معرفی سریال fringe، ‌یکی از بهترین سریال‌های علمی ـ تخیلی دنیا

19

آیا دنیای موازی، اتفاقات خارق‌العاده علمی و ماجراهای جالب کشف‌نشده برای شما هم چالش‌برانگیز هستند؟ اگر از طرف‌داران سریال‌های علمی ـ تخیلی هستید و به‌دنبال یک سریال ناب می‌گردید، به صفحه درستی هدایت شده‌اید. سریال fringe اثر جی. جی. آبرامز از بهترین سریال‌های علمی ـ تخیلی دنیاست و امتیاز و بازدید خوب این سریال (بیش ‌از ۳۰ میلیون بیننده) نشان‌دهنده این مسئله است. امروز با ما همراه باشید تا این سریال علمی ـ تخیلی پرهیجان را به شما معرفی کنیم.

شناسنامه سریال fringe

  • نام سریال: فرینج (fringe)
  • شروع پخش: سپتامبر ۲۰۰۸
  • کشور سازنده: آمریکا
  • زبان: انگلیسی
  • ژانر: علمی ـ تخیلی
  • رده سنی: ۱۷ سال به بالا
  • کارگردان: جی. جی. آبرامز (Jeffrey Jacob “J. J.” Abrams)
  • بازیگران اصلی: آنا تورو (Anna Charmichael Torv)، جان نوبل (John Noble)، جاشوا جکسون (Joshua Jackson)، جسیکا نیکول (Jasika Nicole)، لنس ردیک (Jasika Nicole)، بلیر براون (Blair Brown)
  • مدت‌زمان: هر قسمت حدودا ۵۰ دقیقه
  • وضعیت: اتمام پخش | ۱۰۰ قسمت | پنج فصل | فصل ششم در آستانه ساخت.
  • رتبه IMDB: امتیاز ۸٫۴
  • رتبه Rottentomato: امتیاز ۹

جوایز و افتخارات

فرینج بیش از ۴۰ بار نامزد دریافت جایزه در زمینه‌ها و جشنواره‌های مختلف شده است. برخی از این جوایز را مرور می‌کنیم:

رونیکس
  • جوایز وس (VES) برای بهترین جلوه‌های تصویری در یک برنامه‌ تلویزیونی (۲۰۰۸)
  • جایزه‌ تلویزیونی ساترن برای بهترین بازیگر زن (۲۰۰۹)
  • جایزه‌ تلویزیونی ساترن برای بهترین بازیگر افتخاری (۲۰۰۹)
  • جایزه‌ بهترین بازیگران تلویزیونی استرالیایی (۲۰۰۹)
  • جایزه‌ اوی (Ewwy) برای بهترین مجموعه‌ تلویزیونی درام (۲۰۰۹)
  • جایزه‌ اوی برای بهترین بازیگر مرد در یک سریال تلویزیونی درام (۲۰۱۰)
  • جایزه‌ بهترین سریال به انتخاب مردم (۲۰۱۱)

خلاصه داستان سریال fringe

سریال فرینج از مرکز جنایی اف‌بی‌آی شعبه بوستون شروع می‌شود. این مرکز بخشی به نام اداره فرینج (Fringe Division) دارد: بخشی سری که مأموران آن مسئول رسیدگی به پرونده‌های سری و غیرمعمول هستند.

الویا دانم یکی از مأموران کلیدی این بخش است. او رفته‌رفته با پرونده‌های جنایی بسیار فرازمینی روبه‌رو می‌شود که تمام آنها ازنظر علمی پاسخ دارند. او برای کشف حقیقت، نیازمند یک دانشمند است که اکنون در بیمارستان روانی بستری شده است. برای آنکه دانم موفق به آزادی این دانشمند (والتر بیشاپ) شود، به کمک پسر والتر یعنی پیتر نیاز دارد که در عراق زندگی می‌کند.


حتما بخوانید: بهترین سریال های جنایی دنیا که طرفداران این ژانر باید تماشا کنند
سریال fringe دنیای موازی
سریال fringe، دنیای موازی

الویا، والتر، پیتر و دستیار والتر (استرید) تیمی تشکیل می‌دهند و با حمایت برویلز تلاش می‌کنند که حقایق را کشف کنند. مهم‌ترین حقیقتی که به آن پی می‌برند، اثرات وجود دنیای موازی، نظریه هیو اورت است. ماجرا که بیشتر پیش می‌رود، راز بزرگی در این تیم چهارنفره کشف می‌شود که گویی آخر راه را به جلو کشیده‌اند. تمام آنچه که این تیم برای کشف آن تلاش می‌کنند، قبلا توسط یکی از آنها تجربه شده است!

هیجان داستان به همین جا ختم نمی‌شود. ماجرای خلق جهان از ابتدا، حفظ جوانی انسان‌ها، به‌وجودآمدن انسان‌های نسل پیشرفته و… از دیگر بخش‌های زیبا و علمی ـ تخیلی این سریال است.

