با روستاهای اطراف تهران آشنا شوید

1

نام تهران که بر زبان می‌آید، همگان بی‌اختیار تصور می‌کنند که این شهر از ابتدای به وجود آمدنش به همین شکل مدرن و شهری بوده است. این در حالی است که بسیاری از اطراف پایتخت و جاذبه‌های طبیعی آن خبر ندارند. در این مطلب ما شما را با یکی از بخش‌های جذاب این منطقه، یعنی روستاهای اطراف تهران آشنا می‌کنیم.

تهران آن‌طور که تصور می‌شد فقط در هاله‌ای از دود سیاه و آلودگی هوا نیست. بلکه در اطراف آن نیز هزاران جاذبه طبیعی، زیبا و چشم‌نواز وجود دارد؛ تنها کافی است از شهر خارج شوید تا آن‌ها را ببینید. شما با چند جاذبه تهران آشنا هستید و به کدام یک از روستاهای اطراف تهران سفر کردید؟

صرف نظر از دره، آبشار و رودخانه‌های اطراف تهران، روستاهای سرسبز و بی‌نظیر فراوانی در حوالی پایتخت وجود دارد که گشت‌وگذار در آن‌ها، هم برای تمدد اعصاب خوب است و هم برای جمع‌کردن خلوارهای اکسیژن در روح و جان.

رونیکس

شما می‌توانید برای سفر به تهران و خرید بلیط هواپیما تهران و یا بلیط اتوبوس تهران، از سایت ره بال آسمان به صورت اینترنتی اقدام کنید.

روستای کردان
طبیعت زیبای روستای کردان

روستای کردان یک مقصد ایده‌آل برای داشتن سفر یک روزه شهروندان تهرانی است. این روستا در استان البرز و در شهرستان ساوجبلاغ واقع شده که تنها 68 کیلومتر با تهران فاصله دارد. مسافت کوتاه این جاذبه گردشگری تا پایتخت، دیگر مسافران را از شر ترافیک و جاده خلاص کرده تا هر چه سریع‌تر به مقصد برسند و با خیالی راحت به استراحت و تفریح بپردازند.

طبیعت روستای کردان همانند دیگر مناطق طبیعی ایران‌زمین، مثال‌زدنی است. سرسبزی، زیبایی و آرامش طبیعی حاکم بر این روستا سبب شده تا مسافران زیادی راهی آن شوند. رودخانه زلال کردان حس خوب دیگر این منطقه است که می‌توان ساعت‌ها کنار آن نشست و از صدای آب خروشان آن لذت برد.

کردان تنها به زیباهای طبیعی ختم نمی‌شود؛ بلکه به علت قدمت تاریخی خود، دارای آثار باستانی متعددی است که اگر اهل جست‌وجوی تاریخی باشید، این جاذبه‌ها برای شما دل‌نشین خواهد بود.

کردان بهترین مکان برای انجام انواع ورزش‌ها

موقعیت خوب شهر کردان آن را جز بهترین مکان‌ها برای انجام انواع فعالیت‌های ورزشی کرده است. بسیاری از مسافران تنها این مقصد را برای انجام ورزش‌های گوناگون انتخاب می‌کنند.
یکی از ورزش‌های مهیج که در این منطقه انجام می‌گیرد، ورزش‌های هوایی است. نخستین سایت پروازی البرز در کردان افتتاح شد و افراد علاقه‌مند به این فعالیت، کردان را انتخاب مناسبی می‌دانند. کوهنوردی ورزش دیگری است که کوه‌های مناسب کردان سبب ایجاد آن شده است.

پل بانو صحرا کردان

در شمال کردان با فاصله تقریبی ۱٫۵ کیلومتری، یکی دیگر از جاذبه‌های روستای کردان واقع شده است. پل بانو صحرا از جاذبه‌های قدیمی روستا است که از کردان با پای پیاده در حدود ۲۰ دقیقه و با اتومبیل در حدود ۵ دقیقه تا رسیدن به آن طول خواهد کشید. پل بانو صحرا باقی مانده از زمان حکومت خاندان صفوی در ایران است که امروزه تنها دو پایه از این پل قدیمی دیده می‌شود.

رستوران‌های روستای کردان

رستوران‌های روستای کردان به علت حجم بسیار زیاد مسافران این منطقه، با کیفیت و متنوع هستند. مسافران برای اقامت در این روستا با مشکل خوردوخوراک مواجه نمی‌شوند و می‌توانند از رستوران دلخواه غذا سفارش دهند.

