معرفی 7 متریال برای دیزاین کف ویلا

0

یک باغ و ویلای زیبا علاوه بر طراحی شیک و زیبای داخلی، باید دیزاین بیرونی خوبی هم داشته باشد. از جمله قسمت‌های مهم فضای بیرونی ویلا، کف آن هم است که قطعا اگر شما فرد با سلیقه‌ای باشید به دیزان کف ویلا هم توجه می‌کنید. امروزه راه‌های زیادی برای طراحی کف باغ ویلا وجود دارد، هم راه‌های کم هزینه وجود دارد و هم راه‌هایی که جلوه بیشتری داشته اما در عوض هزینه آن نیز بیشتر است، این بستگی به جیب شما دارد.

ما در این مطلب قصد داریم 7 متریال خوب برای دیزاین کف ویلای شما را معرفی کنیم. از ارزانترین متریال‌ها تا گرانترین آن‌ها؛ به شما قول می‌دهیم بعد از خواندن این مطلب، متریال مناسب ویلای خود را انتخاب می‌کنید.

1- استفاده از شن و سنگ برای طراحی کف حیاط

نخستین راه شما برای دیزان کف ویلا، استفاده از شن و کلوخ است. همین سنگ‌ریزه‌هایی که در همه جا مشاهده می‌کنید را می‌توانید با توجه به مساحت حیاط ویلا سفارش دهید، تا با کامیون درب ویلا تحویل بگیرید، شما می‌توانید اندازه شن را مشخص کنید.

رونیکس

معمولا شن‌ها در سه اندازه زیر عرضه می‌شوند:

  • شن دانه ریز
  • شن دانه متوسط
  • شن دانه درشت

اندازه شنی که برای طراحی کف حیاط ویلا استفاده می‌کنید در مقاومت آن موثر است. بهتر است از شن‌های متوسط یا درشت استفاده کنید. برای این کار بهتر است حتما قبل از ریختن شن‌ها روی کف ویلا، خاک حیاط را با کمپکتور یا زمین کوب فشرده کنید.

فشرده سازی خاک به وسیله کمپکتور چند مزیت در بر دارد:

  • مانع نفوذ و فرو رفتن سنگ‌ها به داخل خاک می‌شود.
  • قسمت‌های ضعیف خاک که ممکن است در آینده نشست کند را شناسایی می‌کنید.
  • سطح خاک را تراز می‌کنید تا مانع از جمع شدن آب شود.

2- طراحی کف حیاط با بتن

بهترین، مقرون به صرفه‌ترین و مقاوم‌ترین راه دیزاین کف ویلا ، کف بتنی و سیمانی است. با استفاده از برخی نقش و نگارها نیز می‌توان زیبایی و جلوه خوبی به بتن داد، حتی می‌توانید از بتن رنگی برای طراحی کف ویلا استفاده کنید؛ اما چه چیزهایی برای این کار نیاز دارید؟

اگر خودتان نخواهید اقدام به بتن ریزی کنید، می‌توانید از شرکت‌های فعال در این زمینه کمک بخواهید، کسانی که این کار را انجام می‌دهند بعد از آماده سازی بتن در دستگاهی به نام بتونیر، آنرا روی کف حیاط ویلا می‌ریزند. بعد از آن نوبت به صاف و یکدست کردن بتن می‌رسد.

اگر مقطع بتن ریزی زیاد باشد، با استفاده از ماله پروانه ای بتن آنرا صاف می‌کنند و بعد با دستگاهی مکانیزه به نام شمشه ماله موتوری آنرا تراز کرده و در واقع لیسه می‌کنند. برای همین وقتی کار به پایان می‌رسد شما با یک سطح کاملا صاف، تراز و یکدست روبرو هستید. استفاده از بتن برای طراحی کف حیاط ویلا چند مزیت دارد:

  1. تمیز کردن آن راحت است.
  2. ماندگاری و دوام بسیار بالایی دارد.
  3. در برابر رطوبت، سرما و گرما مقامت خوبی دارد.
  4. مانع رشد علف‌های هرز می‌شود.

 

3- دیزاین کف حیاط با آجر

یک راه دیگر، استفاده از متریال محبوب آجر است که هم رنگ زیبایی دارد و هم وقتی نم و رطوبت به آن می‌رسد، بوی دل‌انگیزی در فضای ویلای شما ایجاد می‌کند.

برای اینکه یک کف حیاط آجری داشته باشید، باید ابتدا کف را با بتن بپوشانید، بنابراین تمامی مراحلی که در متریال شماره 2 گفتیم مثل صاف و تراز کردن به وسیله ماله پروانه ای و شمشه ماله موتوری، در این مرحله هم باید انجام شود و بعد از اینکه بتن کاملا خشک شد، اقدام به آجرچینی روی کف کرد.

طرح‌های مختلفی به وسیله آجر می‌توانید ایجاد کنید، به عنوان نمونه مدل شطرنجی، دایره‌ای، لوزی و مربعی، از محبوب‌ترین مدل‌های کف حیاط آجری است.

 

4- دیزاین کف ویلا با استفاده واش بتن و چمن

روش دیگر استفاده از بتن‌های آماده به نام واش بتن یا بتن شسته شده است. در واقع سطح این بتن دارای برجستگی است و از ترکیب بتن، سیمان، چسب، ماسه و چوب ساخته می‌شود. واش بتن مقاومت بسیار خوبی در برابر باران، برف و گرما دارد و برای کف سازی، متریال بسیار شیکی است.