درباره نویسنده، کارگردان و بازیگران اصلی سریال fringe

در ادامه، به‌طور مختصر با کارگردان، نویسنده و چند بازیگر کلیدی سریال fringe آشنا می‌شویم:

کارگردان

جی. جی. آبرامز، کارگردان سریال fringe

جی. جی. آبرامز (Jeffrey Jacob “J. J.” Abrams)

آبرامز کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده موفق آمریکایی و متولد سال ۱۹۶۶ است. او آثار بنامی همچون لاست، فرینج، آلیاس، پیشتازان فضا و انقلاب را در کارنامه دارد. آبرامز برنده جایزه امی و گلدن‌گلوب هم هست.

نویسندگان

جی. جی. آبرامز و روبرتو ارسی، نویسندگان سریال fringe

جی. جی. آبرامز (Jeffrey Jacob “J. J.” Abrams) و روبرتو ارسی (Roberto Orci‌)

آبرامز که کارگردان سریال هم است، پیش‌تر معرفی شد. روبرتو ارسی، دیگر نویسنده سریال فرینج، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده آمریکایی ـ مکزیکی و متولد سال ۱۹۷۳ است. سایر کارهای به‌نام او عبارت‌اند از: نامحدود؛ اسکورپین؛ خواستگاری؛ چشم عقاب؛ پیشتازان فضا؛ فراتر از پیشتازان فضا؛ مأموریت غیرممکن ۳؛ پیشتازان فضا به‌سوی تاریکی؛ هاوایی فایو ـ زیرو؛ زینا: شاهدخت جنگجو؛ تغییرشکل‌دهندگان: پرایم.

بازیگران سریال fringe

بازیگران سریال fringe

بیشتر بازیگران سریال فرینج در دو شخصیت متفاوت ایفای نقش کرده‌اند: خودشان و همزادشان در دنیای موازی. در ادامه، با چند بازیگر کلیدی این سریال علمی ـ تخیلی آشنا می‌شویم.

بازیگر نقش الیویا دانم، مأمور اف‌بی‌آی و نیز الیویا دانم در جهان موازی

آنا تورو (Anna Charmichael Torv): آنا بازیگری استرالیایی و متولد سال ۱۹۷۹ ملبورن است. او به‌واسطه بازی در فرینج به شهرت رسید. از دیگر آثار این بازیگر می‌توان به کارهایی مانند یقه سفید آبی، شیرهای جوان، نورهای مسافر، دختران مک‌لئود، زندگی مخفی ما، کتاب الهام، شمشیر آسمانی و فرانکشتاین اشاره کرد.

بازیگر نقش والتر بیشاپ، استاد بازنشسته دانشگاه هاروارد و والتر بیشاپ در جهان موازی

جان نوبل (John Noble): جان بازیگر و کارگردان تئاتر استرالیایی و متولد سال ۱۹۴۸ است. او با بازی در سه‌گانه ارباب حلقه‌ها به شهرت جهانی رسید. فیلم دویدن از ترس و سریال پرستاران از دیگر آثار ماندگار جان هستند.

بازیگر نقش پیتر بیشاپ، پسر والتر بیشاب

جاشوا جکسون (Joshua Jackson): جاشوا متولد سال ۱۹۷۸ در کانادا است. او با بازی در سریال اردک‌های قوی به شهرت رسید. از آثار دیگری که جاشوا در آنها نقش‌آفرینی کرده است، می‌توان به ذخیره موردعلاقه و نفرین‌شده اشاره کرد.

بازیگر نقش استرید فارنسوورث، دستیار والتر بیشاپ و استرید فارنسوورث در جهان موازی

جسیکا نیکول (Jasika Nicole): جسیکا بازیگر و طراح اهل برمینگهم آلاباما است. از دیگر آثار معروف جسیکا می‌توان سریال دکتر خوب را نام برد.

بازیگر نقش مأمور فیلیپ برویلز، رئیس بخش فرینج و نقش فیلیپ برویلز در جهان موازی

لنس ردیک (Jasika Nicole): لنس موسیقی‌دان و هنرپیشه آمریکایی متولد سال ۱۹۶۲ است. از دیگر کارهای معروف ردیک می‌توان به هیچی نگو، جان ویک میهمان، سقوط کاخ سفید، خواب آفریقا رو دیدم، جنگل کوچک و هم‌کلاسی قدیمی، انتقام جویان و مرد آهنی اشاره کرد.

دلیل انتخاب و معرفی سریال fringe

سریال فرینج سریالی است که تمام سکانس‌های آن توجیه علمی دارد و دیدن آن دنیای مخاطب را دگرگون می‌کند. مخاطب با دیدن این سریال، اتفافات علمی هیجان‌انگیزی را تجربه می‌کند و هر لحظه برای او شامل قوی‌ترین ترس‌ها و احساس‌ها است: احساس شادی، هیجان، یادگیری و… .

