نکاتی که قبل از سفر به قلب آسیای جنوب شرقی باید بدانید

0

مالزی مقصد نهایی برای داشتن خاطراتی فراموش نشدنی مناسب با علایق ویژه هر فرد، کشور مالزی از شبه جزیره مالزی تشکیل شده که از حداکثر 11 ایالت، سه منطقه فدرال و نیز ایالات صباح و ساراواک واقع در بورنئو ساخته شده است. آب و هوای گرمسیری آن باعث شده تا گردشگران ایرانی بیشتر در فصل های خنک و سرد ایران به این کشور سفر کنند. کوالالامپور به عنوان پایتخت مالزی دارای بیشترین مکانهای گردشگری و مرکز خریدهای مدرن میباشد که سفر با تور مالزی زیما سفر را جزو پرطرفدارترین منطقه ها برای گردش تبدیل کرده است.

گذراندن تعطیلات در مالزی

شما به هر دلیلی که برای تعطیلاتتان مالزی را انتخاب کرده باشید به هدفتان میرسید این کشور آنقدر از لحاظ گردشگری قوی است که تمامی سلایق را برای تفریح پوشش میدهد. از برج های آسمان خراش و مرکز خریدهای فوق مدرن تا منطقه های بکر و دست نخورده را در مالزی میبینید. از مقصدهای برتر منطقه رو به سوی دروازه های خورشید، دریا و ماسه است. سواحل ماسه ای خالص و چشم اندازهای زیردریایی شگفت آور و غواصی با اکسیژن جزو تفریحات آبی برای علاقه مندان است. جنگل های بارانی و سرسبز و پارک های ملی این کشور نیز یکی دیگر از تفریحات ماجراجویانه در این کشور است.

رونیکس

مکان های دیدنی و غذاخوری های کوالالامپو

حتما میدانید که یکی از بلندترین سازه های دوقلو و پنجمین آسمان خراش جهان در کوالالامپور است. برج های دوقلو پتروناس که با پلی به یکدیگر وصل شده اند نمادی از دروازه ای رو به آینده است که نماد مالزی هم نامیده میشود. موزه ملی در جالان دامانسارا، محله هندی ها( بریکفیلدز)، معبد سری ماها مریامان، محله چینی ها(خیابان پتالینگ)، باغ های گیاه شناسی، مرکز بازدید رویال سلانگور، مسجد جامک و … جزو جاهای دیدنی مالزی میباشد که با برنامه ریزی درست و دقیق به تمام این مناطق بروید. وقتی صحبت از غذاخوری میشود مالزی به عنوان سفیر تمام غذاهای بین المللی میدرخشد چرا که در همه جای شهر اعم از رستوران ها، مرکز خرید، هتل و گاری های خیابانی و ماشین های اغذیه فروشی انواع و اقسام غذاهای بین الملی که اکثر آنها گوشت های حلال سرو میکنند را دارا میباشد. حتما تلفیقی از غذاهای چینی و هندی را در این کشور تست کنید طعمی بی نظیر از ملت ها را در خود پوشش داده است.

شرایط ورود به مالزی برای ایرانی ها

گردشگران ایرانی باید دارا گذرنامه معتبر یا مدرک سفر با اعتبار حداقل شش ماه بیشتر از مدت سفرشان را داشته باشند. البته هنگام رزرو تور مالزی از زیما سفر حتما تمامی نکات به شما توضیح خواهد داده شد.

نکات مهم ضمن ورود به مالزی

باتوجه به قوانین و دولت هر کشوری باید به عنوان توریست به تمامی آن شرایط پایبند باشیم.

  • در مالزی هنگام ورود به خانه ها یا مکان های مقدس از قبیل مسجد و معبدها باید همیشه کفش های خود را در بیاورید. خانم ها در مساجد باید حتما پوشش کامل داشته باشند برای عکس برداری نیز حتما اجازه بگیرید.
  • هنگام اشاره کردن، بهتر است به جای انگشت سبابه از شست خود استفاده کنید طوری که چهار انگشت دیگرتان زیر آن تا شود.
  • جمعیت بزرگ مسلمانان کشور مشروب یا نوشیدنی های الکی مصرف نمیکنند.
  • وقتی در جشن های عمومی شرکت میکنید به آنها احترام بگذارید.
  • هنگام نشستن روی زمین، آقایان باید چهار زانو بنشینند و خانم ها معمولا پاهای خود را به طرف راست جمع کنند.

چرا مالزی

سخن آخر، چرا مالزی را برای گذراندن تعطیلاتتان انتخاب کنید؟ چند دلیل که میتواند جواب این سوال را بدهد شامل:

1- طیف وسیعی از خوراکی های لذت بخش با قیمت های مناسب

2- قرار گرفتن ساختمان های تاریخی و مدرن که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند

3 – گزینه های بی حد و حصر خرید و عرضه محصولات معاف از گمرک

4- انتخاب های زیاد برای اقامت، از اقامت در خانه تا هتل های پنج ستاره

5- خانه برخی از بهترین مراکز غواصی جهان 6- فرهنگ های آسیایی متعدد و سایر جاذبه ها همگی در یک مکان

منحصر به فرد ترین تفریحات را در این کشور خواهید داشت و بهترین لحظات عمرتان را در کنار عزیزانتان به ثبت خواهید رساند. با قیمتی ارزان و مقرون به صرفه از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.