فرمول صحیح خرید خانه بزرگتر را بشناسید

0

به طور حتم پس از چند سال سکونت در یک خانه، بسیاری از خانواده ها تصمیم می گیرند خانه خود را بزرگتر کرده و سعی می کنند با فروش ملک خود، به خرید ملکی با متراژ و اتاق های بیشتر بپردازند. این امر در چنین شرایطی که قیمت مسکن، طی 5 سال بیش از 500 درصد افزایش داشته، از عهده تمام اقشار جامعه بر نمی آید و تنها می توان با تغییر محل سکونت و رفتن به مناطق ارزان تر، به این مهم دست یافت.

شرایط فعلی بازار مسکن به طوری است که تعداد معاملات ملکی به حداقل رسیده و این امرعلاوه بر اینکه به فعالان بازار مسکن و مشاورین املاک آسیب رسانده، باعث شده متقاضیانی که با پس انداز چند ساله خود قصد خرید خانه داشتند نیز قدرت خرید را از دست داده و به فکر خرید خانه ای کوچک تر در محله ای ارزان تر باشند.

رونیکس

تصمیم سریع در انتخاب خانه، منافع میلیاردی به همراه دارد؛

در این بین بسیاری از متقاضیان با هدف بزرگتر کردن خانه خود با کمک پس انداز و تسهیلات، خانه خود را فروخته و با تعلل در تصمیم گیری ارزش نقدینگی خود را کاهش دادند. این امری است بسیار مهم که ضرر مالی زیادی به خانواده ها وارد کرده و نباید به راحتی از کنارآن گذشت. چراکه از ابتدای سال تا مهرماه، به طور میانگین هر ماه بین 2 تا 3 میلیون تومان افزایش قیمت در هر متر مربع واحد مسکونی در مناطق میانی تهران روی داده که در صورت تداوم این نرخ رشد، در قیمت نهایی یک واحد 100 متری تاثیر بسزایی می گذارد. حال این افزایش قیمت را در خانه های بزرگ مناطق گرانتر شهر در نظر بگیرید که در تعلل 3 یا 4 ماهه، ضرر مالی زیادی که را که می­توان گفت بیش از یک میلیارد خواهد شد، رقم می­زند.

در نتیجه باید با روشی که از فروش تا خرید خانه جدید وقفه ای ایجاد نکند، جلوی این ضرر را گرفت و علاوه بر کاهش هزینه، استرس و تلاشی که باید در این راستا انجام داد را کم کرد. این مهم در این بازه زمانی که تردد در سطح شهر جایز نیست تنها به وسیله سامانه های دانش بنیان فعال در بازار املاک امکان پذیر است. نکته قابل توجه انتخاب سامانه ای است که هنگام فعالیت در آن، مشاور املاک معتبری نیز همزمان به انجام فعالیت های حقوقی و مذاکرات بپردازد؛ چراکه فعالیت انفرادی در این مواقع امکان پذیر نیست.

اینپین، قدرت انتخاب ملکی را افزایش می دهد

در این راستا سامانه اینپین بهترین بستر را در اختیار دارد. چراکه این سامانه شرایطی فراهم کرده تا هم عرضه کننده بتواند فایل خود را به صورت رایگان در سامانه بارگذاری کند، هم متقاضی با استفاده از بروزترین ابزارهای جستجوی ملکی، واحد مورد نظر خود را پیدا کند. در این بین مشاورین املاک فعال در آن مناطق که تخصص فعالیت در آن محله را دارند، معرفی می شوند تا خود کاربران، مشاور متناسب با فعالیت خود را انتخاب کنند.

گفتنی است از طریق این سامانه می توان در کمترین زمان، هم به فروش خانه پرداخت و همزمان خانه متناسب با بودجه و نیاز خود را پیدا کرد. لازم به ذکر است این پروسه به وسیله هوش مصنوعی انجام می شود و کاربر با وارد کردن نیازهای ملکی خود، فایلهای متناسب با بودجه و سلایق خود را مشاهده می کند تا زمان و کیفیت فرآیند جستجو بهینه شود. اما همیشه یکی از مهمترین مولفه های انجام موفق فعالیت های ملکی، افزایش آگاهی مردم نسبت به محله های مختلف بوده است. این مهم در شهری همچون تهران که وسعت بسیاری دارد، اهمیت دوچندانی داشته و کاربران با دانستن مشخصات محله های مختلف، مذاکرات بهتری خواهند داشت. از این رو در ادامه به قیمت و مشخصات محله قیطریه پرداخته ایم تا متقاضیان ورود به این محله، از جزئیات این منطقه اطلاعات کافی داشته باشند.

