سفر به قشم یا کیش؟ مسئله این است!

0

نیمه دوم سال که از راه می‌رسد، فصل سفر به جنوب و جزایر خلیج فارس نیز شروع می‌شود. طلوع و غروب خورشید در سواحل خلیج فارس دیدن دارد، صدای مرغ‌های دریایی شنیدن دارد، قلیه ماهی و میگو خوردن دارد!

از جنوب و حال و هوای آن هر چه بگوییم و بنویسیم کم گذاشتیم، اما مایل هستیم در این مقاله، به یک سوال مهم که برای خیلی از گردشگران پیش می‌آید پاسخ دهیم. قشم یا کیش؟ مسئله این است! منظور از این سوال، این است که اگر قرار باشد بین سفر به کیش و قشم یکی را انتخاب کنیم، کدام بهتر است؟ اگر بخواهیم با شما صادق باشیم، باید بگوییم که همه چی به شما بستگی دارد که مایل به تجربه چه سبک سفر هستید و می‌خواهید سفر خود را با کدام فعالیت‌ها پر کنید؟ ما سعی می‌کنیم از آنچه که سفر به قشم یا کیش به شما ارزانی می‌دارد، تصویری روشن بسازیم و در پایان تصمیم را بر عهده خودتان بگذاریم.

رونیکس

سفر به کیش

جزیره کیش از آن مقاصدی است که شیفتگان آفتاب و ساحل را به سوی خود می‌کشاند. تفریحات آبی، اقامت لوکس و هتل‌های چند ستاره، مراکز خرید مدرن، رستوران‌های ایرانی و بین المللی، اجاره خودروهای خارجی و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی همگی دست به دست هم می‌دهند تا کیش به یک مقصد محبوب تبدیل شود. اما محبوب برای چه کسانی؟ معمولا گردشگرانی که به دنبال تفریح و خوشگذرانی در یک جزیره آرام با امکانات و تهسیلات رفاهی مدرن هستند، سفر به کیش را در برنامه‌های خود قرار می‌دهند. همچنین، این جزیره با سواحل مرجانی بینظیرش، سالهاست محلی برای غواصی عاشقان دریا انتخاب شده و در هر فصل سال غواصان زیادی برای آموزش، تمرین و تجربه‌های حرفه‌ای به آن سفر می‌کنند. شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره و کشتی یونانی از پرطرفدارترین جاذبه‌های تاریخی کیش است که هر مسافری سعی می‌کند در کنار تفریحاتی که تجربه می‌کند، از آنها نیز بازدید نماید.

اگر اهل تفریح و خوشگذارنی در مراکز خرید مدرن هستید، سری به پاساژهای دامون، سارینا، مرجان یا مروارید بزنید. مطمئنا ساعت‌ها گشت و گذار در پاساژ و خرید شما را به یاد یک وعده غذایی دلچسب می‌اندازد، پس به وقت خستگی و گرسنگی سراغ رستوران‌های جزیره را بگیرید و از تجربه‌ی چشیدن طعم غذاهای دریایی غافل نشوید.

شاید جالب باشد بدانید، میزبانان اصلی کیش هنوز در بافت قدیم جزیره زندگی می‌کنند و آشنایی با فرهنگ اصیل آنها و بازدید از معماری خانه‌های جنوبی به عنوان بخش جذابی از تجربه سفر به شمار می‌آید.

همانطور که اشاره شد، جزیره کیش با اقامتگاه‌های مدرنی که دارد دست گردشگران را برای انتخاب باز گذاشته است، از سوئیت‌های ساحلی ارزان تا هتل‌های پنج ستاره تاپ! سامانه اجاره آنلاین ویلا سوئیت و اقامتگاه هومسا مجموعه مناسبی از سوئیت و ویلاهای کیش را در پلتفرم خود جمع آوری کرده و برای رزرو در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. هومسا امکان اجاره سوئیت و ویلا ارزان در کیش، پنت‌هاوس‌های لوکس ساحلی و آپارتمان‌های مبله را به صورت آنلاین و پیش از سفر با بهترین قیمت و تمیزی تضمین شده ارائه می‌کند

