چطور روتختی مناسبی انتخاب کنیم؟

0

اتاق خواب، از مهم ترین قسمت های هر خانه می باشد که باید علاوه بر داشتن زیبایی، آرامش مثال زدنی ای نیز به همراه داشته باشد. بنابراین باید در دکوراسیون و طراحی اتاق خواب، نهایت دقت را به کار ببریم. از مهم ترین قسمت های اتاق خواب که نقش بسزایی در زیبایی و آرامش آن دارد، روتختی ها می باشد. روتختی در طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارد که بنا به سلیقه ی هر شخص، این طرح و رنگ متفاوت است. ذکر این نکته الزامیست که در هنگام خرید، حتما باید به کیفیت روتختی دقت نماییم و کیفیت را فدای زیبایی نکنیم. حال باهم می خواهیم بدانیم که فاکتور های مهم در خرید یک روتختی زیبا و با کیفیت چیست.

مهم ترین فاکتور ها و ملاک خرید یک روتختی مناسب چیست؟

برای خرید هر کالایی، قبل از انتخاب کالای مذکور باید بدانیم چه ملاک هایی را در نظر بگیریم تا بتوانیم یک خرید مناسب و دلخواه داشته باشیم. روتختی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در زیر، تعدادی از فاکتور های مهم در خرید روتختی را تشریح می نماییم:

1- سایز و اندازه روتختی

ابتدایی ترین ملاک خرید روتختی، اندازه و سایز آن می باشد. برای اینکه سایزی مناسب خریداری نمایید، ابتدا تخت خود را اندازه نمایید و سپس، چه اندازه از روتختی باید پایین بیاید را یادداشت نمایید تا اندازه دقیق برای خرید روتختی را بدست بیاورید.

رونیکس

2- رنگ مناسب روتختی

رنگ روتختی بسیار مهم است. در انتخاب رنگ دو گزینه پیش روی شماست: 1- رنگی برای روتختی تهیه نمایید که مطابق با سایر وسایل موجود در اتاق خواب باشد و با آن ها ست شود. 2- رنگی بگیرید که متمایز با سایر رنگ ها باشد و زمینه ساز تفاوت بین تخت و سایر وسایل شود. در هر دو حالت بالا، انتخاب به عهده شماست. می توانید از رنگ های سرد استفاده نمایید که در این صورت، تک رنگ را به شما پیشنهاد می دهیم. در دنیای کنونی که تولیدات بالا و اجناس در کیفیت و تنوع و رنگ های متفاوت تولید می شود، انتخاب رنگ بسیار سخت می باشد. بنابراین حتما قبل انتخاب باید بدانید که در خرید روتختی می خواهید چه ملاک هایی را مدنظر قرار دهید. برای مثال تخت های مجلل و شیک، روتختی های مجلل و زیبا می خواهد و نباید با رنگ های مختلف و متفاوت، تزئین شود.

3- کیفیت روتختی

حتما در هنگام خرید، از سایز دقیق و کیفیت روتختی، اطمینان حاصل نمایید. یک روتختی مناسب، از جنس نخ یا کتان می باشد که حاوی جنسی لطیف و نرم می باشد. این جنس از روتختی ها، مانع ایجاد حساسیت می شود. همینطور به دلیل اینکه بالش و روتختی ها باید به مرورشسته شوند، باید کیفیت و مرغوبیت مناسبی داشته باشد که در شستشو، مشکلی ایجاد نشود.


مدلی دیگر از روتختی

4- طرح های گوناگون و اسلیمی

اگر از آن دسته از نوعروسان می باشید که می خواهید طرح سنتی برای اتاق خواب خود ایجاد نمایید، توصیه می کنیم که از روتختی هایی با طرح اسلیمی استفاده نمایید. این روتختی ها جلوه ای زیبا به اتاق خوابتان می دهد. همچنین می توانید از کوسن هایی با طرح ترمه دوزی استفاده نمایید تا زیبایی کار، دو چندان شود.

