نقد و بررسی کتاب دروس طلایی هفتم کاگو

0

کتاب دروس طلایی هفتم کاگو یک کتاب تجمیعی از تمام کتب پایه هفتم است که با هدف آموزش بیشتر و کامل‌تر در کنار کتاب درسی و به‌عنوان یک مکمل آموزشی تألیف شده است. درس‌نامه‌های آن به‌خوبی مطالب و مفاهیم کتاب‌های درسی را انتقال می‌دهند. پاسخ تمامی فعالیت‌ها و تمارین کتب درسی در این کتاب جمع‌آوری‌ شده است تا در کنار آموزش دقیق، راهنمایی برای مخاطب باشد تا بتواند به‌طور کامل روی تمامی مطالب تسلط پیدا کند. در ادامه به بررسی کتاب دروس طلایی هفتم کاگو می پردازیم.

درس‌نامه‌های خلاصه، نکات آموزشی، پاسخ تمرین، ارزشیابی‌های مستمر و آزمون‌های پایانی و بیشتر بدانید ها، فصل‌های کتاب را شامل می‌شوند. فهرست کتاب بسیار دقیق است و شماره صفحه هر درس چه در این کتاب و چه در کتاب درسی را بیان نموده است. حجم کتاب 670 صفحه است. در این کتاب دروس آموزش قرآن، انگلیسی، پیام های آسمان، تفکر و سبک زندگی، ریاضی، عربی، علوم تجربی، فارسی، کار و فناوری، کتاب کار انگلیسی، مطالعات اجتماعی و نگارش هفتم پوشش داده شده است. لحن کتاب به‌جز موارد محدود کاملاً رسمی است، اما زبان آن شیوا می‌باشد، بطوریکه مطالب به‌خوبی انتقال پیدا می‌کند. قبل از خرید اینترنتی کتاب دروس طلایی هفتم (7) کاگو از سایت چی بخونم ادامه این مطلب را بخوانید.

آموزش (درسنامه) دروس طلایی هفتم کاگو

قبل از شروع درس‌نامه‌های کتاب دروس هفتم کاگو، بخش ویژه‌ای تحت عنوان” محتوای ویژه کتاب” قرار داده‌ شده است که در این قسمت لیست تمام کارهایی که در این کتاب انجام می‌شود ذکر شده است که مشخص می‌کند در این کتاب به‌صورت تخصصی روی چه مواردی تمرکز شده است. بخش بعدی که در تمامی کتاب‌ها مشترک است، فایده کتاب را در یک‌بند و در یک کادر مجزا توضیح می‌دهد تا مخاطب هدف خود را از مطالعه کتاب بداند. لحن این قسمت از دروس طلایی هفتم صمیمی و خودمانی است بطوریکه بامطالعه آن این احساس به مخاطب منتقل می‌شود که گویی نویسنده به‌صورت حضوری با او در ارتباط است.

رونیکس

مطالب هر درس کتاب بر اساس محتوای ویژه کتاب آورده شده‌اند. درس‌نامه‌های دروس طلایی هفتم کاگو کاملاً ساده هستند، بطوریکه به‌راحتی برای مخاطب قابل‌درک باشند. نکات مهم درسی به همراه مثال‌های متنوع باعث می‌شود مخاطب درس را به‌راحتی فراگیرد و مطالب را بیاموزد و به سؤالات پاسخ دهد. پاسخ تمامی سؤالات، فعالیت‌ها و تمرینات کتاب‌های درسی نیز در کتاب آورده شده است. علاوه بر آن در درس‌های عربی، زبان و قرآن واژه‌نامه‌ها و ترجمه خط به خط درس و همچنین قواعد هر درس فرآیند یادگیری را بهتر می‌کند.

در درس ادبیات علاوه بر واژه‌نامه، بخش‌های تاریخ ادبیات و توصیه‌های املایی بخش‌های ویژه‌ای هستند که باعث شده است مخاطب بر تمام ابعاد کتاب تسلط پیدا کند. در درس ریاضی و علوم علاوه بر درس‌نامه‌های مفید و نکات آموزنده، فرمول‌های کل کتاب، اشکال مهم، تعاریف و اصطلاحات و بخش بدفهمی‌های رایج که اشتباهات احتمالی دانش آموزان را حین حل سؤال گوشزد می‌کند، مورد توجه بسیاری مخاطبین قرارگرفته است. علاوه بر مطالب فوق در تمام کتاب های درسی موارد مهم، سؤالات امتحانی و همچنین ارزش‌یابی مستمر و جدول بودجه‌بندی آورده شده است.

حجم درس‌نامه‌های کتاب دروس طلایی 7 ام کاگو بسیار متناسب با موضوع است و از گفتن هیچ نکته یا مسئله‌ای دریغ نشده است. بنابراین با مطالعه این کتاب این اطمینان به مخاطب داده می‌شود که روی مطالب کتاب درسی نیز تسلط پیدا کند و این کتاب پوششی برای کتاب درسی خواهد بود. همچنین درس‌نامه آن طوری انتخاب شده‌اند تا پاسخ تمامی سؤالات و تمرینات کتاب درسی را شامل باشند، بنابراین تسلط روی درس‌نامه‌های کتاب، حل سؤالات کتاب درسی را تضمین می‌کند.