سفر به قشم

قشم؛ بزرگترین جزیره خلیج فارس همچون نگینی چشم گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند، به ویژه طبیعت گردها و افراد ماجراجو که جاذبه‌های طبیعی و فرهنگ اصیل قشم، آنان را مسحور خودش کرده است. جزیره قشم به عنوان بزرگترین ژئوپارک خاورمیانه با عجایب ژئومورفولوژی و طبیعی، شهرت جهانی پیدا کرده است و هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی می‌شود. جنگل‌های حرا، تنگه چاهکوه، دره ستاره‌ها، جزایر ناز، غار نمکدان، دره تندیس‌ها و بام قشم از معروف‌ترین دیدنی‌های جزیره است که به عنوان عجایت هفتگانه شناخته می‌شود. دیدن پدیده جذرومد در ساعات مختلف روز، غروب آفتاب در بندر لافت، قایق سواری در مسیر جزیره هنگام و دیدن دلفین‌ها از دیگر جاذبه‌های قشم است که بنا به برنامه ریزی شما در سفر می‌گنجد.

فراموش نکنیم که قشم یک جزیره دو قطبی سنتی و مدرن است که منظر شهری جدید آن به همراه پاساژهای سنتی و مدرن هواخواهان زیادی دارد. بازاری به بزرگی شهر درگهان که تا قبل از تحریم‌ها قطب اقتصادی مهمی به شمار می‌آمد و گاها تنها دلیل سفر به این جزیره می‌شد. با این وجود هنوز هم فرصت خرید در پاساژها و بازارهای مسقف قشم فراهم است، هر چند این تجربه متفاوت از گذشته باشد!

فرهنگ مردم قشم که در لباس، موسیقی، غذا، آداب و رسوم، منش و ده‌ها چیز دیگر تعریف می‌شود، از نظر مردم شناسی برای خیلی از گردشگران جذاب است. به طوریکه ممکن است شما در جزیره، گردشگرانی را ببینید که در لباس سنتی ظاهر می‌شوند، زیورآلات دست‌ساز آنها را استفاده می‌کنند، به موسیقی جنوبی عشق می‌ورزند و در آداب و رسوم روستاهای مختلف مشارکت می‌کنند. عطر و طعم غذاهای دریایی و سنتی، هوش و حواس از سر هر کسی می‌برد، حتی اگر خواهان غذاهای دریایی نیستید، پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار مزه آن را در رستوران‌های قشم بچشید.

خوشبختانه در قشم به ویژه در اطراف جزایر ناز، امکان تفریحات آبی مانند پرواز بر فراز خلیج فارس، جت اسکی، غواصی و … نیز فراهم است و ساعت‌ها شما را سرگرم می‌کند. برای اقامت در قشم، می‌توانید از سایت هومسا که اجاره اقامتگاه بوم‌ گردی در قشم، سوئیت و ویلاهای ارزان و لوکس و آپارتمان را ارائه می‌دهد، یک رزرو دلخواه داشته باشید. برای اجاره سوئیت و ویلا در قشم از هومسا کافیست بر روی صفحه هر اقامتگاه که توضیحات آن به صورت مفصل نمایش داده شده است کلیک نمایید و تمام اطلاعات مربوط به اقامتگاه را مطالعه نمایید. هومسا امکان گفت‌وگو با میزبان را از قبل از رزرو نهایی فراهم نموده است. هم‌چنین تیم پشتیبانی سایت از اولین کلیک تا پایان سفر همراه شما خواهند بود.

کلام آخر

حال که از ویژگی‌ها و جاذبه‌های دو جزیره قشم و کیش گفتیم، تصمیم با شماست که مایلید کوله بار سفر ببندید و راهی جزیره قشم و طبیعت بی بدیل آن بشوید یا سوار بر هواپیما، به جزیره کیش سفر کنید؟ هر چند هر کسی با تجربه هر کدام از این جزایر، بدون شک خواهان تجربه سفر به جزیره دیگر است، اما پای اولویت که به وسط می‌آید بهتر است با آگاهی از روحیات خود و ماهیت مقصد، عزم سفر کنیم.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.