آشنایی با انواع پرونده‌های حقوقی و کیفری

0

وکیل در شیراز میتواند در پرونده های حقوقی و کیفری وکالت کند این پرونده هارا برای شما عزیزان شرح میدهیم.

الف) وکالت در پرونده های حقوقی

پرونده های حقوقی دایره ی گسترده ای دارند و موضوعات آنها بسیار گسترده است و به تبع آن وکالت در این نوع از پرونده ها همیشه با تلاش بوده است.

وکیل ملکی

وکلای دادگستری در شیراز در زمینه املاک به موضوعات مهم و حیاتی بر میخورند چرا که املاک از آن دسته از پرونده ها است که مردم بیشتر اموال یا گاها تمام اموالشان را برای املاک هزینه کرده اند یا به عبارتی باید بگوییم تمام داراییشان است و وکیل املاک باید این را خوب بداند و بهترین دفاع را ارائه دهد چراکه املاک موضوع بسیار حساسی هستند دعاوی املاک دعاوی هستند همچون:

رونیکس

1.خلع ید(قطع کردن تصرف شخصی در ملک یا به عبارت عربی قطع کردن دست)

2.تخلیه عین(خالی کردن آن ملک مشخص)

3.رفع تصرف عدوانی(شخصی که ملک را در تصرف دارد را از ملک بیرون کنیم.)

4.الزام به تنظیم سند رسمی(فروشنده را الزام کنمی تا سند را به نام ما تنظیم کند)

5.الزام به اخذ پایان کار(پیمانکار را الزام کنمی تا پایان کار ساختمان را بگیرد.)

6.الزام به ایفای تعهد(شخصی که متعهد امری است را ملزم به انجام تعهدش کنیم.)

7.درخواست تفکیک و افراز ملک مشاع(وقتی با شخصی در ملکی شریک هستیم و میخواهیم سهممان جدا شود باید این دادخواست را بدهیم)

وکیل خانواده

وکالت در دعاوی خانوادگی یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه کرد چرا که خانواده یکی از مهمترین ارکان جامعه است و در دسته وکالت های حساس قرار میگیرد در زمنیه وکالت خانوادگی به دلیل حساسیت بالا ما پیشنهاد میکنیم حتما با یک وکیل خبره مشورت کنید و به او اعطای وکالت کنید.

چند نمونه از دعاوی خانوادگی:

1.دعوی طلاق توافقی

2.دعوی مطالبه مهریه

3.دعوی الزام به تمکین

4.دعوی استرداد جهزیه

5.دعوی استرداد هدایای دوران نامزدی

6.دعوی فسخ نکاح

7.دعوی اجرت المثل دوران زوجیت

8.دعوی نفقه

9.دعوی جضانت و نگهداری کودک

10.دعوی ارث

11.دعوی وصیت

12.انحصار ورثه

و…

وکیل مهاجرت

یکی از مهمترین مسائل زندگی هر شخص و از مشکل ترین تصمیمات زندگی بحث مهاجرت است هر شخصی ممکن است بنا به دلایلی از قبیل دلایل سیاسی.اقتصادی.دینی.تفریحی و… به محل دیگر مهاجرت و زندگی کند. قبل از مهاجرت هر شخصی نیازمند این است که با یک وکیل مهاجرت در مشاورت کند تا بتواند بهترین تصمیم را بگیرد.در انتخاب وکیل مهاجرت دقت لازم را به عمل اورید و سعی کنید بهترین وکیل مهاجرت را بیابید زیرا وکیل مهاجرت در سرنوشت شما دخیل است.

وکیل مالیاتی

دعاوی و اختلافات مودیان مالیاتی با ادارات دارایی سراسر کشور از جمله دعاوی پر تکرار و پر شمار مطروحه در کشور است و در موارد بسیاری مشاهده شده است که مودیان مالیاتی به دلیل عدم آشنایی با قوانین مالیاتی و حق و حقوق خود، با جرائم سنگین مالیاتی مواجه شده اند و برای دفاع و احقاق حق خود نیاز به وکیل مالیاتی باتجربه و خبره دارند.

وکیل ثبت احوال

با مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل متخصص اموری که در صلاحیت ثبت احوال است، می توانید امور مربوطه نظیر تغییر نام و نام خانوادگی، تغییر سن در شناسنامه، حذف نام همسر از شناسنامه بعد از طلاق، اخذ شناسنامه طفل تازه متولد شده، ابطال شناسنامه شخص متوفی و اخذ گواهی فوت و غیره را با آسودگی خاطر و با موفقیت انجام دهید.

وکالت در دعاوی ثبت احوال مربوط به دعاوی از قبیل

1.تغییر نام

2.تغییر نام خانوادگی

3.تغییر سن در شناسنامه

4.حذف نام همسر از شناسنامه بعد از طلاق

5.اخذ شناسنامه برای طفل تازه متولد شده

6.ابطال شناسنامه شخص متوفی و…

پس از تحقیق و مشورت با دیگران بهترین وکیل در زمنیه ثبت احوال را پیدا کنید و پس از مشاوره با وکیل مورد نظر میتوانید به او وکالت دهید تا امور ثبت احوال شما با اسودگی خاطر پیش برود.

