست خوب. اصلاح شد

  2. ابوالفضل می‌گوید

    من جاسوسان نا محسوس رو پیشنهاد میدم

    1. نیلوفر شهدوست می‌گوید

      ممنون از همراهیتون

  3. امیرمحمد می‌گوید

    لطفا به ما بگید انیمیشن های سانسور شده که بتونم در کنار فرزندم با خیال راحت ببین که محتوا های نامناسب را حذف کرده ان رو از کجا دانلود کنم؟خیلی میترسم که یه وقت انیمیشن دارای محتوای سنی مثبت ۱۸ باشه

    1. نیلوفر شهدوست می‌گوید

      سایت‌ها و پلت‌فرم‌های زیادی فیلم‌ها و انیمیشن‌ها رو با سانسور ارائه می‌کنند. موقع دانلود‌کردن و جست‌وجو در گوگل می‌تونید دو عبارت با دوبله و با سانسور را تایپ کنید تا نتایجی این‌چنینی بهتون بده. پلت‌فرم‌های داخلی ایرانی که مخصوص نمایش فیلم هستن هم فیلم‌ها و انیمیشن‌ها رو سانسور میکنن