مراحل مختلف درمان ارتودنسی

0

درمان ارتودنسی یک درمان مرحله ای و گام به گام است در حالی که راه حل درمان هر فرد متفاوت است ، اما مسیری که بیماران می گذرانند کاملاً مشابه است.

در اینجا ما سه مرحله درمان ارتودنسی را برای شما توضیح خواهیم داد تا بدانید در هر مرحله چه انتظاراتی می رود .

فاز اول : پیش از ارتودنسی

شما ابتدا باید با مراجعه به یک متخصص ارتودنسی مثل دکتر وحید نورالهی فرد متخصص ارتودنسی خوب در خرم آباد مشورت کرده تا با کمک او آمادگی لازم را برای شروع درمان به دست آورید .

رونیکس

*مشاوره اول در مطب

در اولین مشاوره شما با متخصص ارتودنسی مثل دکتر وحید نورالهی فرد متخصص ارتودنسی خرم آباد ، وضعیت همه دندانهای شما را بررسی می کنیم و تصمیم می گیریم که گزینه های درست درمان ارتودنسی برای شما انجام شوند . همچنین در جلسه اول سلامت دندان ها و لثه های شما مورد بررسی قرار خواهند گرفت .

*تصویر اشعه ایکس

در مرحله بعدی ، نسخه توسط پزشک برای عکس برداری با اشعه ایکس نوشته می شود که یک ابزار مهم ارزیابی بالینی برای متخصصین ارتودنسی است. اشعه ایکس در درمان ارتودنسی این امکان را می دهد که ریشه دندان ها و استخوان فک شما را دیده و مشکلات اساسی بهداشت دهان و دندان بررسی شود .

اگر نشانه ای از بیماری لثه وجود دارد ، لازم است قبل از استفاده از بریس ، آن را درمان کنید.

*مشاوره دوم در مطب

در طی این ویزیت ، ما عکس ها و اسکن های داخل دهانی دندان های شما را چک میکنیم. از اطلاعات به دست آمده از مشاوره و اشعه ایکس برای تهیه یک برنامه درمانی دقیق استفاده می شود.

 

ارائه برنامه درمانی شما

هنگامی که برنامه درمانی شما توسط پزشک آماده شد ، از شما می خواهیم که برای صحبت در مورد برنامه درمانی مشخص شده به کلینیک مراجعه کنید. برنامه درمانی شما شامل تمامی مراحل درمان می شود و سپس تصمیم میگیرید که روند درمان را برای خود یا فرزندتان ادامه دهید.

 

انواع درمان ارتودنسی شامل بریس های سرامیکی ، فلزی ، استاندارد یا زبانی در هر دو فک یا فقط یک فک و یا انتخاب گزینه ارتودنسی شفاف است که توسط متخصص ارتودنسی تصمیم گرفته می شود . بسته به فرد ، بعضی از بیماران چند گزینه برای انتخاب دارند ، در حالی که ممکن است برای برخی بیماران فقط ارتودنسی سیمی فلزی تنها راه درمان باشد در هنگام ملاقات ، ما در مورد مراحل مختلف درمان توضیح خواهیم داد و پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهیم بود .

 

فاز دوم درمان ارتودنسی

این مرحله شروع درمان شما به صورت عملی است .

وقت آن است که بندهای ارتودنسی شما به دندانهایتان متصل شوند . قبل از رسیدن به کلینیک باید یک مسکن ضعیف استفاده کنید. اگرچه در جلسه اول درمان شما زخم یا جراحتی نخواهید داشت ، اما ممکن است به خاطر بستن دندان ها تا چند ساعت احساس درد داشته باشید .

سپس با چسب مخصوص دندان ، براکت ها را به سطح دندان بچسبانیم که اگر ارتودنسی لینگوال باشد به پشت دندان چسبیده می شوند .

هنگامی که براکت ها در جای خود قرار گرفتند ، سیم ها از براکت ها عبور داده می شوند که در همان جلسه متخصص ارتودنسی شما را راهنمایی می کند که چگونه دندان های خود را در طول درمان ارتودنسی مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

سپس هر چهار تا هشت هفته یکبار باید به کلینیک مراجعه می کنید تا بریس های شما تنظیم شود ، تا دندان های شما در موقعیت مورد نظر حرکت کنند.

 

 

فاز سوم درمان ارتودنسی

ماههای آخر ارتودنتیست شما تنظیماتی را انجام می دهد تا مطمئن شود دندان ها در موقعیت مطلوب خود قرار دارند.

بسته به نوع درمانی که انجام داده اید ، ارتودنتیست شما ممکن است یک نگهدارنده متحرک برای فک پایین (یا هر دو فک ) توصیه کند تا اطمینان حاصل کند که دندان های شما در موقعیت مورد نظر قرار دارند.

بعد از برداشتن ارتودنسی زمانی را برای تمیز کردن چسب های باقی مانده و جلا دادن دندان های شما صرف می کنیم. در مرحله بعدی ، ار دندان شما قالب گرفته ی شود تا نگهدارنده متحرک برای شما ساخته شود .

نگهدارنده های متحرک شما یکی دو روز پس از برداشتن ارتودنسی ثابت شما از کلینیک در دسترس خواهند بود. حداقل سه ماه باید نگهدارنده متحرک خود را تمام وقت بگذارید. پس از سه ماه ، شما با ارتودنتیست خود ملاقات خواهید کرد که ممکن است توصیه کند 12 ساعت در شبانه روز از نگهدارنده ها استفاده کنید.

متخصص ارتودنسی خوب در خرم آباد

دکتر وحید نورالهی فرد بهترین دندانپزشکی زیبایی خرم آباد با سابقه زیادی که در زمینه ارتودنسی دارند بهترین خدمات ارتودنسی با برترین برند های روز دنیا بدون هیچ گونه عوارض در سریعترین زمان ممکن با توجه به شرایط متفاوت هر بیمار را انجام می دهند تا گامی در جهت بخشیدن لبخندی زیبا به شما و افزایش اعتماد به نفس انجام گیرد.

تماس با مطب بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد دکتر وحید نورالهی فرد

آدرس: خرم آباد، سه راه مطهری ، به سمت پل دارایی زاده ، روبروی شهرداری منطقه 2

شماره تماس : 33327701-066 33327708-066 09160766704

وب سایت: https://drvahidnourollahifard.ir

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.