5- نوع پارچه روتختی

در انتخاب نوع پارچه روتختی نیز مواردی حائز اهمیت می باشد. اگر صرفا پارچه را برای دکور و تزئینات تخت خود می خواهید و استفاده ای از آن نمی کنید، می توانید نمونه های مختلفی پیدا کنید و در این مورد، جنس خیلی مدنظر نمی باشد. اگر برای استفاده در نظر دارید، حتما باید جنسی انتخاب نمایید که به اندازه کافی گرما ایجاد نماید. اگر هم فرزند کوچک دارید، حتما باید نوعی از پارچه را انتخاب نمایید که کیفیت خوبی داشته باشد و به دلیل شستشو، فرم و حالت آن از بین نرود. برای روتختی عروس هم از لازم است توجه خاصی نسبت به طرح و رنگ داشته باشید.

6- حساسیت

به دلیل اینکه همه ی ما، بین 6 الی 9 ساعت از زمان روزانه ی خود را درون تخت سپری می نماییم، حتما باید از جنس و مواد به کار رفته درون این روتختی ها، اطلاعات کامل داشته باشیم. بسیاری از افراد به برخی از مواد شیمیایی، حساسیت دارند و در هنگام خرید حتما باید در نظر داشته باشند که این روتختی ها، از این نوع مواد ساخته نشده باشند. درحال حاضر بسیاری از شرکت ها، از مواد ارگانیک در تولید محصولات خود استفاده می نمایند که شامل مواد شیمیایی حساسیت زا نمی باشد.

نوعی روتختی با رنگ روشن و طرح زیبا

انواع روتختی

جنس های مختلفی از روتختی در حال حاضر در کارخانجات، تولید می شود که هر کدام شامل مزایا و معایبی می باشند. در زیر نگاهی به آن ها می اندازیم و مزایای آن را بازگو می نماییم:

– کرک و پر

این نوع از روتختی ها، خاصیت ارتجاعی دارند و هوا را در خود حبس می نمایند و بدین وسیله، دمای بدن شما را گرم نگه می دارند. باید هنگام خرید این نوع از روتختی، به درصد کرک آن توجه نماییم؛ هرچه این درصدا بالاتر باشد، روتختی دارای وزن کمتر، جنس بهتر و گرمایش بیشتری خواهد بود.

مزایای روتختی از جنس کرک و پر:

  • تنظیم دما
  • گرفتن شکل بدن به خود
  • سبک بودن
  • لوکس و شیک بودن
  • الیاف طبیعی
  • دوام بالا

– پشم

این نوع از الیاف، تجدید پذیر می باشد و تولید آن، باعث کمک به طبیعت می شود. مهم ترین خاصیت روتختی از جنس پشم، قابلیت تنفس خوب و تنظیم دمای بدن می باشد.

مزایای روتختی از جنس پشم:

  • تنظیم دما
  • مقاوم در برابر آتش سوزی
  • دفع کننده آب
  • نرم بودن
  • الیاف طبیعی
  • قابلیت تنفس
  • دوام بالا

– مصنوعی

این مدل، هرگز راحتی کرک یا پشم را ندارد اما در مقابل، مزایای ویژه ای دارد. امکان دارد شما به کرک یا پشم حساسیت داشته باشید ولی الیاف مصنوعی حساسیت زا نمی باشند.

مزایای روتختی از جنس الیاف مصنوعی:

  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • نرم و سبک بودن
  • قابلیت شستشو
  • ضد حساسیت و آلرژی

همچنین از دیگر انواع روتختی ها می توان به بامبو، ابریشم و . . . اشاره داشت.

جمع بندی

در بالا، فاکتور های مهم خرید یک روتختی مناسب را ذکر کردیم که برای خرید روتختی عروس، روتختی کودک و سایر روتختی ها می توانید به آن توجه بفرمایید. باید در هنگام خرید به کیفیت، سایز، جنس مواد تولیدی، حساسیت زا بودن، قیمت، طرح و رنگ آن و . . . توجه داشت. سایت Kalachio در زمینه ارائه انواع روتختی های شکیل و زیبا، آماده خدمت رسانی به شما می باشد. شما می توانید با ورد به این لینک و انتخاب محصولتان، از داشتن یک روتختی بسیار زیبا و باکیفیت، بهره مند شوید. سایت Kalachio با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی و ارائه خدمات و پشتیبانی 24 ساعته، اجناسی با قیمت و تخفیف مناسب به شما عرضه می نماید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.