چند نکته‌ای‌ که برای خرید وسایل ضروری آشپزخانه باید بدانید

0

در ادامه راهنمای خرید وسایل ضروری و لازم آشپزخانه شامل اجاق گاز، هود و سینک را بررسی می‌کنیم.

۱.راهنمای خرید اجاق گاز

در زیر معیارهایی که باید هنگام خرید اجاق گاز به صورت آنلاین در نظر داشته باشید، فهرست بندی شده است:

به چه تعداد شعله ای نیاز است؟

اساساً 4 نوع اجاق گاز وجود دارد که بر اساس تعداد شعله ها می باشند :

رونیکس
  • تک شعله
  • دو شعله
  • سه شعله
  • چهار شعله و بیشتر

اندازه اجاق گاز باید چقدر باشد؟

اولین چیزی که باید مدنظر داشته باشید، اندازه اجاق گاز است. اکثر مدل های اجاق گاز به صورت مستطیل یا مربع شکل هستند و عرض آنها 60، 70 ، 80 و 90 سانتی متر است.

بهترین روش برای انتخاب اندازه ی اجاق گاز، به اندازه پیشخوان آشپزخانه شما و عرض هود بستگی دارد. علاوه براین، این امر به شما کمک می کند که راحت تر کار کنید و ظاهری عالی در آشپزخانه داشته باشد.

انواع مختلف شعله های اجاق گاز کدامند؟

اکثر اجاق گازها ، شعله های مختلفی دارند – شعله های بزرگ برای جوشاندن سیب زمینی، پاستا و سرخ کردن، شعله های متوسط برای پخت برنج و سوپ و شعله های کوچک برای پخت سس های خوشمزه، ذوب کردن کره و غیره ، به کار می روند.

شعله ها براساس حالت اشتعال، به سه دسته طبقه بندی می شوند : پیلوت (شمعک ایستاده)، جرقه زنی الکتریکی و شعله های مهر و موم شده.

اطلاعات مربوط به قیمت و گارانتی

قاعدتا قیمت و گارانتی اجاق گاز نیز معیاری است که حتما باید مدنظر قرار داده شود.

طراحی شیک و کارایی بالا

مدلهای سنتی پیشین، دارای ساختار طراحی ساده ای بودند که تنها هدف آنها ، فراهم نمودن گرمایش مؤثر بود. حال ، اجاق گازها، با وجود انواع صفحه ها همچون صفحه ی شیشه ای ، استیل؛ تعداد شعله ها و گزینه های گرمایشی ، به روز شده اند.

کدام یک بهتر است؟ صفحه اجاق گاز شیشه ای یا استیل؟

پایه های مشبک شعله ها معمولا در جنس های مختلفی وجود دارند – چدن، برنج، فولاد نازک و … . این مواد می توانند در برابر حرارت بالا مقاومت کنند و به راحتی تمیز شوند. بسیاری از اجاق گازهای مدرن ، دارای صفحه شیشه ای صاف هستند که نگهداری و تمیزکاری آنها بسیار آسان است. اما این صفحه ها مستعد خراش هستند.

۲. راهنمای خرید هود آشپزخانه

هنگام خرید هود آشپزخانه چه معیارهایی باید در نظر گرفته شود؟ ادامه مطلب را بخوانید.

چیدمان آشپزخانه شما

چیدمان آشپزخانه شما مشخص می کند که با چه میزان فضا سرو کار دارید و چگونه به بهترین شکل می توان اجاق گاز و هود را در جای خود قرار داد. یک قانون کلی خوب این است، که اندازه هود را بین 30-24 اینچ در بالای اجاق گاز نصب کنید، اما همیشه، توصیه های شرکت سازنده را بخوانید تا مطمئن شوید.

قدرت فن

اندازه فضا، حکایت از قدرت فن هود خواهد داشت که به چه میزان می تواند هوا را پاکسازی کند و به از بین بردن بوی شدید آشپزی کمک کند. برای تعیین نیازهای خود، ارتفاع سقف آشپزخانه را در طول و عرض اتاق ضرب کنید. تا حجم آشپزخانه شما به دست آید.

محدوده ی صدای هود را در نظر داشته باشید.

شما می توانید یک هود اجاق گاز بسیار قدرتمند را انتخاب کنید، اما اگر هر بار که از آن استفاده می کنید، به نظر می رسد که هواپیمایی کوچک قصد بلند شدن از زمین را دارد، احتمالا ارزش آن را ندارد. در عوض، متخصصان ، مدلی را پیشنهاد می کنند که با جذب هوا به طرف لبه ها یا دورتادور هود، به جای حرکت دادن هوا در فضایی بزرگ، عمل کند. این کار نه تنها هود را کارآمدتر می سازد، بلکه به کاهش صدا نیز کمک می کند. پیش از آنکه هود را به خانه ببرید، در زمانی که امکانش فراهم باشد، هود را در نمایشگاه یا فروشگاه ، به طور آزمایشی روشن کنید.

هزینه ها را در نظر بگیرید.

همانند هر چیز دیگری که قصد خرید آن را برای خانه دارید، هزینه می تواند به طور گسترده ای متفاوت باشد. اندازه، قدرت، جنس و مشخصه های ویژه ی هود مانند سنسورهای حرارتی، خاموش شدن خودکار و نوع روشنایی همگی بر هزینه هود تأثیر خواهند گذاشت. قبل از مراجعه به فروشگاه، تحقیقات خود و مقایسه قیمت ها را به صورت آنلاین انجام دهید، بنابراین برآوردی از آنچه می توانید هزینه کنید ، خواهید داشت.

۳. راهنمای خرید سینک

مواردی را که قبل از خرید سینک ظرفشویی باید در نظر داشته باشید:

جنس را در نظر بگیرید.

وقتی که نوبت به سینک ظرفشویی می رسد، جنس های مختلفی وجود دارد که می توان از میان آنها انتخاب کرد: پرسلان، فولاد ضد زنگ، چدن، فقط چند مورد از آنها را نام بردیم. در مورد میزان استفاده از سینک ظرفشویی و تعداد دفعاتی که آن را تمیز می کنید، واقع بین باشید.

انتخاب کنید که سینک روکار باشد یا توکار.

تفاوت در چیست؟ همان طور که از نامش پیداست. سینک رو کار، روی پیشخوان قرار می گیرد، بنابراین یک لبه قابل مشاهده وجود دارد که سینک را بر روی پیشخوان قرار می دهد. متعاقباً ، سینک توکار، در زیر پیشخوان نصب می شود ، و ظاهری یکپارچه ایجاد می کند. یک سینک توکار، مانند سینک زیبای استیل ضد زنگ Elkay Lustertone Iconix، فضای پیشخوان موجود را به حداکثر می رساند، چرا که لبه ی سینک به جای بالای پیشخوان در زیر آن قرار می گیرد.

اندازه مناسب را انتخاب کنید.

چند سؤال وجود دارد که در زمان انتخاب اندازه ی سینک باید از خود بپرسید. بودجه خود را در نظر داشته باشید. به طور کلی، هرچه سینک بزرگتر باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود. همچنین شما نیاز است که درباره میزان استفاده از سینک ظرفشویی خود واقع بین باشید.

آیا نیاز است که کابینت های خود را برای تعبیه کردن سینک تنظیم کنید؟

به کابینت های خود به عنوان پایه ای برای تعبیه شدن سینک فکر کنید. بسته به کارایی سینک قبلی خود، سبک سینک جدید را با دقت انتخاب کنید، مگر اینکه باز سازی کاملی را در آشپزخانه انجام دهید.

https://matbakhshop.com/brands-element/

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.