چه سنی مناسب ارتودنسی است؟

0

آیا تا به حال در مورد ارتودنسی برای فرزند خود اندیشیده اید؟ مراجعه در زمان کودکی به متخصص ارتودنسی از بروز مشکلات در آینده پیشگیری کرده و مانع از عمل جراحی در سال های آتی زندگی می شود.

بسیاری از والدین معتقدند که برای ارتودنسی صبر کنند تا تمام دندان های اصلی جایگزین دندان شیری کودک شود.

موارد بسیاری برای مشکلات فک و دندانی وجود دارد که از طریق انجام ارتودنسی در اوایل کودکی قابل اصلاح است.

رونیکس

ارتودنسی کودکان چیست؟

ارتودنسی نوعی از درمان دندانپزشکی است که هرگونه مشکلات مربوط به موقعیت فک و دندان را اصلاح می کند. هدف از تمام درمان های ارتودنسی صاف کردن دندان های شما به گونه ای است که مجموعه های فوقانی و تحتانی دندان ها در یک تراز کامل قرار بگیرند.

همانطور که از این نام پیداست ، ارتودنسی کودکان برای درمان صحیح و ارزیابی دندان ها برای کودکان خردسال اختصاص یافته است. تفاوت اصلی بین ارتودنسی کودکان با نسخه بزرگسالان این است که پروتکل های درمانی پیشگیرانه تر هستند. علاوه بر اهداف معمول ارتودنسی ، یک دندانپزشک کودکان عادتهای بد من جمله مکیدن انگشت و مشکلات اولیه که می تواند باعث ایجاد مسائل مربوط به تراز دندان ها در آینده شود شناسایی می کند و از بروز مشکلات بعدی جلوگیری می کند.

مزایای درمان زودرس ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی در دوران کودکی مزایای قابل توجهی وجود دارد. دندانها و فک های کودک در حال رشد انعطاف بیشتری داردند ، بر خلاف بزرگسالان که با توجه به ساختار عصبی و عضلانی که توسعه یافته ، باید درد بیشتری را تحمل کنند. البته بزرگترین فایده انجام اقدامات ارتودنسی در دوران کودکی داشتن لبخند زیبا و سالم در بزرگسالی است.

تشخیص زودرس و درمان مشکلات ارتودنسی فرزند شما می تواند به معنای انتخاب یک درمان آسانتر و پیشگیری از جراحی های پیچیده بعدی باشد. از اوایل 6 یا 7 سالگی ، فرزند شما ممکن است ارزیابی شود تا مشخص شود آیا نیازی به بریس وجود دارد یا خیر.

آیا این درست است که بهترین زمان درمان ارتودنسی حدود 12 یا 13 سالگی باشد؟

اگرچه ممکن است درمانهای ارتودنسی برای بیماران در هر سنی تجویز شود ، اما در گذشته اعتقاد بر این بود که برای کودکان خردسال در حدود 10 تا 12 سالگی – قبل از سالهای نوجوانانی – مؤثرترین کارآیی را دارد ، زیرا فک در این مرحله نرم تر می باشد . با این حال ، تحقیقات جدید نشانگر نتایج مثبت برای كودكانی است كه از سن 6 یا 7 سالگی شروع به ارزیابی و پیشگیری می كنند.

کدام مشکلات دندان های کودکان به وسیله ارتودنسی حل می شوند؟

درمان ارتودنسی در کودکان می تواند مشکلات ژنتیکی و مسائل بوجود آمده ناشی از بیماری های دندان را پس از تشخیص و بررسی مداوا کند.

تشخیص مشکلاتی مانند:

  • جلوزدگی فک
  • عقب ماندگی فک
  • اندازه دندان ها
  • دندان های اضافی
  • دندان های ازدست رفته
  • اختلالات فکی دندانی

همچنین عادات نادرست در میان کودکان مانند مکیدن انگشت شست و تنفس دهانی از مشکلاتی هستند که با مداخلات ارتودنسی بر طرف می شوند.

هزینه ارتودنسی کودکان چقدر است؟

هر کودکی با چالش های منحصر به فرد مراقبت های ارتودنسی روبرو است ، بنابراین هزینه ارتودنسی از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. به طور معمول ، هزینه درمان به شدت وضعیت فرزند شما و اینکه چه مدت او نیاز به گذاشتن بریس دارد ، بستگی دارد. ما گزینه های متنوعی برای درمان ارائه می دهیم که به مقرون به صرفه بودن هزینه درمان کمک می کند.

بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان

دکتر محمد ناصری بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان از لحاظ سابقه درمانی چندین سال است مشغول درمان ارتودنسی بیماران بوده و دارای تجربه درمان خوب و موفق صدها بیمار در سطح شهر اصفهان می باشد. دکتر محمد ناصری با بهره گیری از جدیدترین علم و تکنولوژی روز بهترین درمانهای ارتودنسی نظیر ارتودنسی شفاف دندان را انجام می دهد شاهد این مدعا درمان خوب ، موفق و رضایت تمامی بیماران اعم از کودکان و بزرگسالان می باشد.

تماس با مطب دکتر محمد ناصری

آدرس مطب : اصفهان، چهارراه پلیس. توحید جنوبی. نبش کوچه کاویان، مجتمع ژیوار، طبقـــه اول ،واحــــد104

شماره تماس مطب : (45)3131313844 0 09130211313

وب سایت: https://drmohammadnaseri.com

 

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.