درس‌نامه‌ها با نگاهی آموزشی نوشته‌ شده‌اند. روند مرحله‌ای و گام به گام آن‌ها فرصت را به مخاطبینی که امکان حضور در کلاس درس را ندارند می‌دهد تا با مطالعه آن مفهوم اصلی را درک کنند. مخاطب اصلی کتاب تمامی دانش آموزان پایه هفتم هستند و هر سطح آموزشی می‌تواند از مطالب این کتاب استفاده کند.

تست (تمرین) دروس طلایی هفتم کاگو

برخلاف قسمت قبل که بسیار کامل و جامع بود در بخش سؤالات، کتاب دروس طلایی هفتم حرف خاصی برای گفتن ندارد و سؤالات آن در سه بخش کوتاه خلاصه شده است. هرچند از هدف اصلی کتاب که بیشتر روی بحث آموزش متمرکز شده است، این امر بدیهی است. بخش اول سؤالات، ارزشیابی‌های مستمر هستند. سوالاتی که به‌صورت تشریحی در انتهای هر درس آورده شده‌اند. این ارزشیابی ها که انواع سؤال در آن دیده می‌شود، محک و آزمونی برای مخاطب است تا با حل آن دانسته‌های خود را ارزیابی کند.

تعداد این سؤالات هرچند محدود است اما مخاطب با حل آن می‌تواند یادگیری خود را تکمیل کند و مطالب را در ذهن خود تثبیت نماید. همچنین تنوع و جامعیت آن‌ها باعث می‌شود تا در صورت لزوم، دوباره به درس‌نامه‌ها رجوع کند. این سؤالات شامل تمام نکات درس‌نامه‌ها می‌باشند و پاسخ تشریحی این سؤالات در انتهای آن آورده شده است.

بخش بعدی سؤالات، نمونه سؤالات آزمون دی‌ماه هستند. این قسمت در انتهای هر کتاب قرار دارد و بیشتر مناسب ایام امتحانات است که شامل یک آزمون 20 نمره‌ای می‌باشد. پاسخ‌نامه آن نیز پس ‌از آن آورده شده است. بخش آخر سؤالات نیز بسیار مشابه بخش قبل است و تنها تفاوت آن این است که این سؤالات، سؤالات آزمون خردادماه هستند و کل کتاب را شامل می‌شوند. سؤالات همگی در سطح کتاب درسی هستند، بطوریکه مخاطب به‌راحتی می‌توانند به آن پاسخ دهد.

نسبت به محتوای کل کتاب دروس طلایی هفتم کاگو، تعداد سؤالات بسیار کم است، همچنین سؤالات تستی و چندگزینه‌ای نیز جایی در این کتاب ندارند که به نظر بهتر است در بخش ویژه‌ای به این قسمت نیز پرداخته شود، تا علاوه بر تکمیل یادگیری مخاطب او را جهت تست زنی و شرکت در آزمون‌های تیزهوشان آماده کند.

ظاهر کتاب دروس طلایی هفتم کاگو

طرح روی جلد کتاب دروس طلایی هفتم کاگو مرتبط با موضوع و محتوای کتاب است و به مفهوم آموزش پله‌ای و گام به گام اشاره می‌کند. نوشته‌های روی جلد معرفی کننده کتاب و لیست کتاب هاب تجمیع شده در آن است. حجم کتاب زیاد است که این حجم زیاد متناسب با تعداد کتاب‌های گنجانده شده در آن است. برای رنگ‌آمیزی اشکال کتاب و صفحه‌آرایی کتاب عمدتاً از رنگ بنفش استفاده ‌شده است. فونت نوشته‌ها کمی ریز است که در استفاده طولانی‌مدت چشم را خسته می‌کند. همچنین جنس کاغذ استفاده شده مرغوبیت بالایی ندارد، بطوریکه در بسیاری موارد اشکال صفحات قبل مشخص می‌شوند.

جمع بندی

کتاب دروس طلایی هفتم کاگو به‌خوبی توانسته جای خود را بین دانش آموزان پیدا کند. درس‌نامه‌های مفید، نکات آموزنده و بخش‌های متنوع هر کتاب جوابگوی نیاز هر مخاطب است، بطوریکه با مرور و مطالعه آن دانش‌آموز به کتاب آموزشی دیگری نیاز نداشته باشد.

از ویژگی های خوب این کتاب می‌توان به برچسب‌های تعبیه شده انتهای کتاب اشاره کرد که مخاطب با آن می‌تواند مرز میان درس‌ها را مشخص کند. با توجه به حجم بالای کتاب ایراد علمی و نگارشی خاصی در کتاب دیده نمی‌شود. این کتاب منبعی برای تست نیست. بهتر است مخاطب با برنامه‌ریزی دقیق و هم‌زمان با کلاس درس و همگام با پیشرفت تحصیلی از این کتاب استفاده کند.

 

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.