صحنه‌های ناب، دیالوگ‌های قوی، داستان‌های به‌هم‌پیوسته، واقعی نشان داده شدن ماجرا و ترکیب ماهرانه احساس، علم و تخیل از دلایلی هستند که این سریال را لذت‌بخش و دیدنی کرده‌اند؛ برای همین تصمیم گرفتیم این سریال را به شما معرفی کنیم تا علاقه‌مندان به سبک علمی ـ تخیلی با چنین تجربه فوق‌العاده‌ای آشنا بشوند.

این سریال مناسب چه کسانی است؟

سریال فرینج برای رده سنی بالای ۱۷ سال مناسب است. البته اگر فکر می‌کنید به دیدن فیلم‌هایی با صحنه‌های فرازمینی عادت ندارید، حتما لذت دیدن این فیلم با دوستان یا خانواده را تجربه کنید. دیدن این سریال خوب را به علاقه‌مندان سریال‌های علمی ـ تخیلی پیشنهاد می‌کنیم. البته اگر شما دوست‌دار علم فیزیک، زیست و شیمی هستید، حتما آن را دنبال کنید؛ چون هر بار با انواع مطالب علمی فوق‌العاده از این سه علم مواجه خواهید شد.

دیدن این سریال چه تأثیری روی شما خواهد داشت؟

فرینج شما را به دنیای فرازمینی‌ها می‌برد. دیدن آن به شما قدرت علم را نشان می‌دهد: توانایی بشر در کشف حقایق، پذیرش اتفاقات و درک مسائل عجیب. شما بعد از دیدن فرینج، درباره بسیاری از اتفاقاتی که قبل‌تر عجیب می‌دانستید، عادی برخورد خواهید کرد. اثر احساس قوی و ماجرای به‌یادماندنی آن تا مدت‌ها با شما خواهد بود.

سریال fringe
سریال fringe

نظرات مخاطبان

درصد زیادی از مخاطبان این سریال از دیدن آن لذت برده و رضایت داشته‌اند. آنها فرینج را سریالی توصیف کرده‌اند که زندگی متفاوتی را برایشان نمایش داده است. از دید مخاطبان، صحنه‌های اکشن و ترکیب هنرمندانه اتفاقات علمی با روابط انسانی و احساسات بشری از ویژگی‌های قوی این سریال است.

اکثریت آنها به پیوستگی حرفه‌ای داستان‌ها و هماهنگی ماجرا اشاره کرده‌اند و این سریال را یک سریال علمی ـ تخیلی بی‌مانند توصیف کرده‌اند.

بر اساس نظرات کاربران، ازبین‌بردن تفاوت‌های غیرمنطقی بین زن و مرد بودن و سفید یا سیاه‌پوست بودن از دیگر ویژگی‌های شاخص این سریال است.


حتما بخوانید: پرفروش ترین فیلم های جهان؛ ۲۵ فیلمی که گیشه را از آن خود کرده‌اند

نظرات منتقدان

کارشناسان و منتقدان هم این سریال را تحسین کرده‌اند و خیلی نتوانسته‌اند آن را به چالش بکشند. بااین‌حال بسیاری از آنها معتقدند که سریال دارای صحنه‌های بسیار تکان‌دهنده‌ای است و این حجم از اتفاقات فرازمینی با چنین هزینه‌ای نیاز نبود. درواقع، به‌نظر آنها، کارگردان می‌توانست با ریتم سریع‌تری داستان را شکل دهد. البته این مسئله ازنظر مخاطبان بر روند و کیفیت داستان اثر گذاشته است و عملکرد کارگردان را بیشتر پسندیده‌اند.

گروه دیگری از منتقدان، این پرسش را مطرح کرده‌اند که چرا کلیدی‌ترین نقش‌ها را به بازیگران زن سپرده‌اند. باوجوداین، از دید عموم مخاطبان، همین نقد یک ویژگی شاخص و تأثیرگذار سریال است.

بهترین سایت‌های تماشای آنلاین فیلم و سریال؛ سینما در دستان شما

آیا شما فرینج را دیده‌اید؟ اگر آن را دیده‌اید یا تصمیم دارید ببینید، لطفا نظرات خود را درباره این سریال با ما در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: بهترین فیلم های معمایی جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند
هشدار! محتوای این صفحه در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران نوشته شده ‌است. سپاسگزار خواهیم بود اگر مغایرت احتمالی محتوا با قوانین و یا مشکلات دیگر در صحت و دقت محتوا را به ما گزارش کنید تا فورا اصلاح شود. اطلاعات بیشتر
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 19 دیدگاه)
  1. مـvahidــریم می‌گوید

    این سریال جوری عالی و زیباست که تا مدتها تحت تاثیرقرارمیگیری،عاشق فیلمهای علمی تخیلی مثل فرینجم

  2. ف می‌گوید

    چرا اسپویل کردین سریالو واقعا جای تأسف داره!!!!

  3. آیسی می‌گوید

    سلام یه خورده بیشتر توضیح بدین.

    1. Tirdad می‌گوید

      توصیه میکنم فقط ببینیدش ، شگفت انگیز ترین و بهترین سریال علمی تخیلی تاریخ با محتوایی که علم اونها رو توجیه می‌کنه ، بی نظیرترین سریال تاریخ از نظر من