اقامت در کردان

برای اقامت در کردان می‌توانید به سراغ اجاره انواع ویلا و سوئیت بروید. ویلاهای کردان دارای محدوده قیمتی متفاوتی هستند و اکثراً لاکچری بوده و قیمت گران‌تری دارند؛ اما اگر به دنبال مکانی ارزان‌تر برای اقامت هستید، به سراغ اقامتگاه‌های بومگردی بروید. زیرا قیمت‌های مناسب‌تری دارند.

روستای فیلبند

روستای زیبای فیلبند بر فراز ابره

اگر به دنبال آدرس بهشتی رؤیایی در اطراف تهران می‌گردید، یک‌راست به سمت روستای فیلبند بروید! این روستا را باید شاهکاری میان آسمان و زمین دانست. فیلبند بر فراز ابرها قرار دارد و هنگامی که وارد آن شوید، گویی به یکی از طبقات بهشت رسیده‌اید.

روستای فیلبند در استان بابل شهرستان مازندران قرار دارد و فاصله تهران تا روستای فیلبند 187 کیلومتر است. فیلبند انتخاب بسیار مناسبی برای سفر تابستانی است که حجم مسافران ورودی به آن در این فصل افزایش می‌یابد که تمامی مسافران در جست‌وجوی بهشتی بی‌کران هستند.

در مسیر روستای فیلبند می‌توان از جاذبه‌های دیگر طبیعی نیز بازدید کرد:

  1. چشمه لار که چشمه آب معدنی بوده و برای تسکین امراض استخوانی و کلیوی مناسب است؛
  2. امام‌زاده یحیی و امام‌زاده قاسم از آن جهت که بر بالا قله کوه قرار دارد، برای مسافران جالب است.

رستوران و مراکز غذاخوری در روستای فیلبند

در اطراف و خود روستای فیلبند هیچ رستوران و اغذیه‌فروشی پیدا نمی‌شود. پس قبل از ورود به این روستا به فکر خوردوخوراک خودتان باشید. با خودتان مواد غذایی کنسروی بیاورید و یا بساط کامل پخت غذا و مواد اولیه را همراه داشته باشید.

برخی از اهالی اقدام به اجاره خانه‌های خود به مسافران می‌کنند که سرویس صبحانه، ناهار و شام را نیز ارائه می‌دهند. تنها در این صورت است که مسافران می‌توانند از خوردن غذاهای لذیذ مازندرانی لذت ببرند.

بهترین زمان سفر به روستای فیلبند

این روستای کوهستانی یکی از مناطق پر مسافر در شهرستان بابل است که از واسط بهار تا اوایل پاییز بیشترین تعداد مسافر را به خود می‌بیند. فصل بهار در این روستا حال‌وهوایی شگفت‌انگیز دارد و زیبایی زمین تازه و طبیعت بکر روستایی شما را به سفر وسوسه می‌کند. روستای فیلبند در یک روز بهاری می‌تواند شما را حسابی غافلگیر کند و در ساعاتی با بارش باران و برف از شما پذیرایی کند و کمی بعد با تابش خورشید و طاق بستن رنگین‌کمان در آسمان غافلگیرتان کند. در کنار تمام این زیبایی‌های افسانه‌ای آب‌وهوای بهاری روستا نیز یکی از جذابیت‌های فصل محسوب می‌شود.

وسایل مورد نیاز برای سفر به روستای فیلبند

با وجود داشتن امکانات حداقلی شما به وسایل لازم برای سفر به روستای فیلبند احتیاج دارید. مثل:

  1. لباس گرم؛
  2. کفش مناسب؛
  3. پتو؛
  4. پاوربانک؛
  5. آب معدنی و خوراکی مانند غذای کنسروی، تنقلات و نان؛
  6. کیسه‌زباله برای جمع‌آوری زباله‌ها.

اقامت در فیلبند

کمپ‌زدن در طبیعت فیلبند را بسیاری از مسافران می‌پسندد؛ اما برای اقامت در فیلبند امکان اجاره ویلا، سوئیت و کلبه نیز وجود دارد. شما حتی می‌توانید یک خانه روستایی یا یک خانه با چشم اندازه ابرها اجاره کنید.

روستای آهار

فصل شکوفه ها در روستای زیبای آهار روستای اهار در نزدیکی تهران

نام روستای آهار را می‌توانید در لیست تفریحات آخر هفته خود جهت گشت‌وگذاری مفرح قرار دهید. روستایی که شوش‌های شما را از آلودگی پاک می‌کند. آهار در منطقه رودبار قصران استان شمیرانات واقع شده است که مسافت آن تا تهران 52 کیلومتر است.