سوالات شما عزیزان از وکیل در شیراز

وکیل در شیراز توضیح میدهید:

منظور از مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی چیست؟

پاسخ: مسئولیت کیفری دیگر مختص اشخاص حقیقی یعنی انسان ها نیست . چرا که قانون در ماده ی ۲۰ برای اشخاص حقوقی (شرکت ها، نهادها و موسسات دولتی یا خصوصی) نیز مسئولیت کیفری در نظر گرفته است . یعنی پس از تصویب قانون جدید مجازات اسلامی، شرکت ها و موسسات هم درست مثل افراد در صورت ارتکاب جرمی، مجازات خواهند شد . بنابراین، چنانچه شخص حقوقی براساس ماده ی ۱۴۲ قانون جدید مجرم شناخته شود . علاوه بر مجازات شخص حقیقی، شخص حقوقی که جرم را مرتکب شده است، حداکثر تا ۳ مورد از موارد زیر محکوم خواهد شد

١. انحلال شخص حقوقی

٢. ممنوعیت از یک یا چند فعالیت شغلی یا اجتماعی به طور دائم یا حداکثر برای مدت ۵ سال

  1. ممنوعیت از دعوت عمومی برای افزایش سرمایه به طور دائم یا حداکثر برای مدت ۵ سال

۴. ممنوعیت از صدور اسناد تجاری حداکثر برای مدت ۵ سال

5.جزای نقدی مصادره ی اموال .انتشار حکم محکومیت به وسیله ی رسانه ها سوال شماره

قتل های عمدی که موجب قصاص نیستند کدامند؟

پاسخ: این موارد مربوط به حالتی است که قانونگذار به علت وجود برخی ویژگی هایی در قاتل یا مقتول، مرتکب قتل عمد را مستوجب قصاص نمی داند و از ابتدا با واکنشی متفاوت از قصاص با او مواجه می شود، لذا این موارد را باید از سقوط قصاص متمایز دانست. مواردی که قتل عمدی محقق شده ولی موجب قصاص نفس نیست: ..قاتل پدر یا جد پدری مقتول باشد مواد ۳۰۱ و ۳۰۹ قانون مجازات اسلامی) قانونگذار در این ماده مقرر می دارد:

1.پدر یا جد پدری که فرزند خود را بکشد قصاص نمی شود و به پرداخت دیه ی قتل به ورثه مقتول و تعزیر محکوم خواهد شد

. ۲. قاتل دیوانه یا نابالغ باشد طبق ماده ی ۸۹ قانون مجازات اسلامی: هرگاه دیوانه یا نابالغی عمدا کسی را بکشد، خطا محسوب و قصاص نمی شود بلکه باید عاقله ی آن ها دیه ی قتل خطایی را به ورثه ی مقتول بدهند مقتول دیوانه باشد. براساس مواد ۳۰۱ و ۳۰۵ قانون مجازات اسلامی هرگاه عاقل، دیوانه ای را بکشد قصاص نمی شود بلکه باید دیه ی قتل را به ورثه ی مقتول بدهد.

٣. قاتل مست باشد بر اساس ماده ی ۲۰۷ قانون مجازات اسلامی قاتل مست باشد و به کلی مسلوب الاختیار شده و قبلا برای چنین کاری خود را مست نکرده باشد.

از حقوق متهم توضیح دهید لطفا!

پاسخ: هر کس به ارتکاب جرمی متهم شود، حق دارد بی گناه فرض شود، مگر اینکه مجرمیت مقصر بودن او بر اساس قانون محرز شود

هر متهمی حق دارد از ماموری که قصد جلب او را دارد، بخواهد مدارک شناسایی خود و نیز دستور قضایی متضمن دستگیری اش را به او نشان دهد ضرورت عقلی) متهم حق دارد در مقابل پرسش های دادگاه با مرجع تعقیب یا تحقیق، سکوت اختیار کند.

هر متهمی حق دارد از ماموران بازجو بخواهد در اولین فرصت به خانواده وی اطلاع دهند تا از سرنوشت او مطلع شوند و در صورت لزوم برای آزادی او وثیقه یا کفیل آماده کنند.

متهم حق دارد ظرف ۱۰ روز به قرار بازداشت خود اعتراض کند تا مرجع بالاتر بلافاصله و در وقت فوق العاده به آن رسیدگی نماید . این حق طبق قانون باید به متهم تفهیم شود .

چنانچه قرار التزام یا کفالت یا وثیقه برای متهم صادر گردید، او حق دارد با التزام یا معرفی کفیل، متمکن و با تودیع وثیقه حسب مورد بلافاصله آزاد شود .

هر متهمی حق دارد بداند که هیچ یک از ضابطين دادگستری بدون مجوز قضایی و بدون رعایت ترتیبات قانونی مجاز نیستند، وارد منزل او شده و آنجا را بازرسی و تفتیش نمایند.