اگر دنبال موزاییک کف حیاط ارزان هستید، واش بتن گزینه خوبی است. برای اینکه زیبایی کار بیشتر شود، می‌توانید هر قطعه واش بتن را با فاصله از هم بچینید و ما بین آن‌ها را چمن‌کاری کنید. مرتب کردن این فضا نیز بسیار راحت است. قطعات واش بتن به راحتی شسته می‌شود، چمن‌ها نیز هر گاه بلند شد می‌توانید به وسیله ماشین چمن زن کوتاه کنید.

لبه‌های چمنی که با واش بتن مماس است و ماشین چمن زن نمی‌تواند آنرا کوتاه کند را به وسیله یک دستگاه علفتراش می‌توانید کوتاه کنید. امروزه استفاده از واش بتن بسیار رونق گرفته است، شما کافی است این محصول را سفارش دهید و با سلیقه خودتان آن‌ها را کف ویلا بچینید.

5- طراحی کف باغ ویلا با سنگفرش

سنگفرش کردن کف خیابان و کوچه‌ها سابقه بسیار زیادی دارد، گفته می‌شود نخستین بار، رومیان بودند که راه‌های منتهی به روم را سنگفرش کردند. بعدها در دوران معاصر، بریتانیا اقدام به سنگفرش کردن کوچه‌ها و خیابان‌ها کرد و این روش در دوران صنعتی شدن اروپا رونق بسیار زیادی گرفت.

امروزه نیز خیلی از نقاط دنیا از این پوشش محبوب استفاده می‌کنند. در اواخر دوران قاجار که استفاده از وسایل نقلیه در حال رونق گرفتن بود، خیابان‌ها را سنگفرش می‌کردند. شما هم می‌توانید برای حیاط ویلای خود متریال سنگفرش را انتخاب کنید که هم مقاومت بسیار خوبی دارد، هم زیبا است و هم دست شما برای ایجاد مدل‌های مختلف باز است.

 

6- دیزاین کف ویلا با تخته چوب و قلوه سنگ

اگر می‌خواهید فضایی خاطره انگیز درست کنید، می‌توانید از ترکیب تخته چوب یا الوار به علاوه قلوه سنگ استفاده کنید. راه‌ها و مسیرهای عبوری را می‌توانید تخته چوب یا الوار بچینید، فواصل هر تخته از دیگری باید به قدر یک قدم انسان باشد.

بقیه قسمت‌ها را نیز می‌توانید با استفاده از قلوه سنگ پر کنید. برای اینکه نتیجه کارتان مطلوب باشد، حتما به خاطر داشته باشید که ابتدا کف را با استفاده از دستگاه کمپکتور صفحه ای بکوبید تا نقاطی که احتمال نشست دارد شناسایی کرده و آن قسمت‌ها را پر کنید. تخته‌ها را با اندازه‌های مشخص برش دهید، ابعاد هر تخته می‌تواند 80 سانت در 60 سانت باشد. البته این اندازه به عرض مسیر عبور و مرور ویلای شما بستگی دارد. در قسمت‌هایی که جوی آب رد شده است نیز می‌توانید پل‌های کوچک چوبی بسازید.

7- طراحی کف حیاط ویلا با خاک و چمن

اگر می‌خواهید ویلای شما خیلی طبیعی بوده و به مناظر طبیعت شباهت بیشتری داشته باشد می‌توانید ترکیب خاک و چمن را انتخاب کنید، مسیرهای عبور و مرور را مشخص کرده و با کمپکتور، خاک آن قسمت‌ها را فشرده سازی کنید، تا راه رفتن در آن آسان باشد، بقیه قسمت‌ها را نیز می‌توانید با چمن، فضاسازی کنید.

با این کار می‌توانید لذت کوتاه کردن چمن‌ها را هم تجربه کنید. یکی از تفریحات کسانی که در ویلای خود چمن‌کاری می‌کنند این است که می‌توانند با دستگاه چمن زن برقی آنرا کوتاه کنند، به آن شکل دهند و از بوی بی‌نظیر چمن‌ها سرمست شوند.

البته می‌توانید مسیرهایی که عبور و مرور در آن قسمت‌ها صورت نمی‌گیرد را به وسیله گل‌های خانگی مقاوم برای باغچه گل‌آرایی کنید تا جلوه زیبایی به ویلای شما بدهد.

نتیجه گیری

به جز موارد بالا طرح‌های دیگری نیز وجود دارد، حتی می‌توانید اقدام به پارکت کردن کف حیاط ویلا کنید، اگر محوطه ویلای شما بزرگ است، می‌توانید جوی آب درست کرده و کف آن را با سنگ ریزه پر کنید. موزاییک هم یکی از طرح‌های رایج است، می‌توان مسیرهای رفت و آمد را موزاییک کرد و بقیه فضا را با چمن دیزاین کرد. اگر می‌خواهید نتیجه بهتری بگیرید، حتما با یک دیزاینر مشورت کنید. آن‌ها حتما به خاطر تجربه‌های مختلف کاری، پیشنهادهای بی‌نظیری برای شما دارند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.