جاذبه اصلی روستای آهار را که سبب حیات آن شده، رودخانه معروف شکرآب می‌دانند. شکر آب روستاها و دره‌های بسیاری را سیراب می‌کند و منظره خیره کننده را برای تماشا بازدیدکنندگان خلق کرده است.

بهترین زمان سفر به روستای آهار بهار و پاییز است که طبیعت شگفت‌انگیز آن، رنگ‌های خارق‌العاده‌ای را به عرصه نمایش می‌گذارد. با قدم‌زدن در کوچه‌باغ‌های آهار بیشتر می‌توانید به آرامش و زیبایی این منطقه پی ببرید.

وسایل لازم برای سفر به روستای آهار

  1. آب آشامیدنی؛
  2. کفش مناسب؛
  3. لباس گرم؛
  4. پتو؛
  5. مواد غذایی؛
  6. پاوربانک؛
  7. کیسه‌زباله؛

روستای افجه

آبشار خروشان در روستای افجه در نزدیکی تهران

به اطراف تهران که بنگریم، هزاران جاذبه زیبا وجود دارد. روستای افجه یکی از این هزاران جاذبه گردشگری است که در نزدیکی تهرانی‌ها قرار دارد؛ اما بسیاری از وجود آن بی‌خبر هستند. دشت‌های سرسبز و آب‌وهوای خنک افجه برای فرار از شلوغی و روزمرگی‌های شهر تهران انتخاب ایده‌ئالی است.

افجه در مناطق لواسانات در شهرستان شمیرانات واقع شده و برای رسیدن به آن از تهران تنها 42 کیلومتر مسافت وجود دارد. این روستا از دل باغ و بوستان بیرون زده است که از قضا محصولات مرغوبی مانند گندم، جو، عسل، سیب، گیلاس و آلبالو نیز دارد. با این اوصاف سبد سوغاتی شما مملو از میوه‌های تازه و خوشمزه می‌شود.

حتماً در روستای افجه از جاذبه‌های طبیعی که در نزدیکی آن قرار دارد بازدید کنید. اماکنی مانند آبشار پسچویک، آبشار موآب، دشت هویج، محله چراغان و دشت لار را برای گشت‌وگذار از قلم نیاندازید.

اقامت در روستای افجه

جز تعداد محدودی اقامتگاه بوم‌گردی، مکان رسمی دیگری برای اقامت در روستای افجه وجود ندارد. بیشتر مسافران این منطقه وسایل لازم کمپینگ همراه دارند تا در کنار رودخانه یا دشت هویج، شب را سپری کنند.

روستای برغان

روستای زیبای برغان در اطراف تهران

روستای برغان یکی دیگر از مناطق طبیعی و سرسبز شهرستان ساوجبلاغ است که برای شهروندان تهرانی، آن را جهت گذراندن اوقات فراغت انتخاب می‌کنند. فصل بهار و تابستان زمان مناسبی برای سفر به برغان است؛ زیرا آب‌وهوای خنک آن به دل هر مسافری می‌نشیند.

برغان دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی است. ازجمله مکان‌هایی که در سفر به این روستا حتماً باید از آن‌ها بازدید کنید، می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  1. طبیعت برغان؛
  2. پل برغان؛
  3. رودخانه سنج؛
  4. روستا سرهه؛
  5. زیارتگاه چهل دختر؛
  6. آتشکده کرج.

از برغان چه سوغاتی بیاوریم؟

سوغاتی‌های برغان بیشتر خوراکی و میوه هستند. طبیعت خارق‌العاده این منطقه میوه‌های مناسب و خوشمزه‌ای را به بار می‌آورد. آلوی برغان، عسل، توت، لبنیات، بستنی، گوجه و غیره ازجمله خوراکی‌های روستای برغان است.

اقامت در روستای برغان

هیچ چیز شگفت‌انگیزتر از خانه‌های سنتی برای یک شب اقامت در روستا برغان نیست. خانه‌هایی با فضای سنتی، درب‌های چوبی، شیشه‌های رنگی و البته قهرمان این خانه؛ کرسی گرم. حتماً تجربه اقامت در همچنین مکانی را برای خود ثبت کنید و از محیط دل‌انگیز برغان لذت ببرید.