لازم است متهم بداند که هیچ یک از ضابطان دادگستری حق بازداشت او را ندارند، مگر جرایم مشهود و در هر حال باید در نخستین فرصت حداکثر ۲۴ ساعت) مراتب را به اطلاع مقام قضایی برسانند

متهم حق دارد حداکثر ظرف ۲۴ ساعت از اتهام و دلایل آن مطلع شود . مرجع قضایی مکلف است ظرف مهلت مذکور آن را به وی تفهیم کند .

متهم حق دارد از قاضی دادسرا یا دادگاه بخواهد که به چه اتهامی و به استناد چه دلایلی احضار یا جلب شده است .

متهم حق دارد پس از خاتمه تحقیقات مقدماتی، پرونده اتهامی خود را مطالعه و از تمامی محتویات آن مطلع شود.

هر متهمی حق دارد از پاسخ دادن به پرسش های مراجع کشف جرم و تعقیب که ارتباطی به جرم و تعقیب ندارد و مربوط به امور شخصی و خانوادگی اوست، خودداری کند.

متهم حق دارد اوراق صورت مجلس تحقیقات خود را بخواند و اگر پاسخ های او با تغییر و تحریف در آن قید شده از امضای آن خودداری کند . همچنین متهم می تواند در صورت تمایل پاسخ پرسش ها را شخصا بنویسد.

هر متهمی حق دارد در یک دادگاه بی طرف و بر اساس یک دادرسی عادلانه و منصفانه به اتهام او رسیدگی شود

هر متهمی حق دارد از دادگاه بخواهد که به طور علنی به اتهام او رسیدگی کند، مگر در مواردی که قانون خلاف آن را تصریح نماید.

هر متهمی حق دارد فرصت و تسهیلات کافی برای تهیه و تدارک دفاع و انتخاب وکیل و ارتباط با وكيل منتخب خود داشته باشد. .

هر متهمی حق دارد از کلیه ی عوامل دستگاه های قضایی متوقع باشد که از روی انسانیت و احترام به حیثیت ذاتی وی با او رفتار شود

هر متهمی که به طور غیر قانونی دستگیر یا بازداشت شده باشد، حق دارد جبران خسارت خود را از مراجمع ذی ربط بخواهد

متهم حق دارد در حدود قانون به حکم محکومیت خود اعتراض و از دادگاه بالاتر تقاضای تجدید نظر نماید.

متهم حق دارد از دادسرا یا دادگاه بخواهد از شهود شاکی پرسش های او را هم مطرح گردد، بلکه بتواند بی گناهی خود را ثابت کند.

در کدام جرایم متهم حق ملاقات با وکیل را ندارد؟

پاسخ: آیین دادرسی کیفری مجموعه مقررات و قواعدی است که برای کشف جرم، تعقیب متهم، تحقیقات مقدماتی، میانجیگری، صلح میان طرفین، نحوه رسیدگی، صدور رای، طرق اعتراض به آراء، اجرای آراء، تعیین وظایف و اختیارات مقامات قضایی و ضابطان دادگستری و رعایت حقوق متهم، بزه دیده و جامعه وضع می شود.

مطابق این قانون چنانچه شخصی تحت نظر قرار بگیرد می تواند به وسیله تلفن یا هر وسیله ی ممکن، افراد خانواده یا آشنایان خود را از تحت نظر بودن آگاه کند و ضابطان نیز مکلفند مساعدت لازم را در این خصوص به عمل آورند مگر آنکه بنا بر ضرورت تشخیص دهند که شخص تحت نظر نباید از چنین حقی استفاده کند که در این صورت باید مراتب را برای اخذ دستور مقتضی به اطلاع مقام قضایی برسانند . همچنین هرگاه فردی خارج از وقت اداری به علت هر یک از عناوین مجرمانه تحت نظر قرار بگیرد، باید حداکثر ظرف یک ساعت مراتب به دادستان یا قاضی کشیک اعلام شود و دادستان یا قاضی کشیک نیز مکلف است موضوع را بررسی و در صورت نیاز با حضور در محل تحت نظر قرار گرفتن متهم، اقدام قانونی به عمل آورد.

مطابق ماده ی ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری، با شروع تحت نظر قرار گرفتن، متهم می تواند تقاضای حضور وکیل کند. وکیل باید با رعایت و توجه به محرمانه بودن تحقیقات و مذاکرات، با شخص تحت نظر ملاقات کند و در پایان ملاقات با متهم که نباید بیش از یک ساعت باشد ملاحظات کتبی خود را برای درج در پرونده ارائه دهد .در این رابطه توجه داشته باشید چنانچه شخص به علت اتهام ارتکاب یکی از جرایم سازمان یافته و یا جرایم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، سرقت، مواد مخدر و روانگردان تحت نظر قرار گیرد، تا یک هفته پس از شروع تحت نظر قرار گرفتن، امکان ملاقات با وکیل را ندارد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.