چطور یک موکت هتلی بادوام خریداری کنیم؟

2

یکی از چالش برانگیزترین مباحث در دکوراسیون داخلی، انتخاب کفپوش مناسب است. این امر در صنعت هتلداری اهمیت بیشتری پیدا کرده است. کفپوش های هتلی علاوه بر زیبایی و جلوه های ظاهری باید دوام و کیفیت بالاتری داشته باشند. از میان گزینه های موجود، خرید موکت بیش از سایر موارد رواج دارد. بدون تردید موکت محبوب ترین کفپوش هتلی به حساب می آید و دکوراتیوها توجه خاصی به موکت هتلی دارند.

در ورودی هتل از موکت استفاده می شود تا مهمان هایی که برای اولین بار به این مکان وارد می شوند، حس صمیمت و گرمی را تجربه کنند. موکت نرم و انعطاف پذیر است و موقع راه رفتن زیر پا سُر نمی خورد. تنوع طرح، رنگ و بافت موکت ها به قدری زیاد است که هر سلیقه ای را راضی می کند. مجموعه این عوامل در کنار یکدیگر موجب شده تا رغبت هتل داران برای نصب موکت هر روز بیشتر شود.

تغییر دکوراسیون داخلی با موکت هتلی

سبک دکوراسیون داخلی تعیین کننده تم رنگی هتل است. این رنگ در مبلمان، رنگ آمیزی دیوار و کفپوش ها هم دیده می شود. در برخی از هتل های لوکس به سبک فرش قرمز هالیوودی از درب ورودی تا راه پله با موکت قرمز پوشیده شده است.

رونیکس

موکت هتلی در راه پله ها، سالن لابی، اتاق های هتل و سالن غذاخوری هم نصب شده است. شاید بخواهید تک رنگ کار کنید یا از تنوع رنگی بیشتری بهره بگیرید. در این مورد موکت های تایل انتخاب مناسب تری هستند.

خرید موکت تایل هتل برای پوشاندن فضای عمومی و اتاق های یک هتل شیک و متفاوت، پیشنهاد مقرون به صرفه ای است. با انتخاب 2 یا 3 رنگ متضاد و مکمل می توانید فضایی خاص و فوق العاده را با کمترین هزینه طراحی کنید. این موکت ها به صورت قطعات مجزا و در اندازه های یکسان تولید شده اند. با کنار هم قرار دادن قطعات موکت تایل می توان یک فضای بزرگ را نیز به طور کامل، کفپوش کرد.

موکت تایل را اغلب در ادارات و شرکت ها دیده اید. معمولا اتاق مدیریت و کارکنان با این موکت های مربع شکل رنگارنگ، فرش می شود .امکان چیدمان پازلی و ابتکارات خلاقانه در کفپوش نیز یکی از امتیازات آن است. موکت اداری شباهت زیادی به کفپوش هتل ها دارد زیرا در هر دو این اماکن، میزان رفت و آمد بسیار بیشتر از فضای خانه هاست.

موکت هتلی در ابعاد مختلف

یکی از دلایل اصلی برای انتخاب موکت در هتل ها اینست که قدرت مانور زیادی دارد. انعطاف پذیری موکت بسیار زیاد است و قابلیت برش خوری خوبی هم دارد. برای برش موکت از کاتر استفاده می شود که کار با آن بسیار ساده است. نصب موکت سریع و بسیار ساده تر از دیگر کفپوش های رایج است.

دو نوع موکت رول و تایل در بازار موجود است. برای سالن های بزرگ هتل خرید موکت هتلی به شکل رول رایج است. این موکت ها در عرض زیاد و با قابلیت سفارشی هم تولید می شوند. برای زوایا و کنج ها هم امکان برش زدن موکت وجود دارد. موکت ایرانی در عرض 2،3 و 4 متر تولید می شود. انواع موکت خارجی با عرض بیشتر و در حدود 5-6 متر هم به فروش می رسد.

انواع موکت تایل مربع شکل با اندازه های استاندارد تولید می شود ولی تایل های نواری، چند ضلعی، لوزی و مستطیل هم در بازار موجود هستند. این محصولات نیاز به برش کمتری دارند و در نتیجه دور ریز اندکی خواهند داشت. همین ویژگی سبب شده تا خرید موکت تایل برای هتل ها از نظر اقتصادی گزینه مناسب تری باشند. ابعاد استاندارد موکت تایل هتلی اینها هستند:

  • ۴۸*۴۸ سانتیمتر
  • ۵۰*۵۰ سانتیمتر
  • ۶۰*۶۰ سانتیمتر
  • ۹۶*۹۶ سانتیمتر

دوام و طول عمر موکت هتلی

بحث مدیریت هزینه ها در هتلداری یک اصل اجتناب ناپذیر است. خرید موکت با دوام موجب می شود که سال های بیشتری از کفپوش استفده کنید. به طبع هزینه های پرداختی هم در طول زمان، توجیه اقتصادی بیشتری دارند. اما سوال اینجاست که چطور می توان موکت بادوام و دارای طول عمر بالاتر را خریداری کرد؟

به طور معمول موکت های استاندارد و با کیفیت طول عمری بین 10 تا 30 سال دارند. برای اینکه موکت هتلی سال های بیشتری دوام داشته باشد باید روی همه جزئیات دقیق باشید. در نگاه اول این رنگ و نقش موکت است که چشم ها را خیره می کند ولی زیبایی تنها نکته مهم در خرید موکت نیست.

جنس موکت هتلی

موکت های ارزان قیمت و بی کیفیت مناسب مکان های پر رفت و آمد نیستند. موکت با الیاف پلی آمید بهترین نوع کفپوش برای مکان های با تردد بالاتر است. این کفپوش ها دارای الیاف نایلون هستند که در برابر سایش و فشار تحمل زیادی دارند. موکت هتلی نایلونی به ندرت آلودگی را در خود نگه می دارد و در صورت کثیف شدن به راحتی قبال شستشو و نظافت است. برای تمیز کردن موکت های هتل از دستگاه های مخصوص استفاده می شود.

مزایای موکت پلی آمید عبارتند از:

  • مقاوم در برابر پیچ خوردگی و سر خوردگی
  • دارای حالت ارتجاعی و انعطاف پذیری بالا
  • مقاوم در برابر لکه ها و سهولت نظافت
  • دارای رنگ ثابت در برابر اشعه فرابنفش خورشید
  • دارای استانداردهای مجاز و ضد الکتریسیته ساکن
  • بادوام در برابر کوبیدگی و سایش
  • طول عمر بالا و قیمت مقرون به صرفه

فروشگاه گامان تزئین جاوید عرضه کننده انواع موکت هتلی بادوام با سال ها تجربه در کشور است. قیمت های مناسب این فروشگاه به علت حذف واسطه ها و فروش مستقیم به خریداران است. همه محصولات ارائه شده دارای تضمین کیفیت و گارانتی اصالت هستند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. مهران ناظری می‌گوید

    سلام متشکرم از مطلب مفیدتان

  2. رضا ثقفی می‌گوید

    به نظرم برای موکت هتلی طرح های تایل خیلی قشنگتر میشن مخصوصا رنگ های شاد