قیطریه، معروفترین محله منطقه 1 تهران

یکی از مناطق بسیار خوش آب و هوای تهران که در گذشته به عنوان شکارگاه و استراحتگاه از آن استفاده می شد قیطریه است. در مرکز این محله باغ بزرگی به نام باغ قیطریه وجود داشته که امروزه قسمتی از آن به شکل پارک است و همچنان بسیاری از درختان کهنسال آن روزها در این بوستان بزرگ وجود دارد.

این منطقه به واسطه وجود پارک قیطریه، سر زبان ها افتاده و به واسطه اینکه از گذشته میزبان خانواده های ثروتمند بوده، به عنوان یکی از معروفترین محله های لوکس تهران، بین مردم معروف شده است. گفتنی است این شهرت بی دلیل نیست و قیمت بسیار زیاد املاک این محله یکی از مهمترین دلایل آن است.

قیمت خرید آپارتمان در قیطریه

همانطور که متوجه شدید مدتهاست قیمت خرید یا اجاره آپارتمان در قیطریه از سایر مناطق تهران بیشتر بوده و در این بازه زمانی، این تفاوت قیمت مشهودتر است. به طوری که ابتدای سال 94 قیمت هر متر مربع آپارتمان نوساز در این محله متری 10 میلیون و 500 هزار تومان ثبت شده که نسبت به میانگین قیمت املاک منطقه یک، نزدیک 2 میلیون تومان گرانتر است.

گفتنی است این نرخ یک واحد 200 متر مربعی در مجاورت پارک قیطریه است. این ملک در سال 95 و 96 با شیب ملایمی افزایش قیمت را تجربه کرد و در نهایت اسفند ماه 96 هر متر مربع با قیمت 15 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می شد. به این صورت شیب صعود قیمت املاک قیطریه در سالهای بعد تندتر شد و در سال 97، نرخ خرید آپارتمان در قیطریه از 16 میلیون و 700 هزار تومان به 30 میلیون تومان رسید.

لازم به ذکر است این نرخ نیز برای این منطقه انتهای گرانی نبود و حتی می توان گفت ابتدای افزایش قیمتها بود. به طوری که سال 98 نیز خرید آپارتمان در قیطریه 10 میلیون تومان در هر متر گرانتر شد و در اسفند ماه 98 وارد کانال 40 میلیون تومانی شد. حال تصور کنید این گرانی قیمت مسکن در سال 99 چه تاثیری در نرخ خرید و اجاره آپارتمان در قیطریه گذاشته است. گفتنی است این نرخ در 7 ماه نخست امسال، از 46 میلیون تومان در فروردین ماه به 66 میلیون تومان در انتهای شهریور ماه رسید.

قیطریه روی نقشه و مسیرهای دسترسی به آن

یکی از مهم ترین مولفه های مهم یک محله ایده آل، مسیرهای تردد و ترافیک آن است. این مهم در منطقه 1 تهران کمی بیشتر از سایر مناطق اهمیت دارد؛ چراکه ساکنین این مناطق در ساعات پرتردد مجبور به رفت و آمد با خودروی شخصی به مرکز شهر هستند و ترافیک این ساعات تهران، به معنی اتلاف 2 الی 3 ساعت زمان در بهترین ساعات روز است.

قیطریه نیز از این امر مستثنی نیست و تنها مسیر دسترسی اتوبانی به این منطقه بزرگراه صدر است. گفتنی است اتوبان چمران نیز در نزدیکی این محله قرار دارد که شوربختانه این مسیر هم در ساعات شلوغی، بار ترافیکی سنگینی دارد و تنها اتوبان خلوت نزدیک به این محله، بزرگراه صیاد شیرازی است.

لازم به ذکر است قیطریه در مجاورت محله های الهیه، چیذر، دزاشیب، تجریش، حکمت و اختیاریه قرار دارد که همه آنها جزو مناطق لوکس شهر به شمار می روند. با در نظر گرفتن قیمت و مولفه های سکونت این محله، همچنان خرید یا اجاره آپارتمان در قیطریه، یکی از انتخاب های ایده آل متقاضیان به شمار می رود.

گفتنی است تسریع در تصمیم گیری برای خرید یا اجاره خانه در این محله و تمام مناطق تهران که از طریق فعالیت در سامانه اینپین امکان پذیر است، علاوه بر اینکه جلوی زیان مالی ناشی از افزایش قیمت و کاهش ارزش پول متقاضی را می گیرد، متقاضی را به خانه رویایی خود می رساند. برای رسیدن به این هدف و آشنایی با خدمات متنوع اینپین کافی است www.inpinapp.comرا در نوار ابزار مرورگر خود وارد کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.