روستای چناقچی علیا
ایران کوچک روستای چناقچی علیا

روستای چناقچی علیا، گویی یک ایران با ابعاد کوچک‌تر را در خود جای داده است. ساکنین این روستا از تبار فارس، ترک و ارمنی هستند و مذاهبی مانند تشیع و مسیحیت در اینجا وجود دارد؛ اما مردمان اینجا فارغ از تنوع قومی، در کمال آرامش و وحدت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. چناقچی علیا از توابع بخش خرقان در شهرستان زرندیه بوده که در شمال غرب شهر ساوه واقع شده است.

از جاذبه‌های این روستا می‌توان به آبشار، سبزه‌زارها، رودخانه فصلی، باغ‌های فراوان و کلیسا سرکیس اشاره کرد که این منطقه را برای پیک‌نیک چندساعته خانوادگی محبوب کرده است.

معرفی چند روستای دیگر اطراف تهران

تعداد روستاهای اطراف تهران زیاد است که برخی از آن‌ها به علت موقعیت خوب طبیعی و گردشگری خود، شناخته‌شده‌تر هستند و مسافران فراوانی برای گذران تعطیلات به آن‌ها سفر می‌کنند.

  1. روستای کن سولقان؛
  2. روستای آبنیک؛
  3. روستای ارنگه؛
  4. روستای نشترود؛
  5. روستای آتشگاه؛
  6. روستای وردیج و واریش؛
  7. روستای طالقان؛
  8. روستای زرین دشت؛
  9. روستای خور؛
  10. روستای چلاو.

منبع: ره بال آسمان

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. majid می‌گوید

    زرنان قلب طلایی تهران
    بهترین انتخاب برای سفره یک روزه و یا اقامت کوتاه مدت روستای زرنان در غرب تهران باشد. زرنان دارای ورودی مستقیم از کیلومتر 14 جاده مخصوص کرج هست. روستای زرنان دارای اب و هوای بسیار دلپذیر، و باغ های چشم نواز و زمین های کشاورزی و رویایی می باشد که وجود چنین منطقه ای در درون تهران بزرگ بسیار عجیب و جذاب هست. زرنان فاصله اندکی با دریاچه خلیج فارس در منطقه 22 دارد. زرنان از مناطق رو به رشد، بکر و ویلایی در اطراف تهران است. مقدار زمین‌های آزاد این منطقه کم ولی بسیار با ارزش و زیبا است زرنان به دو بخش بالا و پایین تقسیم می‌شود.
    خوشبختانه تمام روستای زرنان اعم از مناطق پایین و بالا در کنار اب و برق و انتن دهی موبایل و اینترنت از گاز بهره مند هستند و این امکانات راه را برای توسعه و پیشرفت زرنان فراهم کرده و مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است خصوصا که دسترسی عالی به پنج اتوبان غربی تهران را دارد.
    بعضی از امکانات و امتیازات زرنان عبارت است
    1- انشعاب گاز
    2- خانه بهداشت
    3- چمن ورزش مصنوعی
    4- مساجد ولی عصر وامیرالمومنین
    5- تالار و رستوران
    6- چند محل پرورش گل و گلخانه
    7- محل نگهداری و سوارکاری اسب
    8- مجموعه سینمایی و فیلم برداری
    9- فضای باز و طبیعت باغی و کشاورزی
    10- مزیت نزدیک بودن به تهران
    11- دسترسی به پنج بزرگراه تهران – کرج، فتح، جاده مخصوص، حکیم وهمت در عرض 10-15 دقیقه
    12- نزدیک بودن به دریاچه خلیج فارس
    13- امامزاده حضرتین و در کنار روستای زرنان
    طبیعت زیبای زرنان ان چنان مسحور کننده است که موجب می شود حتی بسیاری از مسافران گذری ماشین شان را برای دقایقی متوقف کنند و ناظر طبیعت رنگارنگ زرنان و چشم اندازهای دوست داشتنی ان باشند و چند عکس از این مناظر بی مانند در تهران بگیرند.
    شکوفه های باغی درختان در بهار، سر سبزی زمین کشاورزی در تابستان، نقاشی رنگارنگ
    برگ های درختان در پاییز و چشم اندازهای برفی در زمستان زرنان را تبدیل به یک تابلوی زیبا از طبیعت رنگارنگ در تمام فصل ها نموده که همه تهرانی ها می توانند با کمترین هزینه و صرف وقت به راحتی از ان دیدن کنند.
    بنابراین اگر قصد دارید آخر هفته‌ ای آرام و به‌ دور از هیاهوی تهران را داشته باشید و در هوایی با اکسیژن خالص نفس بکشید و سفر یک روزه در اطراف تهران را تجربه کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما دیدن روستای زرنان را در برنامه خود قرار دهید