نکات و مراحل طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای

0

در طراحی سایت فروشگاهی، محدودیت خرید حضوری و صرف زمان برای مشتری سایت از بین می رود. سایت های فروشگاهی همانند یک فروشگاه خدمات ارائه نموده و می توانند خدمات 24 ساعته داشته باشند؛ باید تمام نیازهای مشتری را دیده و به سوالات و ابهامات احتمالی مشتری پاسخ داده و تلاش برای بر آورده سازی انتظارات مشتری صورت گیرد.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی همانند ساخت، افتتاح و راه اندازی شعبه جدید یک فروشگاه می باشد. با راه اندازی سایت فروشگاهی، محدودیت خرید حضوری و صرف زمان برای مشتریان سایت های اینترنتی از بین می رود. در واقع سایت های فروشگاهی می توانند خدمات شبانه روزی و 24 ساعته داشته باشند. با افزایش روز افزون تمایل مشتری ها به خرید آنلاین، سایت های فروشگاهی بستر بسیار مناسبی برای فروش محصولات متنوع و معرفی برند ها هستند. در طراحی این سایت های فروشگاهی اینترنتی باید به تمامی نیازهای خریدار پاسخ داده شود تا حس اعتماد جلب شده و خریدار تبدیل به یک مشتری دائمی شود.

رونیکس

در طراحی سایت فروشگاهی باید تمام نیازهای مشتریان دیده شود و به نوعی طراح سایت خود را جای مشتری تصور نمایند، سوالات و ابهامات احتمالی مشتری حدس زده شود و تلاش حداکثری برای بر آورده سازی انتظارات مشتری صورت گیرد. از مهم ترین و بارزترین ویژگی های یک سایت فروشگاهی این است که با سرعت لود شده و بالا بیاید، اطلاعات کاملی برای هر یک از محصولات داشته باشد. استفاده از سایت ساده و آسان و بدون پیچیدگی باشد، بستر مشاوره و ارسال پیام آنلاین با پشتیبانی سایت برای خریدار فراهم بوده، پیشنهاد های تخفیفی دوره ای و … نیز داشته باشد. برخی از مراحل لازم و امکانات مورد نیاز در سایت فروشگاهی به صورت زیر است:

  • دسته بندی و تفکیک محصولات
  • آپشن سبد خرید
  • لیست علاقه مندی ها
  • اتصال به درگاه بانک
  • قابلیت ثبت نظرات، انتقادات و پیشنهادات
  • قابلیت مقایسه محصولات
  • قابلیت فیلتر کردن محصولات بر اساس ویژگی های مورد نظر خریدار
  • روش های خرید و ارسال
  • انتخاب روش ارسال
  • قابلیت انتخاب روش پرداخت مانند پرداخت در محل و …

فرایند ایجاد وب سایت

ناآگاهی سفارش‌دهندگان وب‌سایت‌ها و کارفرمایان پروژه‌های وبی از مباحث بنیادین مربوط به طراحی و ایجاد وب‌سایت‌ها، روند ایجاد وب‌سایت‌ها را کند و با دشواری‌هایی رو‌به‌رو می‌کند. به همین دلیل، آشنایی سفارش‌دهندگان با فرایند عمومی طراحی وب‌سایت‌ها، برای شتاب بخشیدن به این فرایند نسبتا پیچیده، ضرورت می‌یابد.

متخصصان و توسعه‌دهندگان حرفه‌ای وب، از چند و چون فرایند ایجاد انواع وب‌سایت‌ها به‌خوبی آگاه‌اند؛ اما بسیاری‌ از‌ سفارش‌دهندگان وب‌سایت‌ها، از این فرایند آگاهی چندانی ندارند. آن‌ها تنها می‌کوشند از وب‌سایت‌ها بـرای پیـش بردن اهداف خود استفاده کنند و معمولاً این موضوع را به متخصصان و کارگزاران وب می‌سپارند‌. تجربه‌ نشان می‌دهد که ناآگاهی سفارش‌دهندگان وب‌سایت‌ها و کارفرمایان پروژه‌های وبی از مباحث بنیادین مربوط به طراحی و ایجاد وبـ‌سایت‌ها، رونـد ایجاد وب‌سایت‌ها را کُند و با دشواری‌هایی رو‌به‌رو می‌کند. به همین دلیل‌، آشنایی‌ سفارش‌دهندگان‌ با فرایند عمومی ایجاد وب‌سایت‌ها‌ برای‌ شتاب‌ بخشیدن به این فرایند نسبتاً پیچیده، ضرورت می‌یابد. آشنایی بـا فـرایند ایـجاد وب‌سایت‌ها، راه را برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی بـهتر و سـرمایه‌گذاری سـنجیده‌تر‌ در‌ زمینه فعالیت‌های وبی نیز هموار می‌سازد. تعامل سفارش‌دهندگان وب‌سایت‌ها‌ با‌ توسعه‌دهندگان وب را در فرایند طراحی و ایجاد وب‌سایت‌ها روشن‌تر می‌کند و ایجاد وب‌سایت‌هایی مطلوب‌تر را مـوجب مـی‌شود.

طـراحی و ایجاد هر‌ یک‌ از‌ انواع وب‌سایت‌ها، اقتضائات ویژة خـود را دارد. بـا این حال‌، همة انواع وب‌سایت‌ها بر مبنای قوانین و قواعدی کلی و فراگیر ایجاد می‌شوند.

شما می توانید سفارش طراحی سایت در اصفهان و سفارش طراحی لوگو را به رسانه هنر برتر بسپارید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.